kaikenlaista

Hyvän musiikin puolesta.

Te lapset ette kyllä ymmärrä musiikista yhtään mitään. Pikku G ei tee musiikkia. Se ei osaa laulaa, eikä räpätä, sen äänestä ei ole mihinkään. pelkkää vinkumista.
Se ei tee omia kappaleitaan, veikkaan että sen äiti tekee ne. Mistä aiheista se laulaa? Jostain teinirakkaudesta?! Onhan tästä aiheesta saatu aikaan ihan hyviäkin kappaleita, mutta Pikku G:n kappaleet on kyllä pohjalta. Niissä ei todellakaan ole mitään uutta. Ei mitään annettavaa.
Muutenkaan Pikku G:llä ei ole minkäänlaista omaa persoonaa. Kaikki on matkittu Amerikasta. Niin vaatteet kuin poseeraus-asennotkin. Tokihan ne kuuluvat rappiin olennaisesti, mutta jotain omaakin olisi voinut edes yrittää kehitellä. Vaan ei. Persoonallisuus puuttuu kokonaan. Pelkkää kopiointia.
Myöskään omia mielipiteitä hän ei tuo esille. Eikö Rap ole yleensä ollut aika kantaaottava musiikki tyyli? Pikku G on itse sanonut että ei hänen ole järkeä laulaa politiikasta ym. Koska hän on niin nuori etteivät ne asiat ole hänelle kovin ajankohtaisia, toisin kuin teinirakkaus ja perhe. Eikö 16-vuotiaalla ole muka mitään ajatuksia politiikasta tai maailman tilanteesta tai mistään? Eikö musiikilla ole yleensä yritetty vaikuttaa asioihin?
Mutta eipä tuo pikku g taida 16-vuotias olla ollenkaan. Se on luultavammin sanottu vain että hän voi esiintyä useammin.
Ainakin kovin lapselliselta hän vaikuttaa. En osaa kuvitella ketään 16-vuotiasta poikaa joka kehtaisi laulella lauluja perheestään taustakuorona 11-vuotiaat tytöt. Oh hoh.
Nyky nuoriso, itse asiassa ne 11-vuotiaat, ovat kyllä menossa hassuun suuntaan. Ennen musiikissa oli kapinaa, sillä ärsytettiin vanhempia. Nykyään äitikin tykkää pikku G:stä. No jaa, en sitten tiedä onko se kovin paha. Havainto tämäkin.
Pikku G:n levy myynti ei kyllä minusta kerro ollenkaan musiikin laadusta tai "artistin" lahjakkuudesta. Se kertoo siitä, että varhaisteinit eivät ole vielä osaanneet muodostaa kunnollista käsitystä hyvästä musiikista, vaan kuuntelevat mitä tahansa huttua. Ja massan mukana, totta kai.
On siis aivan typerää nostaa pikku G ilmiöksi tai muutenkaan liian korkealle jalustalle. Pikku G:n menestys, jonka eteen hän ei ole tehnyt juuri ollenkaan työtä verrattuna moniin muihin, oikeasti hyviin musiikin tekijöihin, johtuu siis ainoastaan pikku tyttöjen huterasta arvioinnista, muoti oikusta ja markkinointi kikkailusta.

Tässä oli tämänlainen mielipide. Eipä sillä oikeastaan ole juurikaan väliä, Osa on liian nuoria ymmärtämään näitä tosiasioita ja osalle nämä ovat itsestään selviä. Halusinpa nyt kuitenkin kuluttaa aikaani, Kiitos.
(pahoittelut mahdollisista kirjoitusvirheistä)

3

231

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pentora

      Kannatti muuten sanoa tuo. Kohta joku 11-vuotias teinix peelox tulee ja haukkuu sinua siitä, että olisit vain kateellinen.

    • SaveThePopulation

      Onkos herralle tai neidille tullut mieleenkään että joku voisi ihan oikeasti, siis oikeasti pitää pikku G:stä? Mutta se on kyllä erittäin totta että pikku G:n matka tiellä tähtiin tapahtui liiankin helposti sille jätkälle. Ja siinä taas et ole oikeassa että me nuoret muka kuunneltaisiin vain samaa musiikkia mistä äipät diggaa.. on tullut jokusen kerran jo sanomista musiikkimausta. Viellä mainitsen sen, että sun ylimielisyytes paistaa läpi ton koko tekstin läpi..

      • -latzu-

        ootkyl oikees SaveThePopulation. :)
        jatka samaa rataa!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2102
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      56
      1966
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1915
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1677
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1326
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1321
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe