Kyllä noihin raskaustesteihin on mennyt rahaa.. Tein ensimmäisen raskaustestin rv 4 2. Tuloksena oli erittäin selkeä ''haamu''viiva.. Olen tuon ensimmäisen jälkeen testaillut parin kolmen päivän välein koska epäilin keskenmenoa.
Nyt on rv 6 2 menossa ja testi näyttää edelleen samanlaista selkeetä viivaa joka ei kumminkaan ole läheskään yhtä vahva kuin kontrolli viiva :( Alan olemaan todella huolestunut..
Haamuviiva vielä rv 6+2??
17
16989
Vastaukset
- sulla
ollut jotain vuotoa tai kipuja? Soita neuvolaan ja varaa aika ja samalla voit kysellä näistä asioista. Jos neuvolassa katsovat niin parhaaksi niin saat lähipäiville ajan..
- alkp.
Minulla ei ole ollut minkäännäköisiä kipuja. Ainoastaan menkkamaista tunnetta silloin tällöin.
Mutta outoja vuotoja minulla on kyllä ollut silloin tällöin. 3 kertaa vaaleanpunaista verta on tullut vähäsen pyyhkiessä. Myös paksua ruskeaa tuhruvuotoa ja juoksevaa vaaleanruskeaa valkovuotoa, mutta nämäkin ovat olleet niin vähäisiä että sidettä ei ole tarvinnut käyttää. Nämä niukat vuodot ovat yleensä kestäneet vain pari tuntia ja loppuneet sitten kuin seinään. Mitään kunnon vuotoja ei ole ollut.
Olen lukenut että vuodot eivät välttämättä ole vaarallisia mutta olen huolissani siitä että en saa raskaustestiin selkeää viivaa..
Lähetin sähköpostia neuvolaan koska olen aina pois puhelimen äärestä kun on neuvolan puhelinaika ja sieltä vastattiin viikko sitten että vuodot ovat normaaleja mutta jos tulee jotain häikkää niin pitäisi soittaa terveyskeskukseen.. En ole viitsinyt vielä varata aikaa neuvolaan kun en edes tiedä olenko raskaana vai olenko saanut keskenmenon.. Haluaisin vain hieman kokemuksia tuosta raskaustestin tuloksesta..
Kenelläkään muulle käynyt niin että ei saa raskaustestiin selkeää plussaa? - alkp.
alkp. kirjoitti:
Minulla ei ole ollut minkäännäköisiä kipuja. Ainoastaan menkkamaista tunnetta silloin tällöin.
Mutta outoja vuotoja minulla on kyllä ollut silloin tällöin. 3 kertaa vaaleanpunaista verta on tullut vähäsen pyyhkiessä. Myös paksua ruskeaa tuhruvuotoa ja juoksevaa vaaleanruskeaa valkovuotoa, mutta nämäkin ovat olleet niin vähäisiä että sidettä ei ole tarvinnut käyttää. Nämä niukat vuodot ovat yleensä kestäneet vain pari tuntia ja loppuneet sitten kuin seinään. Mitään kunnon vuotoja ei ole ollut.
Olen lukenut että vuodot eivät välttämättä ole vaarallisia mutta olen huolissani siitä että en saa raskaustestiin selkeää viivaa..
Lähetin sähköpostia neuvolaan koska olen aina pois puhelimen äärestä kun on neuvolan puhelinaika ja sieltä vastattiin viikko sitten että vuodot ovat normaaleja mutta jos tulee jotain häikkää niin pitäisi soittaa terveyskeskukseen.. En ole viitsinyt vielä varata aikaa neuvolaan kun en edes tiedä olenko raskaana vai olenko saanut keskenmenon.. Haluaisin vain hieman kokemuksia tuosta raskaustestin tuloksesta..
Kenelläkään muulle käynyt niin että ei saa raskaustestiin selkeää plussaa?Minun pitäisi varmaan sinne terveyskeskukseen soittaa mutta olen aivan ulalla mitä sanoisin.. VArsinkin kun en tiedä olenko raskaana vai sainko keskenmenon jo viikko sitten..
- ei tarvitsekkaan
kontrolli ja testiviivan olla yhtä vahvoja kuten ovulaatiotestissä.
- mp
kontrolliviivan ja testiviivan ei tarvitse olla yhtä selkeitä.itselläni oli esikoista odottaessa haalea toi testiviiva,tein testin joskus rv 6 ,ja sen jälkeen en edes testaillut.soitin vain neuvolaan ja siellä sanottiin että positiivinen on jos tulee minkäänlaista viivaa testiviivan kohdalle.
- ultraan,
selviää samalla onko mahd.alkio oikeassa paikassa
- .............
Sinuna menisin varhaisultraan. Nyt jo sykekin näkyy. Mulla on ollut kakksi keskenmenoa. Ensimmäisessä viiva ei lainkaan tummunut ja oli pientä tuhruvuotoa, ei kuitenkaan siteeseen asti. Keskenmeno todettiin rv6 5, oli keskeytynyt. Toisessa raskaustestin viiva oli tosi tumma vaikka keskenmeno oli jo tapahtunut.
- alkp.
Miten pääsen varhaisultraan?
- ........
alkp. kirjoitti:
Miten pääsen varhaisultraan?
Varaat yksityiselle gynekologille ajan kertoen että haluat varhaisultraan. Ultra tehdään alakautta, ei satu. Maksaa n. 100 euroa, vaihtelee hieman paikasta riippuen.
- enää...
Teinpä huviksen raskaustestin (apteekin oma) kun niitä on kaappiin jäänyt ja olen siis 36. viikolla... tuli haalea viiva ;) pitäisikö huolestua vaikka vauva potkii hulluna..? Viivojen vahvuuksilla ei ole siis väliä! Itseasiassa suuri raskaushormoonipitoisuus voi aiheuttaa väärän negatiivisenkin ja virtsaa pitää laimentaa jotta tulee kunnon viiva.
Mene varhaisultraan, siellä näet sykkeen jos kaikki on ok.- ................
Noilla viikoilla testi ei enää välttämättä näytäkään vahvaa viivaa. Viivan vahveneminen perustuu aluksi siihen että hcg hormonin eritys lisääntyy eli arvo tuplaantuu 36 tunnin välein. Kun istukka alkaa toimimaan ei hormoniarvot enää nouse samaan tahtiin.
- alkp.
................ kirjoitti:
Noilla viikoilla testi ei enää välttämättä näytäkään vahvaa viivaa. Viivan vahveneminen perustuu aluksi siihen että hcg hormonin eritys lisääntyy eli arvo tuplaantuu 36 tunnin välein. Kun istukka alkaa toimimaan ei hormoniarvot enää nouse samaan tahtiin.
Olen saanut haamuviivan ihan alusta alkaen.. Siksi huolestuttaa :(
- Lumissa
alkp. kirjoitti:
Mie testailin lähes paniikinomaisesti myös monta viikkoa, kun menkkoja ei alkanut kuulua ja viivat oli aina vähän sillä ja rajalla, että onko viiva vai viiraako silmissä. Neuvolaan soittelin ja lähettivät varhaisultraan ja vaikka testi suunnilleen kotoa lähtiessäkin oli edelleen vain haamua hailakampi niin pikkuinen seiskaviikkoinen siellä pyöriskeli. Nyt rv 36...
Itsellä yksi km ollut, joten siksi aika herkillä tarkkaili sitä alkutilannetta, että kannattaako innostua.
Eli rohkeutta vain, soittele neuvolaan, niin osaavat sitten neuvoa :) - sassuli85
alkp. kirjoitti:
Tein alussa 3 testiä, kun en uskonut tulosta, kaikissa haamuviiva. Eka testi ei ensin näyttänyt mitään, mutta 3 tunnin päästä viiva oli ilmestynyt. Tein yhden testin myös viikolla 12, kun ihmettelin oireiden loppua, edelleen haamuviiva. Nyt vko 27, kaikki hyvin. Itsekin ihmettelin viivojen haaleutta, mutta kerrottiin että viivan ei tarvitse olla yhtä selvä kuin toisen viivan. Plussa se on vaikka olisi haaleampikin :)
Uskotaan ja toivotaan että kaikki hyvin! - alkp.
Lumissa kirjoitti:
Mie testailin lähes paniikinomaisesti myös monta viikkoa, kun menkkoja ei alkanut kuulua ja viivat oli aina vähän sillä ja rajalla, että onko viiva vai viiraako silmissä. Neuvolaan soittelin ja lähettivät varhaisultraan ja vaikka testi suunnilleen kotoa lähtiessäkin oli edelleen vain haamua hailakampi niin pikkuinen seiskaviikkoinen siellä pyöriskeli. Nyt rv 36...
Itsellä yksi km ollut, joten siksi aika herkillä tarkkaili sitä alkutilannetta, että kannattaako innostua.
Eli rohkeutta vain, soittele neuvolaan, niin osaavat sitten neuvoa :)Oliko sinulla oireita? Olen myös huolissani siitä kun minulla ei ole oireita :( alussa piti kyllä juosta vessassa ja rintoja aristi mutta molemmat oireet hävinneet miltein kokonaan.. Menkkamaiset paineen tunteet alavatsassa ovat myös kadonneet.. En tunne raskautta millään tavalla :(
- rv 33+2
ei haittaa ... riippuu ihan onko ottanut aamu virtsan jne. riippu testin merkistä jne.
ei tarkoita et kaikki ei hyvin :).
onneksi olkoon ....
siis sen viivan ei tarvitse olla yhtä selkee sen kontrollviivan kanssa. - Tirppanen86
"...ja testi näyttää edelleen samanlaista selkeetä viivaa joka ei kumminkaan ole läheskään yhtä vahva kuin kontrolli viiva :( "
Hirvittävän yleinen tuo "haamu"-nimitys tällä palstalla ja olen jo alkanut inhoamaan sitä termiä ihan urakalla.
Jos viiva on selkeästi silmällä hävaittavissa niin tuloshan on ehdottomasti positiivinen, eli olet raskaana, on se viiva yhtä tumma kontrolliviivan kanssa tai ei. Se lukee jokaisen testin käyttöohjeessa. Harvemmin testit huijaavat näin päin. Positiivinen on aina positiivinen.
Haamuksi ymmärrän sellaisen joka ei ensin näytä mitään mutta että testiajan ulkopuolella testialueelle on ilmestynyt hailakka, juuri ja juuri silmällä erotettava viiva.
Itse testasin viikolla 5, en muista testin nimeä, mutta testiviiva oli haalea vaaleanpunainen, kontrolliviiva vahva tummanpunainen. Ymmärsin kyllä että raskaana ollaan, nyt viikolla 32 4 ja vatsassani pyörii kaksi erittäin aktiivista vauvelia.
Eli usko nyt huviksesi vain, raskaana olet, vuotoihin en osaa kommentoida ja niistä sinun täytyy ottaa selvää ammattilaisilta. Mutta testi on näyttänyt siis useasti jo positiivista joten tsemppiä odotukseen!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 881651
- 771273
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr1791234Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!55952Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46911- 47898
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38888Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9833- 46822
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35789