PayPal tilisiirto?

blondihukassa

Eli kun lähdtän rahaa omalta tililtä PayPal tilille niin mistä tietää että rahat tulee minulle eikä jollekkin toiselle samanimiselle henkilölle? En siis halua syöttää korttitietoja vaan haluan käyttää tilisiirto tapaa.

30

14012

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Itse en ole koskaan kyseistä toimintoa kokeillut ja tähän asti olen PayPalia käyttänyt ainoastaan luottokortin kanssa, mutta PayPal ohjeistuksista periaate käy ilmi.

Kun kirjaudut PayPal tilillesi, yläpalkissa on valinta "Top Up Account", jonka alta löytyy ohjeet ja pankkisiirtoon tarvittavat tiedot rahan siirtämiseen omalta pankkitililtäsi PayPal-tilillesi.

Suomennettuna ohjeet menevät suunnilleen näin:

"Rahan siirtämiseksi omalta pankkitililtäsi PayPal-tilille. Varmista, että PayPal-tilisi nimi täsmää pankkitilisi nimen kanssa. On aivan välttämätöntä, että kopioit Transfer ID:n pankkisiirtolomakkeen viestikenttään, jotta rahat voidaan siirtää onnistuneesti.

Rahasi näkyvät PayPal-tililläsi 1-3 pankkipäivän kuluessa. Emme veloita mitään tästä siirrosta.

Siirron on oltava euroissa. Jos käytät jotain muuta valuuttaa, pankkisi muntaa summan euroiksi ennen PayPaliin lähettämistä."

• blondihukassa

En ole PayPalille antanut muuta kuin omat yhteystietoni; nimi, osoite, kaupunki, maa ja puhelinnumero yms.
        En ole antanut mitään pankki- tai tilitietoihini lukeutuvaa tietoa.

Voinko nyt vain tehdä tilisiirron OP:n verkkopankin kautta?
        Olen kuullut, että ongelmia esiintyy myös siinä ,että jos PayPaliin ei ole antanut koko nimeä (siis kaikki kolme etunimeä plus sukunimi) ja pankkitilillä näkyy juuri tämä koko nimi, niin siirrossa voisi esiintyä ongelmia kun omistajat "eivät" ole sama henkilö.

Ja vielä noista valuutanmuunnnoksista... Pitäisi siis maksaa 1090 dollaria niin miten nyt kannattaisi tuo muunnos tehdän? Siirron tekee PayPal vai pankki?

• kokemusta on
        blondihukassa kirjoitti:

En ole PayPalille antanut muuta kuin omat yhteystietoni; nimi, osoite, kaupunki, maa ja puhelinnumero yms.
        En ole antanut mitään pankki- tai tilitietoihini lukeutuvaa tietoa.

Voinko nyt vain tehdä tilisiirron OP:n verkkopankin kautta?
        Olen kuullut, että ongelmia esiintyy myös siinä ,että jos PayPaliin ei ole antanut koko nimeä (siis kaikki kolme etunimeä plus sukunimi) ja pankkitilillä näkyy juuri tämä koko nimi, niin siirrossa voisi esiintyä ongelmia kun omistajat "eivät" ole sama henkilö.

Ja vielä noista valuutanmuunnnoksista... Pitäisi siis maksaa 1090 dollaria niin miten nyt kannattaisi tuo muunnos tehdän? Siirron tekee PayPal vai pankki?

Ensinnäkin PayPal tilisiirto on sinulle aivan tavallinen kotimainen tilisiirto Skandinaviska Enskilda Bankenin (SEB) Helsingissä olevaan konttoriin joten siirrot ovat euroissa.

Kirjaudu sisään PayPal sivullesi ja paina Top Up Account linkkiä. Sieltä löytyy maksun saaja (BofA re: Paypal Pte Ltd) ja tilinumero (33010019005099) jolle siirrät haluamasi määrän euroja. Lisäksi sieltä löytyy Your transfer ID (numero- ja kirjainsarja) jonka avulla sinut tunnistetaan PayPalissä. Tämä tunnus laitetaan viestikenttään ja se näkyy säilyvän samana maksukerrasta toiseen. Sinut siis tunnistetaan tämän transfer ID:n avulla joten on aivan saman tekevää onko sinun nimesi sama PayPalissä ja pankkitilillä. PayPal ei saa tietoosi pankkitilisi numeroa missään vaiheessa.

Homma toimiin niin että kun olet maksanut rahat SEBille, SEB lähettää ne edelleen PayPalin tilille Bank of Americaan ja PayPal tunnistaa viestikentässä antamasi transfer ID:n mukaan mille PayPal tilille rahat laitetaan. Minulla rahat ovat tulleet perille yleensä kahdessa pankkipäivässä noin klo 2.00 yöllä.

• seblondi
        kokemusta on kirjoitti:

Ensinnäkin PayPal tilisiirto on sinulle aivan tavallinen kotimainen tilisiirto Skandinaviska Enskilda Bankenin (SEB) Helsingissä olevaan konttoriin joten siirrot ovat euroissa.

Kirjaudu sisään PayPal sivullesi ja paina Top Up Account linkkiä. Sieltä löytyy maksun saaja (BofA re: Paypal Pte Ltd) ja tilinumero (33010019005099) jolle siirrät haluamasi määrän euroja. Lisäksi sieltä löytyy Your transfer ID (numero- ja kirjainsarja) jonka avulla sinut tunnistetaan PayPalissä. Tämä tunnus laitetaan viestikenttään ja se näkyy säilyvän samana maksukerrasta toiseen. Sinut siis tunnistetaan tämän transfer ID:n avulla joten on aivan saman tekevää onko sinun nimesi sama PayPalissä ja pankkitilillä. PayPal ei saa tietoosi pankkitilisi numeroa missään vaiheessa.

Homma toimiin niin että kun olet maksanut rahat SEBille, SEB lähettää ne edelleen PayPalin tilille Bank of Americaan ja PayPal tunnistaa viestikentässä antamasi transfer ID:n mukaan mille PayPal tilille rahat laitetaan. Minulla rahat ovat tulleet perille yleensä kahdessa pankkipäivässä noin klo 2.00 yöllä.

Asia nyt selvä! Eli kuka tahansa voisi siirtää rahaa tililleni jos vain tietävät mun transfer IDn. Ja ainoa vaihtoehto nyt valuutan muunnoksessa on vain tuo PayPalin oma muuntajasysteemi?

• tietäjä.
        seblondi kirjoitti:

Asia nyt selvä! Eli kuka tahansa voisi siirtää rahaa tililleni jos vain tietävät mun transfer IDn. Ja ainoa vaihtoehto nyt valuutan muunnoksessa on vain tuo PayPalin oma muuntajasysteemi?

Valuuttamuunnokset joutuu tekemään itse jonkun laskurin kanssa, mutta kannattaa huomioida, että esim. eurosta dollariin muunnoksessa todellinen kurssi voi olla laskureita huonompi sillä rahat menevät kahden pankin (SEB ja BofA) kautta.

• rahaa siellä
        kokemusta on kirjoitti:

Mutta kun on tää pankkisiirtoversio, eli en ole varmentanut tiliä luottokortilla, niin voinko käyttää PayPalia kuitenkin ihan niin paljon kuin tahdon ostosten tekoon netissä?

Vai onko jotain rajoituksia?

Onko Visan liittäminen tiliin ihan luotettavaa, ettei joudu huijatuksi? En siksi ole halunnut liittää, kun pelkään, että joku pääsee käsiksi rahoihini.

• kyselevä suomalaine

Tuleeko toi tilinumero verkkopankissa PayPalille tilisiirtoa tehdessä pistää tollasena yhtenä pötkönä vai tuleeko siihen johonkin väliin viiva?
      Itelläni OP:lla tili. En tiijä onko asialla kummempaa merkitystä. Kunhan mainitsin tämmösenä alaviitteenä.. :P

• Vanha Mestari

Laitat sen vaan pötkönä niin se muuttuu itsestään IBAN muotoon, ainakin itselläni.

• uhkarohkea

Tein äskettäin ensimmäisen tilisiirtoni paypaliin.. nyt jännittää, pitäkää peukkuja.
      Rahaa lähetin 50e, ja toivon mukaan laitoin laitoin kaikki tiedot oikeisiin kenttiin, koska ketuttaisihan se, jos nuo rahat nyt katoaisivat kyberavaruuteen :(

• Kysymys--

Kun siirrän toisen kerran niin pitääkö sama transfer Id laittaa viestikenttään?

Nimittäin on mennyt 3 päivää eikä rahoja näy paypal tilillä? eikö heillä ole automaattista varmennusta viitenumeron tyyliin joka tunnistaa maksun?

• Tjuu

Nähtävästi se ID vaihtuu aina kun Top-Up:ia käyttää, ainakin itse tämän huomasin, mutta en koittanut uudestaan siirtää rahaa. Mutta jos joku tietää tästä paremmin niin kertokoot :) Rahat palautuu takaisin tilillesi jos jotain on mennyt väärin, siinä tosin kestää about 2-4 viikkoa.

• Hmmm123345

Hei tiedättekö tuleeko ongelmia jos ei ole koko nimellä rekisteröitynyt tuonne Paypaliin? Itselläni siellä siis on vain yksi etunimi ja sukunimi, kun suomalaisessa pankissa olen rekisteröityneenä kaikilla kolmella etunimellä. Ja minulla siis oma tili on kytkettynä Paypaliin, vaikuttaako se jotenkin? Ja jos kerran oma tili on kytkettynä sinne, niin pitääkö sitä Top Up -toimintoa edes käyttää vai osaako Paypal laskuttaa suomitililtäni?

Auttakaa tyhmää. :/

• 2rykk

!!!!!!!!!!!

• Moro

Moro,
      Eli pari päivää sitten laitoin 20€ menemään nordean tilitä paypaliin (Top Up metodilla) ja nyt jännittää et tuleeko ne sinne paypalin. Jäi vaivaamaan kun jätin sen beneficiary namein laittamatta ja laitoin siihen jotain ihan muuta, mutta kaikki muut meni ihan oikein.
      Eli tietääkö kukaan että haitaako tämä ja meneekö ne rahat silti sinne paypaliin.
      Kiitti.

• Huom!

Kukaan muu ei voi lähettää paypal tilillesi rahaa, kuin sinä itse. (Tili pitää olla sinun nimissäsi)

• tyhmäjoooo

Eikö oikeasti kukaan voi siirtää tililleni rahaa? Miksi ei? Mä vaan mietin kun jenkeissä on niitä arvontoja aina, että voita 500 dollaria paypal tilillesi. Voiko siis vain jenkit siirtää rahaa toisten paypaltilille?

• NettikauppiasFI

Kuka tahansa voi lähettää kenen tahansa PayPal-tilille rahaa. eBay toimii juuri niin että kuka tahansa voi myydä, ja kuka tahansa ostaa, rahat siirtyvät kuluttajalta kuluttajalle PayPal-tileiltä toiselle. PayPal-tilille kertyneet ylimääräiset varat (esim. jos myy eBayssa) voi siirtää omalle pankkitililleen.

• tietämätön 1

Kuinka lähetän toisen henkilön tilille rahaa (pay pal )

onko niin että sähköposti osoite riittää, itselläni on pay pal tili
      tarviiko jotain muuta kun sähköposti osoite

• Taitaa se Transfer ID olla aika tärkeä juttu; viikonloppuna siirsin pitkästä aikaa rahaa PayPal-tililleni ja mitään ajattelematta kirjoitin "Viesti"-kohtaan "Tilillepano" - ei näy rahoja vielä tilillä.

Asiaa tutkittuani tajusin unohtaneeni laittaa tuon TID:n - virheistä oppii...

Mutta sattuisiko joku tietämään. olisiko asia mitenkään korjattavissa? Rahasumma sinänsä ei ollut mikään järisyttävä, mutta kuitenkin.

• peku1001

Hei.
      Onko kukaan oikeasti menettänyt rahansa paypalille?Eli laittavat limitin eikä sitä rahaa saa pois enää sieltä tililtä.

• hurhur1

Saakohan rahoja mitenkään takaisin jos Transfer ID oli väärä?

• paipall

Kirjoita paypal asiakaspalveluun ja anna väärin ilmoitetut tiedot, kyllä asian pitäisi sillä korjaantua.

• paypali!

Nopeasti laitettuani rahaa paypalille unohdin tietenki Transfer ID:n ja nyt en tiedä onko rahoja tulossa takaisin... Eli tuleeko rahat takaisin pankkitilille?

• paypal2

Hoidettuani maksun (eli siirron) paypal tililleni ja tietämättömyyttäni en laittanut transfer id:täni viestikenttään, lähetin sähköpostia paypalille mutta sain vastaukseksi ainoastaan että pitäisi lähettää sähköpostilla kaikki maksuun liittyvä tieto jotta he voisivat löytää maksuni, myöskin transfer id, jota minulla ei tietenkään enään ole.

APUA! Mitä teen? Rahamäärä oli kuitenkin kohtuu suuri ja olisi ihan kiva saada se myös takaisin.

• Varrohanvaa

Ota lähettävään pankkiisi yhteys, ehkä he voivat neuvoa, miten tilisiirron saa peruutetuksi. Muuten lähettämäsi raha menee PayPal virkailijoiden taskuun lyhentämättömänä.

• Penninpyöräyttäjä

Olin yli vuoden käyttämättä PayPal-tiliä ja en vaihtanut salasanaani kertaakaan. En myöskään päivittänyt luottokorttini koodia sinne, joten nyt, kun ajattelin taas käyttää PayPal -tiliä, se ei enää tunnistanutkaan salasanaani ja konekielinen vastaus vaati, että olisi pitänyt muistaa silloinen turvakysymys, kuka on isoäidin tyttönimi tai mikä oli ensimmäinen koulu, enkä mä muista, olinko laittanut mitään ja olinko laittanut vastaukset suomeksi ja englanniksi. Samoin puhelinnumero on vaihtunut, joten näyttää siltä, että PayPal-tili jää käyttämättömäksi, ellei se oli identiteettimurron takia jo siirtynyt jonkun rikollisen käyttöön? Laitoin jo pyynnön tilin lakkauttamisesta, kun näyttää olevan todella vaikeaa se tilin käyttö. Onneksi siellä ei tietääkseni ollut rahaa, kun viimeksi katsoin ja se toimi (v. 2012). Eli liekö tili jäädytetty, koska sitä ei oltu käytetty vai mitä, sitä ei tiedä, kun sieltä tulee vain automaattivastaus kysymykseen, että miten pitäisi edetä.

• aaapuva

Oletteko saaneet rahoja takaisin kun olette laittaneet väärän transfer id:n ?

• Anonyymi

Miten vaihtetan vanha puhelin numero
      Kiitos!

Ketjusta on poistettu 24 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      8
      3276
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      68
      1838
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      540
      1549
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      75
      1156
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      60
      966
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      32
      940
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      208
      861
    8. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      170
      813
    9. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      59
      796
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      758
    Aihe