Ex-ravurit, Hoi!

maastopelle

Nyt teen alustavaa tutkimusta suomen maan unelmahevos -kannasta.
Olen hankkimassa syksyllä hevosen heti ylläpitohevosten lähdettyä. Olen silmittömän rakastunut suomenhevos ex-ravureihin ja niiden luonteeseenpiirteisiin ja ominaisuuksiin. Tosiaan tämä on vasta alustavaa tutkimusta, eli kertokaa millaisia hevosia teillä olisi tarjolla niin otan yhteyttä jos oikein tärppäsi :)
Itsestäni kannattaisi kertoa ainakin en verran, että olen 14-vuotias ja 175cm pitkä topakka ratsastaja. Olen ratsastanut yhdeksänvuotiaasta lähtien ja hevosen päivittäinen hoito ja ensiapu ovat hallinnassa. En ole kiinnostunut 150cm korkuisia esteitä hyppivistä hevosista ja piaffea vääntävistä siroista arabeista vaan ihan monipuolisesta harrastamisesta ja yhdessäolosta maastoillen ja pellolla pyörien.
Hevoselta en vaadi paljoa. Tasona pitäisin alarajana helppo ö:tä, siitähän on vain helppo lähteä ylöspäin harjoitellen leipäpalojen ja porkkananapposten kannustamana kohti oikeaa maastopetoa. Ex-ravurikaan ei ole pakko olla mutta ajaminen pitäisi olla opetettu. Luonteesta ja rauhallisuudesta en tingi, tarvitsen rauhallisen hevosen jonka selkään voi heittää pikkulapset talutusratsastusta varten.
Toivoisin konimuksen olevan liikennevarma, jotta sillä voisi köpötellä hiljaisella asfalttitiellä kohti uusia maastoja ja hiekkateitä etsien. Vaikka tie onkin rauhallinen, kulkee siinä autoja jonkin verran.Pääsääntöisesti hevosen pitäisi olla helposti käsiteltävissä, kuitenkin pieni pilke silmäkulmassa piristää vain päivää.
Hevosen sukupuolella ei sinänsä ole väliä, oria en kuitenkaan ota. Koolla on väliä, etsiskelisinkin yli 160cm kokoista jytkyä. Pienempääkin saa tarjota, mutta silloin hevosen täytyy olla raskasrakenteisempi. Ikähaarukaksi noin 5-15 vuoden välillä.

Tallista vielä; Talli on maalla sijaitseva kahden hevosen talli suurella metsätarhalla ja lukuisilla maastoilla. Talli ei ole vielä valmis, mutta karsinat tulevat olemaan 3x3 kokoisia ja korkeutta riittämiin. Pyrin loimittamaan hevosia vähän ja annan niiden kasvattaa talviturkin. Tiedossa ei ole hikisiä valmennuksia, joten klippaamista tuskin edes harkitsen. Kuuntelen tietenkin edellisen omistajan toiveita ja mitä mieltä hän on. Jos hevoselle ei saa laittaa kenkiä, se on ok. Silloin se saa rimpsutella paljain varpain ja ostamme bootseja talven jääkeleille. Kesällä suokit pääsevät vihreälle laitumelle lepäilemään ja ahtamaan itsensä täyteen.
Täh? Puhuiko tuo nyt monikossa? SuokIT? Kyllä, etsiskelisin tässä samaan syttyyn myös käyttöhevoselle seuralaista. Miel. suokkia tietenkin. Saa olla vanhempi eläkeläinen, nuorempi pikkuvikainen tai sitten yksinkertaisesti kouluttamaton pullahevonen. Ainoa vaatimus olisi helppo käsiteltävyys ja mukava luonne.

Laitelkaahan viestiä, millaisia hevoisia teillä olisi tarjolla. Tosissaan tämä on vasta katselmus, mutta jos oikein tärppää, otan ehkä yhteyttä. Kiitos kun jaksoit lukea ja vielä suurempi kiitos jos jaksat vielä vastatakin!

0

545

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
        Ikävä
        123
        1863
      2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
        Ikävä
        100
        1650
      3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
        Maailman menoa
        51
        1225
      4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
        Ikävä
        49
        1108
      5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
        Ikävä
        31
        988
      6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
        Ikävä
        50
        876
      7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
        Ikävä
        47
        876
      8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
        Ikävä
        37
        810
      9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
        Ikävä
        56
        798
      10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
        Ikävä
        38
        797
      Aihe