Tähtäisemmä on yksi kypärä mutta en osaa päättää ottaisinko crossin vai umpinaisen. Crossi näyttäisi paremmalta (tiedän, ei pitäisi ajatella pelkkää ulkonäköä mutta esteetikkona sille ei voi mitään.. ) mutta umpinainen on kätevämpi. Kumpaa suosittelisitte?
Kuvat:
http://www.motokomeetta.fi/tmp/04_shop_pkuva5301EC8A.jpg
http://images.leatherup.com/images/product/large/TS-41-PC-7-Matte-Skull-02.jpg
Kumpi on parempi, crossi- vai umpikypärä?
11
5981
Vastaukset
- ......
Aja tuolla crossikypärällä 500km muutaman asteen lämpötilassa kaatosateessa. Sen jälkeen arvostat käytännöllisyyttä ja omaa terveyttäsi.
- MDG
Tarvitseeko sitä ihan joka säällä ajaa? Ja aion joka tapauksessa hankkia myös toisen kypärän varakypäräksi ja kavereille joka tulee olemaan ehdottomasti umpikypärä, niin että sitä voi sitten käyttää säiden vaatiessa.
Niin ja, poika en ole mutta ihan maantiekäyttöön olen kypärää hankkimassa. - sehän
riippuu ihan siitä missä sä ajat. jos ajat metässä/suolla osta ehdottomasti crossipotta jotta saat happea ja kunnon lasit, mutta jos ajat soratietä, kestöpäällystettä tms niin silloin umpikypärä.
crossilla esim. vesisateessa ei voi ajaa kun 50km/h ja mielellään silloinkin oltava toinen käsi suojaamassa poskia.
kokemusta on molemmista
- Mika....
.... krossikypärästä näkee paremmin ulos ja sen nkökenttä vastaa melkein avokypärää eli sillä tavalla se olisi hyvä ja vallankin jos ottaa visiirillä varustetun mallin niin se suojaa säiltäkin. Umpikypärä antaa kyllä varmaan enemmän suojaa sekä säätä että iskuja vastaan ja ehkä meteliäkin (riippuu varmaan kyprästä ja siitä tekeekö schubert krossikypäriä). Kauneus on makuasia ja krossikypärät lienee enemmän nuorison suosiossa.
- FU
Krossikypärän laseista näkee vitusti paskemmin kun visiirikypärän visiirin läpi. Eli visiiri on näkevyydelle parempi
- Mika....
FU kirjoitti:
Krossikypärän laseista näkee vitusti paskemmin kun visiirikypärän visiirin läpi. Eli visiiri on näkevyydelle parempi
.... mistä puhut? en tarkoittanut crossikypärän laseja, vaan visiirillä varustettua crossikypärää. Se minun viittaus näkyvyyteen tarkoitti sitä, että umpikypärässä on aika pieni se aukko ja kehystää näkökenttää. Avokypärässä on parempi näkyvyys ilman reunuksia. Crossikypärässä on melkeen avokypärän nökenttä, mutta kummiskin suojaa leualle joten josko siitä saisi kunnon viisirillä varustetun mallin niin avot. En vain tiedä minkämoisia nuo visiirillä varustetut crossikypärät on.
- panu
Mika.... kirjoitti:
.... mistä puhut? en tarkoittanut crossikypärän laseja, vaan visiirillä varustettua crossikypärää. Se minun viittaus näkyvyyteen tarkoitti sitä, että umpikypärässä on aika pieni se aukko ja kehystää näkökenttää. Avokypärässä on parempi näkyvyys ilman reunuksia. Crossikypärässä on melkeen avokypärän nökenttä, mutta kummiskin suojaa leualle joten josko siitä saisi kunnon viisirillä varustetun mallin niin avot. En vain tiedä minkämoisia nuo visiirillä varustetut crossikypärät on.
Sain viimekesänä lahjaksi sellaisen visiirillä varustetun Arain. En vaihtaisi enää
mihinkään muuhun. Ei ole aurinkolaseja tarvinnut sen jälkeen käyttää ja
näkökenttä laaja. Kovempi melu siinä on kuin umpikypärässä ja ilmavirta kulkee
ihan erilailla kasvoilla.
- minkälaiseen
käyttöön kypärä tulee? Jos olet mopopoika, voit ostaa Crossikypärän. Tuskin sellaisesta on mp-käyttöön maantiellä ja olen toista mieltä kypärien ulkonäöstäkin. Näyttää niin nulikkamaiselta tuo crossimalli.
- qweqweqw
Jos omaat kyykyn tms, nii umpipotta.
Jos omaat enduron tms, nii crossipotta.
Pyörän mukaan. - jammu 125 yz
jos ajat moottoripyörällä sillo umpi tietenki.
sillä kovassa nopeudessa krossikypärässä voi ottaa se ylälippa ilmaa ja sitten se rupee nousemaan päästä.
ittellä kävi kun ajoin kelkalla krossikypärä pääs 140km/h kypärän lippa otti ilmaa ja nousi melkein päästä ja sitten menettää näkyvyyden vaarallista varsinkin liikenteessä / moottoritiellä - Pottaa
Crossikypärä ehdottomasti! Lasit tietty
Hienompi
Avarampi
Ei mene visiiri huuruun
-Viileä sitkun -30 pakkasta :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa812697Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei2912382Putin ei suostu tulitaukoon nyt kun Kurskin taistelut ovat kesken
ja venäjä on viimein päässyt niskan päälle, suuren ylivoiman turvin. Ukraina ilmeisesti suorittaakin taktista vetäytymi1641316Voi kulta rakas
Kyllä minäkin olen sinuun rakastunut. Oisit avautunut tunteistasi aiemmin niin ei tarvitsisi kiertoteitä kuulla tästä. �611057Miksi haluat satuttaa
Sillä tiedolla ettet välittäisi minusta vaikka se ei ole totta. Silti tiedän että rakastat minua edelleen. Niinkuin sano28951- 70908
- 115876
- 72874
- 76870
- 65837