levänpoistoaineen käyttö..

martta..

elikkä..tuli ostettua akvaarioon, tuota levänpoistoainetta..ohjeissa lukee että käytä 5ml 10l vettä..ja käsittelyn jälkeen tulisi mahdollisimman suuri osa levistä poistaa mekaanisesti..eli sillä ns. imurilla varmaankin..käsittelyn aikana vettä tulisi ilmastaa...ja kyseessä on tetra aqua algu min joku uutuus aine... hieman suppeat nuo ohjee ovat tuossa purkissa..

jos joku voisi neuvoa asiallisesti, miten on ennen toiminut noiden tököttien kanssa, niin olisin kiitollinen.. :) ei kuolisi tuon käsittelyn takia viimisetkin kalat..

9

1962

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tulipyrstö

      Olen toiminut kaikkien tököttien kanssa niin, että jätän ne kauppaan.

      Vesi on kaloille ainoa oikea elementti. Tökötit ovat akvaarioharrastajille suunniteltuja rahastus välineitä. Oikealla akvaarion hoidolla ja koostumuksella levät eivät valtaa akvaariota. Jos käyttää tököttiä levänpoistoon, ei poisteta syytä levänkasvuun. Tästä seuraa vain leväkierre.

      Ohjeita levättömään akvaarioon löytyy S24 ja A-W.

      • martta..

        mitähän ne s24 ja a-w mahtaa sitten tarkoittaa?


      • tulipyrstö

    • fish KING

      1. akvaarion pimennys, valoa läpäisemättömällä huovalla tms. peitteellä muutamaksi päiväksi

      Tätä ennen toimen piteet
      - kalojen varovainen ruokinta
      - puolittainen veden vaihto
      - valaisin pois käytöstä, kokonaan


      Levän syntymisen syitä
      - liikaa kalastoa
      - liian pieni akvaario
      - tehoton suodatus, merkki ja malli
      - vääränlaiset loisteputket valaisimessa tai - valaisin, putkissa lukee
      - liika ruokinta
      - liian harvat veden vaihto välit
      - liikaa ravinteita kasveille
      - sorapohja

      Kerro miten hoidat akvaasi ja kalojasi, sekä nuo seikat joita tuossa ilmeni... jos et itse auta, on sinua vaikea auttaa...

      Toisaan noilla litkuilla ei saa aikaan kuin lisää levää ;)

      • martta..

        kajoja ei ainakaan ole liikaa, kun 6 neontetraa ja 2 monnia... 100l akvaario, ja akvaario on tod. ehkä väärässä paikassa, mutta tällä hetkellä se ei sovi muualle, kun ei ole sopivampaa paikkaa...se on olohuoneen ikkunan lähellä ja siinä on tietysti varmaan liian lämmintä... tosin tämä levä ongelma tuli vasta joku aika sitten..eli ei ole monta vuotta vaivannut... loisteputki on siihen akvaarioon pikkasen llian iso, ja siinä ei enää toimi sellanen himmeä valaistus, mutta tosin en ole sitä ennenkään pahemmin käyttänyt..

        akvaarion suodattimesta olen jo kertonut ninni nimimerkillä aikaisemmissa kirjoituksissa..joka tosin nyt toimii hyvin..

        vesiä olen akvaarioliikkeen suosituksesta vain vajaan puolet 2vkn välein vaihtanut, ja sorapohja on... kaloille annan pikkasen aamulla sapuskaa, ja vuoro pvnä monneille omat pillerit...


      • tulipyrstö
        martta.. kirjoitti:

        kajoja ei ainakaan ole liikaa, kun 6 neontetraa ja 2 monnia... 100l akvaario, ja akvaario on tod. ehkä väärässä paikassa, mutta tällä hetkellä se ei sovi muualle, kun ei ole sopivampaa paikkaa...se on olohuoneen ikkunan lähellä ja siinä on tietysti varmaan liian lämmintä... tosin tämä levä ongelma tuli vasta joku aika sitten..eli ei ole monta vuotta vaivannut... loisteputki on siihen akvaarioon pikkasen llian iso, ja siinä ei enää toimi sellanen himmeä valaistus, mutta tosin en ole sitä ennenkään pahemmin käyttänyt..

        akvaarion suodattimesta olen jo kertonut ninni nimimerkillä aikaisemmissa kirjoituksissa..joka tosin nyt toimii hyvin..

        vesiä olen akvaarioliikkeen suosituksesta vain vajaan puolet 2vkn välein vaihtanut, ja sorapohja on... kaloille annan pikkasen aamulla sapuskaa, ja vuoro pvnä monneille omat pillerit...

        Miten toi kasvipuoli, onko vähemmän ja menestyykö huonommin, kuin aiemmin?
        Entä lannoitus?


      • tulipyrstö
        tulipyrstö kirjoitti:

        Miten toi kasvipuoli, onko vähemmän ja menestyykö huonommin, kuin aiemmin?
        Entä lannoitus?

        Milloin vaihdoit lamput?


      • fish KING
        martta.. kirjoitti:

        kajoja ei ainakaan ole liikaa, kun 6 neontetraa ja 2 monnia... 100l akvaario, ja akvaario on tod. ehkä väärässä paikassa, mutta tällä hetkellä se ei sovi muualle, kun ei ole sopivampaa paikkaa...se on olohuoneen ikkunan lähellä ja siinä on tietysti varmaan liian lämmintä... tosin tämä levä ongelma tuli vasta joku aika sitten..eli ei ole monta vuotta vaivannut... loisteputki on siihen akvaarioon pikkasen llian iso, ja siinä ei enää toimi sellanen himmeä valaistus, mutta tosin en ole sitä ennenkään pahemmin käyttänyt..

        akvaarion suodattimesta olen jo kertonut ninni nimimerkillä aikaisemmissa kirjoituksissa..joka tosin nyt toimii hyvin..

        vesiä olen akvaarioliikkeen suosituksesta vain vajaan puolet 2vkn välein vaihtanut, ja sorapohja on... kaloille annan pikkasen aamulla sapuskaa, ja vuoro pvnä monneille omat pillerit...

        Levän syntymisen syitä

        MITÄ monneja siellä on, parta .. http://www.viherkala.fi/catalog/popup_image.php?pID=88&osCsid=9c28a082965a739bb30773e14439f1b2
        vai monninen .. http://www.viherkala.fi/catalog/product_info.php?cPath=21_37&products_id=176&osCsid=9c28a082965a739bb30773e14439f1b2

        Partikset kuuluu ehdottomasti 130l akvaarioon

        Veden lämpötila neoneille 24C, eiköhän silläkin jo levät ala haihtumaan ;)

        Nyt vaan ohjeideni mukaisesti hoitamaan akvaariota...

        - vääränlaiset loisteputket valaisimessa tai - valaisin, putkissa lukee !!
        - liika ruokinta
        - liian harvat veden vaihto välit, kahdesti viikossa n. kolmannes olisi tuon kokoiseen akvaan sopiva
        - liikaa ravinteita kasveille !!
        - sorapohja, pääseekö lannoite soran läpi veteen rehevöittämään sitä
        - akvaarioon paistaa aurinko

        Kerro miten hoidat akvaasi ja kalojasi, sekä nuo seikat joita tuossa ilmeni... jos et itse auta, on sinua vaikea auttaa...


      • fish KING
        fish KING kirjoitti:

        Levän syntymisen syitä

        MITÄ monneja siellä on, parta .. http://www.viherkala.fi/catalog/popup_image.php?pID=88&osCsid=9c28a082965a739bb30773e14439f1b2
        vai monninen .. http://www.viherkala.fi/catalog/product_info.php?cPath=21_37&products_id=176&osCsid=9c28a082965a739bb30773e14439f1b2

        Partikset kuuluu ehdottomasti 130l akvaarioon

        Veden lämpötila neoneille 24C, eiköhän silläkin jo levät ala haihtumaan ;)

        Nyt vaan ohjeideni mukaisesti hoitamaan akvaariota...

        - vääränlaiset loisteputket valaisimessa tai - valaisin, putkissa lukee !!
        - liika ruokinta
        - liian harvat veden vaihto välit, kahdesti viikossa n. kolmannes olisi tuon kokoiseen akvaan sopiva
        - liikaa ravinteita kasveille !!
        - sorapohja, pääseekö lannoite soran läpi veteen rehevöittämään sitä
        - akvaarioon paistaa aurinko

        Kerro miten hoidat akvaasi ja kalojasi, sekä nuo seikat joita tuossa ilmeni... jos et itse auta, on sinua vaikea auttaa...

        valo annos / päivä n. 6-8h tarkista tuo putken tyyppi, kait se jotain warmwhitea on ;(


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 110
      2136
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      58
      2001
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1925
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1677
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1336
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1321
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe