Kämmenluun murtuma

K.R.

Mistä tietää, onko kämmenluu murtunut?

Kuutisen viikkoa sitten löin tietokoneen näytön kulmaan nyrkillä. Ei rystysillä vaan nyrkin sivulla. Sen jälkeen oli pari päivää kolotusta pikkurillin kämmenluun kohdalla. Kipu ei ollut mitenkään kovaa. Kovin pahaa turvotusta ei ollut, ehkä vähän oli turvoksissa, eikä selkeää mustelmaa. Luu tuntuu ihan suoralta tunnustelemalla.

Välillä on kuitenkin tuntuvinaan pientä kipua siinä kohtaa, ja tuli mieleen, voisiko siinä sittenkin olla murtuma, vaikka mitään epämuodostumaa ei näy eikä tunnu, eikä kipu ole missään vaiheessa ollut kovaa.Että voiko olla murtunut? Ja kannattaako enää mennä lääkärille näyttämään?

4

15696

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Esa-

Jos tapahtumasta on kuusi viikko, on mahdollinen murtuma jo luutunut. Kuitenkin murtumat yleensä ovat kipeämpi kuin kuvaat. Tuollainen pieni kipu on normaalia tuollaisen jälkeen. Kämmenluiden murtumia ei myöskään leikata, ellei virheasento ole huomattava, yleensä hoitona on sormien teippaus.

• K.R.

Kiitos vastauksesta! Ehkä se tosiaan olisi ollut kipeämpikin, jos olisi murtunut... Ja jos se kerran on jo luutunut tuossa ajassa, vaikka olis murtuma ollutkin...

Tuli muuten mieleen, että mun ei ehkä enää kannata lyödä tietokonetta.

:/

• Boldfinger 007 :D
        K.R. kirjoitti:

Kiitos vastauksesta! Ehkä se tosiaan olisi ollut kipeämpikin, jos olisi murtunut... Ja jos se kerran on jo luutunut tuossa ajassa, vaikka olis murtuma ollutkin...

Tuli muuten mieleen, että mun ei ehkä enää kannata lyödä tietokonetta.

:/

mulle sattui juuri tapaturma ja heti tapauksen jälkeen tietysti koski kovaa mutta myöhemmin enää tärähdys ja muu tietynlainen liike sattui. Turvotus oli kyllä melkoinen mutta koska sormet kumminkin liikkuivat, pystyi koukistamaan niin sitä tuli aluksi arveltua ettei siihen mitään tullut.
        Kävin kuitenkin näyttämässä lääkärissä kättäni ja yllättäen kämmenluussa oli kuin olikin niin selvä murtuma että meikäläinenkin maallikko sen röntgenkuvasta näki. Nyt on puoli rannetta kipsissä ja viikkojen sairasloma edessä.

• Anonyymi

Röntgeenissa. On ollu kipsissa 3vko.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mieleni harhailee sinussa

Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      8
      1348
    2. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      89
      1145
    3. Jännitän sinua J mies

Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.
      Ikävä
      103
      1047
    4. Kuinka kauan kesti että ihastuit

Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi
      Ikävä
      51
      923
    5. Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti

Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk
      Ikävä
      62
      797
    6. Vaikutat tosi mielenkiintoiselta ja

paksulta. 😂 m - n
      Ikävä
      81
      715
    7. Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa

"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli
      Maailman menoa
      171
      679
    8. solmussa solmussa

Tilanne solmussa. Umpisommussa🫢
      Ikävä
      35
      669
    9. Tunneälyä testaamaan!

Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/125
      Lesbot
      3
      666
    10. Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?

En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?
      Ikävä
      42
      623
    Aihe