Gastroskopia yksityisellä??? Mitä maksaa ??

Pirpana

Tietääkö kukaan mitä hintaluokkaa on yksityisellä puolella tehtynä GASTROSKOPIA ?

Kiitos vastauksista.

15

35362

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • doc

Kunnallisessakin voi VAATIA etukäteen esilääkitystä, (yleensä joku pilleri tai kaksi, jotain rauhottavaa) jolloin on helpompaa. (jopa lähes tuskaton kokemus)
      Yleensä toimenpiteeseen pitää silloin tulla tuntia aikaisemmin ja lähtiessä pitää olla hommattuna autollinen saattaja tai mennä taksilla.

• Jonna***

Minulle on tehty tähystys yksityisellä puolella n 5 vuotta sitten. ( Tampereella).
      Minut kyllä nukutettiin kyseistä toimenpidettä varten ja hinnaksi tuli n. 5000 MK
      Tosin jos se tehdään ilman anestesiaa, niin hintakin tippuu ihan mukavasti.

Tsemppiä sinulle tulevaan tutkimukseen- kivahan se ei ole, mutta nopeasti ohi ja suuri apu vaivaa selvitettäessä.
      - itselläni jos jotakin mahavaivaa on ollut ja ja on edelleen.....tähystys kertoi paljon.

• Pirpana

Itse meinaan löysin hinnan 1009 € jostain nettisivuilta, ja pidin hintaa hieman korkeana.

Nyt kuitenkin vatsavaivoja, pahoinvointia yms. ollut 3 kk, ja vihdoin rohkaistuin tilaamaan ajan yksityiseltä sisätautilääkäriltä ja päätin vaatia tähystystä. Kiva tietää, että minkä verran pitää varautua maksamaan...

Mulla on sairaskuluvakuutus, mahtaako korvata, vai meneeköhän kaikki itse maksettavaksi ...

• Mahonen

Eli hinta siis varmaan vaihtelee, itse maksoin oulun diakonissalaitoksella tähystyksestä humautuksen kera (ei siis nukutus varsinaisesti) kelan korvauksen jälkeen noin 350 euroa.

Lääkärihän sitten katsoo, että onko tähystys aiheellinen,minulle sitä ei suositeltu, mutta oman mielenrauhan takia kävin siinä ja siksi yksityinen, sillä ilman humautusta tähystys ei onnistunut.

• vinkki

Sairauskuluvakuutukset ovat niin vaihtelevia, että jos vakuutusehdoista ei löydy mainintaa, kannattaa kysyä omasta vakuutusdyhtiöstä- pieni vaiva, mutta tarkka tieto.

• Jonna***

HEI taas....

Eli kun käy yksityisel puolella, niin mä ainakin jouduin maksamaan ensin itse....ja sitten täyttelin ne kelan laput ja lähetin ne. Eli kelan kautta tulee osa korvausta...... aika pieni lopun viimein, mutta kumminki.
        Vakuutuksista riippuen jotkut vakuutukset sen saattavatkin jopa korvata- kokonaankin. Niissä on vaan aina niitä kaikenmaailman ehtoja, mutta se kannattaa selvittää ilman muuta. Helpoin tapa lienee soittaa suoraan vakuutuksen tarjoajalle.
        Hinta 1009 e...... n 6000 mummoo.... vaikuttaa siltä, että anestesia lienee tuossa hinnassa mukana, taikka sitten ovat hinnat nousseet.
        Noitakin kannattaa ihan soitella ja kysellä missä on minkäkin hintasta ja minkä moisia jonoja.
        Saako kysyä, mistä päin suomea kirjottelet? Ja että minkä moisia ne vatsavaivat ja pahoinvointi on?!

Pakkko sanoa tässä vaiheessa yksi vinkki tulevaa tutkimusta varten: Vaikka tuntuis pahalta...keskity rauhoittumaan ja ennen kaikkea rauhallisen hengityksen ylläpitoon- se ratkaisee paljon.!!!

• Pirpana
        Jonna*** kirjoitti:

HEI taas....

Eli kun käy yksityisel puolella, niin mä ainakin jouduin maksamaan ensin itse....ja sitten täyttelin ne kelan laput ja lähetin ne. Eli kelan kautta tulee osa korvausta...... aika pieni lopun viimein, mutta kumminki.
        Vakuutuksista riippuen jotkut vakuutukset sen saattavatkin jopa korvata- kokonaankin. Niissä on vaan aina niitä kaikenmaailman ehtoja, mutta se kannattaa selvittää ilman muuta. Helpoin tapa lienee soittaa suoraan vakuutuksen tarjoajalle.
        Hinta 1009 e...... n 6000 mummoo.... vaikuttaa siltä, että anestesia lienee tuossa hinnassa mukana, taikka sitten ovat hinnat nousseet.
        Noitakin kannattaa ihan soitella ja kysellä missä on minkäkin hintasta ja minkä moisia jonoja.
        Saako kysyä, mistä päin suomea kirjottelet? Ja että minkä moisia ne vatsavaivat ja pahoinvointi on?!

Pakkko sanoa tässä vaiheessa yksi vinkki tulevaa tutkimusta varten: Vaikka tuntuis pahalta...keskity rauhoittumaan ja ennen kaikkea rauhallisen hengityksen ylläpitoon- se ratkaisee paljon.!!!

Kävin sitten lääkärillä, ei tarvinnut edes vaatia tähystystä, totes suht pian että hän kirjottaa lähetteen ja huomenna aamulla on aika klo 7:20. Eli ei tässä paljon kerkii jännitellä asiaa.
        Mulla on kolme kuukautta ollut jatkuva kuvottava ja paha olo, vasemmalla puolen ylävatsaa, välillä alkanut jomottaakin ja pistää. Kahvia en ole enää voinut ajatellakaan, välillä syömisen jälkeen tulee jopa oksennus (harvoin). Hirveästi röyhtäilyttää, ja se hieman auttaa. Väsyttääkin kauheasti.
        Lääkäri totes korkean pulssin ja verenpaineen (aina ennen liiankin alhaiset...)ja määräs myös pienen verenkuvan, tulehdusarvon,kilpirauhasarvot ja maksa-arvot otettavaksi ja ne otettiinkin jo tänään.
        Toi 1009 € oli ainoo hintatieto jonka löysin googlen haulla ja siinä luki kyllä että diagnostinen gastroskopia ( Helsingin hinta, ja itse olen 100 km pääkaupungista länteen...) joten voi olla että huominen tutkimus tulee oleen halvempi( jos nyt halvaksi voi sanoa...). Maksaessa verikokeita en muistanut kysyä, mutta huomenna aamulla se selviää. Mehiläisestä saa kela-korvauksen heti samalla, ei tartte itse hakea, se on hyvä juttu se.
        Jännittää, ja vähän pelottaakin että mitä mahtaa löytyä...

• Tinna

Täällä Lahdessa melkoisen kalliissa lääkärikeskuksessa maksoi n. 260euroa, ilman mitään humauktuksia, tosin toki kurkku puudutettiin ja rauhoittavia sain. Kelalta sain takaisin noin 100e. Mielestä oli aika halpa tutkimus.

• edessäkö?

Viitsitkö vastata: mitä siellä tähystyksessä selvisi sun osalta? Eikö sen tähystyksen pitäisi KERTOA kaikki...

• Tinna
        edessäkö? kirjoitti:

Viitsitkö vastata: mitä siellä tähystyksessä selvisi sun osalta? Eikö sen tähystyksen pitäisi KERTOA kaikki...

Minun osaltani selvisi se, että olen täysin terve. Menin sinne keliakia-epäilyksen takia.

Tähystys kertoo periaatteessa kaiken joo. Mulla ei epäilty muuta kuin keliakiaa, niin otettiin koepala vain sen tutkimiseksi. Lisäksi lääkäri silmämääräisesti katsoo, että mahalaukku yms. ovat muutenkin kunnossa. Jos ei olisi ollut, koepaloja olisi otettu enemmän.

Jos taas oireina on muutakin, kuten röyhtäilyjä yms, niin koepaloja otetaan enemmän, ja sitten siitä selviää periaatteessa "kaikki".

• Pirpana

että ainakin sappirefluksia (takaisinvirtausta ) ja gastriittia (mahakatarria ). Sain happolääkettä, vähän on mielestäni jo auttanutkin.
      Parin viikon päästä tulee sitten koepalojen vastaukset ( heliko, keliakia ym).
      Ai niin, maksoi muuten kela-korvauksen jälkeen 165 euroa.

• Mäxä

Juuri tulin gastroskopiasta ja 250 euroo maksoi..kun ei ole mitään vakuutuksia ja ihan yksityisenä henkilönä menin. Mukava kokemus oli, ilman lääkitystä ja puudutusta menin..no okei, olihan se epämiellyttävää, mutta kestää sen. Ainiin paikka oli siis Mehiläinen, Tampere. Mukava lääkäri ja hoitsu teki tilanteesta siedettävämmän.

• Minäkin kävin

Hei!

Tuo hinta 250 €, oliko se sinun osuus vai saitko vielä Kelalta takaisin, kun kävin minun osuuteni oli 290 €, Kelan korvaus oli siitä jo vähennetty.

• takanapäin jo..
        Minäkin kävin kirjoitti:

Hei!

Tuo hinta 250 €, oliko se sinun osuus vai saitko vielä Kelalta takaisin, kun kävin minun osuuteni oli 290 €, Kelan korvaus oli siitä jo vähennetty.

Mulla maksoi muistaakseni n.180 € yksityisellä, kelan korvauksien jälkeen...

• takanapäin jo..
        takanapäin jo.. kirjoitti:

Mulla maksoi muistaakseni n.180 € yksityisellä, kelan korvauksien jälkeen...

Niin ja unohtu mainita et ihan lääkärin lähetteellä menin (en tiiä vaikuttaaks??) ja ilman mitään puudutuksia tai lääkityksiä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Klaukkalan onnettomuus 4.4

Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      115
      5323
    2. Yleltä tyrmäävä uutinen

Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/74
      Luterilaisuus
      437
      1679
    3. Missä mustasusi on?

Suden aloituksia ei ole näkynyt moneen päivään.
      Ikävä
      200
      1193
    4. Pakko kertoa mies

Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti
      Ikävä
      111
      1153
    5. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      20
      1139
    6. Sinä vain tulit elämääni

Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      86
      1040
    7. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      47
      941
    8. Miten koskettaisit häntä?

Miten lähestyisit jos hän olisi lähelläsi nyt..
      Ikävä
      64
      941
    9. Mitä ajattelet

Kaivattusi uskosta tai onko hän uskossa?
      Ikävä
      64
      896
    10. Onko se niin

Että meillä molemmilla on niin isot egot ettei voi alentua myöntämään kuin tykkää toisesta
      Ikävä
      64
      846
    Aihe