Hirveetä

Mulla alotettiin kaks päivää sit Concerta 36mg eka päivä meni hyvin mut tokana päivänä mulle tuli sivuolona tismalleen samanlainen olo ku olisin vetäny piriä. Ja nyt sitä joutuu korjailee kotuuttoman suurella bentso annoksella. Hyi! Siis mä oon ihan järkyttyny miten paljon tää muistuttaa piriä. Ei ihme että murkkuikäset tykkää ja haluu lisää, kyllä varmasti hoituu koulu ja läksyt mutta omalle lapselle en antais ja mun on pakko lopettaa tää itekki. En pysty ajattelee et söisin tätä enää ku vanhana pirin käyttäjänä ajatuskin tuntuu jo inhottavalta ja mä oon aina vihannu tätä kyseistä sivuoloa mikä tästä tulee. Onhan se niin että pidemmän ajan kuluttua sitä ei huomaa ku kroppa tottuu tohon mut mulla ihan kammottava olo. Järkyttävää et tämmöstä annetaa lapsille! Mitenköhän niillä toimii jos mullakin jo tulee tämmöin olo??

5

988

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on sun oma

      Kaikki eivät ole entisiä pirin käyttäjiä, eikä kaikille tule samanlaiset sivuvaikutukset, joten et voi yleistää. Sinulle lääke ei ole sopinut, mutta monelle muulle voi sopia ja antaa juuri heidän kipeästi kaipaamansa avun! Keskittymishäiriö ei ole mikään leikinasia, se voi pilata ihmisen mahdollisuudet ja elämän kokonaan. Me ihmiset olemme kovin erilaisia, joten meitä ei voi hoitaa samalla sapluunalla eikä sama lääke käy kaikille. Sinun tapauksessasi kannattaa keskustella lääkkeen määränneen lääkärin kanssa ja kertoa sivuvaikutuksista juuri sinun kohdallasi entisenä pirin käyttäjänä.

      • Ei ole joo

        Mut kyllähän se jotain kertoo että näitä lääkkeitä ei saa ulos apteekista ku ns. huumereseptillä. ja se että narkomaanit käyttää concertaa viihdekäyttöö siks ku se on toimiva huume. Sen mitä tiedän Concertan toimintatavasta ni se on hyvin lähelle Amfetamiinin kaltainen. Siis mä en muuten olis niin tätä vastaan mutta mä olen oikeasti järkyttyny että lapsille syötetään näitä. Olen varma että se toimii hyvin ja keskittymistä löytyy, mutta tosiasiassa ne lapset on huumattuja ja sen takia käyttäytyvät vasten omaa luonnettaan. Eikä ne itse edes ymmärrä että ne on "sekasin".

        Mä sanoinki noista vaikutuksista tänään hoitajalle ja tämä on hyvin yleistä Amfetamiinia käyttäneen henkilön kohdalla. Miksi? Siksi koska A:ta käyttäneet tietävät miten se toimii. Mutta jokainen on yksilö ja voi toi sopia lapsille mutta hieman miedompia noi pitäis olla ehdottomasti. Jos lapsella aloitetaan nuorella iällä jo noin vahvan stimulantin käyttö joka vapauttaa valtavia määriä Dopamiinia kerralla ni mä uskallan jo sanoa että tossa sukupolvessa tulee olee valtavasti ongelmia päässä. Ajan mittaan Dopamiinireseptorit lakkaavat toimimasta ku sitä vapautuu liikaa kerralla ja sit kun aikanaan omat aivot ei sitä enää tuota tulee ihmisestä ihan zombie.


      • AD/HD Aikuinen

        Lääke ei vaikuta oikeastaan millään tavalla jos ei ole AD/HD, koska aivojen dopamiini taso ei voi nousta normaalisti "enään ylemmäs", mutta AD/HD lapsen/aíkuisen dopamiini taso nousee alhaalta melkein normaalille tasolle lääkkeen ansiosta, joka taas helpottaa arkipäivän asioita.


    • kuultua ja koettua

      luulenpa, että keksit koko tarinan, sen verran monen ADHD-ihmisen kanssa olen jutellut lääkkeen tuomasta avusta, että tuo ei uppoa.

      • Ota selvää asioista

        Täällä on aina sama tyyppi joka näitä juttuja keksii nimenomaan Concertasta. Ja aina sama "bentsoilla korjailu". Sinut on tunnistettu, selitä sairaita juttujas muualla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onks sulle väliä, jos jokin kaivattusissa

      ei ole täydellistä? Esim. venytysmerkit, arvet, selluliitti, epäsymmetriset rinnat, vinot hampaat jne?
      Ikävä
      87
      4688
    2. Ei sinussa ollut miestä

      Selvittämään asioita vaan kipitit karkuun kuin pikkupoika.
      Ikävä
      134
      4203
    3. Shokkiyllätys! 31-vuotias Hai asuu vielä "kotona" - Anna-vaimon asenne ihmetyttää: "No ei tämä..."

      Hmmm, mitenhän sitä suhtautuisi, jos aviomies/aviovaimo asuisi edelleen lapsuudenperheensä kanssa? Tuore Ensitreffit-vai
      Ensitreffit alttarilla
      36
      2785
    4. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      209
      1817
    5. Olet elämäni rakkaus

      On ollut monia ihastumisia ja syviäkin tunteita eri naisia kohtaan, mutta sinä olet niistä kaikista ihmeellisin. Olet el
      Ikävä
      37
      1357
    6. Missä Steffe hiihtää?

      Missä reppuli luuraa? Ei ole Seiskassa mitään sekoiluja ollut pariin viikkoon? Onko jo liian kylmä skulata tennistä ulko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      25
      1339
    7. Wiisaat Lappajärvellä iät.

      Nyt nimiä listaan menneistä ja nykyisistä Wiisaista Lappajärveläisistä. Itseäkin voi tuoda esille kaikessa Wiisaudessa.
      Lappajärvi
      12
      1316
    8. Ratkaiseva tekijä kiinnostuksen heräämisessä

      Mikä tekee deittikumppanista kiinnostavan? Mitä piirrettä arvostat / et arvosta?
      Sinkut
      67
      1278
    9. Milloin nainen, milloin?

      Katselet ja tiedän, että myös mieli tekee. Voisit laittaa rohkeasti viestin. Tiedät, että odotan. Ehkä aika ei ole vielä
      Ikävä
      61
      1233
    10. Seiska: Konsta Hietanen ja Aami-rakas iltamenoissa - Salkkareista Aami täräyttää: "Sarja oli..."

      Konsta Hietanen jätti Salatut elämät -draamasarjan tänä syksynä. Konstaa kyllä kaivataan vieläkin Salkkareissa! Lue li
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1212
    Aihe