euro on AIVAN liaan vahva valuutta,kohta sille on tehtävä jotain
tai seisoo koko eurooppa,mitä ne toimenpiteet sitten onkaan.
käy mielessä talletusten siirto kiinteään omaisuuteen(maa,asunto),lainakin vois kannattaa.
pankit tietysti haluaa pitää rahasi vaikka vähän ylihyvällä korolla,mutta saako sillä talletuksella parin vuoden päästä
enää mitään?saattaa säästämisen tavoitteet karata tuona aikana paljon paljon kauemmaksi.
Talletukset pois?
3
708
Vastaukset
- nyt,
kun on setelirahoitus,
käy aivan samoin kuin euroon siirtäessä, eurosta tuli markka eikä kukaan huomannut mitään, inflaatio pyöri useimmiten 1-3 % luokkaa, mutta hinnat nousivat 300-500 %,
on se laskuoppi ihmeellistä jos ei käyriä katsele, tai Exceliin numeroita laita.
totta lienee, että muutaman vuoden kuluttua miettii että olisi kannattanut osakkeita ostaa tai muuta kiinteämpää,
nytkin olis rahaa 30 % enemmän jos olis ne pörssiin 3 kk takaperin laittanut,
kun ei laittanut, on rahan arvo laskenut tuon verran, sitä vaan ei huomaa.- -arvo-
on 25-30% liian korkea tällä hetkellä.punta ,ruotsikruunu,rupla ovat devalvoituneet samaa luokkaa ja siellä menee paremmin.
kannattaa kumminkin miettiä pitääkö euroa paljon käteisenä.
euroalueen tuotannon tilauskanta on pudonnut puoleen vuodentakaisesta ja tulee
alaspäin täyttä rytinää,eikä siitä muutu ennen kun euron arvo tulee alas.
luulisin et eurolle tapahtuu jotain ja pian. - Jaa miten
"inflaatio pyöri useimmiten 1-3 % luokkaa, mutta hinnat nousivat 300-500 %,"
Mitens tämä on mahdollista? Voitko vähän selittää tarkemmin. Eikös inflaatiota mitata hintojen nousulla keskimäärin? Jos kahvikuppi ja iltapäivälehti nousee 500 %, ei se vielä tarkoita inflaation olevan sama.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201185
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89874- 83727
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede18699- 89673
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat276665- 107604
- 28540
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49533Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet110497