Sydämellä

Keskikesän herkkää
on koko luonto saanu ylleen
kesän värit

Me pohjolan lapset
saamme elää
kesän lyhyen kauniin

Eräreppuani

Lapin muistoja pullollaan
availen sen äärellä matkaa teen.
Näitkö - minä näin
kun sade saapui
kuin kaksi harppua vierekkäin

Harppujen soittoa

Kantajien käsissä lähestyy ne tulevat
pitkin kielin kirkkain sävelin soi.
Seison huipulla tunturin
tuuli vapaana huminoi.

Harput soineet tunturin yllä
koskettaneet
alas laskeutuneet
alas missä nyt kuljet

Päivät nousi kutoen kultaantunutta lankaa
kietoen syliinsä lämpöiseen
Eteen avautuu tie
se valon merestä alkaa

Valottomaan yöhön
sen hiljaisuus lepää yllä tunturien ja
alhaalla missä Sinäki nyt kuljet.

Hyvää Juhannusta kaikille

Kielet kirkkaat laskeutuu
saat saamme yhtyä harppujen soittoon

7

209

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tiiger-66

      Liiskukka,
      kun hiljennyin hetkeksi runosi äärellä
      mielikuvissa tunturin tuulet,
      yötön yö,
      valoisuus, mystisyys,
      voi melkein kuulla
      ne kirkkaat ja kauniin herkät sävelet~~

      hienon hieno on runosi
      ja runoystävälle lämpöiset halit
      sateisesta hämeestä~~

      • tiiger-66

        ~~

        Voi Liisa-rakas,
        otan osaa,
        lempein siivin
        lämmöllä halaan~~

        oletko kuullut mustarastaan laulua
        öisin?
        sinä tiedät sen terveiset
        keneltä ne tulee~~

        voimia ja jaksamisia
        sinne~~

        rakkaudella tigru.


      • tiiger-66 kirjoitti:

        ~~

        Voi Liisa-rakas,
        otan osaa,
        lempein siivin
        lämmöllä halaan~~

        oletko kuullut mustarastaan laulua
        öisin?
        sinä tiedät sen terveiset
        keneltä ne tulee~~

        voimia ja jaksamisia
        sinne~~

        rakkaudella tigru.

        Olen saatellu veljeni lepoon.

        Alkoi kaiken yhteisen elämän käsittely,
        lapsuuden leikit miten yhdessä kalasteltiin.

        Anna anteeks
        vasta nyt vastailen ja kiitän.

        Poikani soitti niin lämpimän soiton ja
        pyysi äiti tuu mökille, mennään yhdessä kalaan.
        Olen nyt mökillä ja täälä rakastan kuulla,
        käki ja monet muut linnut laulaa.

        Sinulle lämmin halaus ja kesästä nauti
        Rakkaudella..Liisa


    • Sinulle Juhannuksen
      lämpöä !

      • Juhannus jo meni
        kesä onneks jatkuu.

        Sinulle kesäinen kiitos
        anteeks näin jälkikäteen.

        Rakkaudella ...Liisa


    • *MURUKULTA*

      Kynäsi jälkeä on ilo lukea - näin nautin runostasi aamussani -
      kun viik.lop. valvomiset on jo pikkuhiljaa väistyneet. :)

      Kynäsi herkkyyden tiedän..

      .."Päivät nousi kutoen kultaantunutta lankaa
      kietoen syliinsä lämpöiseen
      Eteen avautuu tie
      se valon merestä alkaa"..

      .

      Sanat tuntuu joskus riittämättömiltä,,Lämmin ystävänhalaus Liisa, Murukullalta! :)

      • Kynäni jälki
        siinä nyt koen - on ohut kalvo.
        Sieluni maisemissa olen kulkennu
        usein kyynel vieraana.

        Sinä olet monin tavoin lohduttannu,
        kaikesta siitä sydämellinen kiitos.

        Olen mökilläni ja luonnon sylissä
        luonto lähellä läsnä.
        Sinulle kesätuulen siivin lämmin kiitos

        Rakkaudella..Liisa


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      693
    4. 50
      577
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      441
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    Aihe