Kumpi on parempi, crossi- vai umpikypärä?

MDG

11

6053

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ......

Aja tuolla crossikypärällä 500km muutaman asteen lämpötilassa kaatosateessa. Sen jälkeen arvostat käytännöllisyyttä ja omaa terveyttäsi.

• MDG

Tarvitseeko sitä ihan joka säällä ajaa? Ja aion joka tapauksessa hankkia myös toisen kypärän varakypäräksi ja kavereille joka tulee olemaan ehdottomasti umpikypärä, niin että sitä voi sitten käyttää säiden vaatiessa.

Niin ja, poika en ole mutta ihan maantiekäyttöön olen kypärää hankkimassa.

• sehän

riippuu ihan siitä missä sä ajat. jos ajat metässä/suolla osta ehdottomasti crossipotta jotta saat happea ja kunnon lasit, mutta jos ajat soratietä, kestöpäällystettä tms niin silloin umpikypärä.

crossilla esim. vesisateessa ei voi ajaa kun 50km/h ja mielellään silloinkin oltava toinen käsi suojaamassa poskia.

kokemusta on molemmista

• Mika....

.... krossikypärästä näkee paremmin ulos ja sen nkökenttä vastaa melkein avokypärää eli sillä tavalla se olisi hyvä ja vallankin jos ottaa visiirillä varustetun mallin niin se suojaa säiltäkin. Umpikypärä antaa kyllä varmaan enemmän suojaa sekä säätä että iskuja vastaan ja ehkä meteliäkin (riippuu varmaan kyprästä ja siitä tekeekö schubert krossikypäriä). Kauneus on makuasia ja krossikypärät lienee enemmän nuorison suosiossa.

• FU

Krossikypärän laseista näkee vitusti paskemmin kun visiirikypärän visiirin läpi. Eli visiiri on näkevyydelle parempi

• Mika....
        FU kirjoitti:

Krossikypärän laseista näkee vitusti paskemmin kun visiirikypärän visiirin läpi. Eli visiiri on näkevyydelle parempi

.... mistä puhut? en tarkoittanut crossikypärän laseja, vaan visiirillä varustettua crossikypärää. Se minun viittaus näkyvyyteen tarkoitti sitä, että umpikypärässä on aika pieni se aukko ja kehystää näkökenttää. Avokypärässä on parempi näkyvyys ilman reunuksia. Crossikypärässä on melkeen avokypärän nökenttä, mutta kummiskin suojaa leualle joten josko siitä saisi kunnon viisirillä varustetun mallin niin avot. En vain tiedä minkämoisia nuo visiirillä varustetut crossikypärät on.

• panu
        Mika.... kirjoitti:

.... mistä puhut? en tarkoittanut crossikypärän laseja, vaan visiirillä varustettua crossikypärää. Se minun viittaus näkyvyyteen tarkoitti sitä, että umpikypärässä on aika pieni se aukko ja kehystää näkökenttää. Avokypärässä on parempi näkyvyys ilman reunuksia. Crossikypärässä on melkeen avokypärän nökenttä, mutta kummiskin suojaa leualle joten josko siitä saisi kunnon viisirillä varustetun mallin niin avot. En vain tiedä minkämoisia nuo visiirillä varustetut crossikypärät on.

Sain viimekesänä lahjaksi sellaisen visiirillä varustetun Arain. En vaihtaisi enää
        mihinkään muuhun. Ei ole aurinkolaseja tarvinnut sen jälkeen käyttää ja
        näkökenttä laaja. Kovempi melu siinä on kuin umpikypärässä ja ilmavirta kulkee
        ihan erilailla kasvoilla.

• minkälaiseen

käyttöön kypärä tulee? Jos olet mopopoika, voit ostaa Crossikypärän. Tuskin sellaisesta on mp-käyttöön maantiellä ja olen toista mieltä kypärien ulkonäöstäkin. Näyttää niin nulikkamaiselta tuo crossimalli.

• qweqweqw

Jos omaat kyykyn tms, nii umpipotta.
      Jos omaat enduron tms, nii crossipotta.

Pyörän mukaan.

• jammu 125 yz

jos ajat moottoripyörällä sillo umpi tietenki.
      sillä kovassa nopeudessa krossikypärässä voi ottaa se ylälippa ilmaa ja sitten se rupee nousemaan päästä.
      ittellä kävi kun ajoin kelkalla krossikypärä pääs 140km/h kypärän lippa otti ilmaa ja nousi melkein päästä ja sitten menettää näkyvyyden vaarallista varsinkin liikenteessä / moottoritiellä

• Pottaa

Crossikypärä ehdottomasti! Lasit tietty

Hienompi
      Avarampi
      Ei mene visiiri huuruun
      -Viileä sitkun -30 pakkasta :D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin

Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni
      Haapavesi
      82
      1339
    2. Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."

Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä
      Maailman menoa
      65
      1115
    3. Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja

Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S
      Maailman menoa
      202
      1108
    4. Asunnottomuus lisääntyy

Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ
      Maailman menoa
      169
      1061
    5. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      1019
    6. Sulle on tullut

Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä
      Ikävä
      103
      973
    7. Minä pyydän,

jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi
      Ikävä
      68
      886
    8. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      125
      830
    9. Ihmeelliseltä pikkunaiselta....

Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t
      Ikävä
      123
      758
    10. Tiesin, että olet jotenkin paha ihminen

Vaikka muuta osaat esittää.
      Ikävä
      77
      745
    Aihe