Liikennepalstan juttuja lukiessa tulee tunne, että täälläkin puretaan patoutuneita tunteita omasta kapeasta näkökulmasta.
Tärkeämpää tuntuu olevan oikea terminologia ja pykälien tulkinta kuin todellinen liikenteen sujuvuus.
Liikennepalstalle tulee tunne, että asioita yritetään parantaa syyllistämällä kanssa autoilijat ja yrittämällä opettaa muita omille tavoille. Yleisin parannuskeino ja lääke niin ruuhkiin kuin liikenteen sujuvuus tuntuu olevan valvonta ja uudet sakotusjärjestelmät.
Eiköhän todelliset ratkaisut löydy sieltä mistä jo maksamme veroissamme.
1) Liikennemäärien kasvu vaatii parempaa liikennesuunnittelua.
2) Liikenneväylät eivät vastaa nykyistä liikennettä.
- ohituskaistat puuttuuvat
- ryhmitymiskaistat puuttuvat tai ovat puutteelliset
- risteykset eivät toimi
3) Nopeusrajoitukset eivät ole oikeassa suhteessa liikenteeseen ja liikenneväyliin. Nopeuksia on rajoitettu muista syistä kuin turvallisuus tai teiden kunto.
4) Liikennetiedottaminen ei vastaa liikenteen tarpeita vaan perustuu konttorissa surfailevien virkamiesten mieltymyksiin.
5) Tiestön kunnostuksen priorisointi liikenteen tarpeiden mukaan eikä esim. poliitisten intressien.
6) Puuttuuko kansalaisilta osoitteet palautteen antamiseksi
ja liikenteen parantamiseksi. Eikö Tiehallinto edes kaipaa palutetta omien tilasojensa lisukkeeksi?
7) vaikka itse kulkisimme julkisilla kulkuneuvoilla niin bussitkin kulkee ripeämmin kuin liikenne sujuu jouhevasti.
8) Tiehallinnon täytyisi heittää vanhat ohjekirjat roskiin ja jalkautua.
9) Olaanko luovuttu kaikesta toivosta liikenteen ja liikenneolosuhteiden parantamiseksi, kun vain puhutaan ja suunnitellaan investoida valvontaan sekä rankaisuun. Liikennehän on Suomen elinehto niin liike-elämän kuin asuttamisenkin kannalta.
Näissäkin olosuhteissa voimme liikenteessä helpottaa toistemme elämää, jos haluamme tehdäkin jotain eikä vain haukkua toisiamme internetissä. Liikenteessä voimme helpottaa muiden ja omaa liikkumista sopivalla joustavuudella. Joukossa on aina kaahaajia, kiilaajia ja änkyröitä, mutta niihin voi suhtautua asenteella: "Ne vaan ei osaa!".
Miten parantaisimme liikenteen sujuvuutta?
2
153
Vastaukset
- ....
Ensiksi turvallisuus, sitten vasta sujuvuus. Muuten olen samoilla linjoilla.
(Sujuvuus parantaa kylläkin myös turvallisuutta). - ajatus.
Kirjoituksesi on enimmäkseen luetteloa siitä, mitä epäkohtia mielestäsi on, ja Suuren Saatanan eli Tiehallinnon haukkumista.
Mutta se ajatus, joka heräsi. Miten sinä itse laittaisit nuo asiat kuntoon?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1095804Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453803Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503275Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4632670Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2681700- 871386
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321363Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151336- 771258
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1541245