Kaikille ihmettelijöille tiedoksi jos korttinne ei jostain syystä toimi taksissa.
Tehkää kuten minä. Eli älkää tehkö mitään!
Tulin taksilla kotiin 35 km. Kortti ei toiminut, vaikka ehjä kortti (kaikkialla muualla toiminut aina). Kuski halusi käteistä. Ei ole kun ei ole, maksan aina taksin kortilla. Ajettiin takaisin kylille 20 km. automaatille, laitoin hinnan ylös, enkä todellakaan maksanut pankkiautomaatireissua. Kuski urputti ja uhkaili, vartin hukkasi siinä hyvää viikonlopun peliaikaa. Sanoin vain että ei sen väliä, soitetaan poliisi niin homma selviää, missä vika kortissa vai systeemissä. Kypsä oli kuski. Olisi voinut tilinumeronkin antaa, muttei halunnut, hölmö.
Jos luottokortti ei toimi
36
3637
Vastaukset
- Vaativa asiakas
Olisi kannattanut laitaa kello päälle ja loppusummasta vähentää lisäksi omasta ajankäytöstä haku-/ järmäysaijasta johtuneet fentta-aikakorvaukset.
- täyttä huttua
Sulla on aina oltava mukana vaihtoehtoinen maksutapa siis vaikka käteinen. Mikäli sitä vaihtoehtoista maksutapaa lähdetään hakemaan 20km päästä sinä asiakkaana maksat sen.
Asia on näin ja sen voi varmistaa vaikka Luottokunnasta. Luottokunnan mukaan asiakkaan on aina maksettava matka oli syy kortin toimimattomuuteen missä tahansa, siis kortissa itsessään, linjoissa tai maksupäätteessä.
Siksi asiakas ei voi turvautua vain yhteen korttiin ja vedota että ei siinä mitään vikaa ole, koska sitä hän ei pysty todistamaan. Mikäli toista toimivaa maksutapaa lähdetään hakemaan, tässä tapauksessa käteistä, maksaa sen hakemisesta aihetuvat kulut aina asiakas.
Asiasta minulla on mustaa valkoisella Luottokunnan palvelunevojalta. Niin ja en tietenkään kopioi sitä tänne palstalle, koska siihen ei ole lupaa.- Per Saukko
Siitä mentäisiin oikeuteen.
- asiakasniilo
Täyytä hutua kirjoitti näin:
"Sulla on aina oltava mukana vaihtoehtoinen maksutapa siis vaikka käteinen. Mikäli sitä vaihtoehtoista maksutapaa lähdetään hakemaan 20km päästä sinä asiakkaana maksat sen."
Tämä on täysi vale, jota taksikuskit innokkaasti viljelevät. Taksiliikennelain kohta 17 on tässä se lopullinen totuus ja siellä sanotaan näin:
"8) asiakkaalla on oikeus maksaa käteisellä tai yleisimmillä luotto- ja maksukorteilla;"
Huomaa sana TAI.
Helsingin taksiautoilijoiden toiminnanjohtajan kannan voi lukea täältä:
http://kuningaskuluttaja.yle.fi/node/2372
Eli jos vika on taksi laitteissa, niin asiakas ei maksa senttiäkään automaatille menosta. Älkää siis uskoko kuskien valheita. - maksuahan ei
asiakasniilo kirjoitti:
Täyytä hutua kirjoitti näin:
"Sulla on aina oltava mukana vaihtoehtoinen maksutapa siis vaikka käteinen. Mikäli sitä vaihtoehtoista maksutapaa lähdetään hakemaan 20km päästä sinä asiakkaana maksat sen."
Tämä on täysi vale, jota taksikuskit innokkaasti viljelevät. Taksiliikennelain kohta 17 on tässä se lopullinen totuus ja siellä sanotaan näin:
"8) asiakkaalla on oikeus maksaa käteisellä tai yleisimmillä luotto- ja maksukorteilla;"
Huomaa sana TAI.
Helsingin taksiautoilijoiden toiminnanjohtajan kannan voi lukea täältä:
http://kuningaskuluttaja.yle.fi/node/2372
Eli jos vika on taksi laitteissa, niin asiakas ei maksa senttiäkään automaatille menosta. Älkää siis uskoko kuskien valheita.ole tapahtunut jos kortti tai operaattorin järjestelmä ei ole toiminut,vai onko Niilo ymmärtänyt kohdan 8) että maksu on suoritettu kun on korttia tarjottu( vaikka joulukorttia).
Me tyhmät taksaritkin ymmärrämme mikäli Sagemin välityksellä kirjoitin ala tulostaa kuittia niin maksuhan ei ole mennyt perille,,,,Niilo ei sitä oikein ymmärrä,,,
Niilo kaivaa euroja ja ottaa pankista selvää miksi kortti ei toiminut,,,Vai käveleekö Niilo kauppakassin kanssa kaupasta ulos ja tokaisee ,että se on teidän asia miksi korttini ei toimi,,,,vaikka just toimi edellisessä paikassa,,,,,elämä tulisikin halvaksi kun käyttelisi toimimatonta korttia,,,,Vaikka vuokran maksuun,,,teeppä Niilo se koe. Sp. - asiakasniilo
maksuahan ei kirjoitti:
ole tapahtunut jos kortti tai operaattorin järjestelmä ei ole toiminut,vai onko Niilo ymmärtänyt kohdan 8) että maksu on suoritettu kun on korttia tarjottu( vaikka joulukorttia).
Me tyhmät taksaritkin ymmärrämme mikäli Sagemin välityksellä kirjoitin ala tulostaa kuittia niin maksuhan ei ole mennyt perille,,,,Niilo ei sitä oikein ymmärrä,,,
Niilo kaivaa euroja ja ottaa pankista selvää miksi kortti ei toiminut,,,Vai käveleekö Niilo kauppakassin kanssa kaupasta ulos ja tokaisee ,että se on teidän asia miksi korttini ei toimi,,,,vaikka just toimi edellisessä paikassa,,,,,elämä tulisikin halvaksi kun käyttelisi toimimatonta korttia,,,,Vaikka vuokran maksuun,,,teeppä Niilo se koe. Sp.Taksiliikennelaki velvoittaa, toistan velvoittaa, takseja hyväksymään yleisimmät luottokortit maksuvälineiksi. Jos taksi ei korttia hyväksy maksuvälineeksi sen takia että auton järjestelmät eivät toimi, täytyy taksin toimittaa asiakas veloituksetta lähimmälle automaatille.
Kaupoilla ei ole mitään pakotetta tai velvollisuutta ottaa luottokortteja maksuvälineenä vastaan. Jos kaupassa kortit eivät toimi, kassa voi sanoa, että pahoitten, mutta tällä hetkellä kortit eivät toimi. Ja asiakkaan pitää itse talustella sinne automaatille hakemaan käteistä. Takseilla on taas se laissa säädetty velvollisuus ottaa kortteja vastaan, joten taksi sitten kuljettaa asiakkaan lähimmälle paikalle, missä korttia voi käyttää.
Tämä kaikki on aivan selkeästi ilmoitettu taksiliikennelaissa ja sen ymmärtää mm. edellisessä viestissä mainittu toiminnanjohtaja. Tätä yksinkertaista tosiasiaa ei ymmärrä jokainen kuski, sehän tässä on se ongelma.
Luottokunnan kannalla ei tässä tilanteessa ole mitään merkitystä, koska laki ajaa Luottokunnan ehdotusten yli. Luottokunnan ehdotus pätee kyllä kaupan kassalla, jos kortit ei toimi. - asiakasniilo
asiakasniilo kirjoitti:
Taksiliikennelaki velvoittaa, toistan velvoittaa, takseja hyväksymään yleisimmät luottokortit maksuvälineiksi. Jos taksi ei korttia hyväksy maksuvälineeksi sen takia että auton järjestelmät eivät toimi, täytyy taksin toimittaa asiakas veloituksetta lähimmälle automaatille.
Kaupoilla ei ole mitään pakotetta tai velvollisuutta ottaa luottokortteja maksuvälineenä vastaan. Jos kaupassa kortit eivät toimi, kassa voi sanoa, että pahoitten, mutta tällä hetkellä kortit eivät toimi. Ja asiakkaan pitää itse talustella sinne automaatille hakemaan käteistä. Takseilla on taas se laissa säädetty velvollisuus ottaa kortteja vastaan, joten taksi sitten kuljettaa asiakkaan lähimmälle paikalle, missä korttia voi käyttää.
Tämä kaikki on aivan selkeästi ilmoitettu taksiliikennelaissa ja sen ymmärtää mm. edellisessä viestissä mainittu toiminnanjohtaja. Tätä yksinkertaista tosiasiaa ei ymmärrä jokainen kuski, sehän tässä on se ongelma.
Luottokunnan kannalla ei tässä tilanteessa ole mitään merkitystä, koska laki ajaa Luottokunnan ehdotusten yli. Luottokunnan ehdotus pätee kyllä kaupan kassalla, jos kortit ei toimi.Niin tämä korttiongelmahan koskettaan nyt pääasiassa Helsingin takseja, kun heillä on käytössä joku uusi hieno systeemi, mitä ei ole ilmeisesti ikinä kunnolla testattu. Kortit siis toimivat ongelmitta muualla, mutta taksien kortinlukijat eivät saa ilmeisesti yhteyttä pankkien palvelimiin ja jos sirukortilla ei varmennusta tule, niin maksua ei hyväksytä.
Ongelma syy on siis Helsingin taksien toimimaton maksujärjestelmä. Vanhassa järjestelmässä kuskit pystyivät tarvittaessa naputtelemaan kortin numeron manuaalisesti laitteelle, mutta sirukorttilukijoilla tätä ei enää voi tehdä. - aisioita
asiakasniilo kirjoitti:
Taksiliikennelaki velvoittaa, toistan velvoittaa, takseja hyväksymään yleisimmät luottokortit maksuvälineiksi. Jos taksi ei korttia hyväksy maksuvälineeksi sen takia että auton järjestelmät eivät toimi, täytyy taksin toimittaa asiakas veloituksetta lähimmälle automaatille.
Kaupoilla ei ole mitään pakotetta tai velvollisuutta ottaa luottokortteja maksuvälineenä vastaan. Jos kaupassa kortit eivät toimi, kassa voi sanoa, että pahoitten, mutta tällä hetkellä kortit eivät toimi. Ja asiakkaan pitää itse talustella sinne automaatille hakemaan käteistä. Takseilla on taas se laissa säädetty velvollisuus ottaa kortteja vastaan, joten taksi sitten kuljettaa asiakkaan lähimmälle paikalle, missä korttia voi käyttää.
Tämä kaikki on aivan selkeästi ilmoitettu taksiliikennelaissa ja sen ymmärtää mm. edellisessä viestissä mainittu toiminnanjohtaja. Tätä yksinkertaista tosiasiaa ei ymmärrä jokainen kuski, sehän tässä on se ongelma.
Luottokunnan kannalla ei tässä tilanteessa ole mitään merkitystä, koska laki ajaa Luottokunnan ehdotusten yli. Luottokunnan ehdotus pätee kyllä kaupan kassalla, jos kortit ei toimi.Tämä aihe on jo käsitelty.
No kortilla, mikä on se kortista saatava löytöpalkkio? (jos kuljettaja ottaa kortin haltuunsa)
Taksi laista:
8) asiakkaalla on oikeus maksaa käteisellä tai yleisimmillä luotto- ja maksukorteilla;
-------------------------------------------------
"TAI" sana tarkoittaa, että maksakoon rahalla jos kortin arvo ei riitä kattamaan kuljetuksesta aiheutuneita kuluja. (jos joku antaa pinkan visa-kortteja kyllä ne luottokunnassa niistä maksavat)
Onhan asiakkaalla oikeus maksaa vaikka kultaharkolla.
Kuljettajan on kuitenkin saatava maksu. - voi olla...
asiakasniilo kirjoitti:
Taksiliikennelaki velvoittaa, toistan velvoittaa, takseja hyväksymään yleisimmät luottokortit maksuvälineiksi. Jos taksi ei korttia hyväksy maksuvälineeksi sen takia että auton järjestelmät eivät toimi, täytyy taksin toimittaa asiakas veloituksetta lähimmälle automaatille.
Kaupoilla ei ole mitään pakotetta tai velvollisuutta ottaa luottokortteja maksuvälineenä vastaan. Jos kaupassa kortit eivät toimi, kassa voi sanoa, että pahoitten, mutta tällä hetkellä kortit eivät toimi. Ja asiakkaan pitää itse talustella sinne automaatille hakemaan käteistä. Takseilla on taas se laissa säädetty velvollisuus ottaa kortteja vastaan, joten taksi sitten kuljettaa asiakkaan lähimmälle paikalle, missä korttia voi käyttää.
Tämä kaikki on aivan selkeästi ilmoitettu taksiliikennelaissa ja sen ymmärtää mm. edellisessä viestissä mainittu toiminnanjohtaja. Tätä yksinkertaista tosiasiaa ei ymmärrä jokainen kuski, sehän tässä on se ongelma.
Luottokunnan kannalla ei tässä tilanteessa ole mitään merkitystä, koska laki ajaa Luottokunnan ehdotusten yli. Luottokunnan ehdotus pätee kyllä kaupan kassalla, jos kortit ei toimi.näin juuttaan tollo? Kun taksilaissa sanotaan, joka on muuten ns. puitelaki, että asiakkaalla on oikeus maksaa matkansa käteisellä tai yleisimmillä luotto ja maksukorteilla, se ei tietenkään tarkoita, että mikäli laitteet, linjat tai asiakkaan kortit ei toimi asikaan ei tarvitse maksaa kyydistä mitään kuten yrität ilmeisesti vääntää.
Taksilaissa ei mainita sanaa velvoita tässä yhteydessä, vaan asiakkaalla on oikeus maksaa käteisellä tai yleisimmillä luotto- ja maksukorteilla. Siellä ei myöskään kerrota mitkä nimeltä mainitut kortit ovat noita yleisiä kortteja. Jos minun mielestä vaikka Diners ei ole yleinen, niin mihin vetoat, että se on yleinen? Sama juttu jonkun pirkkapankin pankkikortissa. Minun mielestä yleisiä pankkikotteja ovat vain suurten pankkien kortit, joihin eivät kuulu esim. ruostinkieliset pankit jne.
Asiakkaalla on siis oikeus maksaa käteisellä ja yleisimmillä luotto- ja maksukorteilla mutta jos ne eivät jostain syystä toimi, asiakasta ei kuskata ilmaiseksi automaateille, vaikka jossain joku HTA:n toiminnanajohta vastoin parempaa tietoa näin väittikin. - nyrkkikyllikki
Per Saukko kirjoitti:
Siitä mentäisiin oikeuteen.
Usko pois, maksaisit. Ja ei tarvitsi edes oikeuteen mennä.
- Anonyymi
kyllä sitä maksupäätettä voi ronkkia niin ettei muka toimi, kun ei saa yhteyttä ym . toiveissa on saada asiakas maksamaan käteisellä kun hänet ensin tuskastutetaan
- kyydissä
Onko takseilla oikeus pyytää maksu etukäteen kuten muillakin palvelutarjoajilla on? Eräs kuski väitti että on. Luulisi että jos on niin tämä käytäntö yleistyisi kortti- yms. ongelmien myötä.
- kuittia...
Saa pyytää maksun tai osan maksusta etuläteen.....siitä vain pitäisi kirjoittaa kuitti.
Vuosia olen käyttänyt sitä tapaa jos kyytiin on tullut "epämääräistä väkeä"...vaikka en välttämättä ole koskenut seteliin (jätetty näkyville/tai ei) on ainakin tullut selväksi, että asiakas ei ole pers'aukinen luotolla maksaja.
Kuskien on otettava se linja "pers'aukisia ei kuljetella, maksakoon rahalla tai kävelköön" - olisi oikeutta
ottaa maksu etukäteen,,,otetaanhan Linja-autossakin,samoin tanssipaikoissa,elokuvissa,uimahallissa,jääkiekko-otteluissa,laivoilla matkustettaessa. Taitaakin olla enemmän sääntö kun poikkeus,että maksetaan etukäteen,otetaan asiakas näin korttiaikana rattaille vasta sitten kun on vilauttanut,että euroja on,tulee meinaan ajamaton kyytikin halvemmaksi,kun ajaa esm, Niilon kanssa jolla on toimimaton kortti.
olis se hienoa tehdä Ruotsin risteilyn jälkeen korttimaksu joka ei toimi,,ja tokaista se on teidän päänsärky.Sp. - asiakasniilo
olisi oikeutta kirjoitti:
ottaa maksu etukäteen,,,otetaanhan Linja-autossakin,samoin tanssipaikoissa,elokuvissa,uimahallissa,jääkiekko-otteluissa,laivoilla matkustettaessa. Taitaakin olla enemmän sääntö kun poikkeus,että maksetaan etukäteen,otetaan asiakas näin korttiaikana rattaille vasta sitten kun on vilauttanut,että euroja on,tulee meinaan ajamaton kyytikin halvemmaksi,kun ajaa esm, Niilon kanssa jolla on toimimaton kortti.
olis se hienoa tehdä Ruotsin risteilyn jälkeen korttimaksu joka ei toimi,,ja tokaista se on teidän päänsärky.Sp.Niin no, sanottakoon nyt vielä, että kyllä minun lompakossa on vain toimivia kortteja. Ne Helsingin taksien hienot systeemit eivät tässä tilanteessa toimi.
Kerran kokeiltiin kolmea korttia. Yksi oli työpaikkani luottokortti, toinen oli oma luottokorttini ja kolmas työkaverini oma kortti. Mikään ei toiminut ja kuski sössötti jotain naama punaisena. Annoin sitten firman laskutusosoitteen ja sössötyksen jälkeen suostui loppusumman siihen lähettämään. En tiedä lähettikö, kun laskutuksesta ei ole kukaan soitellut.
Tanssipaikoissa ja muissa edellisen viestin paikoissa ei ole lain määräämää velvoillisuutta ottaa vastaa luottokortteja. Takseissa on. - ensin
asiakasniilo kirjoitti:
Niin no, sanottakoon nyt vielä, että kyllä minun lompakossa on vain toimivia kortteja. Ne Helsingin taksien hienot systeemit eivät tässä tilanteessa toimi.
Kerran kokeiltiin kolmea korttia. Yksi oli työpaikkani luottokortti, toinen oli oma luottokorttini ja kolmas työkaverini oma kortti. Mikään ei toiminut ja kuski sössötti jotain naama punaisena. Annoin sitten firman laskutusosoitteen ja sössötyksen jälkeen suostui loppusumman siihen lähettämään. En tiedä lähettikö, kun laskutuksesta ei ole kukaan soitellut.
Tanssipaikoissa ja muissa edellisen viestin paikoissa ei ole lain määräämää velvoillisuutta ottaa vastaa luottokortteja. Takseissa on.maksupäätteet Sagem /vai luottokortit,,aivan oikein luottokortit/sirulliset,jonka jälkeen meidän taksareiden oli hommattava sirukortinlukijat,yleensä autolaite toimii, vaan siitä etenpäin on ongelmia toisinaan / varmennukset, silti alatyylisesti kerrot kuljettajan toiminnasta,sössötyksestä ym,ym, kumpikohan tarvisi järjestelmää joka ei toimi,aivan oikein se Niilo ja Niilon kortti,olisit ottanut euroja maksutapahtuma olisi varmasti toiminut.
Takseissa OIKEUS maksaa luottokortilla,mutta,mutta maksuahan ei ole tapahtunut jos järjestelmä ei suorita varmennusta,lakiko määrää ottaa toimimatonta korttia,ja mukamas maksu on suoritettu niinkö ymmärrät, mielestäni maksu on suoritettu vasta kun toiminto on mennyt varmennuksen läpi ja laite tulostaa kuitin.Sp.
- mistä näitä riittää
Jos kortti ei toimi kaupassa, ei sieltäkään saa ostoksia mukaan. On päivän selvää, että jos kortin toimimattomuus ei johdu taksista, asiakas maksaa.
Siitä voi sitten lähettää laskun vaikkapa pankkiin tms.- Alalla jo oleva
Jos on vähänkään pidempi matka, ja maksajana on joku muu kuin mm. kela (potilaskyydit) tai joku firma, niin vaadin maksun etukäteen. Jos se sitten tyssää siihen, niin siinähän tyssää. Itse en persaukisia lähde kauas kuljettamaan....
- Mikke410
Ensin asiakkaat vaativat että takseissa pitää saada maksaa korteilla. Taksit hommaavat kalliit laitteistot ja ohjelmistot, (jotka asiakkaat tietysti loppupeleissä maksavat). Sitten pankit ilmoittavat joka toinen viikonloppu että tekevät päivityksiä viikon vilkkaimman kysynnän aikaan jolloin kortit eivät toimi. Koko maailmassa on vain muutama kehittyneiden mobiilimaksujärjestelmien toimittaja, eli takseilla ei niin hirveästi ole valinnanvaraa mistä laitteensa/softansa ostavat. Sitten kaikki pitää hyväksyttää moneen kertaan sen seitsemällä instanssilla. Maksaisitte käteisellä niin olisi kaikkien elämä helpompaa. Kyllä minä mielelläni otan kortin vastaan, mutta edellytän että myös muut tämän ketjun toimijat, -operaattorit, luottokunta, pankit tekevät kaikkensa jotta maksutapahtuma onnistuu. Nythän näin ei ole. Ja kaikki kaadetaan taas taksien niskaan. Menkääpä valittajat ulkomaille vaikka Saksaan tai jenkkeihin, niin teidäthän nauretaan taksista pihalle kun korttia tarjoatte.
Ja selvennykseksi kaikille: KAIKKI kortit voidaan varmentaa manuaalisesti tai varmennus ohittaa, paitsi ELECTRON ja MAESTRO. Aion teettää autooni tarrat jossa ilmoitan että moiset kortit eivät autossani kelpaa. Ja vain siksi että lukemattomia työtunteja on mennyt hukkaan näiden köyhänkorttien kanssa tapellessa. Ja silloin Niilot menee joko automaatille, tai kävelee. Piste. - maakunnassa
Mikke410 kirjoitti:
Ensin asiakkaat vaativat että takseissa pitää saada maksaa korteilla. Taksit hommaavat kalliit laitteistot ja ohjelmistot, (jotka asiakkaat tietysti loppupeleissä maksavat). Sitten pankit ilmoittavat joka toinen viikonloppu että tekevät päivityksiä viikon vilkkaimman kysynnän aikaan jolloin kortit eivät toimi. Koko maailmassa on vain muutama kehittyneiden mobiilimaksujärjestelmien toimittaja, eli takseilla ei niin hirveästi ole valinnanvaraa mistä laitteensa/softansa ostavat. Sitten kaikki pitää hyväksyttää moneen kertaan sen seitsemällä instanssilla. Maksaisitte käteisellä niin olisi kaikkien elämä helpompaa. Kyllä minä mielelläni otan kortin vastaan, mutta edellytän että myös muut tämän ketjun toimijat, -operaattorit, luottokunta, pankit tekevät kaikkensa jotta maksutapahtuma onnistuu. Nythän näin ei ole. Ja kaikki kaadetaan taas taksien niskaan. Menkääpä valittajat ulkomaille vaikka Saksaan tai jenkkeihin, niin teidäthän nauretaan taksista pihalle kun korttia tarjoatte.
Ja selvennykseksi kaikille: KAIKKI kortit voidaan varmentaa manuaalisesti tai varmennus ohittaa, paitsi ELECTRON ja MAESTRO. Aion teettää autooni tarrat jossa ilmoitan että moiset kortit eivät autossani kelpaa. Ja vain siksi että lukemattomia työtunteja on mennyt hukkaan näiden köyhänkorttien kanssa tapellessa. Ja silloin Niilot menee joko automaatille, tai kävelee. Piste.Ei ikänä ole ollut mitään ongelmia, ei edes vkl-öinä näiden elektronien tai maestrojen kanssa. Teillä täytyy olla vika jossain muualla kuin niissä korteissa. Väärä laite tai välittäjä?
Mobiili-maksujen välittäjiä löytyy suomestakin useita, jotn miksi et vaihda välittäjää jos ei toimi?
Ne kalliit laitteet saa kohtuulliseen vähän yli 30 euron kk-hintaa liisattua esim luottokunnalta sisältäen laitteen välityksen. Ei ainakaan minulle ole kynnyskysymys se hinta. Toki jos olette ottaneet eräästä väärästä liikkeestä, niin kyllähän välitykselle ja laitteille hintaa tulee. - käy ne laitteet
maakunnassa kirjoitti:
Ei ikänä ole ollut mitään ongelmia, ei edes vkl-öinä näiden elektronien tai maestrojen kanssa. Teillä täytyy olla vika jossain muualla kuin niissä korteissa. Väärä laite tai välittäjä?
Mobiili-maksujen välittäjiä löytyy suomestakin useita, jotn miksi et vaihda välittäjää jos ei toimi?
Ne kalliit laitteet saa kohtuulliseen vähän yli 30 euron kk-hintaa liisattua esim luottokunnalta sisältäen laitteen välityksen. Ei ainakaan minulle ole kynnyskysymys se hinta. Toki jos olette ottaneet eräästä väärästä liikkeestä, niin kyllähän välitykselle ja laitteille hintaa tulee.Se vaan nyt on niin, että kaikille ei käy ne Luottokunnan liisaamat laitteet, koska esim. pääkaupunkiseudulla on voitava ottaa vastaan kaupunkien omia kortteja, joille ei niistä laitteista löydy tukea, eli niillä ei voi ottaa niitä vastaan. Toinen asia on se, että kortinlukijan ja taksamittarin on keskusteltava keskenään. Näitä pareja on tässä maassa tasan kaksi ja ne ovat Semel Sagem ja Mitax Pointti.
Mitä tuosta Mitax Pointti yhdistelmästä olen kuullut, niin ei sekään oikeen tunnu toimivat ilman "potkimista" Se joka tietää enemmän voi valaista lisää. - stasin polliiisi
käy ne laitteet kirjoitti:
Se vaan nyt on niin, että kaikille ei käy ne Luottokunnan liisaamat laitteet, koska esim. pääkaupunkiseudulla on voitava ottaa vastaan kaupunkien omia kortteja, joille ei niistä laitteista löydy tukea, eli niillä ei voi ottaa niitä vastaan. Toinen asia on se, että kortinlukijan ja taksamittarin on keskusteltava keskenään. Näitä pareja on tässä maassa tasan kaksi ja ne ovat Semel Sagem ja Mitax Pointti.
Mitä tuosta Mitax Pointti yhdistelmästä olen kuullut, niin ei sekään oikeen tunnu toimivat ilman "potkimista" Se joka tietää enemmän voi valaista lisää.Joo, ei ne lähitaksin likumat käy meidän stadin sagemeihinkaan...
- johtonne asia
stasin polliiisi kirjoitti:
Joo, ei ne lähitaksin likumat käy meidän stadin sagemeihinkaan...
Teidän johto on ollut tietoinen kyseisestä asiasta monta kuukautta laittamatta tikkua ristiin. Tässä on nyt sitten lopputulos. Tyydyttääkö? Onko asia miehet puikoissa?
- muuallakaan maassa
johtonne asia kirjoitti:
Teidän johto on ollut tietoinen kyseisestä asiasta monta kuukautta laittamatta tikkua ristiin. Tässä on nyt sitten lopputulos. Tyydyttääkö? Onko asia miehet puikoissa?
Lähitaksin taika likuma-kortit.
Sagemeita taisi olla n.3000, lähinnä pakolla asennettuja pks-seudulla, ja takseja oliko 9000 suomessa, saa korjata jos väärässä.
Mitäköhän ne muut käyttää? toimivia päätteitä?
Mikä on pistänyt lähitaksin sooloilemaan? - teidän johdolta
johtonne asia kirjoitti:
Teidän johto on ollut tietoinen kyseisestä asiasta monta kuukautta laittamatta tikkua ristiin. Tässä on nyt sitten lopputulos. Tyydyttääkö? Onko asia miehet puikoissa?
HTD:llä onneksi johdossa äijät jotka tällä kertaa miettivät mitä tekevät eivätkä lähde takki auki leikkimään taksimaailman keisareita taikakortti leikissä.
Sos,virastossa oltiin kovinkin ymmällään LT:n iki-oma-kortti taktiikasta. Kärsii heidän asiakkaiden liikkuminen ja kortin käymisestä valiteltu paljonkin. Lopuille(suurimmalle osalle) mietitään laitetaanko koko korttia ollenkaan jakoon vai palataanko vanhaan. - selität???
teidän johdolta kirjoitti:
HTD:llä onneksi johdossa äijät jotka tällä kertaa miettivät mitä tekevät eivätkä lähde takki auki leikkimään taksimaailman keisareita taikakortti leikissä.
Sos,virastossa oltiin kovinkin ymmällään LT:n iki-oma-kortti taktiikasta. Kärsii heidän asiakkaiden liikkuminen ja kortin käymisestä valiteltu paljonkin. Lopuille(suurimmalle osalle) mietitään laitetaanko koko korttia ollenkaan jakoon vai palataanko vanhaan.Vai äijät? Ne samat äijät on kuule kirjallisesti sopineet ja aikaa sitten, että Espoon, Vantaan ja Kauniaisten uudet kortit toimivat myös HTD:n autoissa.
Samat äijät eivät ole panneet asian eteen tikkua ristiin autoilijoiden ja asiakkaiden puolesta, joten ollaan tilanteessa, että helsingin autot eivät kyseisiä korttikyytejä voi ajaa. Syy ei ole asiakkiden tai kaupunkien. Asiasta voit lukea lisää http://www.lahitaksi.fi/kaupunkikortit.php ja siitä Espoo tiedottaa.
Homma sopii kuitenkin meille LT:n autolille, sillä meillä on oivallisesti aikaa manipuloida kaikki nämä asiakkaat soittamaan kyytinsä myös jatkossa pelkästään Lähitaksista:)
Revi siitä "äijien" puolustaja. - lue ja äimisty
teidän johdolta kirjoitti:
HTD:llä onneksi johdossa äijät jotka tällä kertaa miettivät mitä tekevät eivätkä lähde takki auki leikkimään taksimaailman keisareita taikakortti leikissä.
Sos,virastossa oltiin kovinkin ymmällään LT:n iki-oma-kortti taktiikasta. Kärsii heidän asiakkaiden liikkuminen ja kortin käymisestä valiteltu paljonkin. Lopuille(suurimmalle osalle) mietitään laitetaanko koko korttia ollenkaan jakoon vai palataanko vanhaan.Vieläkö ne HTD:n ukot on mielestäsi asioiden tasalla? HTA:n puheenjotajalla
on "laumalleen" asiaa joka kuukausi noin klubiaskin kannen verran ja nyt sitten tämä, että LT:n autot vetää edes takas kaupunkien keikat. Todella parhaat voimat puikoissa. - ei ole idiootteja
maakunnassa kirjoitti:
Ei ikänä ole ollut mitään ongelmia, ei edes vkl-öinä näiden elektronien tai maestrojen kanssa. Teillä täytyy olla vika jossain muualla kuin niissä korteissa. Väärä laite tai välittäjä?
Mobiili-maksujen välittäjiä löytyy suomestakin useita, jotn miksi et vaihda välittäjää jos ei toimi?
Ne kalliit laitteet saa kohtuulliseen vähän yli 30 euron kk-hintaa liisattua esim luottokunnalta sisältäen laitteen välityksen. Ei ainakaan minulle ole kynnyskysymys se hinta. Toki jos olette ottaneet eräästä väärästä liikkeestä, niin kyllähän välitykselle ja laitteille hintaa tulee.asiakkaita, ainakaan niin paljon kun täällä pk-seudulla.
Annappa täällä tilinumerosi asiakkaalle, niinkun jotkut pyytävät "maksan sulle heti kun voin" taitaa rahaliikenne mennä toiseen suuntaan.
Kun seuraa näitä keskusteluja, vika tuntuu olevan aina taksissa, eipä silti kyllä sieltä melkoisia maistereita löytyy,mutta miksi taksit ovat niin "vittumaisia",niin metsä vastaa kun sinne huutaa!
- taksin, jolle ei
kortit kelpaa ja joka siitä alkaa vielä urputtaa, numero ylös ja ilmoitus lääninhallitukseen. Ja jos kiroilua kuuluu, soittaa vaan suoraan poliisin paikalle. Ei poika monta kyytiä enää ajele. Ja alkaa isäntäkin miettiä niiden vehkeiden toimivuutta, kuun läänistä alkavat laitella kirjeitä luvan palautuksesta. Ainut oikea tapa on tämä, silloin loppuu aika nopeasti tämä turha urvellus
- mutta kun
maksu ei mene perille, jos järjestelmmä on tällainen onko se taksarin vika Häh, oletpas aika Niilo,ja se asia ei luvan vaihdoista parane laitteet/järjestelmä kun pysyy samana,tokkopa Poliisitkaan saa sen järjestelmän toimimaan,oletpas aika Urpo kirjoitteleen,,,,kasva aikuiseksi ja pidä Euroja taskussasi vai eläkö pelkillä luottoläpysköillä.Sp.
- Kortit
Tossa jonkun yhtiön löytöpalkkioista:
Peruutettua, kadonneeksi tai anastetuksi ilmoitettua korttia ei saa enää käyttää. SEBK:lla on oikeus
veloittaa tilinhaltijalta kohtuullinen toimitusmaksu myönnettäessä kadonneen kortin tilalle uusi
kortti. Kortin löytäjälle SEBK:lla on oikeus maksaa kohtuullinen löytöpalkkio tilinhaltijan lukuun.
Samoin SEBK:lla on oikeus veloittaa kaupalle maksettava poisottopalkkio tilinhaltijalta, mikäli korttia
yritetään käyttää näiden ehtojen vastaisesti. (Löytöpalkkio 10 euroa ja poisottopalkkio 170 euroa,
kesäkuu 2007)
tossa Nordea joltain vuodelta:
Kadonneen kortin löytäjälle maksettava löytöpalkkio 8,50 euroa.
NOITA KORTTEJA, KUN ANTAA KUSKILLE RIITTÄVÄN NIPUN, NIIN SE KELPAA.... - tiennytkään,
mutta kun kirjoitti:
maksu ei mene perille, jos järjestelmmä on tällainen onko se taksarin vika Häh, oletpas aika Niilo,ja se asia ei luvan vaihdoista parane laitteet/järjestelmä kun pysyy samana,tokkopa Poliisitkaan saa sen järjestelmän toimimaan,oletpas aika Urpo kirjoitteleen,,,,kasva aikuiseksi ja pidä Euroja taskussasi vai eläkö pelkillä luottoläpysköillä.Sp.
että asiakas on ne laitteet ja vehkeet sinne autoon ostanut. Anteeksi kun luulin että ne on taksi "miehet" hommanneet. Mutta kun sinne sinun autoon on asennettu ne asiakaan vehkeet, niin kait asiakas voi velkoa sinulta niiden käytöstä vähän isomman summan kuin se mittari näyttää? Harvoin tapaa noin typerää kuin sinä. Edes tyhmät ei tuohon pysty
- omaa kirjotustas
tiennytkään, kirjoitti:
että asiakas on ne laitteet ja vehkeet sinne autoon ostanut. Anteeksi kun luulin että ne on taksi "miehet" hommanneet. Mutta kun sinne sinun autoon on asennettu ne asiakaan vehkeet, niin kait asiakas voi velkoa sinulta niiden käytöstä vähän isomman summan kuin se mittari näyttää? Harvoin tapaa noin typerää kuin sinä. Edes tyhmät ei tuohon pysty
kukahan se tässä typerä onkaan?
- siinä oli
omaa kirjotustas kirjoitti:
kukahan se tässä typerä onkaan?
tuohon kirjoitukseen verrattuna johon sillä vastattiin. Vastaus kun pitää antaa sen mukaan mitä vastaanottaja kykenee ottamaan vastaan. Eli kun on typerästä, joka on eri asia kuin tyhmä, taksi"miehestä" kyse, ei voi muuten vastata. Sillä minä olen käsittänyt että autoilijat omistaa nämä yhtiöt jotka tätä toimintaa pyörittää ( tilauskeskukset ja muut systeemit) ja siten itse päättävät mitä vehkeitä ja mitä maksuvälineitä autoonsa ottavat. Ja jos sen kerta joku muu päättää kuin autoilijat, niin ovatpahan melkoisen impotentti porukkaa sen typeryyden lisäksi. Rengit on sitten asia erikseen.
- omistaakin
siinä oli kirjoitti:
tuohon kirjoitukseen verrattuna johon sillä vastattiin. Vastaus kun pitää antaa sen mukaan mitä vastaanottaja kykenee ottamaan vastaan. Eli kun on typerästä, joka on eri asia kuin tyhmä, taksi"miehestä" kyse, ei voi muuten vastata. Sillä minä olen käsittänyt että autoilijat omistaa nämä yhtiöt jotka tätä toimintaa pyörittää ( tilauskeskukset ja muut systeemit) ja siten itse päättävät mitä vehkeitä ja mitä maksuvälineitä autoonsa ottavat. Ja jos sen kerta joku muu päättää kuin autoilijat, niin ovatpahan melkoisen impotentti porukkaa sen typeryyden lisäksi. Rengit on sitten asia erikseen.
niin kerro mikä vaihtoehto olisi parempi: a) Taksit hävittäisivät kortinlukulaitteet: b) siirryttäisiin ainoastaan käteiseen: kelpuutetaan ainoastaan käteinen Suomen takseissa, ei ole Taksien keksintöä Sirukortit,lainaus::: ja siten itse päättävät mitä vehkeitä hommaavat,ja mitä maksuvälineitä autoonsa ottavat,,,,siis maksuvälineitä,,,maksuvälinehän on Pankki / Luottokortti,,,,joita asiakkaat tarjoavat,,,,,tarjoa sinä ainakin Euroja,ei ongelmia,,kerro tyhmälle Taksarille jokin parempi systeemi miten maksut hoidetaan,,(Riittääkö kapasiteettia) Sp.
- bää, bää
siinä oli kirjoitti:
tuohon kirjoitukseen verrattuna johon sillä vastattiin. Vastaus kun pitää antaa sen mukaan mitä vastaanottaja kykenee ottamaan vastaan. Eli kun on typerästä, joka on eri asia kuin tyhmä, taksi"miehestä" kyse, ei voi muuten vastata. Sillä minä olen käsittänyt että autoilijat omistaa nämä yhtiöt jotka tätä toimintaa pyörittää ( tilauskeskukset ja muut systeemit) ja siten itse päättävät mitä vehkeitä ja mitä maksuvälineitä autoonsa ottavat. Ja jos sen kerta joku muu päättää kuin autoilijat, niin ovatpahan melkoisen impotentti porukkaa sen typeryyden lisäksi. Rengit on sitten asia erikseen.
Laitteista päättää käytännössä 1-2 pässiä. Loput keskuksen hallinnossa on joko lampaita tai vasemman jalan saappaita. Keskuksia ei omista kuin muutama vanhempi autoilija. Nuorempien vaikea saada osaketta , ellei sitten ole ruskea kieli ja muutenkin tarpeeksi typerä jotta uskalletaan myydä osake.
Impotentistä kun kärsii johto niin tällaisilla laitevalinnoilla saadaan kaikki kärsimään mukana.
Ps. maksupäätteitä löytyy toimiviakin joihin ei ole syötetty paskaa softaa ja kun vielä maksujen välittäjä(se oikea, ei mikään sekatavarakauppias) toimii niinkuin pitää niin kyllä ne kortit pelaa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja3462751Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?1201529Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul481360Mikä häpeä Haapaveden kaupungille
Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa57976Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan15954Tojotamies törttöili taas auton eteen
Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta27924Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo149888- 80878
En sano tätä pahalla
Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm66862Tiedättekö miksi mies on olemassa?
Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar205829