Miten koet läheisen kuoleman ja miten toivoisit seurakunnan toimivan?
Olen kolmen vuoden aikana menettänyt monta läheistä ihmistä ensin puolisoni sitten isäni ja pari kuukautta sitten äitini.
Kuukausi sitten serkkuni ja nyt taas pari päivää sitten serkku.
Koska nämä ihmiset ovat kaukana olleet niin seurakunnan edustaja voinee vain todeta"hyvää jatkoa" ja tätä jatkoa on ollut.
On kuitenkin hyvä asia, että voinee myös nähdä ympärillä luonnon kauneutta hyviä ihmisiä ja luottaa siihen että joidenkin kohdalla hän on päättänyt vaelluksensa ja ja siirtynyt odottamaan ylösnousemuksen sanomaa mihin olen oppinut luottamaan.MK
Miten koet läheisen kuoleman
9
232
Vastaukset
- nettosit?
Mitäs ruikutat kun kerta pääsit perintörahoikihinkin käsiksi !
Olen päässyt vasta maksamaan perintöveroja. nyt ei vielä ole tullut uutta mutta isäni kuoleman jälkeen muutaman kuukauden kuluessa 500e
Muuten rikkailla on perilliset mutta köyhällä jäläkeläisiä. MK
Muuten tuo kommentisi ei perustu minun arvomaailmaan ihmisistä.
Toisaalla voinen sinulle todeta ei meitä surulla ruokita. kuten kirjoitin toivossa on hyvä elää ja jaksaa selviytyä muistaa mitä muistaa ja tapoja on erilaisia.
Kuitenkin omakohtaisesti tiedän ja olen kertonut miten olen toiminut ollessani läsnä kun lapset on syntyneet ja myöskin lasteni synnyttäjän poislähtiessä saattanut hänet viimeiselle matkalle arkkuun.
Mielestäni asian kokeminen ja puhuminen kuolevan kanssa on mielestäni arvokasta elämässä.
On kuitenkin luotava uutta kas entinen on pois pantava.MK
- vastata?
Kannattaako surutyössä panna toivoa seurakunnan varaan. Nämä seurakunnat kun on tutkitusti mm. työpaikkakiusaamisen ykköspaikalla. Leipäpappi on virkamies eikä mitään sen enempää. Nykyään heitä menee myös vaaleilla europarlamenttiin mepiksi. Uskoisin että se todellinen lohtu ja ymmärrys löytyy ystävien ja sukulaisten parista. Tai vaikkapa luonnosta.
Kantti löytyy ihmisestä itsestä ja miten asiat kokee.
Kiitos palautteesta juuri samoin ajattelin asian ja olen sanonut sen myös toisaalla.
Kuitenkin ainut lohtu on Sana ja usko siihen. ketkä oli ne valkeisiin puetut jotka tulivat eri kansakunnista ja olivat pesseet vaatteensa karitsan veressä.
Mikä on sitten seurakunnan palvelijan tehtävä? Eikö hyvä paimen lähtenyt etsimään kadonnutta lammasta ja jättänyt laumansa.
Uudessa testamentissä jopa todetaan seurakunnan paimenesta vapaasti tulkiten. olkoon hän taitava opettamaan ja ulkopuolella kiistojen,ellei hän hallitse perhettä niin ei hän hallitse myöskään seurakuntaa älköön hän olko juuri kääntynyt,ettei ylpistyisi ja vielä yhden naisen mies( ja siitähän on kädenvääntöä.) Mutta tutkikaa keskenänne mikä on otollista ja hyvää ja mikä poispantavaa näin paavali.Mutta mitkä olivat sitten ne sanat mitä ristiinnaulittu kertoi se oli hyvin armahtavaa mikä minä olen lukenut oikein ajatuksen kanssa kannesta kanteen.MK- ihan
markkukorpinen kirjoitti:
Kantti löytyy ihmisestä itsestä ja miten asiat kokee.
Kiitos palautteesta juuri samoin ajattelin asian ja olen sanonut sen myös toisaalla.
Kuitenkin ainut lohtu on Sana ja usko siihen. ketkä oli ne valkeisiin puetut jotka tulivat eri kansakunnista ja olivat pesseet vaatteensa karitsan veressä.
Mikä on sitten seurakunnan palvelijan tehtävä? Eikö hyvä paimen lähtenyt etsimään kadonnutta lammasta ja jättänyt laumansa.
Uudessa testamentissä jopa todetaan seurakunnan paimenesta vapaasti tulkiten. olkoon hän taitava opettamaan ja ulkopuolella kiistojen,ellei hän hallitse perhettä niin ei hän hallitse myöskään seurakuntaa älköön hän olko juuri kääntynyt,ettei ylpistyisi ja vielä yhden naisen mies( ja siitähän on kädenvääntöä.) Mutta tutkikaa keskenänne mikä on otollista ja hyvää ja mikä poispantavaa näin paavali.Mutta mitkä olivat sitten ne sanat mitä ristiinnaulittu kertoi se oli hyvin armahtavaa mikä minä olen lukenut oikein ajatuksen kanssa kannesta kanteen.MKodotettavissa olevan perinnön suuruudesta. Mitä muuta siinä voisi olla?
ihan kirjoitti:
odotettavissa olevan perinnön suuruudesta. Mitä muuta siinä voisi olla?
Mitä se hyödyttää ihmistä vaikka hän saisi omaksensa koko maailman, mutta saisi sielullensa vahingon.
Kuule hyvä ihminen,millaiset arvot sinulla on elämässä onko elämä vaan setelinkuvat silmissä.Onko sinulla kenties ketään ihmistä lähelläsi ja pidätkö heistä.
Toisaalta kyllä ymmärrän mitkä ovat tarkoitusperäsi,onko se taitamattomuutta vai tahallista toimintaa jatkuvasti kohtaani.
Vastaan sinulle armo ja rauha olkoon kanssasi.MK- papit ei ole
....Leipäpappi on virkamies ......
leipäpappeja !!!!!!!!!! - jokin trolli
ihan kirjoitti:
odotettavissa olevan perinnön suuruudesta. Mitä muuta siinä voisi olla?
ja provokaattori. Olisit hiljaa jos et osaa mitään asiallista.
papit ei ole kirjoitti:
....Leipäpappi on virkamies ......
leipäpappeja !!!!!!!!!!Kysymys oli miten kohtaat läheisen kuoleman ja miten teet surutyön.
Tuo nimittely saanee riittää vaikka et olisi koskaan kuullutkaan uskosta ja uskonnosta.Joten pysytään oikeilla urilla MK
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!
Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t298819Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa
Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r357351Nolointa ikinä miehelle
On ghostata nainen jonka kanssa on ollut ystävä tai ollu orastavaa tapailua pidemmän aikaa. Osoittaa sellaista moukkamai1053650V*ttuu että mä haluan sua
Jos jotain ihmistä voi kunnolla haluta, niin hän on se. Voi Luoja auta jo! Joku jeesus hjelppa mej!693516Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta
kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.6103144- 772948
Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä
Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳392688- 352623
Sattuma ja muutama väärinkäsitys
vaikuttivat siihen millaiseksi tämä kaikki muodostui. Pienet aikanaan huomaamattomat käänteet. Seuraava näytös on jo tul321993- 331544