Mistä tietää, onko kämmenluu murtunut?
Kuutisen viikkoa sitten löin tietokoneen näytön kulmaan nyrkillä. Ei rystysillä vaan nyrkin sivulla. Sen jälkeen oli pari päivää kolotusta pikkurillin kämmenluun kohdalla. Kipu ei ollut mitenkään kovaa. Kovin pahaa turvotusta ei ollut, ehkä vähän oli turvoksissa, eikä selkeää mustelmaa. Luu tuntuu ihan suoralta tunnustelemalla.
Välillä on kuitenkin tuntuvinaan pientä kipua siinä kohtaa, ja tuli mieleen, voisiko siinä sittenkin olla murtuma, vaikka mitään epämuodostumaa ei näy eikä tunnu, eikä kipu ole missään vaiheessa ollut kovaa.Että voiko olla murtunut? Ja kannattaako enää mennä lääkärille näyttämään?
Kämmenluun murtuma
4
14155
Vastaukset
- Esa-
Jos tapahtumasta on kuusi viikko, on mahdollinen murtuma jo luutunut. Kuitenkin murtumat yleensä ovat kipeämpi kuin kuvaat. Tuollainen pieni kipu on normaalia tuollaisen jälkeen. Kämmenluiden murtumia ei myöskään leikata, ellei virheasento ole huomattava, yleensä hoitona on sormien teippaus.
- K.R.
Kiitos vastauksesta! Ehkä se tosiaan olisi ollut kipeämpikin, jos olisi murtunut... Ja jos se kerran on jo luutunut tuossa ajassa, vaikka olis murtuma ollutkin...
Tuli muuten mieleen, että mun ei ehkä enää kannata lyödä tietokonetta.
:/ - Boldfinger 007 :D
K.R. kirjoitti:
Kiitos vastauksesta! Ehkä se tosiaan olisi ollut kipeämpikin, jos olisi murtunut... Ja jos se kerran on jo luutunut tuossa ajassa, vaikka olis murtuma ollutkin...
Tuli muuten mieleen, että mun ei ehkä enää kannata lyödä tietokonetta.
:/mulle sattui juuri tapaturma ja heti tapauksen jälkeen tietysti koski kovaa mutta myöhemmin enää tärähdys ja muu tietynlainen liike sattui. Turvotus oli kyllä melkoinen mutta koska sormet kumminkin liikkuivat, pystyi koukistamaan niin sitä tuli aluksi arveltua ettei siihen mitään tullut.
Kävin kuitenkin näyttämässä lääkärissä kättäni ja yllättäen kämmenluussa oli kuin olikin niin selvä murtuma että meikäläinenkin maallikko sen röntgenkuvasta näki. Nyt on puoli rannetta kipsissä ja viikkojen sairasloma edessä.
- Anonyymi
Röntgeenissa. On ollu kipsissa 3vko.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Asianajaja Herman Ljungberg
Ei ole tällä herralla kaikki muumit laaksossa, kun väittää, että kaapelien katkominen on NORMAALIA. Kaikkea se leipä elä1566899Löytyykö jyväskylästä naista kenenkä pyllyä saisi kosketella ja haistellla??
Olen ihan mukava ja kunnollinen herras mies 41 vuotta.334033Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa.
Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa. Poliisi sai lauantaina 4.1142022- 611906
- 821446
Sähköauto sopii erinomaisesti maaseudulle, jopa paremmin kuin kaupunkiin.
Sähköautolla pärjää maaseudulla jopa paremmin kuin kaupungissa, sillä jokainen sähköistetyn talon piha on mahdollinen la1931444Nainen, taidan inhota minua todella
tai sitten et halua olla missään tekemisissä kanssani. Sellaiset otteet sulla. On tosi karmeata olla toiselle kuin kuoll731091Tämä oli vuoden 1. luetuin artikkeli Suomi24 Viihteessä: Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai eläkkeen
Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai kuin saikin taiteilijaeläkkeen - Tämän suuruinen eläke on kuussa! -artikkeli oli v. 20213984- 48979
Rattoisaa lauantai iltaa
Mitäs tänään tapahtuu? Mitäs kirsikalle kuuluu? Onko lähdössä iltaelämään? 😊✨💞🌆 Minä vietä taas yksinäistä koti-iltaa225947