Istutin viime kesänä aurinkoiseen rinteeseen karpaattienkelloja ja lyhtykoisoja. Viime kesänä karpaattienkellot tekivät valkoista kukkaa jonkin verran, vaikka olivat tosi pieniä, lyhtykoisoista (ehkä 10 kpl) taas vain yksi teki yhden lyhdyn. Asun Etelä-Suomessa ja nyt tässä vaiheessa kesää lyhtykoisot ovat noin 10 cm korkeita ja karpaattienkellomättäät ovat ison miehen nyrkin kokoisia eli ei voi kyllä mistään suuresta mätästämisestä puhua... Missä vaiheessa teillä muilla samat kukkaset ovat? Karpaattienkelloissa näkyy pikkuruisia nuppuja taas olevan, mutta hitsi vieköön, kun haluaisin niistä SUUUUUREMPIA! Milläs saan lyhtykoisot venähtämään?
Karpaattienkellot ja lyhtykoisot
-suvipiha-
3
388
Vastaukset
kiirehdi, kyllä ne syksyyn mennessä ennättää kasvaa. Ei kaikki tapahdu käden käänteessä. Minulla lyhtykoisot on tuskin viisisenttisiä, ja en ole ollenkaan huolissani.
- leviää
Minulla lyhtykoisot ovat noin 10 senttisiä, osa lyhempiä.
Vielä joskus olet huolissasi, miten sen saa pois, kun joka puolelta tulee juuria ;)
- Onttomukulakiurunkannus
Minulla on mielikuva, että lyhtykoisosta olisi olemassa eri korkuisiksi kasvavia kantoja tai peräti lajikkeita. Itselläni ne kasvavat noin 30-40-senttisiksi. Siskollani huomattavasti korkeammiksi, mutta ne saavatkin kalkkunankakkaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.2782593Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."772443SDP pelastaa uppoavan Suomen
2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis512182Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj671844- 1201618
Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee
Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis591544- 1341396
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin731288Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.871099Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli761089