Kun noita warranttien toteutushintoja löytyy osakkeelta x aina 20 eurosta 80 euroon, ja tämän hetkinen hinta on n. 60 e, niin mikä tekee mistäkin toteutushinnasta kannattamattoman? Jos ajatellaan, että warrantin juoksuaika on 1 kk.
Warranttien toteutushinnoista.
4
1932
Vastaukset
- Vakuusvaje
Ostowarrantin arvo menee toteutuspäivänä nollaan, jos osakkeen kurssi putoaa toteutushinnan alle. Myyntiwarrantin arvo menee nollaan, jos osakkeen kurssi nousee toteutushinnan yli.
Jos juoksuaikaa on jäljellä, mukaan tulee lisäksi warrantin aika-arvo. Se heijastaa mahdollisuutta, että warrantin arvo nousee tästä hetkestä toteutuspäivään. Aika-arvo riippuu jäljellä olevasta ajasta ja osakkeen kurssin volatiliteetista. Normaalisti aika-arvo laskee toteutuspäivän lähestyessä ja näin ollen warrantin omistaminen on keskimäärin tappiollista toimintaa.
Turbowarranteissa on sitten omat sääntönsä.- asdsadsadsaddsasda
Eli käsittääkseni turboihin ei vaikuta volatiliteetti? Miten muuten ne eroavat warranteista?
- Vakuusvaje
asdsadsadsaddsasda kirjoitti:
Eli käsittääkseni turboihin ei vaikuta volatiliteetti? Miten muuten ne eroavat warranteista?
Turboihin ei volan pitäisi vaikuttaa, vaikka joskus siltä näyttääkin. Toisena tärkeänä ominaisuutena turboissa on knock-out, joka tapahtuu warrantin ehdoissa määritellyllä kohdeosakkeen kurssitasolla. Jos kurssi menee tälle tasolle, warrantti erääntyy sillä kertaa.
Liikkeellelaskijoiden mielestä tämä on asiakkaalle suojaus äkillistä suurta tappiota vastaan. Monen asiakkaan mielestä kyseessä on pakollinen stop-loss, jossa liikkeellelaskija kerää asiakkaan rahat juuri kun warrantin hinta on painunut halvaksi ja sillä olisi hyvät mahdollisuudet kääntyä tuottamaan kunnolla. Joka tapauksessa näistä ehdoista kannattaa ottaa selvää hyvin huolellisesti. - eräs..
Vakuusvaje kirjoitti:
Turboihin ei volan pitäisi vaikuttaa, vaikka joskus siltä näyttääkin. Toisena tärkeänä ominaisuutena turboissa on knock-out, joka tapahtuu warrantin ehdoissa määritellyllä kohdeosakkeen kurssitasolla. Jos kurssi menee tälle tasolle, warrantti erääntyy sillä kertaa.
Liikkeellelaskijoiden mielestä tämä on asiakkaalle suojaus äkillistä suurta tappiota vastaan. Monen asiakkaan mielestä kyseessä on pakollinen stop-loss, jossa liikkeellelaskija kerää asiakkaan rahat juuri kun warrantin hinta on painunut halvaksi ja sillä olisi hyvät mahdollisuudet kääntyä tuottamaan kunnolla. Joka tapauksessa näistä ehdoista kannattaa ottaa selvää hyvin huolellisesti."Monen asiakkaan mielestä kyseessä on pakollinen stop-loss", sitähän se onkin, kyse on bulleroille suunnatusta termiinistä, jolle ei pyydetä lisävakuuksia. Jos knock outia ei olisi tulisi tilanteita, joissa turbowarren arvo muuttuisi negatiiviseksi. Ostajalla siis tulisi velvoitteita turbowarren myyjää kohtaan, ja tästä turbowarren myyjällä olisi luottoriskiä, mistä turbowarren myyjä voi tietää että ostajalla on varaa kuitata tappiot?
Mutta suosittelisin kyllä kaikille warranteilla ja turbowarranteilla pelaajia tutustumaan johdannaisteorioiden perusteisiin, jo ihan riskienhallintamielessä. Warrantti on optio (=oikeus mutta ei velvoite ostaa/myydä tiettyyn hintaan tiettynä ajankohtana) kun taas turbowarrantti on termiini (=velvollisuus ostaa/myydä tiettyyn hintaan tiettynä ajankohtana). Puttonen on tainnut aikoinaan kirjoittaa jonkun suomalaisen teoksen aiheesta, se voisi olla ehkä hyvä alku, jonka jälkeen esim. Espen Haug on kirjoittanut hyvän kirjan englanniksi (option pricing formulas).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166040Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta334137- 823362
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182996Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2552083Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882014Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui441846- 1431805
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569