Hei!
Olen toista kertaa raskaana (esikoinen 2v) ja nyt viikolla 4 4.
Kysyisinkin teiltä toistamiseen raskautuneet (miksi ei myös ensikertalaiset), milloin vatsanne alkoi "paisua"? Itse jouduin eilen vetämään vanhat äitiyshousut jalkaan koska vatsa niin turvonnut jo. Vatsaa oli kyllä ennestäänkin mutta nyt varsinkin alavatsasta todella turvonnut ja tavalliset housut kiristävät! Esikoista odottaessa törmäsin tähän tilanteeseen vasta rv15-20 tienoilla.... On varmaan turha yrittää asiaa salata koska kohta jokainen jo ihan omin silmin huomaa paisumukseni...
Kokemuksia Kiitos! :)
Vatsan turvotus
4
5001
Vastaukset
- Nuunu
Mulla oli ihan alkuraskaudessa samanlainen vatsan turvotus, että jouduin jopa olemaan jonkun ajan sairaslomalla töistä, kun kertakaikkiaan käveleminenkin sattui. Itse odottelen esikoista ja olin ihan ymmälläni, kun en ollut koskaan tällaisesta alkuraskauden turvotuksesta kuullut. Mutta kaikki on kuitenkin hyvin, en saanut selitystä mistä moinen johtuu, mutta kovasti juuri tällä palstalla lohduteltiin että normaalia on! Joten ei kun löysemmät pöksyt jalkaan ja tsemppiä odotukseen :)
- Turvottaa täälläkin
Ihana kuulla et jollain muullakin on ollu vastaavia oireita. Odotan ensimmäistäni rv7 ja vatsa on aivan järkyttävän turvonnut ja kipeä. Mitkään vanhat housut ei mahdu enää jalkaan ja varsinkin iltapäivällä turvotus yltyy. Ylävatsakin on ajoittain kipea. Ilma ei tule pois ja olo on tukala.
Ajattelin jo et kyseessä on refluksitauti, kun pari vuotta sitten söin oireisiin Neksium kuurin. Oliskohan tämä sitten kuitenkin vaan jotain alkuraskauden iloja. Onko teillä liittynyt pahoinvointia turvotukseen? - 8+1
Turvottaa täälläkin kirjoitti:
Ihana kuulla et jollain muullakin on ollu vastaavia oireita. Odotan ensimmäistäni rv7 ja vatsa on aivan järkyttävän turvonnut ja kipeä. Mitkään vanhat housut ei mahdu enää jalkaan ja varsinkin iltapäivällä turvotus yltyy. Ylävatsakin on ajoittain kipea. Ilma ei tule pois ja olo on tukala.
Ajattelin jo et kyseessä on refluksitauti, kun pari vuotta sitten söin oireisiin Neksium kuurin. Oliskohan tämä sitten kuitenkin vaan jotain alkuraskauden iloja. Onko teillä liittynyt pahoinvointia turvotukseen?heti kun plussasin oli turvotusta ruokailun jälkeen, maha oli ku rantapallo, ja tätä oli myös ennen plussaa, mutta enhän sitä sillon tajunnu,luulin vaan et ruoka nyt huonosti sulailee jostain kumman syystä. turvotusta kesti sitten n.1,5vko ja sitten alkoi järkyttävä phv joka on nyt kestänyt 1vko ja 1pv, aamusta iltaan, mitään ei meinaa saada alas, kauheeta. myös päänsärkyä on ylösnoustessa. sain panadol 1g ja primperan lekurista.
- muttei vielä vauvasta
Sama juttu, turvotus on aikamoista, välillä enemmän ja välillä hieman vähemmän, mutta ihan melkeinpä alusta saakka on ollut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olit niin lähellä
Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa562549Vaskikello osaa asiakaspalvelun
Uskaltaako vaskikellolla asioida enää vai tuleeko turpaan, jos sinne menee? Täytyypä jatkossa hoitaa kaikki asiointi abc611824Elokapinan mielenosoitussarja alkaa
Varma kesän merkki on, kun planeetastamme huolestuneet ihmiset alkavat pitää tilaisuuksia muistuttaakseen ihmisiä siitä,4141709Kun me näemme taas
Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen121605Eipäs sitten ryypätä kesälomalla
Työnantaja voi antaa potkut, vaikka olisi ryypännyt 2-4 viikkoa sitten. Vaikka olenkin raivoraitis, niin en kannata tuo1341451- 99999
Pysyä yhdessä vai ei
En tiedä, ollaan asuttu samassa asunnossa kohta joku 5 vuotta. Olisi sanomista vähän kaikesta mutta eniten itseä ottaa p75985Marinin hallitus onnistui työllisyystoimissa
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/marinin-hallitus-saavutti-tavoitteensa-merkittava-onnistuminen-tyollisyydessa-tuore-m228917Tänään oli
Noiiiiin 🤏 vähällä ettei tapahtunut jotain mieletöntä. Valitettavasti olosuhteet esti. Odota hetki vielä 😘33867En halua sua enää
joten ihan turhaan tulet "esiintymään" mun näkö- ja kuulopiiriin. Ärsyttää vain kun omat tekemiset häiriintyy, kun en ha37678