Vatsan turvotus

rv 4+4

Hei!
Olen toista kertaa raskaana (esikoinen 2v) ja nyt viikolla 4 4.
Kysyisinkin teiltä toistamiseen raskautuneet (miksi ei myös ensikertalaiset), milloin vatsanne alkoi "paisua"? Itse jouduin eilen vetämään vanhat äitiyshousut jalkaan koska vatsa niin turvonnut jo. Vatsaa oli kyllä ennestäänkin mutta nyt varsinkin alavatsasta todella turvonnut ja tavalliset housut kiristävät! Esikoista odottaessa törmäsin tähän tilanteeseen vasta rv15-20 tienoilla.... On varmaan turha yrittää asiaa salata koska kohta jokainen jo ihan omin silmin huomaa paisumukseni...
Kokemuksia Kiitos! :)

4

4983

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nuunu

Mulla oli ihan alkuraskaudessa samanlainen vatsan turvotus, että jouduin jopa olemaan jonkun ajan sairaslomalla töistä, kun kertakaikkiaan käveleminenkin sattui. Itse odottelen esikoista ja olin ihan ymmälläni, kun en ollut koskaan tällaisesta alkuraskauden turvotuksesta kuullut. Mutta kaikki on kuitenkin hyvin, en saanut selitystä mistä moinen johtuu, mutta kovasti juuri tällä palstalla lohduteltiin että normaalia on! Joten ei kun löysemmät pöksyt jalkaan ja tsemppiä odotukseen :)

• Turvottaa täälläkin

Ihana kuulla et jollain muullakin on ollu vastaavia oireita. Odotan ensimmäistäni rv7 ja vatsa on aivan järkyttävän turvonnut ja kipeä. Mitkään vanhat housut ei mahdu enää jalkaan ja varsinkin iltapäivällä turvotus yltyy. Ylävatsakin on ajoittain kipea. Ilma ei tule pois ja olo on tukala.
        Ajattelin jo et kyseessä on refluksitauti, kun pari vuotta sitten söin oireisiin Neksium kuurin. Oliskohan tämä sitten kuitenkin vaan jotain alkuraskauden iloja. Onko teillä liittynyt pahoinvointia turvotukseen?

• 8+1
        Turvottaa täälläkin kirjoitti:

Ihana kuulla et jollain muullakin on ollu vastaavia oireita. Odotan ensimmäistäni rv7 ja vatsa on aivan järkyttävän turvonnut ja kipeä. Mitkään vanhat housut ei mahdu enää jalkaan ja varsinkin iltapäivällä turvotus yltyy. Ylävatsakin on ajoittain kipea. Ilma ei tule pois ja olo on tukala.
        Ajattelin jo et kyseessä on refluksitauti, kun pari vuotta sitten söin oireisiin Neksium kuurin. Oliskohan tämä sitten kuitenkin vaan jotain alkuraskauden iloja. Onko teillä liittynyt pahoinvointia turvotukseen?

heti kun plussasin oli turvotusta ruokailun jälkeen, maha oli ku rantapallo, ja tätä oli myös ennen plussaa, mutta enhän sitä sillon tajunnu,luulin vaan et ruoka nyt huonosti sulailee jostain kumman syystä. turvotusta kesti sitten n.1,5vko ja sitten alkoi järkyttävä phv joka on nyt kestänyt 1vko ja 1pv, aamusta iltaan, mitään ei meinaa saada alas, kauheeta. myös päänsärkyä on ylösnoustessa. sain panadol 1g ja primperan lekurista.

• muttei vielä vauvasta

Sama juttu, turvotus on aikamoista, välillä enemmän ja välillä hieman vähemmän, mutta ihan melkeinpä alusta saakka on ollut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      235
      6198
    2. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      49
      2735
    3. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      54
      2574
    4. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      156
      2272
    5. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      16
      1789
    6. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      165
      1435
    7. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      82
      1434
    8. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      25
      1341
    9. Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!

Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https
      Euroviisut
      35
      1301
    10. Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista

Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.
      Maailman menoa
      109
      1017
    Aihe