Ostin uuden tietokoneen, jossa on valmiiksi asennettuna Vista Home edition. Haluan kuitenkin XPn, koska Vista ei toimi mun käytössä lainkaan näppärästi..
Noh, pistän asennuksen käyntiin niin eka piti BIOSista vaihtaa käynnistykseksi levyltä, kaikki ok tähän asti. MUTTA. Sitten tulee virheilmoitus:
""havaittiin ongelma, ja windows sammutettiin tietokoneelle aiheutuvien vahinkojen välttämiseksi. ja blaa blaa blaa.. Tekniset tiedot: *** STOP: 0x0000007B .... jne."
WHAT?
Mitä pitäis tehdä? Mulla meni ihan sormi suuhun. Joku sanoi, että pitäis vaihtaa AHCE pois päältä BIOSista, mutta en löydä mitään siihen viittaavaa....
Osaako joku auttaa?
XPn asennus Vistan päälle -> ongelmia...
3
1273
Vastaukset
Niin Vistan päälle laittaminen tuskin onnistuu ellei ole joku downgrade viritys (en ole niihin perehtynyt) eli ihan puhdasasennusta lähtisin tekemään. Toki edellyttää sitä, että tietokone on yhteensopiva Windows XP:n kanssa. Uudet koneet ei välttämättä ole.
- olla:::
.
ettei kaikissa koneissa ole enää IDE compatibility tilaa ja XP:tä ei saa asennettua
Jotenkin olisi selvitettävä sata ohjaimen tyyppi, ja purettava ajurit levykkeelle jota haetaan asennuksen alussa painamalla "F6"
lisävoimistelua aiheuttaa sekin ettei uusissa koneissa ole levykeasemaa jolloin pitää turvautua usb-levykeasemaan
Helpoiten tuo on onnistunut sellaisilla kombinaatioilla joissa on valmiina XP downgrade -optio ja xp asennus cd:ssä integroituna kyseisen emon sata ajurit... - Easy job
sinulla ilmeisesti Compaq
1. käynnistä kone,paina heti ESC jolloin kone menee käynnistysvalikkoon
2. paina sitten F10,menee Biossiin
3. valitse siellä järjestelmän kokoonpano
4. valitse laitekokoonpanot
5. muuta SATA-laitetila IDE
6. paina esc ja tallennetaan muutokset
7. nyt XP:n asennus onnistua
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?992053- 981498
- 1211253
- 771205
- 1121187
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘571014- 51977
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis58966- 36892
- 33794