Miksi rukous ei toimi???

kiirako

jos rukoilen jotain asiaa tapahtuvaksi, niin miksi niin ei sitten tapahtu. Rukoilen tietysti niinkuin raamatussa neuvotaan. Ihmettelen!

29

454

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 'kirjuri'

      Siis, miten rukoilet? Oletko Jumalan oma, elikkä uskotko Jeesukseen omana Herranasi ja vapahtajanasi?

      • kiirako

        uskon.


      • ^^muuttolintu^^
        kiirako kirjoitti:

        uskon.

        Muista, että Jumala on mahtava luoja, joka sanallaan on synnyttänyt maailman! Hän EI OLE mikään pikku-ukko, jota maasta luodut ihmiset voivat komentaa antamaan mitä milloinkin luulemme tarvitsevamme.

        Hän haluaa johdattaa joka ainoan ihmisen tarvitsemaan Jeesusta sovittajakseen. Koska Jumala ON rakkaus!

        Koska Hän on uhriksi antanut ainoan poikansa, rakkaansa, meidän syntisten tähden. Eikö se ole suurenmoista? Todella, sitä se on!

        Muista siis, että kun rukoilet, sanot lopuksi; Tapahtukoon Sinun tahtosi! Hän tietää, Hän näkee, mikä meille on parasta, uskonelämämme suhteen. Mikä voisi olla tärkeämpää tässä maailmassa, kuin se, että olisi ikuisen elämän toivo?

        Ei yhtään mikään, ei yhtään mikään!!


      • EL1991
        ^^muuttolintu^^ kirjoitti:

        Muista, että Jumala on mahtava luoja, joka sanallaan on synnyttänyt maailman! Hän EI OLE mikään pikku-ukko, jota maasta luodut ihmiset voivat komentaa antamaan mitä milloinkin luulemme tarvitsevamme.

        Hän haluaa johdattaa joka ainoan ihmisen tarvitsemaan Jeesusta sovittajakseen. Koska Jumala ON rakkaus!

        Koska Hän on uhriksi antanut ainoan poikansa, rakkaansa, meidän syntisten tähden. Eikö se ole suurenmoista? Todella, sitä se on!

        Muista siis, että kun rukoilet, sanot lopuksi; Tapahtukoon Sinun tahtosi! Hän tietää, Hän näkee, mikä meille on parasta, uskonelämämme suhteen. Mikä voisi olla tärkeämpää tässä maailmassa, kuin se, että olisi ikuisen elämän toivo?

        Ei yhtään mikään, ei yhtään mikään!!

        Näin sinä sanot: "Hän EI OLE mikään pikku-ukko, jota maasta luodut ihmiset voivat komentaa antamaan mitä milloinkin luulemme tarvitsevamme."

        Mutta kun tämä mahtava, kaikkivaltias pikku-ukka ITSE lupailee kaikenlaista, mm:. (Matt. 18:19): "Vielä minä sanon teille: jos kaksi teistä maan päällä keskenään sopii mistä asiasta tahansa, että he sitä anovat, niin he saavat sen minun Isältäni, joka on taivaissa. "

        Oletko sitä mieltä että ne toteutuvat? Millä ehdolla? Kenen rukoukset?


      • teuta
        EL1991 kirjoitti:

        Näin sinä sanot: "Hän EI OLE mikään pikku-ukko, jota maasta luodut ihmiset voivat komentaa antamaan mitä milloinkin luulemme tarvitsevamme."

        Mutta kun tämä mahtava, kaikkivaltias pikku-ukka ITSE lupailee kaikenlaista, mm:. (Matt. 18:19): "Vielä minä sanon teille: jos kaksi teistä maan päällä keskenään sopii mistä asiasta tahansa, että he sitä anovat, niin he saavat sen minun Isältäni, joka on taivaissa. "

        Oletko sitä mieltä että ne toteutuvat? Millä ehdolla? Kenen rukoukset?

        Rukoukset toteutuvat , jos Jumala /Jeesus sen niin tahtovat , meillähän
        ei olekaan mitään valtaa heihin , siksi me rukoilemme heiltä anoen .
        Me voimme ajatella että Niin paljon on Jumala maailmaa rakastanut
        että HÄN antoi ainoan poikansa , että ei yksikään hukkuisi joka häneen
        USKOO vaan hän pääsisi tiavaaseen , siihen liittyy kaikki , RUkonuksetkin
        ja kaikki tahtomme ja USKOMME.


      • ennenkin
        EL1991 kirjoitti:

        Näin sinä sanot: "Hän EI OLE mikään pikku-ukko, jota maasta luodut ihmiset voivat komentaa antamaan mitä milloinkin luulemme tarvitsevamme."

        Mutta kun tämä mahtava, kaikkivaltias pikku-ukka ITSE lupailee kaikenlaista, mm:. (Matt. 18:19): "Vielä minä sanon teille: jos kaksi teistä maan päällä keskenään sopii mistä asiasta tahansa, että he sitä anovat, niin he saavat sen minun Isältäni, joka on taivaissa. "

        Oletko sitä mieltä että ne toteutuvat? Millä ehdolla? Kenen rukoukset?

        Mahtaa sulla olla ahdistava Juhannus!!
        Aivan tarpeetonta tämä sinun Jumala-retostelusi.
        Jumala on ylpeitä vastaan.

        Liian vähän olet ollut Jumalan höyläpenkissä, kun noinkin paljon uhoa riittää.
        Paljon siis on vielä höylättävää!!

        Mistä kaksi sopii, se on ennen muuta rauha toistensa kanssa ja Jumalan kanssa. Siinä hän tahtoo olla mukana. Se, joka tahtoo pelastua, siinä projektissa Jumala on ehdoitta mukana.

        Sinähän olet nyt ruvennut kihlakunnansyyttäjäksi ja revit Jumalaa lakitupaan. Ei tule onnistumaan!


      • EL1991
        ennenkin kirjoitti:

        Mahtaa sulla olla ahdistava Juhannus!!
        Aivan tarpeetonta tämä sinun Jumala-retostelusi.
        Jumala on ylpeitä vastaan.

        Liian vähän olet ollut Jumalan höyläpenkissä, kun noinkin paljon uhoa riittää.
        Paljon siis on vielä höylättävää!!

        Mistä kaksi sopii, se on ennen muuta rauha toistensa kanssa ja Jumalan kanssa. Siinä hän tahtoo olla mukana. Se, joka tahtoo pelastua, siinä projektissa Jumala on ehdoitta mukana.

        Sinähän olet nyt ruvennut kihlakunnansyyttäjäksi ja revit Jumalaa lakitupaan. Ei tule onnistumaan!

        Häirikkö? Aloin kyseenalaistamaan itsestäänselvyyksiä noin 14-vuotiaana ja siitä lähtien olen tehnyt sitä. Lestadiolaisessa ympäristössä se on vähän vaikeaa koska niin moni asia on tabu. Kriittinen ja avoin ajattelu ei näy ollenkaan sopivan näihin piireihin. Mutta olet oikeassa, kriittinen ja rehellinen ajattelu tekevät harjoittajastaan häirikön. Se ei varmaan ole kuitenkaan ajattelijan vaan ympäristön syy, joka leimaa hänet häiriköksi. Vai mitä ajattelet?


      • varbiina
        ^^muuttolintu^^ kirjoitti:

        Muista, että Jumala on mahtava luoja, joka sanallaan on synnyttänyt maailman! Hän EI OLE mikään pikku-ukko, jota maasta luodut ihmiset voivat komentaa antamaan mitä milloinkin luulemme tarvitsevamme.

        Hän haluaa johdattaa joka ainoan ihmisen tarvitsemaan Jeesusta sovittajakseen. Koska Jumala ON rakkaus!

        Koska Hän on uhriksi antanut ainoan poikansa, rakkaansa, meidän syntisten tähden. Eikö se ole suurenmoista? Todella, sitä se on!

        Muista siis, että kun rukoilet, sanot lopuksi; Tapahtukoon Sinun tahtosi! Hän tietää, Hän näkee, mikä meille on parasta, uskonelämämme suhteen. Mikä voisi olla tärkeämpää tässä maailmassa, kuin se, että olisi ikuisen elämän toivo?

        Ei yhtään mikään, ei yhtään mikään!!

        Sinullakin olisi varmasti jotain lohdullista sanottavaa ensimmäiseen aloitukseen kun lapsi kuoli kohtuun!Mua hieman,,,,,,,,,,,,,!Politiikasta innostutaan tällä palstalla,eikö tämä olekkin lohdutuspalsta heikoille ja särkyneille?Ennenkaikkea mua kiinnostaa ihmiset jotka haluavat lohtua,ei niinkään tietoviisaat!r peppi


      • touhua tuo
        EL1991 kirjoitti:

        Häirikkö? Aloin kyseenalaistamaan itsestäänselvyyksiä noin 14-vuotiaana ja siitä lähtien olen tehnyt sitä. Lestadiolaisessa ympäristössä se on vähän vaikeaa koska niin moni asia on tabu. Kriittinen ja avoin ajattelu ei näy ollenkaan sopivan näihin piireihin. Mutta olet oikeassa, kriittinen ja rehellinen ajattelu tekevät harjoittajastaan häirikön. Se ei varmaan ole kuitenkaan ajattelijan vaan ympäristön syy, joka leimaa hänet häiriköksi. Vai mitä ajattelet?

        Yliarvoit itsesi totaalisesti. Häiriköintiä tuo on.

        Tulet muka kyselemään!

        Sinähän tulet tänne valmiiden vastausten kanssa, ja meidän pitäisi niihin
        etsiä sopivat kysmykset.


      • EL1991
        touhua tuo kirjoitti:

        Yliarvoit itsesi totaalisesti. Häiriköintiä tuo on.

        Tulet muka kyselemään!

        Sinähän tulet tänne valmiiden vastausten kanssa, ja meidän pitäisi niihin
        etsiä sopivat kysmykset.

        Esittämäsi kommentit ovat tyypillisesti niitä joita olen jo tottunut kuulemaan. Heittelet vain luuloja ilmaan etkä pysty vastaamaan yhteenkään kysymykseeni tai väitteeseeni. Näyttää olevan normaali tapa näissä piireissä. Ei pystytä keskustelemaan mistään sellaisesta mikä on ristiriidassa oman ajattelun kanssa kun valmiiksi ollaan kaikessa niin oikeassa, niin oikeassa.

        Mitä haluan on keskustelu jossa KUMPI TAHANSA voi lähtökohtaisesti olla oikeassa TAI väärässä. Sellaista keskustelua ei nähtävästi lestadiolaisten piirissä haluta käydä. Tietysti ikäni aiheuttaa myös halveksuntaa ja vähättelyä, huulien pitää jo sinertää ennenkuin mitään sanomaasi otetaan vakavasti.


      • tuo juttusi
        EL1991 kirjoitti:

        Esittämäsi kommentit ovat tyypillisesti niitä joita olen jo tottunut kuulemaan. Heittelet vain luuloja ilmaan etkä pysty vastaamaan yhteenkään kysymykseeni tai väitteeseeni. Näyttää olevan normaali tapa näissä piireissä. Ei pystytä keskustelemaan mistään sellaisesta mikä on ristiriidassa oman ajattelun kanssa kun valmiiksi ollaan kaikessa niin oikeassa, niin oikeassa.

        Mitä haluan on keskustelu jossa KUMPI TAHANSA voi lähtökohtaisesti olla oikeassa TAI väärässä. Sellaista keskustelua ei nähtävästi lestadiolaisten piirissä haluta käydä. Tietysti ikäni aiheuttaa myös halveksuntaa ja vähättelyä, huulien pitää jo sinertää ennenkuin mitään sanomaasi otetaan vakavasti.

        Tekstisi ei edusta mitään ajattelua, se ei voi silloin aiheuttaa ristiriitaakaan.


    • Tuo viittaus on meille tuttu. Nyt on vähäsen kysymys siitä, että meidän pitäisi etsiä Herran kasvoja eikä käsiä.

      Kasvojen etsiminen on sitä, että haluamme päästä lähelle Häntä, joka on tehnyt kaiken puolestani. Kun saamme tuntyea elävää yhteyttä Jeesukseen, monet toiveet saavat jo siinä täyttymyksensä.

      Jos etsimme Herran käsiä eli mitä Hän voisi nyt juuri tehdä hyväkseni?
      Voi olla niin, että toiveen toteutuminen ei meitä oikeasti auttaisi. Kuitenkin hyvä Isä antaa hyviä lahjoja lapsilleen, mutta ne eivät aina ole stä' ja siinä muodossa, kuin me itse näkisimme hyväksi itsellemme.

      Suosittelen rukouksen jatkamista, kyllä Hän vastaa ajallaan ja tavallaan.

      • kiirako

        miksi sitten raamatussa kerrotaan rukoilusta niin epäselvästi, siellähän annetaan ymmärtää, että saat sitä mitä rukoilet! Jos kerran opaskirja elämästä kirjoitetaan, ´niin eikö se kannattaisi tehdä helposti ymmärrettäväksi. Aivan kuin se olisi tahallisesti tehty epäselväksi!?


      • kiirako kirjoitti:

        miksi sitten raamatussa kerrotaan rukoilusta niin epäselvästi, siellähän annetaan ymmärtää, että saat sitä mitä rukoilet! Jos kerran opaskirja elämästä kirjoitetaan, ´niin eikö se kannattaisi tehdä helposti ymmärrettäväksi. Aivan kuin se olisi tahallisesti tehty epäselväksi!?

        Uskossa ja epäilemättä, näin pitäisi rukoilla.

        Golgatalla on yksi esikuva rukoilemisesta. Jeesuksen kanssa ristiinnaulitut puhuttelivat Jeesusta. Toinenn päästäkseen tukalasta tilanteesta, toinen toivoi ihan muuta. Toinen näistä tuli kuulluksi. Näissä rukoustilanteissa olemme ikäänkuin läpivalaisussa Jumalan edessä, mikä on motiivimme.


      • teuta
        kiirako kirjoitti:

        miksi sitten raamatussa kerrotaan rukoilusta niin epäselvästi, siellähän annetaan ymmärtää, että saat sitä mitä rukoilet! Jos kerran opaskirja elämästä kirjoitetaan, ´niin eikö se kannattaisi tehdä helposti ymmärrettäväksi. Aivan kuin se olisi tahallisesti tehty epäselväksi!?

        Olet itsekin aika pitkällä ja selvillä , kun kysyit miksei ole kirjaa tehty selvemmäksi
        johtuu se siitä siekasta , että ei kaikki saa koskaan kaikkia asioita selville , sekä
        toisille jotka ei ymmärrä, se on siksi että heille ei annetakaan sellaisia tietoja ,
        että jotkut voivat käyttää tiettyjä asioita väärin, älä nyt ymmärrä että minä ajattelen sinusta niin .

        ei vaan meitä on maailmassa kaikenlaisia tyyppiä en toivo , kaikenlaisien saavan
        tietää mitä me tiedämme . Se oli Etioppian hovi herra kuullut Kristillisyydestä ja
        kun tuli JERUSALEMIIN osti raamatun . Luki sitä vaunussaan , kun joku näistä
        silloisista apostoleista tai muu saarnaaja, tuli vanujen luo . Kysyi häneltä
        ymmärrätkö mitä luet . Johon hovi herra sanoi , kuinka minä voisin ymmrtää
        jos minua ei opasteta ? No hän sai opastusta , ja ennen kuin vaunut lähtivät eteenpäin , Hovi herra kastettiin !

        Herran tiet on ihmeelliset siis Jumalan , ja lähes yhtä ihmeelliet on Jeesuksenkin
        Toivon että tästä olisi sinulle jotain hyötyä , toivotan sinulle hyvää
        Juhannusta .


      • Herran
        vihne kirjoitti:

        Uskossa ja epäilemättä, näin pitäisi rukoilla.

        Golgatalla on yksi esikuva rukoilemisesta. Jeesuksen kanssa ristiinnaulitut puhuttelivat Jeesusta. Toinenn päästäkseen tukalasta tilanteesta, toinen toivoi ihan muuta. Toinen näistä tuli kuulluksi. Näissä rukoustilanteissa olemme ikäänkuin läpivalaisussa Jumalan edessä, mikä on motiivimme.

        Jeesuksen nimessä,Hänkin rukoilee lakkaamatta puolestamme Taivaan Isän kämmenellä.Pyhä Henki rukoilee myös puolestamme.Tulin tähän keskusteluun keskenkaiken enkä tiedä perimmäistä tarkoitusta,pitää varmaan aloittaa tämä ketju alusta.AMEN,jatkan jos saan asian päästä kiinni.


      • asiasta
        Herran kirjoitti:

        Jeesuksen nimessä,Hänkin rukoilee lakkaamatta puolestamme Taivaan Isän kämmenellä.Pyhä Henki rukoilee myös puolestamme.Tulin tähän keskusteluun keskenkaiken enkä tiedä perimmäistä tarkoitusta,pitää varmaan aloittaa tämä ketju alusta.AMEN,jatkan jos saan asian päästä kiinni.

        sain käsityksen et rukouksesta on kysymys.Minä ymmärrän senverran että rukoillaan uskoen Jeesuksen Jumalan oikeaksi pojaksi,neitseestä syntyneeksi joka on totuus.Jeesuksen kautta pääsee Jumalan luokse rukouksineen,siihenkin pääsee aidossa rukouksen hengessä,vaikka vain huokauksessa jos ei jaksa rukoilla.Heikoinkin huokaus kuullaan kun se lähtee sydämestä,siis aidosta mielestä.Taivaan Isillä on kuitenkin omat suunnitelmansa ja aikansa milloin hän vastaa rukoukseen.Minä olen joskus vuosienkin päästä huomannut et Taivaan Isä onkin johdattanut minua ihan omalla ja oikealla tavallaan,tai sitten rukoukseeni on vastattu silloin kun se on otollista minulle.Se on kuitenkin pääasia et kyllä Jumala kuulee ennemmin tai myöhemmin nöyrän rukouksen.Minäkin rukoilen puolestasi et saisit rukousvoimaa ja ennenkaikkea henk.koht.uskon kun en tiedä onko sulla sitä!Taivaaseen toivon sinunkin matkasi päättyvän,se toinen tie on varmaankin karmea.Usko,älä epäile,tule tai mene Sanan kuuloon,Sana on Jeesus.Lue Raamatusta ekaksi vaikka Johanneksen evankeliumi,se on lohduttava.Minä olen kulkenut tietäni laidasta laitaan,nyt on Jeesus vetänyt minut takaisin!KiitosHerralle!Amen lämpöä sinulle peppiina


      • EL1991
        vihne kirjoitti:

        Uskossa ja epäilemättä, näin pitäisi rukoilla.

        Golgatalla on yksi esikuva rukoilemisesta. Jeesuksen kanssa ristiinnaulitut puhuttelivat Jeesusta. Toinenn päästäkseen tukalasta tilanteesta, toinen toivoi ihan muuta. Toinen näistä tuli kuulluksi. Näissä rukoustilanteissa olemme ikäänkuin läpivalaisussa Jumalan edessä, mikä on motiivimme.

        On siis rukoiltava oikeilla motiiveilla, sekä asioita joita kaikkivaltias Jumala joka tapauksessa haluaa. Eikö kaikkivaltias sitten tiedä mitä haluaa ennen kuin rukoilemme, vai eikö hän osaa haluta niitä ennen kuin rukoilemme niitä? Vai onko rukoileminen jonkinlainen uskollisuuden osoitus samaan tapaan kuin kuulemma oli äänestäminen ennen vanhaan Neuvostoliitossa?


      • EL1991 kirjoitti:

        On siis rukoiltava oikeilla motiiveilla, sekä asioita joita kaikkivaltias Jumala joka tapauksessa haluaa. Eikö kaikkivaltias sitten tiedä mitä haluaa ennen kuin rukoilemme, vai eikö hän osaa haluta niitä ennen kuin rukoilemme niitä? Vai onko rukoileminen jonkinlainen uskollisuuden osoitus samaan tapaan kuin kuulemma oli äänestäminen ennen vanhaan Neuvostoliitossa?

        Tuskin kukaan ihan huvikseen rukoilee. Kuitenkin voidaan joskus rukoilla epämääräisten projektien onnistumista, en nyt halua tarkemmin yksilöidä.


      • sunnyriver
        EL1991 kirjoitti:

        On siis rukoiltava oikeilla motiiveilla, sekä asioita joita kaikkivaltias Jumala joka tapauksessa haluaa. Eikö kaikkivaltias sitten tiedä mitä haluaa ennen kuin rukoilemme, vai eikö hän osaa haluta niitä ennen kuin rukoilemme niitä? Vai onko rukoileminen jonkinlainen uskollisuuden osoitus samaan tapaan kuin kuulemma oli äänestäminen ennen vanhaan Neuvostoliitossa?

        Jumala rakastaa tätä maapalloa ja sen asukkaita, välittää siitä,
        miten meille käy. Hän tosiaan usein vain kysyy, välitämmekö me.
        Välittääkö esim. se, jota vaara uhkaa tai välittääkö se Jumalaan uskova, jolla on aikaa ja mahdollisuutta rukoilla, toisista ihmisistä.
        *
        Perusasetelma on vapaa tahto, eli senhän Jumala on meille antanut. Hän teitenkin toivoo, että käyttäisimme sitä elääksemme rakkauden ilmapiirissä, lähellä Jumalaa. Klooneja Jumala ei kuitenkaan halua, joten meillä on jatkuvasti mahsdollisuus valita olla lähellä Jumalaa tai alkaa pahikseksi, leikkimään itsekkyyden, turhien riskien ja saatanan kanssa. Eli koko ajan Jumala toivoo
        parasta, mutta joutuu monesti toteamaan, että pieleen meni tämäkin luottamus tämän ihmisen kohdalla. Paha oli rakkaampi. Eli esirukousta tarvitaan, jotta ihminen vapaaehtoisesti valitsisi Jumalan tien.
        *
        Monesti me ihmiset olemme menneet Jumalan suojeluksen alta pois, olemme kuin ihmiset vesisateessa, vaikka vieressä olisi suojeleva katon lippa.
        Mielummin kastumme kuin tunnustamme, että tarvitsemme Jumalan suojelusta. Kun sitten tällainen vaaratilanne tulee, Jumala kyllä usein varoittaa
        profeettojaan ja uskottuja rukoilijoitaan, että tällainen ja tällainen vaara on jossakin päin uhkaamassa, rukoiletko, taisteletko? Samoin perheen , suvun ja seurakunnan rukous suojaa kestorukouksena.
        Ja usein on niin, että vaikka ei selvästi anneta tietoa siitä, mikä uhka on, niin kuitenkin on pakko rukoilla. Silloin on hyväksi avuksi, jos Jumalan armolahjat ja varsinkin kielillä puhuminen on käytössä, koska sitä kautta Jumala voi rukoiluttaa oikean asian puolesta, vaikka emme itse tiedä. mikä se on. Mutta
        kyllä muukin rukous samalla tavalla avuksi on.
        Näin vaarassa ollut säästyy. Muistan kuinka aikanaan Lapissa asuessamme
        Muonionjoella erään tutun taloon jokitörmällä jäätelit tulivat iltamyöhällä
        sisään, murskasivat juuri makuuhuoneen. Tällä isännällä sattui kuitenkin
        olemaan vieras kylässä ja he saunoivat myöhään, istuivat siis saunassa turvassa silloin kun telit tulivat sisään toiselle puolelle taloa. Varjelus siinäkin.
        Toinen asia sitten on, olisiko lisärukous saanut Jumalan ohjaamaan vielä jäätelitkin muu7alle, todennäköisesti olisi.
        Tämä maailmanaika vain on sellainen, että hyvin monet ovat Jumalan
        varjeslusta vailla, ihan omasta tahdostaan. Ja silloin on turha heitellä kiviä jonkun niskaan. Parempi on rukolla omasta ja muiden puolesta ja muistaa Luukkaan evankeliumin kohta: 13. luku
        1. Samaan aikaan oli saapuvilla muutamia, jotka kertoivat hänelle niistä galilealaisista, joiden veren Pilatus oli sekoittanut heidän uhriensa vereen.
        2 Niin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Luuletteko, että nämä galilealaiset olivat syntisemmät kuin kaikki muut galilealaiset, koska he saivat kärsiä tämän?
        3 Eivät olleet, sanon minä teille, mutta ellette tee parannusta, niin samoin te kaikki hukutte.
        4 Taikka ne kahdeksantoista, jotka saivat surmansa, kun torni Siloassa kaatui heidän päällensä, luuletteko, että he olivat syyllisemmät kuin kaikki muut ihmiset, jotka Jerusalemissa asuvat?
        5 Eivät olleet, sanon minä teille, mutta ellette tee parannusta, niin samoin te kaikki hukutte."


    • sunnyriver

      Niin, muutama miete.
      Oletko muilta osin antanut elämäsi Jumalan käyttöön,
      tuonut Hänen valoonsa elämäsi ja luonteesi pimeät puolet?
      Elätkö muuten rakkaussuhteessa Jumalan
      kanssa, onko Hän sinulle ykkönen, kaikkein rakkain?
      Huomaatko läheisesi, autako kaukana olevia kärsiviä,
      annatko omastasi, ainakin jonkin verran, mieluiten kymmenykset?
      Kuka tai mikä hallitsee päivääsi, kun tuntiesi
      käytön lasket? Mikä on saldo?
      Rukoiletko kestävästi, keskittyneesti?
      Tunteja päivässä, viikkokausia, kuukausia, joskus vuosia saadaksesi vastuksen esim. vaikeissa sairauksissa?
      Rukoiletko asiaa, joka vie Jumalan rakkautta maailmassa etenpäin?
      Rukoiletko yhdessä toisten kanssa?
      Ei Jumala mikään rukousautomaatti ole,
      emmekä mekään läheskään täydellisä ole,
      mutta edellisiä kohtia miettimällä
      voit ainakin omalta osaltasi siirtää sivuun ne esteet,
      jotka ovat rukousvastauksen tiellä.
      Jumala vastaa aina, tavalla tai toisella.
      Rukousvastaus voi olla "Ei vielä",
      mutta voitko hyväksyä sen
      ja jaksatko odottaa "Nyt"-hetkeen saakka
      tai hyväksyä ei -vastuksen.
      Kuitenkin:
      Jumalalla on taipumus siunata omiaan
      ja Hän rakastaa rukoilijoita!

      • teuta

        Että olisi perustettava esivalmistelu kurssit RUKOUKSIIN.
        Ja sitä kautta saada nekin asiat kuntoon kerralla.


      • sunnyriver
        teuta kirjoitti:

        Että olisi perustettava esivalmistelu kurssit RUKOUKSIIN.
        Ja sitä kautta saada nekin asiat kuntoon kerralla.

        No, kyllä Jumalalla on taipumus vastata rukouksiimme.
        Rakastaahan Hän meitä,
        vajaita,
        armosta pelastettuja.
        Mutta toisaalta voi joskus olla hyvä
        miettiä elämämme kokonaissaldoa:
        Onko se varmasti Jumalan hyväksi?
        Siunausta sinulle!


      • kiirako
        sunnyriver kirjoitti:

        No, kyllä Jumalalla on taipumus vastata rukouksiimme.
        Rakastaahan Hän meitä,
        vajaita,
        armosta pelastettuja.
        Mutta toisaalta voi joskus olla hyvä
        miettiä elämämme kokonaissaldoa:
        Onko se varmasti Jumalan hyväksi?
        Siunausta sinulle!

        että rukoilu on tehty vaikeaks...ainaki tuloksellinen. Ei oo nimitäin toiminu mun kohdalla vielä kertaakaan! Ehken oo sit oikealla tavalla uskova. Ajatus kulkee tässä siihen suuntaan et pitäis löytää sit se usko ensin. No, oon hakenu sitä jo kauan, sanotaanko yli 20 vuotta. Matkani taitaa jatkua esim jälleen kerran vaihtamalla keskustelupalstaa ja mitä sitten muuta keksinkään.......................................................................................päänuppi keikkuu, keinuu....sanat risteää, yrittää yhdistyä...katson kättäni, häivähdys väristä....jalat kuljettaa tyhjää kuorta...


      • kiirako
        kiirako kirjoitti:

        että rukoilu on tehty vaikeaks...ainaki tuloksellinen. Ei oo nimitäin toiminu mun kohdalla vielä kertaakaan! Ehken oo sit oikealla tavalla uskova. Ajatus kulkee tässä siihen suuntaan et pitäis löytää sit se usko ensin. No, oon hakenu sitä jo kauan, sanotaanko yli 20 vuotta. Matkani taitaa jatkua esim jälleen kerran vaihtamalla keskustelupalstaa ja mitä sitten muuta keksinkään.......................................................................................päänuppi keikkuu, keinuu....sanat risteää, yrittää yhdistyä...katson kättäni, häivähdys väristä....jalat kuljettaa tyhjää kuorta...

        rakas luovuta!Ihan varmasti kun uskot Jumalan lupaukseen ja sanomaan:Kukaan joka ei tule luokseni Poikani eli Jeesuksen kautta,ei tule perimään Taivaan Valtakuntaa.Rukoilen sinulle tahtoa ja halua uskoa Jeesuksen Sovintotyöhön,sekin tulee kun otat sen vastaan.(Jeesus on maksanut sinunkin kaikki syntisi GOLGATAN RISTILLÄ)Kun tämän uskot ja käännyt Jeesuksen puoleen ,kyllä Taivaan Isä silloin ottaa sinut syliisi eikä koskaan hylkää.Käänny vaikka jonkun ymmärtäväisen puoleen ja juttele tunteistasi!Minäkin rukoilen puolestasi,lämpöä sydämeesi.Rukoukset Taivaan Isä kuulee Poikansa kautta.Tapahtukoon Hänen tahtonsa niin maan päällä kuin Taivaassa!Usko Jeesukseen ja ole Siunattu Herrassa!rakkauden hengessä peppiina


      • virren säkeistöllä
        kiirako kirjoitti:

        rakas luovuta!Ihan varmasti kun uskot Jumalan lupaukseen ja sanomaan:Kukaan joka ei tule luokseni Poikani eli Jeesuksen kautta,ei tule perimään Taivaan Valtakuntaa.Rukoilen sinulle tahtoa ja halua uskoa Jeesuksen Sovintotyöhön,sekin tulee kun otat sen vastaan.(Jeesus on maksanut sinunkin kaikki syntisi GOLGATAN RISTILLÄ)Kun tämän uskot ja käännyt Jeesuksen puoleen ,kyllä Taivaan Isä silloin ottaa sinut syliisi eikä koskaan hylkää.Käänny vaikka jonkun ymmärtäväisen puoleen ja juttele tunteistasi!Minäkin rukoilen puolestasi,lämpöä sydämeesi.Rukoukset Taivaan Isä kuulee Poikansa kautta.Tapahtukoon Hänen tahtonsa niin maan päällä kuin Taivaassa!Usko Jeesukseen ja ole Siunattu Herrassa!rakkauden hengessä peppiina

        jota yksin kotona ollessani rukoilen heikkona ja ahdistuneena ollessani:Kuule Jeesus rukouksein,
        köyhän ,kurjan syntisen,
        heikoimmankin huokauksen
        haavoitetun sydämen.
        Anna mulle Hengen Voimaa,
        tulta liekkiin sammuvaan.
        Yö on pitkä, Ylkä viipyy,
        milloin tulet noutamaan(kuulemaan).Isä meidän, rukous on myös hyvä!Uskossa kun menet Herran Pyhälle Ehtoolliselle,siellä saat rauhan!lämmöllä peppiina


      • teuta
        kiirako kirjoitti:

        että rukoilu on tehty vaikeaks...ainaki tuloksellinen. Ei oo nimitäin toiminu mun kohdalla vielä kertaakaan! Ehken oo sit oikealla tavalla uskova. Ajatus kulkee tässä siihen suuntaan et pitäis löytää sit se usko ensin. No, oon hakenu sitä jo kauan, sanotaanko yli 20 vuotta. Matkani taitaa jatkua esim jälleen kerran vaihtamalla keskustelupalstaa ja mitä sitten muuta keksinkään.......................................................................................päänuppi keikkuu, keinuu....sanat risteää, yrittää yhdistyä...katson kättäni, häivähdys väristä....jalat kuljettaa tyhjää kuorta...

        Rukoile näin: Rakas Jeesus jne. kaikki omat sanasi . tätäminä pyydän
        Jumalan sinun Rakkaan Isäsi nimeen . Aamen


      • bobitza
        teuta kirjoitti:

        Rukoile näin: Rakas Jeesus jne. kaikki omat sanasi . tätäminä pyydän
        Jumalan sinun Rakkaan Isäsi nimeen . Aamen

        uskon.Kerroin vain omista kokemuksistani.rakkaudella peppiina


    • jos7oikein

      Rukoilin just lottovoittoa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1797
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      77
      1659
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1303
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      69
      1131
    5. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      779
    6. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      775
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      757
    8. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      749
    9. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      725
    10. Plösö ja synttäriruusut

      Joko Plösö sai hommattua ne 100 ruusua sankarille vai vieläkö sankarin odotus jatkuu?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      702
    Aihe