ADHD

Adhd:ta esiintyy yllättävän monilla ihmisillä.
Itse kärsin kyseisestä vaivasta 29 vuotta.
Haluan sanoa kaikille vanhemmille että kyseessä on vakava
häiriö johon kannattaa puuttua ajoissa.
Omana kouluaikana tosta ei tiedetty edes mitään eikä kukaan mulle apua osannut tarjota. Yläasteelle siirrettyessä kävin läpi psykiatriseen sairaalan jossa ylilääkäri sanoi että en pystyisi koskaan käymään koulua loppuun. Halusin mennä tarkkailuluokalle johon sitten pääsinkin. Pienryhmässä opiskelu sujui paljon paremmin ja hyvän opettajan ansiosta sain suoritettua peruskoulun hyvin arvosanoin. Mutta kahdeksannella luokalla mulle tuli päihteet kuvioihin mm. Alkoholi ja Canncabis myöhemmin alkoi Amfetamiinin käyttö ja lopputulos olikin täysnarkkari. Ehkä aluks halusin vain jotain rauhotusta olooni josta lähti hirveä oravanpyörä. Tällähetkellä olen korvaushoidossa ja joudun käyttämään Suboxonea päivittäin katkaistakseni päihderiippuvuuden. Tänään mulle vasta määrättiin concertaa ja tarkoitus olisi syksyllä aloittaa koulu. En tiedä miten nämä vaikuttaa mutta odotukset on korkealla. Jospa pystyisin vihdoinkin aloittamaan ns. normaali elämän. Tässä on nyt yksi ääritapaus mitä voi seurata ADHD:sta. En toki voi kaikkea laittaa sen piikkiin mutta varmasti asiat olisi sujunut helpommin jos olisin pystynyt keskittymään paremmin. En ole Esim. voinut mennä sukulaisille moneen vuoteen koska en voi istua siellä paikallani, toivottavasti sekin asia korjaantuu.

1

523

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paikallaan

      Voin lohduttaa sinua ADHD-pojan äitinä, että lääkitys rauhoittaa sinun impulssihäiriöitäsi ja pystyt keskittymään asioihin huomattavasti paremmin aikaisempaan verrattuna. Ikävää, että olet joutunut kärsimään näinkin kauan ADHD:sta elämässäsi. Olet sen ajan nuori, jolloin ei vielä tunnistettu hyvin tätäkään oireyhtymää. 90-luvulla on alettu tutkimaan enemmänkin neurologisia oireyhtymiä ja onneksi Suomessakin saa ylivilkkauteen lääkitysavun.
      Concertalla on haittavaikutuksena ruokahalun katoaminen, joten olen siihen tarjonnut Sana-Sol -vitamiinivalmistetta ohjeen mukaan (lisää ruokahalua!), tätä saat apteekeista. En tiedä ruokavaliotasi kuinka usein viikottain syöt kalaa, mutta suosittelen lisäksi kalaöljyvalmistetta (omega-3). Nämä sisältävät aivojen toiminnan kannalta tärkeitä rasvahappoja ja kehittävät keskittymiskyvyn ylläpitämistä.
      Muista, että Concertan säännöllisen käytön lisäksi juuri tuo ravintoarvoiltaan terveellinen ruokavalio on sinun kohdallasi ehdottoman tärkeää. Lisäksi suosittelen liikuntaa (lenkkeily, kuntosali yms) ja riittävän pitkiä yöunia, näin jaksat pysyä tavallisessa arki elämässä mukana.
      Onnea matkaan, kyllä sinä onnistut!
      Ps. Jätä kaikki huumaavat aineet pois lopullisesti!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 120
      2523
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      66
      2328
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2031
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1717
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1648
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1452
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      15
      1403
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1393
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1367
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1292
    Aihe