Mulla on 3 vuotta vanha Stihl MS200.. Ei kovin paljon sahattu, eli pitäisi olla täydessä iskussa.. Tuo onkin mielestäni loistava saha silloin, kun ei temppuile!
Mutta kun temppuilee. Pumppukalvo ei tuossa sahassa kestä. Mulla nyt kolmas kalvo menossa, läppä vääntyy käytössä ja jää lopulta irvottamaan raolleen eikä pumppu tietty toimi kunnolla. Saha pyörii tyhjäkäyntiä miten sattuu ja pitää kiihdytyspumpulla herkutella kierroksille. Kierroksilla pelaa.
Mun järjen mukaan tuossa kaasuttimessa on oltava jokin suunnitteluvirhe, koskapa ei kalvot muissa sahoissa mene "ikinä". Tuossa sahassa menee muutaman kymmenen motin välein. Eikä takuulla ole roskia tms..
Maahantuoja kieltäytyi yksikäsitteisesti yhteistyöstä, pumppukalvot ovat kuulemma Stihlissä kulutusosia! Ei minkäänlaista vastaantuloa, koska takuuaika ummessa. Eli saha on heidän mukaansa täysin toimiva, kulutusosia menee. Ja kun ei ole takuuaikana korjuutettu, niin voi voi. (Tosin kulutusosathan ei muutenkaan kuulu takuun piiriin)
Luulisin, että tuossa mulle sattuneessa kaasuttimessa on ollut ongelmia, koskapa tehdas on vaihtanut kaasutintyyppiä jossain vaiheessa. Mutta maahantuoja on vaan sitä mieltä, että ei ole koskaan ollut mitään ongelmia.. Kerroin kyllä, että ongelmia todistettavasti on. Korjuuta vaan siellä merkkiliikkeessä kuukauden välein.
Että semmoset kokemukset Stihlin maahantuojasta.. Ostakaa muun merkkisiä sahoja!
Stihl MS200 ongelmia
55
16664
Vastaukset
- olivat
Oikeassa olivat siellä huollossa. Huono tuote ei aina ole viallinen tuote. Viallinenkin korjataan vain takuuaikana tai virhevastuun aikana.
Mullakin stilli kiukuttelee tasaisin väliajoin vaikka piiriedustajan mielestä saha on paras mitä kaupasta löytyy.
Dolmarin saha on toiminut ihan ok. ja tuo stilli on varalla. - kieliniekka
http://www.badische-bauern-zeitung.de/bbz.php?&p[ivw]=/artikel/fullread&p[method]=fullread&inhalt=item&p[item]=bbz_cms&p[ald]=bbz&p[id]=3827
Tässä muutaman vuoden takainen vertailu Saksasta, kylläkin Stihlin MS260 mukana. Uusia sahoja oli pantu testiin, Stihl, Dolmar, Husqvarna ja Solo. Tehoissa Stihl jäi viimeiseksi, kun uudessa sahassa oli "vikaa". Kaasuttimessa Stihl-korjaamon mukaan jotain erityismenetelmin puhdistettavaa "likaa". Eivät saksalaiset kehdanneet parjata oman maansa luksustuotetta maanrakoon.- ei ole
täydellistä, onneksi nämä ovat yksittäistapauksia. kieltämättä tilheistäkin löytyy puutteitä, joista huolimatta se on paras ammattisaha tällähetkellä
- Jesse James
ei ole kirjoitti:
täydellistä, onneksi nämä ovat yksittäistapauksia. kieltämättä tilheistäkin löytyy puutteitä, joista huolimatta se on paras ammattisaha tällähetkellä
Niinpä.. Täydellistä sahaa ei taida olla.
Mun mielestä edelleen tuo MS200 on markkinoiden paras saha mun käytölle. Jokin siinä kaasarissa on vialla, kun ei kalvo kestä, mutta ei sit kerta kaikkiaan mitään muuta vikaa.
Uudella kalvolla pelaa kuin unelma, kiertää sairaan lujaa ja jaksaa vetää vaikka mulla 18 tuumanen laippa! Tosi kätevä saha! - impulssiputki
Jesse James kirjoitti:
Niinpä.. Täydellistä sahaa ei taida olla.
Mun mielestä edelleen tuo MS200 on markkinoiden paras saha mun käytölle. Jokin siinä kaasarissa on vialla, kun ei kalvo kestä, mutta ei sit kerta kaikkiaan mitään muuta vikaa.
Uudella kalvolla pelaa kuin unelma, kiertää sairaan lujaa ja jaksaa vetää vaikka mulla 18 tuumanen laippa! Tosi kätevä saha!taitoksella, joskus ne oli liian pitkiä ja sentin lyhentämällä saha alkoi toimia
- Jesse James
impulssiputki kirjoitti:
taitoksella, joskus ne oli liian pitkiä ja sentin lyhentämällä saha alkoi toimia
Siitä kalvosta taittuu aina se imuläppä. Jää sit lopulta raolleen eikä mee kiinni.
Viimeksi kesti jopa puoli vuotta kun laitoin 2 kalvoa päällekkäin. Mutta nyt taas käy huonosti..
No, onneksi kalvot ei oo kalliita, mutta ärsyttää maahantuojan suhtautuminen, kun selvästi on joku vika tuossa kaasarissa. - Jesse James
impulssiputki kirjoitti:
taitoksella, joskus ne oli liian pitkiä ja sentin lyhentämällä saha alkoi toimia
Siitä kalvosta taittuu aina se imuläppä. Jää sit lopulta raolleen eikä mee kiinni.
Viimeksi kesti jopa puoli vuotta kun laitoin 2 kalvoa päällekkäin. Mutta nyt taas käy huonosti..
No, onneksi kalvot ei oo kalliita, mutta ärsyttää maahantuojan suhtautuminen, kun selvästi on joku vika tuossa kaasarissa. - kans onkelmia....
Jesse James kirjoitti:
Siitä kalvosta taittuu aina se imuläppä. Jää sit lopulta raolleen eikä mee kiinni.
Viimeksi kesti jopa puoli vuotta kun laitoin 2 kalvoa päällekkäin. Mutta nyt taas käy huonosti..
No, onneksi kalvot ei oo kalliita, mutta ärsyttää maahantuojan suhtautuminen, kun selvästi on joku vika tuossa kaasarissa.ms 200:n käynnissä. Onneksi oli takuuaika ja sain uuden kaasarin takuuseen. Sen jälkeen on pelannut täysin moitteetta. Yrittivät huollossa monet konstit, mutta käynti korjaantui vasta uudella kaasarilla. On se vaan mahtava peli rankasavottaan ja ensiharvennukseen!
johtuu joko säätökalvosta tai kiihdytyspumpun o-renkaasta. Pumppukalvon menenminen on aika harvinaista. Kaikista sahoista menee kalvot, vaikka porukka väittäis mitä! Nykybensat kuluttaa kalvoja, kysy vaikka keneltä pienkonekorjaajalta.
Jos haluat ihan oikeasti välttää kalvomurheet, niin käytä pienkonepolttoaineita.
Nimim: pienkonekorjaaja.....- vika stilh
TAAS ei lähde käyntiin ja jos lähteekin puolen tunnin vetelyn ja tappelun jälkeen.Hoh Hoijaa kun kävelee metsästä tallille tutkimaan vikaa alkaa ottaa lievästi päähän!.
Ostettu 2006, toimi alkuun ok. Sitten alkoi ongelmat, mm. kaasari ja polttoainetankki uusittu. kaasaria tutkittu ja avattu monta kertaa. Ei saanut huollon mieskään toimimaan niin vaihtoi uuden ja nyt sekin kenkkuilee.
Oli huollossa käyntiongelmien takia viimeksi 2009 joulukuussa, ja nyt noin 10 tukin jälkeen taas korjaamolle! Vienkin nyt eri paikkaan jos auttaisi.
Tämä kuuluisi takuuseen mutta eipä mene vaan omasta pussista. Ei voi enää suositella tätä merkkiä kenellekään. Mutta kun oli kallis ei viitsisi vaihtaakaan.
Vanha husse sentään toimi 90 luvulta asti ilman korjauksia. Huah. - No ei se
vika stilh kirjoitti:
TAAS ei lähde käyntiin ja jos lähteekin puolen tunnin vetelyn ja tappelun jälkeen.Hoh Hoijaa kun kävelee metsästä tallille tutkimaan vikaa alkaa ottaa lievästi päähän!.
Ostettu 2006, toimi alkuun ok. Sitten alkoi ongelmat, mm. kaasari ja polttoainetankki uusittu. kaasaria tutkittu ja avattu monta kertaa. Ei saanut huollon mieskään toimimaan niin vaihtoi uuden ja nyt sekin kenkkuilee.
Oli huollossa käyntiongelmien takia viimeksi 2009 joulukuussa, ja nyt noin 10 tukin jälkeen taas korjaamolle! Vienkin nyt eri paikkaan jos auttaisi.
Tämä kuuluisi takuuseen mutta eipä mene vaan omasta pussista. Ei voi enää suositella tätä merkkiä kenellekään. Mutta kun oli kallis ei viitsisi vaihtaakaan.
Vanha husse sentään toimi 90 luvulta asti ilman korjauksia. Huah.kuntoon tule jos ei vaihda sitä viallista osaa, jos kokeilis tyristorin vaihtoa välillä.
- diisselisahaaja
No ei se kirjoitti:
kuntoon tule jos ei vaihda sitä viallista osaa, jos kokeilis tyristorin vaihtoa välillä.
wäkivoimapesä: ikivanha homelite xl 12. ei käyntionkelmia,vaan käy kuin uusi,vaikka ikää yli 40vee....
- sillä stiili
vika stilh kirjoitti:
TAAS ei lähde käyntiin ja jos lähteekin puolen tunnin vetelyn ja tappelun jälkeen.Hoh Hoijaa kun kävelee metsästä tallille tutkimaan vikaa alkaa ottaa lievästi päähän!.
Ostettu 2006, toimi alkuun ok. Sitten alkoi ongelmat, mm. kaasari ja polttoainetankki uusittu. kaasaria tutkittu ja avattu monta kertaa. Ei saanut huollon mieskään toimimaan niin vaihtoi uuden ja nyt sekin kenkkuilee.
Oli huollossa käyntiongelmien takia viimeksi 2009 joulukuussa, ja nyt noin 10 tukin jälkeen taas korjaamolle! Vienkin nyt eri paikkaan jos auttaisi.
Tämä kuuluisi takuuseen mutta eipä mene vaan omasta pussista. Ei voi enää suositella tätä merkkiä kenellekään. Mutta kun oli kallis ei viitsisi vaihtaakaan.
Vanha husse sentään toimi 90 luvulta asti ilman korjauksia. Huah.Olen hankinut Stihl ms 200 vuonna 2007 ja on pelannut kuin unelma. Huippu saha, en voi moittia. Mutta ainahan on niitä maanantai-kappaleita, kaikissa koneissa..
- Anonyymi
Höpöhöpö, ihan on sahasta kiinni kalvojen menekki.
Echolla sahattu ammattikäytössä noin 1400h, eikä o tarvinnu kalvoja rassailla. Eikä kyllä jonserediinkaan.
- risto2
Älkää missään nimessä ostako stiliä.
Ostettiin stihl 170 saha .Aluksi piti tulppa putsata joka tankkauksella.Nyt on
sahattu noin 5 tankillista eikä enää käy kuin muutaman minuutin ja tulppa aivan
pikimusta.Yhden tulpan kerkesi jo polttaa sököksi.
Myyjän vastaus on että bensiinissä on vika.
Saha noin kaksi kuukautta vanha- kikkeriii...
Ei ole sahan vika jos myyjä on ääshoul. Ei myöskään valmistajan vika jos sitä ajetaan esim.amppuöljyllä...
- jurri
Tervehdys kaikille. Missä se kiihytyspumpun o-rengas oikee pitäs olla, ku ei löydy? Kaasari purettu pillun päreiks eikä yhtään o-rengasta missään. saha vuosimallia 05 ja oireet samat
- oae
Jos se on walbron kaasari, niin kiihdytyspumppu pitäis olla läppäakselilla. Perhonen irti ja akseli kouraan niin sieltä pitäis löytyä.
- jurri
Kaasari on ZAMA ja perässä lukee made in CHINA, eli se siitä hyvästä saksalaisesta merkistä. Niin ja saha olikin vuosimallia 2006, et millonkohan niihin tuli walbron kaasarit ja jos joutuu uuden kaasarin ostaa niin mikähän niistä on se toimiva malli.
Itellä 020 Tilhi walbro kaasarilla ja toimii ihan ok. Tosin tyhjäkäynti pitää jättää aika ylös. Tilhi ei osaa tehä kunnon tyhjäkäyntiä niinku Husu...
- sswww
wumpscut kirjoitti:
Itellä 020 Tilhi walbro kaasarilla ja toimii ihan ok. Tosin tyhjäkäynti pitää jättää aika ylös. Tilhi ei osaa tehä kunnon tyhjäkäyntiä niinku Husu...
sahassasi on muuta vikaa , tai ei säädetty kunnolla. Jos et saa pyörimään tyhjäkäyntiä ohjearvolla.
- Anonyymi
sswww kirjoitti:
sahassasi on muuta vikaa , tai ei säädetty kunnolla. Jos et saa pyörimään tyhjäkäyntiä ohjearvolla.
Eipä vaan tilhin tyhjäkäynti o yhtä tomeraa, kuin huskussa. Molempia sahoja sentään ollut kymmeniä, myös muita merkkejä, sekä huollan korjaan. Tosiasioita vaan ei voi kumota. Sekä tilhi vetää ylempänä, joka aiheuttaa suuremman polttoaineen kulutuksen. Mutta kakssataset aika näppäriä ranka/kuitupuumetsässä. - Missähän se "kiihdytyspumppu"noissa on? En o vielä löytänyt. .. Ja niissä kiinankaasareissa on tosiaan maanataimalleja. Toisissa ei tyhjäkäynti/matalakierros alue pysy säädöissä, kiitos ahtaan tyhjäk kanaviston. Tuppaa käymään laihalla, jolloin kiinnileikkaamisriski.
- Anonyymi
Saha leikkaa kiinni ahtailla tyhjäkäyntipiirin kanavilla? Mitä seuraavaksi Kardaanin ristinivel tärisee?
- pav2
Pelannut moitteetomasti..huippusaha.
- Metsuri holopainen
Myyppäs sitten se saha mulle jos olet pettyny!
Käytetyistä ms 200 pyydetään helposti yli 400€ Maailman paras saha Stihl ms200 Vielä kun jostain uuden saisin niin ostaisin!- FIFI
Tiiä tuota, otappa tukkimetsään se tilhi ja Husse 254 niin kyllä muuttuu käsitykset mikä on paras saha.
- moottorisahat
200 stihl on kyllä hyvä saha, kompakti ja tehokas kokoisekseen. Metsään erinomainen kun on niin paljon pientä puustoa Suomessa
Pitää vaan kaasuttimen säädöt kunnossa ( ei laihalla) ja riittävä polttoaineseos niin on hyvä saha todella pitkäksi aikaa,ja jos alkaa tiivisteet vähääkään vuotamaan niin vaihtaa uudet.
jos on paljon polttopuusahausta kasasta niin isompi saha käy niihin paremmin.
http://moottorisahat.boards.net/ - pjotr venäläinen
moottorisahat kirjoitti:
200 stihl on kyllä hyvä saha, kompakti ja tehokas kokoisekseen. Metsään erinomainen kun on niin paljon pientä puustoa Suomessa
Pitää vaan kaasuttimen säädöt kunnossa ( ei laihalla) ja riittävä polttoaineseos niin on hyvä saha todella pitkäksi aikaa,ja jos alkaa tiivisteet vähääkään vuotamaan niin vaihtaa uudet.
jos on paljon polttopuusahausta kasasta niin isompi saha käy niihin paremmin.
http://moottorisahat.boards.net/juu hyvä saha jos vaan jostakin löytää. On haluttua tavaraa.
- R+R=RR
Oletko kokeillut erilaisia pumppukalvoja, ainakin joihinkin malleihin on mustia ja kiiltäviä, kiiltävä on minusta jämäkämpi. Olen joskus taivuttanut ne pienet läpykät sormien välissä 360 asteen mutkalle, niin ei ainakaan irvistä, vaan painaa enemmän kaasuttimen runkoa vasten.
- ms200sthil2005
Jostain jenkkisivulta löytyy hyvät ohjeet kiinankaasarin lopulliseen korjaamiseen. Se yksi reikä tulpataan kokonaan ja sitten pelaa ilman booamista jatkossakin. Myöskään kiihtyvyydessä ei ole suurta pudotusta.
Löytynee googlella. - ms200 power
ms200sthil2005 kirjoitti:
Jostain jenkkisivulta löytyy hyvät ohjeet kiinankaasarin lopulliseen korjaamiseen. Se yksi reikä tulpataan kokonaan ja sitten pelaa ilman booamista jatkossakin. Myöskään kiihtyvyydessä ei ole suurta pudotusta.
Löytynee googlella.05 vuosimallissa vielä walbro, 06 eteenpäin vaihtu zamaksi. Vaihdoin omaani walbron kaasarin vanhemmasta partnerista.hieman isompi mutta tuntuis toimivan voimaa on!! Vähän joutui modaamaan vivustoja mutta runko sama. Läppä akselit zamassa hieman paksummat ja jotain huttumetallia walbroon verrattuna. Huono kopio kaikenkaikkiaan tuo zama. Partnerissa tosin oli tyhjäkäynti ongelmia tuon walbronkin kanssa vaikka onkin tehty vielä hussen tehtaalla.. kannattaa haalia noita vanhempia loppuunajettuja sahoja joissa vielä walbroja. Uudet kalvot vaan kohilleen ja taas mennään..
- K-aho
Mulla MS 200 katkoo käynnistysnarua, aina sama paikka vajaa 10cm kahvasta, onko vinkkejä mistä johtuu? Muuten pelaa hyvin, sopiva ranka savottaan.
- Jiee
Mielenkiintoista nuo Sthilin onkelmat ... itellä ms200 ostettu markkaaikana . taitaa olla tarpeeksivanha kun ainut käyntiongelma ollut kylmä käynnistys jos ollut säilytyksessä yli -10 asteen pakkasessa . n.25m2 polttopuita jokavuosi kaadeltu. Suurin ongelma itellä ollut ketjun hyppiminen päältä risukkoa siivotessa ...
- paappaa
Siinä ei ole vielä kiihdytyspumppua mikä on yleisin syy käyntihäiriöihin.
- Anonyymi
paappaa kirjoitti:
Siinä ei ole vielä kiihdytyspumppua mikä on yleisin syy käyntihäiriöihin.
ms200 sessa on kiihdytyspumppu, kaasuläppäakselin käyttämänä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ms200 sessa on kiihdytyspumppu, kaasuläppäakselin käyttämänä.
Kaikissa ei ole.
- aatulähti
Husqvarna made in Japan, siinä sahassa on kaikki asiat oikein tehty.
- Sillimies200
Juu. Itel stilh ms200 vuosimallii 2007 ja kiinalaisella zaman kaasaril. Ei toimi niinkun ensinkään! Kaasari avattu monia kertoja ja käyttöohjeen mukaisesti säädetty kaasari. Mutta eipä vaan toimi. Kun esim olet mielestäsi säätänyt kaasarin rikkaalle se ei käynnisty,noh kierros ruuvia taaksepäi sit käynnistyy mut käynti o tosi epätasasta ja kierroksia eisaa yhtään, tukehtuu vaan eli laihalla. Aivan kylmällä koneella saha toimii moitteettomasti noin 5min senjälkeen sammuilee ja booailee kokoajan. Jos jollain on hyviä vinkkejä miten sais toimimaan kertokaa:)
- jaskajokunen2
kaasuttimen kihdytyspumppu hajalla.
- firstforest
jos saha oireilee lämpimänä, mutta ei kylmänä voi vika olla sähköpuolella. Tulpan hatun liitos, tulppa, tulpanjohdon liitos, cd.
- Anonyymi
jaskajokunen2 kirjoitti:
kaasuttimen kihdytyspumppu hajalla.
kiihdytyspumpun mäntä jumittuu pölystä, koska männän käyttöakselin puoli on ilman suojaa, uuden männän mukana tulee peltinen suojakuppi männän sisäänmenoreijän sulkemiseksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kiihdytyspumpun mäntä jumittuu pölystä, koska männän käyttöakselin puoli on ilman suojaa, uuden männän mukana tulee peltinen suojakuppi männän sisäänmenoreijän sulkemiseksi.
Eikä jumiudu. Se kuluu. Ei sinne pöly pääse kun on imukaulus edessä.
- Stiiliä
Oisko kellään ylimääräistä ms200 sthiliä. Olisin kiinnostunu ostaan.
- Metsuri1970
Stihl ms 200 on kymmenes Stihl minulla ja ensimmäinen joka ei ole toiminut. Kaasutin vaihdettu 3 kertaa(kiihdytyspumppu jumii) sahaan 98 2,5% bensalla. Nykyset Stihlit: Raivuri FS420, moottorisahat 026, 034, ms 200
- huskiparas
mul on. laita yhteystetoja
- Anonyymi
Minun 200 STIILI TOIMII. Käynisti Pelaa Talvella , Jäähdytin Ilmaottoaukkihin asentamallani Ilmastointi teipit. 2cm ylä-osat auki.
- Anonyymi
MS 200 sahassa niin hyvin paketti kunnossa, moottori on täysin ammattimalli ja magnesium lohkoinen ja kevyt. Sylinterin suunnittelu, kanavat, ajoitukset, isohko alumiininen litteä vaimennin sahan.
Erittäin kompakti ja kevyt paketti joka tuo todella hyvän käsiteltävyyden vielä.
Kaikkihan lähti periaatteessä 1993 julkistetusta 020T yläkahva "1129" sahasta moottorin osalta ja 1997 stihliltä tuli sitten 020 norm versio tästä.
Stihlin kertoo tuon 020 sahan kohdalla ominaisuuksista näin tuolloin - luvulla. Omassa teknisessa infossa.
" Uusi moottorisaha tarjoaa erinomaisen käsiteltävyyden ja hallittavuuden, ja on siksi ihanteellinen karsintasaha pienille ja keskisuurille puille. Tämän mallin erinomainen tasapaino ja hallinta on saavutettu optimoimalla painopiste kääntöakseliin nähden sekä hitausmomentit ja pyörimismomentit. "
Tuosta muutama vuosi 2000 luvun puolelle ja mallinimen uudistuksen yhteydessä eli 020 - MS 200 tuli uudet tankin korkit, nykyiset ja 4 kanavainen sylinterin ja pieniä muutoksia.- Anonyymi
Hehheh, homelite mini superissa oli jo 4plus2 kanavainen pytty ja puolipuristin 70 luvulla😂
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hehheh, homelite mini superissa oli jo 4plus2 kanavainen pytty ja puolipuristin 70 luvulla😂
Ja silti niin surkea saha. Myyjät joutui myyntipuheita pitäessään teippaamaan korvat. Nykyään on helppoa kun voivat käyttää huskilla kiireliimaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hehheh, homelite mini superissa oli jo 4plus2 kanavainen pytty ja puolipuristin 70 luvulla😂
Ei se kanavien määrä vaan miten koko sylinteri, mäntä, kanavat, ajoitukset, puristus ja muut asiat. Vähän kuin "portattu" saha jo stihlillä.
Voimaa riittää 3/8p 1.3mm picco / LP ketjun kanssa voi sanoa että aika nopeaan sahaukseen. Eli voi käyttää hyvin tehokkaasti eikä tarvitse olla minihampaista ketjua olla kokoajan teroittamassa ja ostamassa uusia.
T mallit olleet ulkomailla arboristien eniten käyttämiä 020T / MS200T yli 25 vuotta. Eli kun jaksaa tuolla ketjulla niin nopeasti.
Ostin n. 5 vuotta sitten vm. 2007 Stihl 200. Aluksi olin kovasti tyytyväinen sahaan, kunnes n. 2,5 vuotta sitten alkoi reistaamaan. Käynnistyminen vaikeutui ja joutui kylmänä vatkaamaan kaasua melko kauan ennen kuin pääsi sahaamaan. Sitten lopulta en saanut käymään muuten kuin lorauttamalla bensiiniä kaasariin. Sitten kävi tovin, mutta ei sillä sahaamaan ole päässyt. Muistan alkaneeni käyttää ennen häiriön ilmenemistä pienkonebensiiniä. Heräsi kysymys, että onko tuo Stihl 200 allerginen markettien pienkonebensalle. Stihlillähän on oma pienkonebensa.
- Anonyymi
ei. vaihda kiihdytyspumppu jos on zama kaasutin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ei. vaihda kiihdytyspumppu jos on zama kaasutin
Ei ole tässä kaasarimallissa kiihdytypumppua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole tässä kaasarimallissa kiihdytypumppua.
Vie kaasutin liikkeeseen venttiilin mittaukseen. Uusi kaasutin ellei toimi.
- Anonyymi
Et säätänyt sitten heti kaasutinta vaikka kuulit korvilla että ei toimi?
Se on ensimmäinen toimenpide jokaiseen sahaan. Polttoaine/ilmaseos kohdalleen.
Pyörii tyhjäkäyntiä matalammalla ennen kuin ehjä kytkin ottaa ottaa kiinni, ottaa kierroksia nopeasti ja toppaa sinne "max" arvoon lähelle ja pysyy siellä tasaisena kun kaasu pidetään pohjassa ja myös putoaa tyhjäkäynnille nopeasti. Lähtee hitaalla yhdellä vedolla käyntiin kun lämmin.
Jos ei saa moitteettomasti toimimaan niin sitten haetaan vika joka aiheuttaa ettei säätöä saa pysymään. Itse katson aina tuon jälkeen että saha on tiivis, letkun ehjät. Näitä ei mitenkään voi muuten todeta.
kaasuttimesta sen verran että sen voi aina huoltaa kotona kuntoon, myös sen "kiihdytyspumpun" pois pelistä. ( messinkinen muutamien millien halk oleva pieni mäntä jossa 0 rengas ja kaasuttimen rungossa oleva poraus )
Uutta stihliltä ei kannata ostaa koska euromäärä on niin iso jonka siinä säästää jolla saa elämänsä teräketjut, polttoaineet hankittua 98% käyttäjistä.
Kiinasta suoraan kaasutin on kannattava koska kaasutin maksaa 10-15€ ja on parempi hinta laatu kuin kallis stihliltä ostettu joka maksaa ehjän moottorisahan hinnan!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman481548Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761355- 241060
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊871036- 87965
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187896Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20841Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi99835- 82811
Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?70779