Hirveä painonnousu!!

Aapuuaa!!

Onko muita joilla paino nousee ihan tolkuttomasti raskauksissa? Itsellä menossa kuudes viikko ja paino noussut jo semmoiset 5 kiloa!! Lähtöpaino oli 64kg ja pituutta 163cm.
Ekassa raskaudessa painoa tuli "vaan" 20 kg. Tosin lähtöpaino oli yli 80 kg.. Toisessa raskaudessa tuli huikeat 35 kg!
Olisi niin ihanaa olla sopusuhtainen ja kauniisti raskaana eikä lähes 100 kiloinen tankki joka huohottaa pienessäkin nousussa!!
Synnytyksen jälkeen olen kyllä onneksi muutamassa kuukaudessa palautunut ennalleen mutta se ei nyt lohduta! ja entä jos en tällä kertaa saakkaan kiloja pois..

Onko ketään kohtalotoveria?

25

5275

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

mietityttää painonnousu. Olen ihan normi painonen ja lyhyt, nyt toinen raskaus menossa rv6 6 ja painoa tullut jo 2kg.. Ekassa tuli 8kg (raskaus ei jatkunut läheskään loppuun), eikä siinä painoa heti alussa tullut yhtään. Varmaan turvotusta? (myönnetään, että olen kyllä viime viikkoina herkutellut normaalia enmmän)

Olisi mielenkiintoista kuulla miten muilla (alku)raskaudessa painoa on tullut!

• ajatukset...

Olin ennen ensimmäistä raskauttani 58 kg ja 176 cm. Paino nousi 25 kg, eikä siitä lähtenyt pois kuin reilu 10 kg.. Katselin juuri neuvolakorttia, ja olen painanut jälkitarkastuksessa saman verran kuin nytkin. Esikoinen on 1-v.
      Tiedän kyllä, että syy oli ihan omassa mässäilyssäni, mutta ottaa se silti päähän.
      Nyt olen toistamiseen raskaana, 18. viikolla, eikä paino ole noussut vielä kiloakaan. Olen nyt 71 kg. Olen tarkkaillut syömistäni jättäen kaikki herkut pois.
      Toivon hartaasti, että tämä raskaus ei pääty samanlaiseen kilojen nousuun, koska haluaisin joskus vielä näyttää nätiltä :(, eikä multa ne raskauskilot ainakaan häipyneet mihinkään.

• 10kiloa

molemmista. Molemmista käytin normi mekkoja ja hameita, korkeakorkoisia sandaaleja, tavallisia toppeja. Mitä h...tiä te syötte, että lihoatte noin paljon?

• XxXxXx09

Ei se painonnousu ole aina syömisestä kiinni. Itselle tuli raskausaikana kiloja noin 30, joista synnytyksen jälkeen katosi ensimmäisen 2,5 viikon aikana 20! Ja kiot tulivat vaikka kuinka yritin katsoa mitä syön. Tosin mulla vauva painoi syntyessään 4790g ja istukka 800g, joten näistä tulee heti yli 5kg ja siihen nesteen ym. päälle...

• sassuli85
        XxXxXx09 kirjoitti:

Ei se painonnousu ole aina syömisestä kiinni. Itselle tuli raskausaikana kiloja noin 30, joista synnytyksen jälkeen katosi ensimmäisen 2,5 viikon aikana 20! Ja kiot tulivat vaikka kuinka yritin katsoa mitä syön. Tosin mulla vauva painoi syntyessään 4790g ja istukka 800g, joten näistä tulee heti yli 5kg ja siihen nesteen ym. päälle...

Minulla paino nousi ekan 10 viikon aikana 5kg, oli pakko napostella vähän väliä, koska muuten yksinkertaisesti lähti taju. Lisäksi aineenvaihdunta oli jotenkin pysähtynyt, joten senkin takia kertyi nestettä. Sen jälkeen paino tippui 2kg, jonka jälkeen vielä noussut kilon. Eli 6kg on yhteensä paino noussut. Nyt vko 27 1. Eikä se aina syömisestä ole kiinni, toiset voivat syödä tosi terveellisesti ja liikkua, paino nousee silti yli 20kg. Minä taas tähän mennessä syönyt kaikkea mahdollista mitä mieli tekee, ja kipujen vuoksi en ole liikkunut yhtään, mutta silti toistaseksi näin vähän tullut...

• tarkkailla
        XxXxXx09 kirjoitti:

syömistä? Yllättävän paljon kuulee ylipainoisilta muutenkin tuota samaa, että syön niin vähän. Kun laskee päivän syömiset niin yllättävän helposti napsahtaa liikasyömisen puolelle. Jos lapsesi painoin niin hurjasti niin energiaa on ollut tarjolla...

• XxXxXx09
        tarkkailla kirjoitti:

syömistä? Yllättävän paljon kuulee ylipainoisilta muutenkin tuota samaa, että syön niin vähän. Kun laskee päivän syömiset niin yllättävän helposti napsahtaa liikasyömisen puolelle. Jos lapsesi painoin niin hurjasti niin energiaa on ollut tarjolla...

Nyt napsahti hieman ohi. En ole mikään ylipainoinen vaan ihan normaalipainoinen urheilija neitonen, jolla tosiaan paino nousi ja nousi vaikka mitä teki. Eipä paljoa auttanut vaikka tosiaan katso mitä söi ja vaikka kuinka liikku (uin ja kävelin). Toisille vaan kerääntyy helposti nestettä, mitä mullakin oli aika reippaasti kudoksissa...

Ennen äitiyslomaa söin töissä annoksen pikapuuroa sekä päälle hedelmiä ja kasviksia. Aamulla palan ruisleipää ja yoghurtin. Illalla sitten kotitekoinen lämmin ruoka, jota ei tosiaankaan paljoakaan uponnu kun kohtu paino mahalaukkuun. Eipä taida mennä ylensyönnin puolelle. Jos mieli teki hyvää, ostin karkkiaskin, jossa on peräti 17g karkkia eli ei juurikaan ylimääräistä energiaa...

Niin ja tiedoksi, eipä ollut mikään sokerivauva...

• välttämättä

Tuo on pelkkää tietämättömyyttä, jos väittää, että raskauskilot tulevat vain liiasta syömisestä. Neuvolassakin tarkkaillaan painonnousua suurelta osin juuri turvotusten takia. Kukaan ei esim. viikossa kerää paria kiloa läskiä, mutta nestettä kertyy helposti sen verran. Tietysti niitä kiloja saa, jos vetää päiväkaudet rasvaa ja sokeria, mutta muuten painonnousu on hyvin yksilöllistä. Jos syö järkevästi ja koettaa vielä liikkuakin, sanoo jo järkikin, ettei painnonnousu johdu mässäämisestä.
        Itsellä tuli esikoisesta 9 kg ja nyt tästä kuopuksesta(menossa rv 40) on tullut 10 kg. Olen syönyt normaalisti, herkutellutkin kun on mieli tehnyt ja harrastanut liikuntaa jaksamisen mukaan. Painoa ei ole kertynyt tämän enempää, koska en ole onneksi saanut kamalasti turvotuksia. Tosin nyt helteillä tuli viikossa 1,3 kg ja se on lähes pelkkää nestettä. Huomaa mm. siitä, kun sormus puristaa sormessa, eivätkä kengät mene jalkaan.

• painonnousuun

liittyy niin monia muitakin tekijöitä kun lihominen mässäilyn takia:mitä pienempi rasvaprosentti, sitä enemmä je helpommin painoa tulee kuin jo valmiiksi isolla rasvaprosentilla varustettu äiti. Eli mitä tiukempi lihas kropassa, sitä enempi keho tarvitsee sitä pientä lisää ympärilleen. Ja kilomäärähän ei aina kerro hoikkuutta tai todellista kuntoa. Kiloja kertyy siis tarpeelliseen rasvakerrokseen verenmäärän, kohdun kasvun, lapsivedenmäärän jne lisäksi. Jos rasvaprosentti on iso jo ennen odotusta, ei paino paljoa hetkahdakkaan.

Vaatteista on turha verrata kenelle mahtui omat ja miten pitkään: siihen kun vaikuttaa sekin onko vaatteet olleet ennen odotusta juuri istuvia vaiko hieman väljiä, ja kuka tykkää venyttää normitoppinsa odotuksen myötä: sellaista äitiä kun ei olekaan, jolla odotus ei olisi muuttanut vartalon muotoa odottaessa.

• jeojeo
        XxXxXx09 kirjoitti:

Nyt napsahti hieman ohi. En ole mikään ylipainoinen vaan ihan normaalipainoinen urheilija neitonen, jolla tosiaan paino nousi ja nousi vaikka mitä teki. Eipä paljoa auttanut vaikka tosiaan katso mitä söi ja vaikka kuinka liikku (uin ja kävelin). Toisille vaan kerääntyy helposti nestettä, mitä mullakin oli aika reippaasti kudoksissa...

Ennen äitiyslomaa söin töissä annoksen pikapuuroa sekä päälle hedelmiä ja kasviksia. Aamulla palan ruisleipää ja yoghurtin. Illalla sitten kotitekoinen lämmin ruoka, jota ei tosiaankaan paljoakaan uponnu kun kohtu paino mahalaukkuun. Eipä taida mennä ylensyönnin puolelle. Jos mieli teki hyvää, ostin karkkiaskin, jossa on peräti 17g karkkia eli ei juurikaan ylimääräistä energiaa...

Niin ja tiedoksi, eipä ollut mikään sokerivauva...

Minulla myös sekä vauva että istukka painoivat molemmat suunnilleen saman verran kuin sinulla, eikä ollut sokerivauva! Mahakin oli pieni. On rasittavaa kun tullaan sitten syyllistämään, että vauva ei ole voinut kasvaa noin suureksi, ellei äiti ole herkutellut minkä ehtii=/ Minulla tosin meni 2 viikkoa lasketun yli ennekuin syntyi lapsi, loppuun asti kasvoi, istukassa oli yliaikakontrollissa täydelliset virtaukset. Eikä kasvanut sokerilla, vaan rukiilla, maidolla ja banaanilla. Niitä meni paljon raskausaikana:)

• eihän
        tarkkailla kirjoitti:

se lapsen paino siitä johdu, paljon syö vaan siitä mikä on verensokeri. Jos on täysin kunnossa sokeriaineenvaihdunta ja sokeri ok vaikka vetäisi mitä ruokaa, niin ei silloin vauva kasva normaalia enempää (äiti sen sijaan voi kasvaa). Energiamäärä ei siis tee lapsesta isoa, vaan korkea verensokeri. MUTTA jos sokeriaineenvaihdunnassa on häiriötä, silloin energiapitoiset ruuat voi nostaa sokerin liian korkealle.

• M

normaalissa raskaudessa lapsi,vedet ja istukka ,yms, tekevät yhteensä n.12,5 kg. jos syöt ja liikut normaalisti, ei pitäisi painoa kertyä.

itselläni on kohta 18rv ja olen 171cm ja 68,4 , joista on tullut tuo 400g tänä aikana. vaikka olenkin herkutellut.

kaverilleni jäi sunnytyksestä 5kg jälkeen ja siskollani n.7kg.
      molemmat liikkuivat ja söivät normaalisti ja terveellisesti.

jos on hirvittävän turvonnut olo niin kannattaa käydä lääkärissä ja katsoa vaikka netistä ruoka aineiden todelliset kaloripitoisuudet.
      ne on aika yllättäviä, yhdessä jogurtti purkissa on kosolti sokeria..

tuore ananas, se voi vähentää turvonnutta oloa.

pärjäile! tsemppiä

• baaaaaaaaabbbaaaaa

Mutta kaikilla ei olekkaan yhtä suuri lähtöpaino kuin sinulla! Eiköhän ne kilot kuitenkin tartu herkemmin hoikkiin ihmisiin, että äiti saa imetykseen tarvittavat kilot. Niin ainakin neuvolan tädit mulle ovat sanoneet, kun olen tuskaillut painon nousua. Kuntoilen 3-6 krt viikossa(nyt enää uiminen ja kävely kun rv 33) ja olen aina syönyt terveellisesti, tottakai joskus karkkia etc. Lähtömitat mulla on 170/58 (siinäkin pari joulun kiloa mukana).

Turvotusta on tullut aika paljon, sormus ei ole mennyt 2:n kuukauteen, eikä mitkään muut kengät kuin tennarit. Paino on noussut nyt 12kg. Silti olen raskaana olevaksi hoikka, kun katsoo tuolla muita naisia jotka on raskaana. Näyttäis vähän siltä että aika monella on ollut valmiiksi jo aika reipas paino..Että eipä ihme jos ei paljoa kerry lisää painoa. Mun mielestä jos on normaalisti mitat 171/68 ei ole todellakaan mikään hoikka nainen.

• minäkin...
        baaaaaaaaabbbaaaaa kirjoitti:

Mutta kaikilla ei olekkaan yhtä suuri lähtöpaino kuin sinulla! Eiköhän ne kilot kuitenkin tartu herkemmin hoikkiin ihmisiin, että äiti saa imetykseen tarvittavat kilot. Niin ainakin neuvolan tädit mulle ovat sanoneet, kun olen tuskaillut painon nousua. Kuntoilen 3-6 krt viikossa(nyt enää uiminen ja kävely kun rv 33) ja olen aina syönyt terveellisesti, tottakai joskus karkkia etc. Lähtömitat mulla on 170/58 (siinäkin pari joulun kiloa mukana).

Turvotusta on tullut aika paljon, sormus ei ole mennyt 2:n kuukauteen, eikä mitkään muut kengät kuin tennarit. Paino on noussut nyt 12kg. Silti olen raskaana olevaksi hoikka, kun katsoo tuolla muita naisia jotka on raskaana. Näyttäis vähän siltä että aika monella on ollut valmiiksi jo aika reipas paino..Että eipä ihme jos ei paljoa kerry lisää painoa. Mun mielestä jos on normaalisti mitat 171/68 ei ole todellakaan mikään hoikka nainen.

Minun normaalimittani ovat 175/60, eli olen hoikka.
        Ekasta lapsesta jäi 10 ylikiloa, mutta nyt ei sitten olekaan paino noussut yhtään, olen viikolla 20. En kyllä missään nimessä kutsuisi itseäni hoikaksi mitoilla 175/70, mutta vaikuttaisin olevan pienimmästä päästä kun katselee muita mammoja.

• onko

lihaksia, että millä se hoikkuus mitataan. 171/68 voi olla hoikkakin jos on lihaksia. Lihakset nimittäin painaa enemmän kuin rasva. Itte oon viikoilla 26 ja kiloja tullu n. 5. Lähtöpaino oli 58 ja pituus 163. Vaikka nuo mitat kuulostavat normaaleilta, olen kuitenkin hoikka, koska tuossa painaa myös lihas.

• .....
        minäkin... kirjoitti:

Minun normaalimittani ovat 175/60, eli olen hoikka.
        Ekasta lapsesta jäi 10 ylikiloa, mutta nyt ei sitten olekaan paino noussut yhtään, olen viikolla 20. En kyllä missään nimessä kutsuisi itseäni hoikaksi mitoilla 175/70, mutta vaikuttaisin olevan pienimmästä päästä kun katselee muita mammoja.

Hoikka voi olla, vaikka paino on 70 ja 175 pituutta. Riippuu täysin kropan kunnosta. Jos kropassa on lihasmassaa, niin se painaa tunnetusti enemmän kuin läski. Teillä ei luultavimmin ole asiasta tietoa, kuin pelkkää luuta ja nahkaa olette.

• on vain luku

esikoista odottaessani lähtöpaino oli 73kg ja pituutta on se 163 :D Ja juu en ollut lihava, en edes ylipainoinen, koska kaikki oli tiukkaa lihasmassaa ;) Painoa tuli reippaasti yli 20kg, joka lähti liki kaikki jo laitoksella. Neuvolassa eivät uskoneet sen olevan turvotusta, vaikka jalkapohjat olivat pingoittuneet palloiksi ulospäin :D
        Toisille tulee painoa ja toisille ei. niin se vaan on. Osa niistä hoikista naisiata on niitä ns luonnon laihoja joilla on silti ihraa ja selluliittiä vaikka ovat muka laihoja. Ja toiset vaan painavat paljon.
        Meillä 4 vuotias painaa liki 30kg ja on hoikka, jopa neuvolan täti on ihmetellyt mikä siinä pojassa oikein painaa, kun luut vilkkuu.
        Koittakaa nyt ihmiset löytää jotain sisältöä teidän elämään. Olette hyvät naiset raskaana! nauttikaa olostanne ja kesästä ja lakatkaa märehtimästä jotain typerää lukua. Se paino lahtee kyllä, jos liikkuu ja synnytyksen jälkeen koittaa pitää syömishalut kurissa.
        400gramman painonnousu tarkoittaa odotuksen aikan laihtumista, joka ei sikiön kannalta ole lainkaan hyvä asia. 4-12 kg painon nousu on ihan lapsenkin kannalta hyvä asia!
        Ja antakaa nyt ihmisten painaa vaikka mitä sehän on jokaisen aivan oma asia. Minua ei ainakaan yhtään hävetä olla raskaana ja painaa 110kg, kuten nyt. Eipähän ainakaan naapurit tiedä mun odottavan, vaikka ollaan jo puolessa välissä :D :D Toki nyt tietoisesti keskityn siihen, että painoa ei raskausaikana tule, koska sitä on ihan riittämiin valmiiksi. Se ei tässä vaiheessa ole mikään hyvä asia kummallekaan meistä, kun minut vielä leikataan... Ja itse en ainakaan katsele onko joku raskaana leva lihava tai laiha, mitä se minulle kuuluu? Se on ihan heidän ja heidän puolisoidensa välinen asia. Niin kauan kun oma mies tykkää on maailmassa kaikki hyvin, muiden ei tarviikkaan tykätä ;)

• Tirppanen86
        on vain luku kirjoitti:

esikoista odottaessani lähtöpaino oli 73kg ja pituutta on se 163 :D Ja juu en ollut lihava, en edes ylipainoinen, koska kaikki oli tiukkaa lihasmassaa ;) Painoa tuli reippaasti yli 20kg, joka lähti liki kaikki jo laitoksella. Neuvolassa eivät uskoneet sen olevan turvotusta, vaikka jalkapohjat olivat pingoittuneet palloiksi ulospäin :D
        Toisille tulee painoa ja toisille ei. niin se vaan on. Osa niistä hoikista naisiata on niitä ns luonnon laihoja joilla on silti ihraa ja selluliittiä vaikka ovat muka laihoja. Ja toiset vaan painavat paljon.
        Meillä 4 vuotias painaa liki 30kg ja on hoikka, jopa neuvolan täti on ihmetellyt mikä siinä pojassa oikein painaa, kun luut vilkkuu.
        Koittakaa nyt ihmiset löytää jotain sisältöä teidän elämään. Olette hyvät naiset raskaana! nauttikaa olostanne ja kesästä ja lakatkaa märehtimästä jotain typerää lukua. Se paino lahtee kyllä, jos liikkuu ja synnytyksen jälkeen koittaa pitää syömishalut kurissa.
        400gramman painonnousu tarkoittaa odotuksen aikan laihtumista, joka ei sikiön kannalta ole lainkaan hyvä asia. 4-12 kg painon nousu on ihan lapsenkin kannalta hyvä asia!
        Ja antakaa nyt ihmisten painaa vaikka mitä sehän on jokaisen aivan oma asia. Minua ei ainakaan yhtään hävetä olla raskaana ja painaa 110kg, kuten nyt. Eipähän ainakaan naapurit tiedä mun odottavan, vaikka ollaan jo puolessa välissä :D :D Toki nyt tietoisesti keskityn siihen, että painoa ei raskausaikana tule, koska sitä on ihan riittämiin valmiiksi. Se ei tässä vaiheessa ole mikään hyvä asia kummallekaan meistä, kun minut vielä leikataan... Ja itse en ainakaan katsele onko joku raskaana leva lihava tai laiha, mitä se minulle kuuluu? Se on ihan heidän ja heidän puolisoidensa välinen asia. Niin kauan kun oma mies tykkää on maailmassa kaikki hyvin, muiden ei tarviikkaan tykätä ;)

Ihan tosiaan, miksi märehtiä jostain helkkarin painonnoususta kun raskaana on, onhan se nyt ilmiselvää että niitä kiloja silloin tulee, toisille enemmän, toisille vähemmän. Siihen ei todellakaan vaikuta se miten liikkuu tai kuinka paljon tarkkailee syömisiään! Kun katselee mistä kaikesta se paino koostuu raskauden aikana, lapsi, vedet, verimäärä, kohtu, istukka, rasva, rinnat, neste yms. niin ei kaikilla todellakaan voi saman verran paino nousta, niin yksilöllistä!

Itse en ole tehnyt yhtään mitään muuta kuin normaalia päivätyötä, kokkailin viikolle 26 asti ja siinä on kaikki "urheilu" raskausaikanani. Syön normaalisti, joskus enemmän, joskus vähemmän, fiiliksen mukaan.

Ja näin ollen lähtöpainoni oli 64kg ja pituus 169cm, niinkin normaalipainoinen kun ihminen voi vaan olla, ja kiloja on kertynyt 12 tähän päivään mennessä, tänään viikkoja tasan 35. Neuvolatäti ei ole moksiskaan ollut painonnousustani, on vaan muutaman kerran tokaissut että saisi sitä enemmänkin olla kun kaksosista on kyse. Eli olen ja möllötän, syön ja röhnötän, paino on tuo ja sillä hyvä. Eli niin ihmisestä kiinni sanon minä.

• Stephi07
        Tirppanen86 kirjoitti:

Ihan tosiaan, miksi märehtiä jostain helkkarin painonnoususta kun raskaana on, onhan se nyt ilmiselvää että niitä kiloja silloin tulee, toisille enemmän, toisille vähemmän. Siihen ei todellakaan vaikuta se miten liikkuu tai kuinka paljon tarkkailee syömisiään! Kun katselee mistä kaikesta se paino koostuu raskauden aikana, lapsi, vedet, verimäärä, kohtu, istukka, rasva, rinnat, neste yms. niin ei kaikilla todellakaan voi saman verran paino nousta, niin yksilöllistä!

Itse en ole tehnyt yhtään mitään muuta kuin normaalia päivätyötä, kokkailin viikolle 26 asti ja siinä on kaikki "urheilu" raskausaikanani. Syön normaalisti, joskus enemmän, joskus vähemmän, fiiliksen mukaan.

Ja näin ollen lähtöpainoni oli 64kg ja pituus 169cm, niinkin normaalipainoinen kun ihminen voi vaan olla, ja kiloja on kertynyt 12 tähän päivään mennessä, tänään viikkoja tasan 35. Neuvolatäti ei ole moksiskaan ollut painonnousustani, on vaan muutaman kerran tokaissut että saisi sitä enemmänkin olla kun kaksosista on kyse. Eli olen ja möllötän, syön ja röhnötän, paino on tuo ja sillä hyvä. Eli niin ihmisestä kiinni sanon minä.

Olen 176 cm / 60 kg. Kunodotin esikoistani lähtöpainoni oli 70 kg ja synnytykseen kun menin niin vaaka näytti 84,5..!
        Ajattelin etten ikinä saisi kiloja pois mutta uskokaa tai älkää niin paino tippu n. 4 kk sen 25 kiloo kun istuin sohvalla ja imetin.. Ehkä kävi vaan tuuri, ja hyvä sellainen :D

• hsahuuhsa
        Stephi07 kirjoitti:

Olen 176 cm / 60 kg. Kunodotin esikoistani lähtöpainoni oli 70 kg ja synnytykseen kun menin niin vaaka näytti 84,5..!
        Ajattelin etten ikinä saisi kiloja pois mutta uskokaa tai älkää niin paino tippu n. 4 kk sen 25 kiloo kun istuin sohvalla ja imetin.. Ehkä kävi vaan tuuri, ja hyvä sellainen :D

Mä painoin ennen esikkoraskautta 57kg (166cm), ensin paino laski ja synnytyspäivänä painoin turvotuksineen 75kg. Nyt odotan toista ja lähtöpaino oli myös 57kg, nyt 25 0 ja painan n.63,5kg vaatteineni päiväsaikaan. Tänään aamulla pissallakäynnin jälkeen painoin pikkuhousut jalassa tasan 62kg. Paino on noussut hieman vähemmän kuin esikon aikaan tähän mennessä, tällä kertaa liikun huomattavasti enemmän ja syön terveellisemmin, mutta silti ero eka raskauden painonnousuun ei ole kummoinenkaan. Olenkin jo monesti todennut, että ne kilot nyt vaan tulee ja hyvä niin, se on vauvalle ja äidille parempi.

Itse seuraan painoani, sekä aamu- että iltapainoa. Joskus olen huolissani että rupsahdan aivan totaalisesti (olen huomannut, että lihasmassa on löystynyt). Siksi pyrin liikunnalla pitämään kroppaa kunnossa, koska olettaisin kropan pysyvän näin paremmassa kuosissa kertyvien rasvakilojen alla kuin liikkumatta. Perse on jo levinnyt kolme-neljä senttiä, mutta se kuuluu asiaan. Painoa seuraan mielenkiinnon vuoksi.

Suosittelisin siis kaikille mammoille sitä liikuntaa, vaikka painoa tuleekin raskausaikana niin kyllä siellä kropassa parempi kunto pysyy kun muistatte sitä tarpeeksi rasittaakkin.

Ja tuo on niin totta, että monet naiset tuijottavat vain sitä lukua minkä vaaka antaa *huokaus*. Olen törmännyt naisiin, jotka eivät ole voineet aloittaa kiinteyttävää treeniohjelmaa, koska paino saattaisi nousta (jos joku ei nyt ymmärrä, niin lihas tosiaan painaa läskiä enemmän ja kiinteytyessään painavampi, mutta vähemmän tilaa vievä lihas alkaa "syrjäyttää rasvaa", jolloin paino voi nousta). Heille siis oli tärkeää saada puntarin luku pienemmäksi, ei se että kroppa kiinteytyisi ja kaunistuisi. Suorastaan ihmeellistä! Muistakaa naiset, ei puntari tiedä mitä sinulla varressasi on. Ei se tiedä paljonko sinulla on lihaksia tai läskiä, tai kuinka suuret ovat luusi. Muistakaa myös, että hoikkuus ei aina ole yhtä kuin kiinteä vartalo, sillä maailmassa riittää naisia joilla on hoikka, mutta löysä vartalo (liikunnan ja lihasten puute). Itsekin valitettavasti ensimmäisen raskauden jälkeen totesin peilin edessä kuuluvani siihen laihaläskien kerhoon- olin hoikka mutta todella löysä. Mutta treenillä pääsee kuntoon!

Onnea kaikille odotukseen!

• baaaaaaabaaaaaaaaaa
        ..... kirjoitti:

Hoikka voi olla, vaikka paino on 70 ja 175 pituutta. Riippuu täysin kropan kunnosta. Jos kropassa on lihasmassaa, niin se painaa tunnetusti enemmän kuin läski. Teillä ei luultavimmin ole asiasta tietoa, kuin pelkkää luuta ja nahkaa olette.

hahhah no eipä kyllä mitään luuta ja nahkaa ole mun normaalimitoilla:D ihan normaalikokoinen(ei siis läski joka ei mun mielestä ole normaali).

ja joo, 175/70 voi olla lihaksikas ja urheilullinen JA hyvännäköinen kroppa mutta ei se mikään hoikka silti ole!!!

Mun puolesta olkaa niiiiiiiin pulleita mitä haluatte!

• että...

Jos paino nousee huimasti raskausaikana ja väittää kiven kovaa ettei ole syönyt liikaa ja on liikkunut ahkerasti niin kyllä se paino lähteekin pois kun vauva on syntynyt. Silloinhan on kyse nesteestä eikä ylimääräisestä rasvasta.

Jos taasen paino nousee hurjasti mässäilemällä ja makoilemalla niin siitä voi syyttää itseään, paino tuskin putoaa synnytyksen jälkeen lähtölukemiin.

Eli nouskoon paino vaikka sen 30 kiloa, jos mielestään liikkuu hyvin ja syö terveellisesti niin luulisi sen liian painon lähtevänkin suurimmaksi osaksi pois.

Turha täällä on selitellä ettei syö liikaa ja liikkuu sikana, jos nestettä kertyy niin sitä kertyy, pahimmat turvotukset lähtee juomalla! Jokainen on yksilö. Ja vaikka jokainen kertynyt kilo ei lähdekään laitoksella pois niin aina voi tehdä jotain sen eteen synnytyksen jälkeen että paino putoaa, jos kokee sen tarpeelliseksi.

Älytöntä hössötystä vaakalukemista, työntäkää ne vaakanne komeron perälle ja nauttikaa raskaudesta ja kauniista pyöreästä vatsastanne!

• ...

Mua kans vähän huolestutti tuo mun painon nousu.. lähtö mitat 175/55 ja nyt (rv 16) ja painoa tullut melkein 7 kiloa... Kuulostaa siltä että olen mässännyt hullun lailla, ja itse asiassa, niin olenkin koska minulla on NÄLKÄ kokoajan!

Aluksi tuntui siltä että olen kamalan huono ihminen,kun vain syön ja syön, mutta sitten tajusin että olen erittäin alipainoinen, tottakai elimistöni alkaa tasaamaan tilannetta saadakseen tälle uudelle ihmiselle parhaat mahdolliset kasvuolosuhteet!! Ja neuvolan-täti oli kanssani samaa mieltä.

Toisaalta kyseessä on ensimmäinen raskauteni, että jos jollakin on saman kaltaisia kokemuksia ja jotain seuraamuksia näinkin kovasta alkuraskauden painonnoususta, niin olisin enemmänkin kuin tyytyväinen jos jakaisi tietonsa! :D

Mutta ennen kuin joku voi todistaa minun olevan täysin väärässä, aion jatkaa täysin rinnoin nauttimista tästä ihanasta tilasta! Syön kun minulla nälkä, ja juuri niin paljon kuin kylläiseksi tuleminen vaatii, tulisi kiloja vaikka kuinka ( kyllä joku taka-raja varmaan täytyy laittaa:D ) Mutta niin kauan kuin minä näytän hyvältä ja terveeltä odottajalta ja pienellä on masussa kaikki hyvin, saa neuvolan-täti olla ainoa joka tuijottelee vaa`an lukemia! :D

• jarrua...

Hei

Mä en ota pulttia painonnoususta, kunhan se vain lähtee pois. Kaksi raskautta ja painoa tullut 7-10kg ja molemmista paino tippui enemmän kuin tuli ihan synnytyksestä parin viikon sisällä. Nyt kolmas raskaus, jossa kävi niin, että alkuraskaudessa tippui painoa 6kg mutta jotka ovat tulleet takas heti kun pystyin syömään vähänkin jotain eli rv 24 mennään nyt 6 kiloa tai periaatteessa lähtöpainossa. Tässä raskaudessakin liikun päivittäin ja syön kyllä aika vapaasti, tosin karkkiakin silloin tällöin. Ainoastaan en ole töissä, koska olen vielä vanhempainvapaalla ja hoitovapaalla eli työ ei ole kuluttamassa kaloreita kuten aiemmissa raskauksissa. Toki, olisihan se parempi, että niitä kiloja ei tule, varsinkaan jos niillä ei ole taipumusta lähteä heti pois, vaan niitä ylimääräisiä jää. Mutta toivon mukaan niitä ei jää tässäkään raskaudessa, vaikka nuo 6kg on tulleet todellakin n. 8-10 viikossa. En ole lihava, enkä laiha, lihastakin jnkv. Olen ulkonäkööni tyytyväinen raskaanakin, koska olen ylpeä raskaudestani ja tulevasta vauvasta.

• jolla nousee ja nousee

Mulle tuli ekassa raskaudessa 32kg, nyt on rv 37 ja 20kg tullut. painoa noussut nyt 1.5-2kg/viikko

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      223
      6965
    2. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      42
      1249
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1042
    4. Yksi kysymys

Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      891
    5. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      48
      845
    6. Katseestasi näin

Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      61
      837
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      93
      794
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      791
    9. Tietenkin täällä

Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      756
    10. Jäähalli myynnissä!

Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      733
    Aihe