Hirveetä

Mulla alotettiin kaks päivää sit Concerta 36mg eka päivä meni hyvin mut tokana päivänä mulle tuli sivuolona tismalleen samanlainen olo ku olisin vetäny piriä. Ja nyt sitä joutuu korjailee kotuuttoman suurella bentso annoksella. Hyi! Siis mä oon ihan järkyttyny miten paljon tää muistuttaa piriä. Ei ihme että murkkuikäset tykkää ja haluu lisää, kyllä varmasti hoituu koulu ja läksyt mutta omalle lapselle en antais ja mun on pakko lopettaa tää itekki. En pysty ajattelee et söisin tätä enää ku vanhana pirin käyttäjänä ajatuskin tuntuu jo inhottavalta ja mä oon aina vihannu tätä kyseistä sivuoloa mikä tästä tulee. Onhan se niin että pidemmän ajan kuluttua sitä ei huomaa ku kroppa tottuu tohon mut mulla ihan kammottava olo. Järkyttävää et tämmöstä annetaa lapsille! Mitenköhän niillä toimii jos mullakin jo tulee tämmöin olo??

5

995

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on sun oma

Kaikki eivät ole entisiä pirin käyttäjiä, eikä kaikille tule samanlaiset sivuvaikutukset, joten et voi yleistää. Sinulle lääke ei ole sopinut, mutta monelle muulle voi sopia ja antaa juuri heidän kipeästi kaipaamansa avun! Keskittymishäiriö ei ole mikään leikinasia, se voi pilata ihmisen mahdollisuudet ja elämän kokonaan. Me ihmiset olemme kovin erilaisia, joten meitä ei voi hoitaa samalla sapluunalla eikä sama lääke käy kaikille. Sinun tapauksessasi kannattaa keskustella lääkkeen määränneen lääkärin kanssa ja kertoa sivuvaikutuksista juuri sinun kohdallasi entisenä pirin käyttäjänä.

• Ei ole joo

Mut kyllähän se jotain kertoo että näitä lääkkeitä ei saa ulos apteekista ku ns. huumereseptillä. ja se että narkomaanit käyttää concertaa viihdekäyttöö siks ku se on toimiva huume. Sen mitä tiedän Concertan toimintatavasta ni se on hyvin lähelle Amfetamiinin kaltainen. Siis mä en muuten olis niin tätä vastaan mutta mä olen oikeasti järkyttyny että lapsille syötetään näitä. Olen varma että se toimii hyvin ja keskittymistä löytyy, mutta tosiasiassa ne lapset on huumattuja ja sen takia käyttäytyvät vasten omaa luonnettaan. Eikä ne itse edes ymmärrä että ne on "sekasin".

Mä sanoinki noista vaikutuksista tänään hoitajalle ja tämä on hyvin yleistä Amfetamiinia käyttäneen henkilön kohdalla. Miksi? Siksi koska A:ta käyttäneet tietävät miten se toimii. Mutta jokainen on yksilö ja voi toi sopia lapsille mutta hieman miedompia noi pitäis olla ehdottomasti. Jos lapsella aloitetaan nuorella iällä jo noin vahvan stimulantin käyttö joka vapauttaa valtavia määriä Dopamiinia kerralla ni mä uskallan jo sanoa että tossa sukupolvessa tulee olee valtavasti ongelmia päässä. Ajan mittaan Dopamiinireseptorit lakkaavat toimimasta ku sitä vapautuu liikaa kerralla ja sit kun aikanaan omat aivot ei sitä enää tuota tulee ihmisestä ihan zombie.

• AD/HD Aikuinen

Lääke ei vaikuta oikeastaan millään tavalla jos ei ole AD/HD, koska aivojen dopamiini taso ei voi nousta normaalisti "enään ylemmäs", mutta AD/HD lapsen/aíkuisen dopamiini taso nousee alhaalta melkein normaalille tasolle lääkkeen ansiosta, joka taas helpottaa arkipäivän asioita.

• kuultua ja koettua

luulenpa, että keksit koko tarinan, sen verran monen ADHD-ihmisen kanssa olen jutellut lääkkeen tuomasta avusta, että tuo ei uppoa.

• Ota selvää asioista

Täällä on aina sama tyyppi joka näitä juttuja keksii nimenomaan Concertasta. Ja aina sama "bentsoilla korjailu". Sinut on tunnistettu, selitä sairaita juttujas muualla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Klaukkalan onnettomuus 4.4

Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      102
      4537
    2. Yleltä tyrmäävä uutinen

Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/74
      Luterilaisuus
      383
      1335
    3. Missä mustasusi on?

Suden aloituksia ei ole näkynyt moneen päivään.
      Ikävä
      186
      1062
    4. Pakko kertoa mies

Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti
      Ikävä
      109
      1042
    5. Sinä vain tulit elämääni

Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      86
      950
    6. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      47
      911
    7. Miten koskettaisit häntä?

Miten lähestyisit jos hän olisi lähelläsi nyt..
      Ikävä
      64
      891
    8. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      11
      872
    9. Mitä ajattelet

Kaivattusi uskosta tai onko hän uskossa?
      Ikävä
      64
      866
    10. Onko se niin

Että meillä molemmilla on niin isot egot ettei voi alentua myöntämään kuin tykkää toisesta
      Ikävä
      64
      826
    Aihe