Liikennepalstan juttuja lukiessa tulee tunne, että täälläkin puretaan patoutuneita tunteita omasta kapeasta näkökulmasta.
Tärkeämpää tuntuu olevan oikea terminologia ja pykälien tulkinta kuin todellinen liikenteen sujuvuus.
Liikennepalstalle tulee tunne, että asioita yritetään parantaa syyllistämällä kanssa autoilijat ja yrittämällä opettaa muita omille tavoille. Yleisin parannuskeino ja lääke niin ruuhkiin kuin liikenteen sujuvuus tuntuu olevan valvonta ja uudet sakotusjärjestelmät.
Eiköhän todelliset ratkaisut löydy sieltä mistä jo maksamme veroissamme.
1) Liikennemäärien kasvu vaatii parempaa liikennesuunnittelua.
2) Liikenneväylät eivät vastaa nykyistä liikennettä.
- ohituskaistat puuttuuvat
- ryhmitymiskaistat puuttuvat tai ovat puutteelliset
- risteykset eivät toimi
3) Nopeusrajoitukset eivät ole oikeassa suhteessa liikenteeseen ja liikenneväyliin. Nopeuksia on rajoitettu muista syistä kuin turvallisuus tai teiden kunto.
4) Liikennetiedottaminen ei vastaa liikenteen tarpeita vaan perustuu konttorissa surfailevien virkamiesten mieltymyksiin.
5) Tiestön kunnostuksen priorisointi liikenteen tarpeiden mukaan eikä esim. poliitisten intressien.
6) Puuttuuko kansalaisilta osoitteet palautteen antamiseksi
ja liikenteen parantamiseksi. Eikö Tiehallinto edes kaipaa palutetta omien tilasojensa lisukkeeksi?
7) vaikka itse kulkisimme julkisilla kulkuneuvoilla niin bussitkin kulkee ripeämmin kuin liikenne sujuu jouhevasti.
8) Tiehallinnon täytyisi heittää vanhat ohjekirjat roskiin ja jalkautua.
9) Olaanko luovuttu kaikesta toivosta liikenteen ja liikenneolosuhteiden parantamiseksi, kun vain puhutaan ja suunnitellaan investoida valvontaan sekä rankaisuun. Liikennehän on Suomen elinehto niin liike-elämän kuin asuttamisenkin kannalta.
Näissäkin olosuhteissa voimme liikenteessä helpottaa toistemme elämää, jos haluamme tehdäkin jotain eikä vain haukkua toisiamme internetissä. Liikenteessä voimme helpottaa muiden ja omaa liikkumista sopivalla joustavuudella. Joukossa on aina kaahaajia, kiilaajia ja änkyröitä, mutta niihin voi suhtautua asenteella: "Ne vaan ei osaa!".
Miten parantaisimme liikenteen sujuvuutta?
2
218
Vastaukset
- ....
Ensiksi turvallisuus, sitten vasta sujuvuus. Muuten olen samoilla linjoilla.
(Sujuvuus parantaa kylläkin myös turvallisuutta). - ajatus.
Kirjoituksesi on enimmäkseen luetteloa siitä, mitä epäkohtia mielestäsi on, ja Suuren Saatanan eli Tiehallinnon haukkumista.
Mutta se ajatus, joka heräsi. Miten sinä itse laittaisit nuo asiat kuntoon?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2454452Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1232899Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit412652Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?811644Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1161528- 501238
- 851164
Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!
Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En2031054- 591003
- 45996