Olisiko joku tietoinen miten ihmeessä erotan paniikkihäiriön oireet alkoholismin oireista? Kysymykseni kuulostaa todella tyhmältä. Kaikkihan sen tietää että alkoholisti juo ja paniikkihäiriöinen panikoi. (todella karrikoiden sanottuna) Kumpa vaan käytänön elämäkin olisi näin helppoa.
Nyt tämä minun paniikkihäiriöinen kaverini tuumasi että humalassa kaikki onnistuu niin hyvin ja elämä sujuu mutta selvänä ei niin lainkaan. Minulle hänen on todella hankala puhua selvinpäin, mutta humalassa voi avautua. Väkivaltaakin on ollut mutta ei mitenkään kovin vakavaa. Väkivaltaa ei ikinä ole ollut humalassa, päinvastoin silloin hän on kovin hellä ja läsnä.
Noin vuosi sitten kävin Minnesota-hoidossa läheisenä ja siellä törmäsin ensimmäisen kerran käsitteeseen kuivahumala. Eikös tämä käsite kävisi tähän tilaan?
Voiko olla että minun mieheni onkin diagnosoitu väärin. Hänen alkoholismiinsa on määrätty lääkkeitä jotka itse asiassa vaan pahentavat alkoholiongelmaa. Mikä sinänsä huvittavaa hän ei juo kovinkaan paljoa. Mitenkään juopoksi häntä ei voisi kuvailla. Aikaa ennen diagnoosia en osaa sanoa miten hän silloin joi. Diagnoosi kuitenkin vuosien takaa ja minä hänen kohtuu uusi naisensa.
Ja miksi hän enää joisikaan sillä napista saa saman olon paljon helpommalla ja ilman ulospäin näkyvää humalaa?
Mutta mitäs ihmettä sitten jos hänellä ihan oikeasti onkin paniikkihäiriö?
En miehestäni eroa enkä häntä aio jättää. Joten ne neuvot saatte jättää pois. Alkoholismi ja paniikkihäiriö on kumpikin sairauksia ja jokatapauksessa aioin hänen rinnallansa olla kävi miten kävi.
Kuivahumala/Paniikkihäiriö
9
1186
Vastaukset
Vie paniikkioireet pois mutta se on erittäin huono lääke siihen oireeseen jos sitä oiretta edes todellisuudessa on?
Kaikista varmin tapa on testata mahdollinen paniikkihäiriö olematta ilman alkoholia muutama viikko.
Alkoholismiin ei ole olemassa lääkettä joten siinä mielessä miestäsi on huijattu. Paniikkihäiriöön sen sijaan on olemassa lääkeet/ terapiat jne.- Tutti
Korjaus edelliseen eli miehelleni ei ole itse alkoholismiin myönnetty lääkkeittä vaan tähän paniikkihäiriöön. Kuitenkin luulen että kun alkoholismi olisi ollut se jota olisi pitänyt hoitaa onkin hoidettu mukamas paniikkihäiriötä.
Mieheni on ollutkin juomatta joskus pitkiäkin aikoja, mutta silloin hermot hällä alkavat kovinkin tiukentua ja minä vetäydyn kuoreeni, pois jaloista. Tiedän mitä läheisriippuvaisuus on joten minun pitäisi tietää miten toimia. Toisen asioiden murehtiminen ei auta mitenkään, mutta kun kuitenkin pariskunta ollaan niin eikö olisi kohtuullist avaatia ihan normaalia kanssakäymistä pitkin viikkoa ei vain silloin kun mies on ottanut kaljan tai pari.
Mietin vain kummasta päästä pitää lähteä mieheni kanssa liikenteeseen. Pyydänkö tavalliselle lääkärille joka "päivittää" lääkkeet vai alanko puhumaan Minnesota-hoidosta. - se oikein on
Tutti kirjoitti:
Korjaus edelliseen eli miehelleni ei ole itse alkoholismiin myönnetty lääkkeittä vaan tähän paniikkihäiriöön. Kuitenkin luulen että kun alkoholismi olisi ollut se jota olisi pitänyt hoitaa onkin hoidettu mukamas paniikkihäiriötä.
Mieheni on ollutkin juomatta joskus pitkiäkin aikoja, mutta silloin hermot hällä alkavat kovinkin tiukentua ja minä vetäydyn kuoreeni, pois jaloista. Tiedän mitä läheisriippuvaisuus on joten minun pitäisi tietää miten toimia. Toisen asioiden murehtiminen ei auta mitenkään, mutta kun kuitenkin pariskunta ollaan niin eikö olisi kohtuullist avaatia ihan normaalia kanssakäymistä pitkin viikkoa ei vain silloin kun mies on ottanut kaljan tai pari.
Mietin vain kummasta päästä pitää lähteä mieheni kanssa liikenteeseen. Pyydänkö tavalliselle lääkärille joka "päivittää" lääkkeet vai alanko puhumaan Minnesota-hoidosta." Tiedän mitä läheisriippuvaisuus on joten minun pitäisi tietää miten toimia. Toisen asioiden murehtiminen ei auta mitenkään, mutta..."
kerropa se itsellesi ja muillekin. ihan tässä ja kirjallisesti.
muuten en usko sinua.
sinä kun aiot parantaa alkoholistin ilman hänen omaa tahtoaan, huolehtia, jne...
eli teet juuri kaikki mahdoliset virheet.
siis vastaa, opiksi muille etteivät tee samoin.
- -----+
Itsekin olen pitkillä raitistelukausilla kokenut ahdistukset, epämukavat mielialat, ja rauhattomuudet. Ja ne kireät hermot.
http://www.juwanet.org/sosterv/alkoholi/kuivahuikka.htm - ajatteleppa nyt vähän.
Ei ole olemassa mitään "kuivaa humalaa". Juopot ja jotkut muut käyttävät näennäistä termiä, millä ei ole yhtään mitään tekemistä lääketieteen kanssa, perusteluna mielenterveysongelmilleen.
Paniikkihäiriö voi olla yksi vaihtoehto, jakomielitauti tai pakkomielle ovat totuudenmukaisempia nimityksiä.
Kun on juonut riittävästi, polttimo on sekaisin. Se pitäisi saada kuntoon. Mutta miten hoidat tautia, mitä ei ole olemassakaan? Diagnoosia "kuivalle huikalle" ei ole olemassakaan.
Hankkiutukaa ihmiset kunnolliseen lääketieteelliseen hoitoon kaikenmaailman huuhaa höpötysten sijaan.- Heh
ihmiseltä, jolla ei ole pientä ymmärrystäkään siitä, mikä on alkoholismi?
Sen sijaan hän luottaa vain koululääketieteeseen, mikä alkoholismia ei kykene edes hoitamaan. Vain peittämään oireet synteettisillä lääkkeillä. - voipytty
keinot parantaa alkoholismista ovat olemattomat. Siksi monet hoitoalan ihmiset, havaittuaan olevansa alkoholisteja, ovat hakeutuneet raitistuneiden alkoholistien yhteisöihin ja ovat saavuttaneet pysyvän raittiuden toimimalla niissä. Toimintaa on mm. osallistuminen palavereihin ja palvelutehtäviin. Vertaistuki avaa silmät tosiasioille ja toiminta alkoholistien parissa antaa mahdollisuuden parempaan elämään.
- Parantumattomista.
Heh kirjoitti:
ihmiseltä, jolla ei ole pientä ymmärrystäkään siitä, mikä on alkoholismi?
Sen sijaan hän luottaa vain koululääketieteeseen, mikä alkoholismia ei kykene edes hoitamaan. Vain peittämään oireet synteettisillä lääkkeillä.Lueppa kuinka HYVIN jotkut ovat parantuneet. Hah, pöntöt aivan sekaisin. Olisivat mieluummin menneet oikeaan hoitoon:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8225719
http://keskustelu.suomi24.fi/node/5948990
Hwh, asperiiniko luonnontuote? Mitä sekoilette lääkkeistä, psykiatrinen hoito on kovin muuta kuin napsujen popsintaa.
- kokokokkookok
paniikkihäiriö=krapula joka ilmaantuu muutaman päivän päästä juomisen loputtua. itsellä meni 5 päivää juomatta kunnes tuli semmonen laaki että oksat pois :) tämä toki edellyttää hieman reippaampaa juomista.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊931448Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi1931431Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?761175- 901135
- 841000
- 81995
- 39962
Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa
Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa66915Satonen Kelaan, on paras mies ?
Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v81902Korjaamo Kiesifix
Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/6857