Akateemisessa kierrellesäni sattui silmään Tony Halmeen "Kovan päivän ilta". Enpä moisesta teoksesta aikaisemmin ollut mitään tiennytkään ja siispä vilkaisin mitä sisältä löytyy. Silmään sattui "Kuilu" -niminen pätkä. En muista sanatarkkaa muotoa, mutta jotenkin näin se meni "Kun katsot kuiluun pitkään niin muista että se katsoo takaisin". Ensimmäinen ajatus oli, että tuonhan minä olen lukenut jostain aikaisemminkin. Aikani googletettuani löysin pätkän Nietzscheä: "If you gaze for long into the abyss, the abyss also gazes into you". Sattumaako vaiko olikohan lainailtu Nietzscheä..
Kovan päivän ilta
7
608
Vastaukset
- KalluP
Luulen kyllä, että hän ei ole koskaan kuullutkaan nimeä Nietzhe.
Jos tosiaan on lainaus, niin Halmehan on sivistyneempi mies kuin luulinkaan.
Alkaa olla eduskunnan puhujapöntöstä laulelevan Alatalon luokkaa.- meikäläinen
tuosta kirjasta varmaan muitakin, itselläni on tuo kirjanen, ja olen sen monesti läpi lukenut, suosittelen! jo kirjan alussa lukee, että lainauksia löytyy ja kiitos kuuluu heille!
- KalluP
meikäläinen kirjoitti:
tuosta kirjasta varmaan muitakin, itselläni on tuo kirjanen, ja olen sen monesti läpi lukenut, suosittelen! jo kirjan alussa lukee, että lainauksia löytyy ja kiitos kuuluu heille!
Halmeen arvohan nousee tietoisuudessani kohisten. "Onneksi" asun eri vaalipiirissä niin ettei tule kiusausta äänestää häntä!
- hexdex
KalluP kirjoitti:
Halmeen arvohan nousee tietoisuudessani kohisten. "Onneksi" asun eri vaalipiirissä niin ettei tule kiusausta äänestää häntä!
Jos Halme lähtee ehdokkaaksi eurovaaleihin, niin silloin on koko maa vaalipiirinä. Sitten joudut kiusaukseen, hehheh.
Satatuhatta ääntä Halmeelle ei olisi nykysuomessa yllätys. Tuollainen tulos kertoisi kuitenkin enemmän vanhojen puolueiden kyvyttömyydestä kuin Halmeen erinomaisuudesta.
Huumeiden ja viinan käytöstä näyttävät näilläkin sivuilla häntä morkkaavan. Ajat ovat muuttuneet ja kansa suvaitsee edusmiehiltäänkin enemmän inhimillisiä piirteitä kuin ennen.
Kansalaisissa on kuitenkin aika vähän absolutisteja, vielä vähemmän tiukkapipoisia sellaisia. - jaska
hexdex kirjoitti:
Jos Halme lähtee ehdokkaaksi eurovaaleihin, niin silloin on koko maa vaalipiirinä. Sitten joudut kiusaukseen, hehheh.
Satatuhatta ääntä Halmeelle ei olisi nykysuomessa yllätys. Tuollainen tulos kertoisi kuitenkin enemmän vanhojen puolueiden kyvyttömyydestä kuin Halmeen erinomaisuudesta.
Huumeiden ja viinan käytöstä näyttävät näilläkin sivuilla häntä morkkaavan. Ajat ovat muuttuneet ja kansa suvaitsee edusmiehiltäänkin enemmän inhimillisiä piirteitä kuin ennen.
Kansalaisissa on kuitenkin aika vähän absolutisteja, vielä vähemmän tiukkapipoisia sellaisia.nykyisin itse absolutisti...
- Kai Vikkelin
jaska kirjoitti:
nykyisin itse absolutisti...
Katujen koulun ensimmäinen oppitunti: Älä ikinä luota sekakäyttäjän sanaan! Kerran nisti, aina nisti.
Tuollainen liikkuva laboratorio kuin kansanedustaja Halme on pehmittänyt vuosien ajan päätään hormonien, efedriinin, amfetamiinin, kokaiinin, barbituraattien yms. käytöllä ja sen lisäksi vielä tappanut jokusen aivosolun viimekesäisellä koomailullaan.
Oksennus saatiin imettyä keuhkoista, mutta Jeesus livahti sydämeen.
Halme on todistetusti valehdellut niin monesti niin monessa asiassa, etten ihmettelisi yhtään, vaikka hän vieläkin aamuisin käynnistäisi hormoneilla turvotetun ruhonsa uppereilla ja illalla rauhoittaisi roid ragen villitsemän tajuntansa downereilla.
"Miehen" viimeisin tempaushan oli vaatia takavarikoituja hormoneja takaisin! Mitäköhän hormonien käytön lopettanut Halme niillä tekisi? Laittaisi kiltin parturikampaaja-pikkuvaimonsa asettelemaan purkit ja ampullit somasti kirjahyllyyn koristeeksi? - jaska
Kai Vikkelin kirjoitti:
Katujen koulun ensimmäinen oppitunti: Älä ikinä luota sekakäyttäjän sanaan! Kerran nisti, aina nisti.
Tuollainen liikkuva laboratorio kuin kansanedustaja Halme on pehmittänyt vuosien ajan päätään hormonien, efedriinin, amfetamiinin, kokaiinin, barbituraattien yms. käytöllä ja sen lisäksi vielä tappanut jokusen aivosolun viimekesäisellä koomailullaan.
Oksennus saatiin imettyä keuhkoista, mutta Jeesus livahti sydämeen.
Halme on todistetusti valehdellut niin monesti niin monessa asiassa, etten ihmettelisi yhtään, vaikka hän vieläkin aamuisin käynnistäisi hormoneilla turvotetun ruhonsa uppereilla ja illalla rauhoittaisi roid ragen villitsemän tajuntansa downereilla.
"Miehen" viimeisin tempaushan oli vaatia takavarikoituja hormoneja takaisin! Mitäköhän hormonien käytön lopettanut Halme niillä tekisi? Laittaisi kiltin parturikampaaja-pikkuvaimonsa asettelemaan purkit ja ampullit somasti kirjahyllyyn koristeeksi?millaisia ovat stereotyyppiset ihmiset?! Jos et, niin katso peiliin niin näet sellaisen!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663402Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh463222Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1272850- 462579
- 311973
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271860- 481646
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä871525- 391340
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k391321