läppäriin gps-vastaanotin ja navigointisofta?

mistä löytyy?

Koitin kovasti kuuklailla, mutta ei löytynyt apua seuraavaan asiaan:

Tarkoitus on lähteä jenkkilään, vuokrata auto ja ajella ympäriinsä. Läppäri kulkee matkassa mukana, joten ajattelin viritellä koneeseen navigointisoftan (tai pelkkä karttasoftakin riittäisi, josta näkisi gps:n avulla missä päin menee) ja ostaa usb gps-vastaanotin.

Kysymys: mistä saisi suht laillisesti ilmaisen navigointisoftan joka osaa hyödyntää koneeseen hankittua gps-vastaanotinta?

Iso kiitos jo etukäteen avusta, mkäli joltain vastaus löytyy!!!

7

1777

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on ihan ok
      • huomata,

että Ozissa ei tietenkään ole karttoja mukana, vaan ne on itse hankittava jostakin tai skannattava paperisellaisista.

• lisää,.,

Rodeodrive

Seaclear

• juttu!

kuten Ozin tapauksessakin, niin SeaClear ja Rodeo Drive eivät sisällä karttoja. Mutta koska ne Ozin tyyliin käyttävät rasterikarttoja, niitä on melko helppo itse skannata tai imuroida joistakin karttapalveluista.

Eipä taida löytyä ilmaista ohjelmaa, johon sisältyisi vaikkapa Euroopan maantiekartat vektorimuodossa tai edes rasterisellaisina.

• mistä löytyy?
        juttu! kirjoitti:

kuten Ozin tapauksessakin, niin SeaClear ja Rodeo Drive eivät sisällä karttoja. Mutta koska ne Ozin tyyliin käyttävät rasterikarttoja, niitä on melko helppo itse skannata tai imuroida joistakin karttapalveluista.

Eipä taida löytyä ilmaista ohjelmaa, johon sisältyisi vaikkapa Euroopan maantiekartat vektorimuodossa tai edes rasterisellaisina.

Kiitos kaikille paljon avusta!!!

Jos vielä saisi vinkkiä mistä niitä karttoja mahtaa löytyä, jotka soveltuisivat mainittujen ohjelmien kanssa käytettäviksi. Kuten mainitsin, niin jenkkilän kartta olisi hakusessa. Maksuttomat kartat taitavat olla kortilla ja saattavat olla "epävirallisesti" ladattavissa, mutta vinkkejä otan mieluusti vastaan. Oman harkinnan mukaan sitten latailen, jos homma ei pahasti haise laittomuuksille :)

• Hessuhopo_73

Hei!
      tämä MapFactor 8 tai 9 kartta menee suoraan PC-kanssa yhteen ja lähetin vain ajetaan ajurilla sisään. Sisältää Euroopan kartat vakiona myös itä-Euroopan ja lisäksi siihen saa ostaa lisäkarttoja Amerikkaan, kiinaan ym. Eurooppa-peruskartta maksaa noin 140 euroa ja lähetin 40-80 euroa paikasta riippuen. Eli halvalla saa hyvää ja kartta on vielä sellainen joka opastaa oikealle kaistalle, tallentaa vaikka reittiä ym.. mahdollisuuksien kartta, mutta helppo myös navigoida paikaltaan johonkin osoitteeseen ja satelliitti tunnistus on herkkä olen päässyt ite 14 sateliittiin joka on Suomen oloissa hyvä saavutus. Ja vielä ottaa singnaalia sisätiloissakin hyvin vastaan.

• kiinangps

itsellä on autoroute66 ja gps palikka vanhassa ibm xp koneessa ps/2 paikassa=power ja serial portissa palikka.toimii moitteetta,löytyy usa kartatkin ja koko eurooppa u torrentilta ladattuna.
        nykyisin löytynee jo usb GPS palikoitakin todella pieniä 20-30€ hintaan tuohon.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      85
      7495
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      96
      5424
    3. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      261
      4669
    4. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      44
      4545
    5. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      62
      3287
    6. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      50
      2718
    7. Olet oikeasti ollut

Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2378
    8. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      49
      2343
    9. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
      Ikävä
      29
      2342
    10. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      41
      2204
    Aihe