Aikavälillä 2003-2005 oli eräs tuntemani henkilö, jolla oli henkilökohtaisten ongelmiensa vuoksi vaikeuksia hallita rahankäyttöään, antanut sosiaalitoimelle valtuudet ottaa hänen raha-asiansa hoidettavakseen, alkaen ns. välitystiliasiakkaaksi.
Kyseisen henkilön työmarkkinatuki maksettiin sitten sopimuksen mukaisesti Köyliön kunnan tilille, josta sosiaalitoimi jakoi hänelle viikoittain, miten muistikin, omia rahojaan.
Nyt kävi vaan niin, että tälle henkilölle maksettiin joinakin kuukausina vajaa satakin euroa käyttörahaa, vaikka toimeentulotukiki tuolloin oli suuruudeltaan n.372 euroa /kk.
Näistä tämän henkilön työmarkkinatuista kerättiin sitten kunnan tilille rahaa, josta maksettiin mm. kyseisen henkilön vuokria. Kun sain tällaisesta tietää, kyseisen henkilön itse pyytäessä apuani, maksettiin tilille kertyneet varat, n. 500 euroa kiireesti hänelle takaisin. Mutta.. Tilanne jatkui pian ennallaan. Kanteluita tein, mutta syyllisiä, eli sosiaalitoimen viranhaltijoita ei asiassa rangaistu mitenkään, vaikka asiassa mielestäni täyttyivät myös kavalluksen tunnusmerkistö.
Koska asianomainen henkilö sai työmarkkinatukea vajaat 400 euroa kuukaudessa, olisi asumiskustannuksensa tullut kattaa toimeentulotuella.
Sittemmin tämä tuttavani kyllästyi sosiaalitoimen vääryyksiin ja perui välitystiliasiakkuutensa, jolloin sosiaalityöntekijä teki päätöksen joka kuului suunnilleen seuraavasti: Koska olet lopettanut välitystiliasiakkuutesi, emme enää maksa vuokriasi vaan saat maksaa vuokrat itse.
Että näin. Ja jos joku väittää ettei sosiaalitoimi syyllistynyt rikokseen niin sopii katsoa, miten toimeentulotukilaki tuona aikana asian määritteli. Minulla on myös edelleen tämän välitystiliasiakkaan asiaa koskevat asiapaperit hallussani, todisteena, sekä valtakirjakin asioidensa hoitamiseen.
Merkillisintä oli se, että vaikka tein asiassa kanteluita, samat henkilöt ovat virassa edelleen.
Köyliön kunnassa..
0
147
Luetuimmat keskustelut
Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"
Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va761991Nainen, onko sinussa sitä aitoa feminiinisyyttä jäljellä
Vai onko se jäänyt meikkien, korujen, hameiden ym. alle peittoon? Onko naisellisuutesi aitoa vai opetettua? Jos teet nai3661239Missäs se Miss Suomussalmi luuraa?
Jokin aika sitten eräs myyjätär tituleerasi itsensä Miss Suomussalmeksi. Asiakas oli kuulemma Tokmannin kassalla todennu251042- 1411028
- 91729
Päälle hautaus?
Hautauksissa puhutaan päällehautauksista jos vaikka mies on kuollut ensin ja vaimo 20 vuotta myöhemmin! Todellisuudessa118712- 45697
Voisit nainen joskus vastata minulle
Ja antaa jotain itsestäsi. Pientä tunnistetta ja juttua itsestäsi ja meistä. Kannustan.63662- 59655
- 59608