Rauhalan koulun käyttökulut
Rauhalan koulun pelkästään käyttökuluista muodostuva vuosivuokra on yli 240.000 € ja pääomavuokrineen noin 260.000 €.
Mikäli rakennukseen tehdään korjauksia, ne luonnollisesti lisäävät käyttö- ja (korjausrahoituksesta riippuen) jopa pääomakuluja.
Loppupäätelmä
Lieksan ruokahuollon toiminnallisuuden ja taloudellisuuden toteutuminen merkitsee siirtymistä asteittain yhden tuotantokeittiön malliin. Tämä voidaan toteuttaa Jokikadun vanhainkodin keittiön peruskorjauksen ja laajentamisen mahdollistamana.
Kaikkein parasta tietysti olisi, jos koko keittiö voitaisiin rakentaa laajennuksena Jokikadun vanhainkodin yhteyteen, mikäli siihen vain on taloudellisia resursseja.
Rauhalan koulun tiloja ei tule luovuttaa mihinkään käyttöön, vaan Rauhalan koulu on mahdollisimman nopeasti poistettava kaupungin kiinteistökannasta. Sehän on aivan Lieksan kaupungin strategialinjauksen mukaista. Hallintokunnille annettujen ohjeiden mukaan on pyrittävä yhdistämään toimintoja ja tehostamaan kiinteistöjen käyttöä siten, että voidaan luopua joistakin kiinteistöistä kokonaan.
Lähde: Lieksa.fi
>>> Oliko siis hiljattain tehty aloite pelkkää populismia, koska tämän selvityksen perusteella Rauhalan koulussa ei voi jatkaa keittiötoimintaa missään olosuhteissa?
Vanhainkodin keittiö
4
252
Vastaukset
- Mietitään yhdessä
Kuka muistaa mitä kaikkea lakkautetun Rauhalan koulun tilalle esitettiin? Näitä kiinteistön suur-remontin tarpeessa olevia tiloja ehdotettiin mm. uudeksi paloasemaksi tai tuotantokeittiöksi. Nyt kun katselee tuolta kaupungin sivuilta ansiokasta selvitystä kiinteistön kunnosta, on päivänselvää että tämä olisi ollut vuotavan tervaveneen loputonta paikkaamista liimalla ja purukumilla. Eiköhän me viisaat kuntalaiset jätetä jatkossa tämän suuruusluokan päätökset ihan aikuisten oikeasti viisaitten johtajiemme varaan, sillä heidät on demokraattisesti valittu tehtäväänsä ja heidän käytössään on parhaat asiantuntijat. Toki kansanmiehet voi lausua mielipiteitään vaikka heinäladon uusiokäytöstä taiteilijoitten ateljeena mutta pitää muistaa että suuret rakennushankkeet on ammattimiesten heiniä. Annetaan hyville päättäjillemme työrauha ja iloitaan siitä että nämä suuret hankkeet ovat nyt iloisessa myötätuulessa!
Olen aikanaan esittänyt taloa koko kansan kokoontumispaikaksi myöskin tiloihin voitaisiin rakentaa palveluasuntoja.Liikuntatiloista alkaa olla puute joten tiloja voitaisiin hyödyntää eri ryhmien tarpeisiin koska lähialueiden koulut on myyty yksityisille toimijoille.Onko sen lyhyempi ruoka kuljettaa jonnekkin etelän suuntaan rauhalasta kuin partalanmäeltä.
Olen toisaalta lukenut nyt esityslistat mutta mitään käyttöä ei tunnu löytyvän. Onko sitten talon kohtalo jokin kaatopaikan täyteaineeksi niinkuin Yrjölän kohtalo oli.
Sinänsä tuo paloasema ajatus ei liene myöskään hullumpi mutta sehän ei myöskään käy.mutta mitä sitten kaavailee Pikes ja Lieksan teollisuuskylä?
Toivottavasti nämä meidän viisaat osaavat päättää ja toimia ennenkuin kaikki on taas hajalla.MK- kaikkea kans
markkukorpinen kirjoitti:
Olen aikanaan esittänyt taloa koko kansan kokoontumispaikaksi myöskin tiloihin voitaisiin rakentaa palveluasuntoja.Liikuntatiloista alkaa olla puute joten tiloja voitaisiin hyödyntää eri ryhmien tarpeisiin koska lähialueiden koulut on myyty yksityisille toimijoille.Onko sen lyhyempi ruoka kuljettaa jonnekkin etelän suuntaan rauhalasta kuin partalanmäeltä.
Olen toisaalta lukenut nyt esityslistat mutta mitään käyttöä ei tunnu löytyvän. Onko sitten talon kohtalo jokin kaatopaikan täyteaineeksi niinkuin Yrjölän kohtalo oli.
Sinänsä tuo paloasema ajatus ei liene myöskään hullumpi mutta sehän ei myöskään käy.mutta mitä sitten kaavailee Pikes ja Lieksan teollisuuskylä?
Toivottavasti nämä meidän viisaat osaavat päättää ja toimia ennenkuin kaikki on taas hajalla.MKOsta koko rakennus ja perusta sinne mieleinen kokoontumistila. Saat ihan rauhassa huseerata mitä mieleen tulee,
kaikkea kans kirjoitti:
Osta koko rakennus ja perusta sinne mieleinen kokoontumistila. Saat ihan rauhassa huseerata mitä mieleen tulee,
Kiitos palautteesta. Millaisia varoja sinulla on ja mitä harrastat.
Olen hyvin luottavaisella mielellä siinä suhteessa mitä tehdään tyhjille tiloille.Toisaalla huoli siitä, että huomataanko kohta, että lapset ovat kuin sillit suolassa koulussa ja miten liikenne ruuhkautuu keskustassa. Mistä otetaan ne varat mitä nämä uudistukset ovat maksaneet ja miten käy veroäyrille ja jopa kouluruokailulle. MK
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 322223
Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?
Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle472046- 391852
Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas3191843- 1091436
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161365Ikävöin sua
Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan71298Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?
Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?101147- 411045
Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!
Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii661036