Ennustan surukseni Seinäjoen koulujen lippulaivalle, lukiolle huonoa syksyä. Kaupunki asetti toimikunnan asiaa ratkomaan. Toimikunta sisältänee riidan osapuolet joten voidaan epäillä toimikunnan toimintakykyä. Epäilen että se edes kokoontuu. Toimikuntia on ollut jo useita eri kokoonpanoilla mutta tuloksetta.
Kaupungin elimet ovat tehneet virkamiehen esittelyn mukaisia päätöksiä ottamatta huomioon sitä että virkamies on yleisen käsityksen mukaan riidan yksi osapuoli. Kaupungin hallituksen opettajiensiirtopäätöksestä paistaa läpi se että asian taustoja ei vielä tunneta. Päätös on myös yleisen oikeustajun ja moraalisääntöjen vastainen. Noloa ja huonoa mainosta Seinäjoelle.
Rehtoriuden 5 v. määräaikaisuus tulisi ottaa harkintaan.
Seinäjoen lukiolle
56
3020
Vastaukset
- päätös
Ei kaupunginhallituksen päätös, vaan virkamiehen! Eihän tälläset asiat millekään vaaleilla valituille poliittisille toimielimille kuulu! haloo.
- vaatii kansakoulunkin kä
Kaikki työpaikat selvittävät keskenään omat paskansa ja ihmissuhteensa. PAnkissa tai vastaavissa työpaikoissa, jos ihmissuhteet alkavat kiikastaa, sijoitetaan ihmiisä eri toimipisteisiin, joskus kauaksikin. Ei hyvää työntekijää siksi kannata pistää lähtemään, ettei tule kaikkien kanssa toimeen. Työpaikallahana tehdään ensisijaisesti töitä, ei hoideta ihmissuhteita. Näin pitäisi toimia Seinäjoen lukiossakin.
- päätökset
Toimialajohtajat tekevät päätökset ja hallitus hyväksyy ne. Hallitus voi käyttää otto-oikeutta virkamiehen päätöksiin, jos katsoo siihen olevan hyvän syyn. Ilkan uutisissa oli kerrottu äänestyksestä, jossa esitettiin päätöksen ottamista vielä hallituksen käsittelyyn. Koska ehdotus hävisi 5-8, hallitus antoi siunauksen toimialajohtajan siirtopäätöksille.
- vastuut kaikilla
päätökset kirjoitti:
Toimialajohtajat tekevät päätökset ja hallitus hyväksyy ne. Hallitus voi käyttää otto-oikeutta virkamiehen päätöksiin, jos katsoo siihen olevan hyvän syyn. Ilkan uutisissa oli kerrottu äänestyksestä, jossa esitettiin päätöksen ottamista vielä hallituksen käsittelyyn. Koska ehdotus hävisi 5-8, hallitus antoi siunauksen toimialajohtajan siirtopäätöksille.
Kyllä se vaan on niin, että hallitus on strateginen johtaja ja virkamiesjohto on operatiivinen johtaja. Asia menee näin AINA. Ei ole oikein hallituksen ottaa johtajuutta kokonaisuudessaan (14 henkilöä). Se kuuluu ylimmälle virkamiehelle.
- Kostaja69
vaatii kansakoulunkin kä kirjoitti:
Kaikki työpaikat selvittävät keskenään omat paskansa ja ihmissuhteensa. PAnkissa tai vastaavissa työpaikoissa, jos ihmissuhteet alkavat kiikastaa, sijoitetaan ihmiisä eri toimipisteisiin, joskus kauaksikin. Ei hyvää työntekijää siksi kannata pistää lähtemään, ettei tule kaikkien kanssa toimeen. Työpaikallahana tehdään ensisijaisesti töitä, ei hoideta ihmissuhteita. Näin pitäisi toimia Seinäjoen lukiossakin.
Kuulostaa siltä, että joko työskentelet yksin tai sitten sulla ei oo kavereita.
HAHAAAA!!! IN YOU FACE!!11
- ahistaa
Olen samaa mieltä 'huonoa syksyä'- nimimerkin kanssa, että syksy tuo ankeat ajat, tai paremminkin vielä ankeammat kuin aiemmin, Seinäjoen lukioon. Virkamiehet pelkäävät koko likasangon kaatuvan ja heidän virheensä ja huonon asiainhoidon paljastuvan. Tästä pitäisi kirjoittaa enemmän lehtien sivuilla, Pohjalaisessa tai Hesarissakin. Jos jossakin muussa instanssissa olisi sisäinen tutkinta ilmapiirin tai muun asian tai virheen tutkimisessa, tutkija tulisi ulökopuolelta ja olisi aivan puolueeton. Seinäjoella asianomaiset itse laitetaan selvittelemään omia asioitaan. Haiskahtaa pahasti politiikalta. Piiri pieni pyörii, eikä kukaan halua tarttua asioihin oikeasti.
Rehtorit todella määräaikaisiksi ja koeajalle, koska heillä on nykyään todella paljon valtaa. Huonoissa käsissä, liikaa.- Ode//
Siis miksi pitäisi lehtien kirjoittaa? Miten lukion tilannetta parantaa se, että asiaa käsiteltäisiin julkisuudessa?! Eihän kaupunki tai virkamies voi esim. tätäkään asiaa käsitellä julkisuudessa. Vain huutosakin kanta tulee julki. Asioilla ON AINA kaksi puolta. Että onkohan ne lehtikirjoittelutkaan aivan objektiivisia?!
Miten julkisuus parantaa asioiden hoitamista ja ongelmien kitkemistä? Se on sitten aivan eri asia, että julkisuudella saadaan lisää puheenaihetta kahvipöytiin ja tyydytetään ihmisten tiedonhalua. Mutta yksittäisen työpaikan ongelmat eivät uutismielessä kyllä kuulu lehtien palstoille. - kuulinpa vain
Ode// kirjoitti:
Siis miksi pitäisi lehtien kirjoittaa? Miten lukion tilannetta parantaa se, että asiaa käsiteltäisiin julkisuudessa?! Eihän kaupunki tai virkamies voi esim. tätäkään asiaa käsitellä julkisuudessa. Vain huutosakin kanta tulee julki. Asioilla ON AINA kaksi puolta. Että onkohan ne lehtikirjoittelutkaan aivan objektiivisia?!
Miten julkisuus parantaa asioiden hoitamista ja ongelmien kitkemistä? Se on sitten aivan eri asia, että julkisuudella saadaan lisää puheenaihetta kahvipöytiin ja tyydytetään ihmisten tiedonhalua. Mutta yksittäisen työpaikan ongelmat eivät uutismielessä kyllä kuulu lehtien palstoille.Kuulemma erääseen lehteen kirjoitetut useat eriävät (huutosakin vastaiset) mielipiteet ovat jääneet julkaisematta. Missähän se pieni piiri pyörii... ihmettelenpä vain.
- hmm..
kuulinpa vain kirjoitti:
Kuulemma erääseen lehteen kirjoitetut useat eriävät (huutosakin vastaiset) mielipiteet ovat jääneet julkaisematta. Missähän se pieni piiri pyörii... ihmettelenpä vain.
Johtuisikohan se siitä että ne "huutosakin vastaiset" kirjoitukset ovat olleet niin pahasti virheellisiä, että niitä ei ole voinut julkaista. Itse olen ainakin lukenut käytännössä kaikki asiaa koskevat kirjotukset nyt kesän alusta ja useimmat julkaistut "huutosakin vastaiset" kirjoitukset ovat olleet hyvin pahoja asiavirheitä sisältävinä sekä kirjoitettu muossa "Luulen, että....", josta huomaa että näillä kirjottajilla ei juuri oikeaa tietoa tapahtumista ja toteutetuista marssijärjestyksistä ole ollut.
- ?
hmm.. kirjoitti:
Johtuisikohan se siitä että ne "huutosakin vastaiset" kirjoitukset ovat olleet niin pahasti virheellisiä, että niitä ei ole voinut julkaista. Itse olen ainakin lukenut käytännössä kaikki asiaa koskevat kirjotukset nyt kesän alusta ja useimmat julkaistut "huutosakin vastaiset" kirjoitukset ovat olleet hyvin pahoja asiavirheitä sisältävinä sekä kirjoitettu muossa "Luulen, että....", josta huomaa että näillä kirjottajilla ei juuri oikeaa tietoa tapahtumista ja toteutetuista marssijärjestyksistä ole ollut.
Itse myös asiaa seuranneena en ole kyllä huomannut montaakaan "huutosakin vastaista" kirjoitusta lehdistä.. Kun sinä kerran olet, voitko kertoa myös minulle mitä "asiavirheitä" niistä harvoista sitten löytyy? Ja miten ne on sitten voitu julkaista jos kerran muita samankaltaisia ei voida julkaista juuri asiavirheiden takia? huhhuh mitä soopaa koko touhu.
- miettikääpä...
? kirjoitti:
Itse myös asiaa seuranneena en ole kyllä huomannut montaakaan "huutosakin vastaista" kirjoitusta lehdistä.. Kun sinä kerran olet, voitko kertoa myös minulle mitä "asiavirheitä" niistä harvoista sitten löytyy? Ja miten ne on sitten voitu julkaista jos kerran muita samankaltaisia ei voida julkaista juuri asiavirheiden takia? huhhuh mitä soopaa koko touhu.
Voi hyvää päivää. Opettaja vetää oppilaat mukaan henkilökunnan välisiin asioihin, kun tunnit pitäs käyttää opettamiseen. Oppilaat meuhkaa Ilkan yleisönosastolla niinku oikeesti tietäis asian syvimmistä syistä jotain. Näistä asioista ei tiedä kuin kaupungin päättäjät, rehtori, sekä opettajat itse. Opettajat itsekään ei ole tuoneet esille paitsi yksipuolisen näkemyksen asiasta. Mitäpä luulette olisko kaupunginhallitus ottanu asian käsittelyyn jos asiassa olis ollut pienintäkään epäselvyyttä siitä kuka tässä nyt on tehny mitäkin? Ite te ootte ne kaupungin päättäjät sinne valinnu. Voisko olla mitään sellasia faktoja mitä opettajat, rehtori tai kaupunki ei halua julkistaa? Onko kaikki yksipuolisesti niin ku Ilkan puolueelliset kirjoitukset kertovat? Huh huh... ottakaapa oppilaat se järki käteen ja ajatelkaa. Tervemenoa vaan muihin kouluihin ku ei osaa aikusten lailla asioita hoitaa. Adios, ei tuu ikävä t: molempien opettajien opetuksessa ollut ylioppilas
ps. tää toinen näistä opettajista tais olla kännis koulun reissulla? siististi cool. - siististicool?
miettikääpä... kirjoitti:
Voi hyvää päivää. Opettaja vetää oppilaat mukaan henkilökunnan välisiin asioihin, kun tunnit pitäs käyttää opettamiseen. Oppilaat meuhkaa Ilkan yleisönosastolla niinku oikeesti tietäis asian syvimmistä syistä jotain. Näistä asioista ei tiedä kuin kaupungin päättäjät, rehtori, sekä opettajat itse. Opettajat itsekään ei ole tuoneet esille paitsi yksipuolisen näkemyksen asiasta. Mitäpä luulette olisko kaupunginhallitus ottanu asian käsittelyyn jos asiassa olis ollut pienintäkään epäselvyyttä siitä kuka tässä nyt on tehny mitäkin? Ite te ootte ne kaupungin päättäjät sinne valinnu. Voisko olla mitään sellasia faktoja mitä opettajat, rehtori tai kaupunki ei halua julkistaa? Onko kaikki yksipuolisesti niin ku Ilkan puolueelliset kirjoitukset kertovat? Huh huh... ottakaapa oppilaat se järki käteen ja ajatelkaa. Tervemenoa vaan muihin kouluihin ku ei osaa aikusten lailla asioita hoitaa. Adios, ei tuu ikävä t: molempien opettajien opetuksessa ollut ylioppilas
ps. tää toinen näistä opettajista tais olla kännis koulun reissulla? siististi cool."Opettaja vetää oppilaat mukaan henkilökunnan välisiin asioihin, kun tunnit pitäs käyttää opettamiseen. "
> Onko tuo ollut suurikin ongelma? Itse en ole tuohon ongelmaan törmännyt vielä kertaakaan. Hassua.
"Oppilaat meuhkaa Ilkan yleisönosastolla niinku oikeesti tietäis asian syvimmistä syistä jotain."
> Ilmeisesti tiedät sitten itse jotain paljon syvällisempää kuin me muut tavikset. Onnea! Oletpa sinä todella sivistynyt ja älykäs!
"Mitäpä luulette olisko kaupunginhallitus ottanu asian käsittelyyn jos asiassa olis ollut pienintäkään epäselvyyttä siitä kuka tässä nyt on tehny mitäkin?"
> Hehee, ei kai ystävä vedä mattoa toisen alta? Ja itse asiassa, kaupunginhallitus äänesti asiasta tuloksin 5-8 eli ei tainnut olla ihan läpihuutojuttu..? Jännää.
"Voisko olla mitään sellasia faktoja mitä opettajat, rehtori tai kaupunki ei halua julkistaa?"
> Täytyypä olla todella salaisia ja mystisiä seikkoja jos niitä ei voida kertoa edes asianomaisille itselleen taikka opettajien pääluottamusmiehelle. Sen tosin uskon hyvinkin että päätöksen taustalla on sellaisia seikkoja joita ei voida haluta julkisesti kertoa, kaikki kun ei kestä aina päivänvaloa. Hohoo, anna mun kaikki kestää....
Ja mitä tulee tuohon loppukaneettiisi: ei tainnut olla siinä tapauksessa ensimmäinen eikä viimeinen saatika ainut opettaja. Hassua myös että linkität sen tähän päätökseen, nehän kun ei millään tavalla liity yhteen. Tiedä sitten että kuka saisi ottaa sen järjen käteen ja ajatella... - sivistynyt ja älykäs
siististicool? kirjoitti:
"Opettaja vetää oppilaat mukaan henkilökunnan välisiin asioihin, kun tunnit pitäs käyttää opettamiseen. "
> Onko tuo ollut suurikin ongelma? Itse en ole tuohon ongelmaan törmännyt vielä kertaakaan. Hassua.
"Oppilaat meuhkaa Ilkan yleisönosastolla niinku oikeesti tietäis asian syvimmistä syistä jotain."
> Ilmeisesti tiedät sitten itse jotain paljon syvällisempää kuin me muut tavikset. Onnea! Oletpa sinä todella sivistynyt ja älykäs!
"Mitäpä luulette olisko kaupunginhallitus ottanu asian käsittelyyn jos asiassa olis ollut pienintäkään epäselvyyttä siitä kuka tässä nyt on tehny mitäkin?"
> Hehee, ei kai ystävä vedä mattoa toisen alta? Ja itse asiassa, kaupunginhallitus äänesti asiasta tuloksin 5-8 eli ei tainnut olla ihan läpihuutojuttu..? Jännää.
"Voisko olla mitään sellasia faktoja mitä opettajat, rehtori tai kaupunki ei halua julkistaa?"
> Täytyypä olla todella salaisia ja mystisiä seikkoja jos niitä ei voida kertoa edes asianomaisille itselleen taikka opettajien pääluottamusmiehelle. Sen tosin uskon hyvinkin että päätöksen taustalla on sellaisia seikkoja joita ei voida haluta julkisesti kertoa, kaikki kun ei kestä aina päivänvaloa. Hohoo, anna mun kaikki kestää....
Ja mitä tulee tuohon loppukaneettiisi: ei tainnut olla siinä tapauksessa ensimmäinen eikä viimeinen saatika ainut opettaja. Hassua myös että linkität sen tähän päätökseen, nehän kun ei millään tavalla liity yhteen. Tiedä sitten että kuka saisi ottaa sen järjen käteen ja ajatella...keskity vaan koulunkäyntiin niin opitkin jotain
- siististicool?
sivistynyt ja älykäs kirjoitti:
keskity vaan koulunkäyntiin niin opitkin jotain
"keskity vaan koulunkäyntiin niin opitkin jotain"
- särki95
Ode// kirjoitti:
Miten julkisuus parantaa asioiden hoitamista ja ongelmien kitkemistä? Se on sitten aivan eri asia, että julkisuudella saadaan lisää puheenaihetta kahvipöytiin ja tyydytetään ihmisten tiedonhalua. Mutta yksittäisen työpaikan ongelmat eivät uutismielessä kyllä kuulu lehtien palstoille.Oppilaan näkökulmasta katsottuna se on ollut ainut keino saada tietoisuuteen koko roska mikä koulun sisällä on. Tuntuu että niitä on nyt liian kauan pimitetty
- onkohan?
siististicool? kirjoitti:
"Opettaja vetää oppilaat mukaan henkilökunnan välisiin asioihin, kun tunnit pitäs käyttää opettamiseen. "
Ja mitä tulee tuohon loppukaneettiisi: ei tainnut olla siinä tapauksessa ensimmäinen eikä viimeinen saatika ainut opettaja. Hassua myös että linkität sen tähän päätökseen, nehän kun ei millään tavalla liity yhteen. Tiedä sitten että kuka saisi ottaa sen järjen käteen ja ajatella...Kylläpä tuli entinen historianmaikka mieleen tästä kirjoituksesta, onko hermot kireellä?
Valitettavasti, tiedän enemmän kuin mitä Ilkan yleisönosasto antaa ymmärtää. Missään vaiheessa en ilmoittanut olevani sivistyneempi tai älykkäämpi kuin yksikään palstalle kirjoitteleva, mutta ainakin omistan omat aivot millä ajatella. Enkä myöskään turvaudu juuri täysikäistyneisiin, tai täysikäistyviin nuoriin. Aika törkeän lapsellista opettajalta meuhkata oppilaille siitä kuinka rehtori tekee väärin ja OPS:t on päin persettä ja kaikki huonosti. Ja sit tää kertauskurssijuttu, minkä ihmeen takia matikassa pitäs olla täys kertauskurssi ja esim. kielissä puoliks? siks et se on ennen ollu niin? Ja sit vielä pelotellaan oppilaita että puolikkaiden kertauskurssien takia teidän YO-kirjotukset varmaan menee tosi huonosti. Niinku se olis niiden kertauskurssien tehtävä opetella ne asiat sielä? Kerrata voi kotonakin, ja opettajanhuoneesta saa kysyä neuvoja jos ei jotain muista.
Juu ja mites päin se meni, sitä ei siis otettu edes käsittelyyn, saati että olis tehty jotain muutoksia. Aika kaukaa haettua ettei olisi ollu läpihuutojuttu. Vaikka asia oltas käsiteltykin, tuskin olisi hyvää, oikeaksi todettua päätöstä lähdetty muuttamaan.
> Ja mitä tulee tuohon loppukaneettiisi: ei tainnut olla siinä tapauksessa ensimmäinen eikä viimeinen saatika ainut opettaja. Hassua myös että linkität sen tähän päätökseen, nehän kun ei millään tavalla liity yhteen. Tiedä sitten että kuka saisi ottaa sen järjen käteen ja ajatella...
Tuskin oli juu, ja tuskin myöskään liittyi päätökseen. Luultavasti sen takia että kukaan ei oo tainnu rehtorille siitä mainita että opettajat näytti näinkin hienoa esimerkkiä. Tästähän kuuluisi seurata varoitus suoralta kädeltä, reissussa oli alaikäisiä. - siististicool?
onkohan? kirjoitti:
Kylläpä tuli entinen historianmaikka mieleen tästä kirjoituksesta, onko hermot kireellä?
Valitettavasti, tiedän enemmän kuin mitä Ilkan yleisönosasto antaa ymmärtää. Missään vaiheessa en ilmoittanut olevani sivistyneempi tai älykkäämpi kuin yksikään palstalle kirjoitteleva, mutta ainakin omistan omat aivot millä ajatella. Enkä myöskään turvaudu juuri täysikäistyneisiin, tai täysikäistyviin nuoriin. Aika törkeän lapsellista opettajalta meuhkata oppilaille siitä kuinka rehtori tekee väärin ja OPS:t on päin persettä ja kaikki huonosti. Ja sit tää kertauskurssijuttu, minkä ihmeen takia matikassa pitäs olla täys kertauskurssi ja esim. kielissä puoliks? siks et se on ennen ollu niin? Ja sit vielä pelotellaan oppilaita että puolikkaiden kertauskurssien takia teidän YO-kirjotukset varmaan menee tosi huonosti. Niinku se olis niiden kertauskurssien tehtävä opetella ne asiat sielä? Kerrata voi kotonakin, ja opettajanhuoneesta saa kysyä neuvoja jos ei jotain muista.
Juu ja mites päin se meni, sitä ei siis otettu edes käsittelyyn, saati että olis tehty jotain muutoksia. Aika kaukaa haettua ettei olisi ollu läpihuutojuttu. Vaikka asia oltas käsiteltykin, tuskin olisi hyvää, oikeaksi todettua päätöstä lähdetty muuttamaan.
> Ja mitä tulee tuohon loppukaneettiisi: ei tainnut olla siinä tapauksessa ensimmäinen eikä viimeinen saatika ainut opettaja. Hassua myös että linkität sen tähän päätökseen, nehän kun ei millään tavalla liity yhteen. Tiedä sitten että kuka saisi ottaa sen järjen käteen ja ajatella...
Tuskin oli juu, ja tuskin myöskään liittyi päätökseen. Luultavasti sen takia että kukaan ei oo tainnu rehtorille siitä mainita että opettajat näytti näinkin hienoa esimerkkiä. Tästähän kuuluisi seurata varoitus suoralta kädeltä, reissussa oli alaikäisiä.Pohdit ilmeisesti minun olevan historianmaikka? Kiitos, melkoinen kunnianosoitus lukiota käyvälle oppilaalle! Mikäli tarkoitit vielä SITÄ historian maikkaa niin sitten et kyllä tunne häntä... Ehei, sen puolen opettajat eivät tänne kirjoittele:) On katsos varmaan hieman isommat piirit jossa he tätä asiaa ajavat.
"Valitettavasti, tiedän enemmän kuin mitä Ilkan yleisönosasto antaa ymmärtää. "
Eiköhän suurin osa lukiolaisista tiedä enemmän kuin mitä Ilkan yleisönosasto antaa ymmärtää! Eihän siellä ole paljon mitään edes kerrottu :D Mutta joo, eiköhän tässä tiedetä vähintäänkin sama kuin te, mikäli ette sitten olekkin itse opettaja (kuten kirjoituksenne sanamuodoista voisi tietysti osittain päätellä).
"Ainakin omistan omat aivot millä ajatella. Enkä myöskään turvaudu juuri täysikäistyneisiin, tai täysikäistyviin nuoriin."
Meinaatko että sellaset puolituhatta oppilasta on aivopesty? Voin kertoa että oppilasaktiivien tiiveinkään ydin ei ole pitänyt läheistä yhteyttä opettajiin, eikä myöskään aio pitää juuri tälläisten höyrypäisten "maon lapset" syytösten vuoksi. Oppilaskunnanhallitus ja muut aktiivit toimivat kyllä ihan itsenäisesti ja ovat keskimäärin sen verran yhteiskunnallisesti tietoisia ja aktiivisia että he kyllä lukevat rivien välistä ja näkevät läpi. Puoleen ja toiseen. Itsenäisesti.
"minkä ihmeen takia matikassa pitäs olla täys kertauskurssi ja esim. kielissä puoliks? "
Tietysti hieman harmi sotkea kaikki kertauskurssit ja viranomaispäätökset keskenään niin että lopputuloksena on asiatonta heittelyä ja arvailua jossa sekotetaan täysin puurot ja vellit ja unohdetaan mikän on kunkin tapauksen ydin ja mitkä asiat siihen liittyy vahvasti. Mutta nopeasti voin tietysti vastata että matemaattiset ja kielet ovat kaksi täysin erilaista oppiaineryhmää ja vaativat erilaista opiskelua ja sitä kautta myös kertaamista. Voidaan myös kysyä että miksi kaikissa aineissa on yhtä pitkät kertauskurssit, vaikka aineiden kurssimäärät ovat varsin erilaiset (esim. pitkän matematiikan kurssimäärä saattaa olla jopa kolminkertainen joihinkin muihin aineisiin nähden) ja aineet ovat myös luonteeltaan varsin erilaiset.
"Juu ja mites päin se meni, sitä ei siis otettu edes käsittelyyn, saati että olis tehty jotain muutoksia. Aika kaukaa haettua ettei olisi ollu läpihuutojuttu. Vaikka asia oltas käsiteltykin, tuskin olisi hyvää, oikeaksi todettua päätöstä lähdetty muuttamaan."
No asia meni siten päin että asiasta käytiin laajaa epävirallista debattia hallituksen sisällä mutta päätös merkettiin tiedoksi äänin 5-8. Perusteena käytettiin, että kaupunginhallituksella pitäis olla oma ehdotuksensa jos se kumoaisi toimialajohtajan päätöksen (jota ei luonnollisestikkaan ole). Pohdit että oikeaksi todettua päätöstä tuskin olisi lähdetty muuttamaan. Siis mitä? Kuka on todennut päätöksen oikeaksi? Toimialajohtaja Heikki Vierulako? Vai sinä?
Loppua en kommentoi kun en yksityiskohtia tiedä. Ei kuulu tapoihini heittää arvauksia. - kapinoija
särki95 kirjoitti:
Oppilaan näkökulmasta katsottuna se on ollut ainut keino saada tietoisuuteen koko roska mikä koulun sisällä on. Tuntuu että niitä on nyt liian kauan pimitetty
On jo nähty että Seinäjone Lukion Rehtoria kohtaan on nousemassa kova kapina syksyllä koulujen alettua. Ei me alistuta tällaseen teitojen pimittämiseen ja opettajien siirtoon! Kukaan lukiossa ei oo tyytyväinen rehtorin toimintaan.
Asia ei jää tähän, me oppilaat ollaan hyvin vahvasti nousemassa kapinaan! Voi voi rehtori parkaa sitte, saas nähdä ettei oppilaita jätetä huomiotta enää toiste. - nyt on
kapinoija kirjoitti:
On jo nähty että Seinäjone Lukion Rehtoria kohtaan on nousemassa kova kapina syksyllä koulujen alettua. Ei me alistuta tällaseen teitojen pimittämiseen ja opettajien siirtoon! Kukaan lukiossa ei oo tyytyväinen rehtorin toimintaan.
Asia ei jää tähän, me oppilaat ollaan hyvin vahvasti nousemassa kapinaan! Voi voi rehtori parkaa sitte, saas nähdä ettei oppilaita jätetä huomiotta enää toiste.tainnu loman takia jäädä päivälääkkeet ottamatta! Kipaseppa lääkekaapille ja nappaa pari sinistä pilleriä, niin loppuu toi vainoharhainen uhoaminen.
- ufoa.
nyt on kirjoitti:
tainnu loman takia jäädä päivälääkkeet ottamatta! Kipaseppa lääkekaapille ja nappaa pari sinistä pilleriä, niin loppuu toi vainoharhainen uhoaminen.
No eipähän sullakaan ollu mitään asiaa. Pelkäksi ufoiluksi meni koko kirjoituksesi.
- anna jarru
kapinoija kirjoitti:
Asia ei jää tähän, me oppilaat ollaan hyvin vahvasti nousemassa kapinaan! Voi voi rehtori parkaa sitte, saas nähdä ettei oppilaita jätetä huomiotta enää toiste.onhan lukiossa meitäkin jotka a) on ihan sinut rehtorin toimien kanssa ja b) joita ei vaan jaksa kiinnostaa. eikö teillä oppilaskunta aktiiveilla jotka toitotatte joka tuutista omia mielipiteitänne "kaikkien oppilaiden" mielipiteinä ole oikeesti omaa elämää ollenkaan. get over it, lukiosta pääsee nopeesti pois jos ei käytä koko sielläoloaikaasi pelkkään turhaaakin turhempaan kapinointiin vaan opiskeleekin joskus. on se oma elämäki mielekkäämpää ku ei murehi turhista.
- niinpä niin
anna jarru kirjoitti:
onhan lukiossa meitäkin jotka a) on ihan sinut rehtorin toimien kanssa ja b) joita ei vaan jaksa kiinnostaa. eikö teillä oppilaskunta aktiiveilla jotka toitotatte joka tuutista omia mielipiteitänne "kaikkien oppilaiden" mielipiteinä ole oikeesti omaa elämää ollenkaan. get over it, lukiosta pääsee nopeesti pois jos ei käytä koko sielläoloaikaasi pelkkään turhaaakin turhempaan kapinointiin vaan opiskeleekin joskus. on se oma elämäki mielekkäämpää ku ei murehi turhista.
Onhan se totta, että turha yleistää ja kyllä, se kolme vuotta kuluu nopeasti, mutta itse ainakin haluaisin kolme vuotta LAADUKASTA opetusta kun opettajien työmpäristö olisi kunnossa. MUTTA eihän se näin ole, ja suurimpana vaikuttajana rakas rehtori Tuula Lamminmäki, joka diktaattorimaisin ottein johtaa, ja nimenomaan JOHTAA koulua miten haluaa. Ja kun ei osaa, eihän se haittaisi jos osaisi toimia kaikkien parhaaksi tai edes suurimmaksi osaksi mutta kun toimii vain sen oman pään mukaan. Narsistisuus on sellaista.
- vikaa
niinpä niin kirjoitti:
Onhan se totta, että turha yleistää ja kyllä, se kolme vuotta kuluu nopeasti, mutta itse ainakin haluaisin kolme vuotta LAADUKASTA opetusta kun opettajien työmpäristö olisi kunnossa. MUTTA eihän se näin ole, ja suurimpana vaikuttajana rakas rehtori Tuula Lamminmäki, joka diktaattorimaisin ottein johtaa, ja nimenomaan JOHTAA koulua miten haluaa. Ja kun ei osaa, eihän se haittaisi jos osaisi toimia kaikkien parhaaksi tai edes suurimmaksi osaksi mutta kun toimii vain sen oman pään mukaan. Narsistisuus on sellaista.
opetuksen laadussa on??? Onko opettajat huonoja???
- aina laatu
vikaa kirjoitti:
opetuksen laadussa on??? Onko opettajat huonoja???
kärsii kun työilmapiiri on tulehtunut ja työntekijät sen vuoksi voivat huonosti, oli kysymys sitten opettajista tai vaikka timpureista.
- ilmenee?
aina laatu kirjoitti:
kärsii kun työilmapiiri on tulehtunut ja työntekijät sen vuoksi voivat huonosti, oli kysymys sitten opettajista tai vaikka timpureista.
Kiinnostaa kovasti, koska koulu alkaa vajaan kolmen viikon päästä...
- maon lapsi
ilmenee? kirjoitti:
Kiinnostaa kovasti, koska koulu alkaa vajaan kolmen viikon päästä...
No se laadun kärsiminen näkyy tällä hetkellä räikeimmin esimerkiksi siinä, että opiskelijat eivät ole pystyneet ollenkaan tekemään kunnolla kurssivalintoja lukuvuodelle 2009-2010, pitkälti ainoastaan siitä syystä että koulun ja sivistystoimen johdolla ei ollut selkärankaa kertoa siirtopäätöksistä, vaan he asettivat kaikki koulun oppilaat röyhkeästi sijaiskärsijöiksi. Nyt ollaan sitten siinä tilanteessa että todennäköisesti kurssitarjotin tulee vielä menemään hyvin pahasti sekaisin kun koulu alkaa ja opiskelijat vaihtavat valintojaan ja kursseja peruuntuu ja uusia joudutaan mahdollisesti järjestämään. Että ei sen kummempaa. Go johtajat go... Sitten toinen juttu on yleiset käytännön toteutukset, niistä räikeimpänä ja tunnettuna esimerkkinä on tietysti kertauskurssit.
- ei ole
maon lapsi kirjoitti:
No se laadun kärsiminen näkyy tällä hetkellä räikeimmin esimerkiksi siinä, että opiskelijat eivät ole pystyneet ollenkaan tekemään kunnolla kurssivalintoja lukuvuodelle 2009-2010, pitkälti ainoastaan siitä syystä että koulun ja sivistystoimen johdolla ei ollut selkärankaa kertoa siirtopäätöksistä, vaan he asettivat kaikki koulun oppilaat röyhkeästi sijaiskärsijöiksi. Nyt ollaan sitten siinä tilanteessa että todennäköisesti kurssitarjotin tulee vielä menemään hyvin pahasti sekaisin kun koulu alkaa ja opiskelijat vaihtavat valintojaan ja kursseja peruuntuu ja uusia joudutaan mahdollisesti järjestämään. Että ei sen kummempaa. Go johtajat go... Sitten toinen juttu on yleiset käytännön toteutukset, niistä räikeimpänä ja tunnettuna esimerkkinä on tietysti kertauskurssit.
mitään tekemistä opetuksen laadun kanssa. Siitähän se marina lähti? Ja kertauskursseilla ei pitäisi olla myöskään mitään tekemistä opetuksen laadun kanssa. Kuulostaa taas kerran turhanpäiväiseltä valittamiselta vain valittamisen vuoksi, oikeaa ja konkreettista aihetta ei tunnu löytyvän. Ja nythän pitkässä matikassa ja fysiikassa on ne kokonaiset kertauskurssit, joita niin kovasti haluttiin, vai oliko se sittenkin vain tekosyy?
- maon lapsi
ei ole kirjoitti:
mitään tekemistä opetuksen laadun kanssa. Siitähän se marina lähti? Ja kertauskursseilla ei pitäisi olla myöskään mitään tekemistä opetuksen laadun kanssa. Kuulostaa taas kerran turhanpäiväiseltä valittamiselta vain valittamisen vuoksi, oikeaa ja konkreettista aihetta ei tunnu löytyvän. Ja nythän pitkässä matikassa ja fysiikassa on ne kokonaiset kertauskurssit, joita niin kovasti haluttiin, vai oliko se sittenkin vain tekosyy?
"Kurssivalinnoilla ei ole mitään tekemistä opetuksen laadun kanssa."
Ai ei ole? Totta helvetissä sillä on väliä että kenen kursseja otat. Mikäli opettajasi vaihtuu esimerkiksi juuri pitkässä matematiikassa (jossa kursseja on lähes joka jakso) aina toiseen uudella kurssilla niin on se nyt prkele aivan eri asia kuin se että sinulla on yksi tai kaksi opettajaa joiden opetusmenetelmät tunnet ja tiedät miten heidän kursseiltaan saa "eniten irti" ja olet näin täysillä mukana heti ensimmäisestä kurssista lähtien.
Toinen asia on se että toisen opettajan tyyli yksinkertaisesti vain sopii itselle paremmin kuin toisen, sillä opettajatkin ovat ihmisiä - inhimillisiä, erilaisia ja ainutlaatuisia persoonia, eikö?
Tällaisissa asioissa on sääli antaa yli tuhatpäisen joukon kärsiä vain siksi että muutaman koulun ja sivistysjohdon johtoportaan henkilön kyvyt hoitaa tällaisia käytännön asioita niin kuin ihmiset keskenään hoitaa on olematon.
Ja kertauskursseista vielä:
Niin, nyt on onneksi fysiikassa ja matematiikassa kokonaiset kertauskurssit kuten kyseisten oppiaineiden kurssien suuri kokonaismäärä oikeuttaa. Harmi vaan että tällaisestakaan yksinkertaisesta asiasta ei kyetty avoimesti keskustelemaan kaikkien opettajien kanssa (joilla se käytännön ammattitaito lienee kiistatta korkein?) vaan "asiasta tehtiin linjapäätös" kaikessa hiljaisuudessa - niin, ja millä kokoonpanolla?
Viestisi alkavat muistuttaa nyt siltä että olet sama henkilö joka tänne pommittaa kaikki tuon linjan viestit, aina eri nimimerkillä. Heittojen taso alkaa todella muistuttaa tasoa, jota palkatut lobobarit harjoittavat, eli sekotat aiheita keskenään, vaihdat puheenaiheen asioihin jotka eivät olennaisesti liity tähän asiaan ja lauot epä-älyllisiä haukkuja meitä kohtaan. Meitä, jotka loppujen lopuksi vaadimme vain tiettyjä yhteisiä ja rehtejä pelisääntöjä, jotka ovat perusedellytys minkäänlaiselle ihmisten väliselle yhteistyölle. Herää kysymys että ketkä tässä vastustaa vain vastustamisen vuoksi ja ketkä puhuvat asioista jotka ovat aidosti ongelmia. - harvinaisen
maon lapsi kirjoitti:
Ai ei ole? Totta helvetissä sillä on väliä että kenen kursseja otat. Mikäli opettajasi vaihtuu esimerkiksi juuri pitkässä matematiikassa (jossa kursseja on lähes joka jakso) aina toiseen uudella kurssilla niin on se nyt prkele aivan eri asia kuin se että sinulla on yksi tai kaksi opettajaa joiden opetusmenetelmät tunnet ja tiedät miten heidän kursseiltaan saa "eniten irti" ja olet näin täysillä mukana heti ensimmäisestä kurssista lähtien.
Toinen asia on se että toisen opettajan tyyli yksinkertaisesti vain sopii itselle paremmin kuin toisen, sillä opettajatkin ovat ihmisiä - inhimillisiä, erilaisia ja ainutlaatuisia persoonia, eikö?
Tällaisissa asioissa on sääli antaa yli tuhatpäisen joukon kärsiä vain siksi että muutaman koulun ja sivistysjohdon johtoportaan henkilön kyvyt hoitaa tällaisia käytännön asioita niin kuin ihmiset keskenään hoitaa on olematon.
Niin, nyt on onneksi fysiikassa ja matematiikassa kokonaiset kertauskurssit kuten kyseisten oppiaineiden kurssien suuri kokonaismäärä oikeuttaa. Harmi vaan että tällaisestakaan yksinkertaisesta asiasta ei kyetty avoimesti keskustelemaan kaikkien opettajien kanssa (joilla se käytännön ammattitaito lienee kiistatta korkein?) vaan "asiasta tehtiin linjapäätös" kaikessa hiljaisuudessa - niin, ja millä kokoonpanolla?
Viestisi alkavat muistuttaa nyt siltä että olet sama henkilö joka tänne pommittaa kaikki tuon linjan viestit, aina eri nimimerkillä. Heittojen taso alkaa todella muistuttaa tasoa, jota palkatut lobobarit harjoittavat, eli sekotat aiheita keskenään, vaihdat puheenaiheen asioihin jotka eivät olennaisesti liity tähän asiaan ja lauot epä-älyllisiä haukkuja meitä kohtaan. Meitä, jotka loppujen lopuksi vaadimme vain tiettyjä yhteisiä ja rehtejä pelisääntöjä, jotka ovat perusedellytys minkäänlaiselle ihmisten väliselle yhteistyölle. Herää kysymys että ketkä tässä vastustaa vain vastustamisen vuoksi ja ketkä puhuvat asioista jotka ovat aidosti ongelmia.selväksi taas kerran, että olet mielestäsi aina oikeassa. Onnittelut tuosta tarkkanäköisyydestä ja asioiden selkiyttämisestä. Valitettavasti olet niin väärässä ja hakoteillä.
- väärässä.
harvinaisen kirjoitti:
selväksi taas kerran, että olet mielestäsi aina oikeassa. Onnittelut tuosta tarkkanäköisyydestä ja asioiden selkiyttämisestä. Valitettavasti olet niin väärässä ja hakoteillä.
Minua ei seinäjoen kouluasiat kiinnostta, mutta tämä edellinen viesti sai miettimään kirjoittajan tavoitteita/älynlahjoja. Pelkkä toteamus toisen väärässä/hakoteillä olemisesta ei riitä. Perusteluita tarvittaisiin.
- tyypillistä
väärässä. kirjoitti:
Minua ei seinäjoen kouluasiat kiinnostta, mutta tämä edellinen viesti sai miettimään kirjoittajan tavoitteita/älynlahjoja. Pelkkä toteamus toisen väärässä/hakoteillä olemisesta ei riitä. Perusteluita tarvittaisiin.
eteläpohjalaisille. Minoon oikias ja sinoot vääräs. Perusteluja ei sen kummemmin tarvita.
- maon lapsi
harvinaisen kirjoitti:
selväksi taas kerran, että olet mielestäsi aina oikeassa. Onnittelut tuosta tarkkanäköisyydestä ja asioiden selkiyttämisestä. Valitettavasti olet niin väärässä ja hakoteillä.
Kerro minulle tarkasti ne asiat joissa olen väärässä ja hakoteillä. Pura vaikka koko kirjoitukseni osiin ja perustele miksi olen hakoteillä. Olen äärimmäisen kyllästynyt sinuun, joka et ole vielä kertaakaan tainnut kirjoittaa mitään oikeasti perusteltua tänne, ja sitten ku tulee tiukemmat oltavat niin vedät peliin joitain täysin asiaan kuulumatonta piikittelyä. Ja sitten kun ei enää mitään sivitynyttä keksi vastineeksi niin pitää ainakin kirjoittaa että olen vain niin väärässä ja hakoteillä.
Ainakin minun osallani asiat riitelee, ei ihmiset. Ole siis kiltti ja auta minua laajentamaan tietämystäni. On kauhistuttavaa tietää olevansa hakoteillä ilman että kerrotaan missä kohtaa menee vikaan... - Antinarsisti
niinpä niin kirjoitti:
Jos rehtori johtaa koulua, se ei ole narsismia. Se on rehtorin tehtävien hoitamista. Rehtorin asemassa oleva on oikeutettu käyttämään valtaa, ja sitä pitääkin käyttää. Ei kai rehtori nyt mikään sätkynukkekaan saa olla. Kyllä rehtorilla pitää saada olla omaa tahtoa.
Narsismia on sen sijaan se, että ei kunnioita mitään auktoriteetteja. Narsisti ei hyväksy yläpuolelleen esimiestä eikä johtajaa. Ennemmin tai myöhemmin narsisti joutuu pysyvään ristiriitaan esimiehensä kanssa. Mistä narsisti saa sitten oikeutuksen käytökselleen? Omasta suuruudestaan. Omasta mielestään narsisti on aina lähtökohtaisesti oikeassa. Hän pitää omaa näkemystään ehdottoman oikeana ja ainoana oikeana. Usein narsistin mielipiteet on puettu älyllisen argumentoinnin muotoon, joka alkuun vaikuttaa aukottomalta, mutta ei kuitenkaan kestä lähempää tarkastelua.
Narsismi sanana on kokenut melkoisen inflaation. Sitä käytetään nykykielessä lähinnä sellaisissa tilanteissa, kun henkilö ei ole saanut tahtoaan läpi. Sitä, joka on sanonut 'ei', kutsutaan lähinnä kostoksi narsistiksi. Kannattaa ottaa selvää, mitä narsistisuus tarkoittaa ennen kuin käyttää kyseistä sanaa. Googlen käyttö ei vaadi paljon vaivaa. - Toivottua tarkennusta
maon lapsi kirjoitti:
Kerro minulle tarkasti ne asiat joissa olen väärässä ja hakoteillä. Pura vaikka koko kirjoitukseni osiin ja perustele miksi olen hakoteillä. Olen äärimmäisen kyllästynyt sinuun, joka et ole vielä kertaakaan tainnut kirjoittaa mitään oikeasti perusteltua tänne, ja sitten ku tulee tiukemmat oltavat niin vedät peliin joitain täysin asiaan kuulumatonta piikittelyä. Ja sitten kun ei enää mitään sivitynyttä keksi vastineeksi niin pitää ainakin kirjoittaa että olen vain niin väärässä ja hakoteillä.
Ainakin minun osallani asiat riitelee, ei ihmiset. Ole siis kiltti ja auta minua laajentamaan tietämystäni. On kauhistuttavaa tietää olevansa hakoteillä ilman että kerrotaan missä kohtaa menee vikaan...Missäkö olet väärässä ja hakoteillä? Koko tämä keskustelu kertauskursseista on ollut hakoteillä alusta lähtien. On väitetty, että lukion rehtori viime syksynä viime hetkellä olisi puolittanut kertauskurssit. Itse asiassa kertauskurssien laajuudesta päätettiin paljon aikaisemmin, jo edellisen vuoden keväällä opettajainkokouksessa. Opettajakunta keskusteli asiasta ja oli sitä mieltä, että vain pitkässä matikassa järjestetään kokonainen kertauskurssi, muissa puolikas. Se että kertauskurssit oli syksyllä puolikkaita ei ollut rehtorin aikaansaannosta eikä yllätys opettajille. Niin oli sovittu edellisenä keväänä. Tämä koko kertauskurssikohu on ollut aivan järjetön show, joka alkaa muistuttaa muinaisia noitavainoja. Noitien sijasta nyt vain vainotaan rehtoreita.
Itse asiassa tässä ketjussa ei ole paljonkaan oikeasti perusteltuja viestejä. Suurimmassa osassa viesteistä sisältönä on rehtorin haukkuminen. Se tuntuu olevan sallittua. Sen sijaan vastakkaiset mielipiteet saavat melkoisen ryöpytyksen päälleen. Kutsuisin tätä keskusteluketjun sijasta rehtorinmollausketjuksi. - sivusta seurannut
maon lapsi kirjoitti:
Viestisi alkavat muistuttaa nyt siltä että olet sama henkilö joka tänne pommittaa kaikki tuon linjan viestit, aina eri nimimerkillä. Heittojen taso alkaa todella muistuttaa tasoa, jota palkatut lobobarit harjoittavat, eli sekotat aiheita keskenään, vaihdat puheenaiheen asioihin jotka eivät olennaisesti liity tähän asiaan ja lauot epä-älyllisiä haukkuja meitä kohtaan. Meitä, jotka loppujen lopuksi vaadimme vain tiettyjä yhteisiä ja rehtejä pelisääntöjä, jotka ovat perusedellytys minkäänlaiselle ihmisten väliselle yhteistyölle. Herää kysymys että ketkä tässä vastustaa vain vastustamisen vuoksi ja ketkä puhuvat asioista jotka ovat aidosti ongelmia.maon lapselle: olisitte siellä seinäjoen lukiossa onnellisia että teille on näinkin pitkään suotu mahdollisuus valita itse opettajanne. näin ei tosiaankaan ole kaikissa lukioissa... joissakin jopa koko lukujärjestys tehdään oppilaan puolesta. ei ole mahdollisuutta valita sitä omalle oppimistyylille parhaiten soveltuvaa opettajaa. silti arvosanat ovat hyviä, opetus laadukasta ja oppiminen eniten itsestä kiinni. älkää siis valittako turhista.
- pöytäkirjoista!
Toivottua tarkennusta kirjoitti:
Missäkö olet väärässä ja hakoteillä? Koko tämä keskustelu kertauskursseista on ollut hakoteillä alusta lähtien. On väitetty, että lukion rehtori viime syksynä viime hetkellä olisi puolittanut kertauskurssit. Itse asiassa kertauskurssien laajuudesta päätettiin paljon aikaisemmin, jo edellisen vuoden keväällä opettajainkokouksessa. Opettajakunta keskusteli asiasta ja oli sitä mieltä, että vain pitkässä matikassa järjestetään kokonainen kertauskurssi, muissa puolikas. Se että kertauskurssit oli syksyllä puolikkaita ei ollut rehtorin aikaansaannosta eikä yllätys opettajille. Niin oli sovittu edellisenä keväänä. Tämä koko kertauskurssikohu on ollut aivan järjetön show, joka alkaa muistuttaa muinaisia noitavainoja. Noitien sijasta nyt vain vainotaan rehtoreita.
Itse asiassa tässä ketjussa ei ole paljonkaan oikeasti perusteltuja viestejä. Suurimmassa osassa viesteistä sisältönä on rehtorin haukkuminen. Se tuntuu olevan sallittua. Sen sijaan vastakkaiset mielipiteet saavat melkoisen ryöpytyksen päälleen. Kutsuisin tätä keskusteluketjun sijasta rehtorinmollausketjuksi.Opettajankokousten pöytäkirjat ovat julkisia, niistä voi pyytää kopion kaupungintalolta. Usein kokouksissa tulee esille monia mielipiteitä, eikä kokousten jälkeen aina muista, mikä päätös kirjattiin pöytäkirjaan. Tässä tapauksessa näyttäisi olevan täysin vastakkaisia muistikuvia, joten eikö selkeintä olisi asianosaisten kaivaa vanhat pöytäkirjat esille tai sitten pyytää sieltä kaupungintalolta. Vai saisiko koululta sellaisia, kevään 2008 kokouksista?
- denny crane
Antinarsisti kirjoitti:
Jos rehtori johtaa koulua, se ei ole narsismia. Se on rehtorin tehtävien hoitamista. Rehtorin asemassa oleva on oikeutettu käyttämään valtaa, ja sitä pitääkin käyttää. Ei kai rehtori nyt mikään sätkynukkekaan saa olla. Kyllä rehtorilla pitää saada olla omaa tahtoa.
Narsismia on sen sijaan se, että ei kunnioita mitään auktoriteetteja. Narsisti ei hyväksy yläpuolelleen esimiestä eikä johtajaa. Ennemmin tai myöhemmin narsisti joutuu pysyvään ristiriitaan esimiehensä kanssa. Mistä narsisti saa sitten oikeutuksen käytökselleen? Omasta suuruudestaan. Omasta mielestään narsisti on aina lähtökohtaisesti oikeassa. Hän pitää omaa näkemystään ehdottoman oikeana ja ainoana oikeana. Usein narsistin mielipiteet on puettu älyllisen argumentoinnin muotoon, joka alkuun vaikuttaa aukottomalta, mutta ei kuitenkaan kestä lähempää tarkastelua.
Narsismi sanana on kokenut melkoisen inflaation. Sitä käytetään nykykielessä lähinnä sellaisissa tilanteissa, kun henkilö ei ole saanut tahtoaan läpi. Sitä, joka on sanonut 'ei', kutsutaan lähinnä kostoksi narsistiksi. Kannattaa ottaa selvää, mitä narsistisuus tarkoittaa ennen kuin käyttää kyseistä sanaa. Googlen käyttö ei vaadi paljon vaivaa.denny crane
- Sitähän juuri tarkoitin!
Antinarsisti kirjoitti:
Narsismi sanana on kokenut melkoisen inflaation. Sitä käytetään nykykielessä lähinnä sellaisissa tilanteissa, kun henkilö ei ole saanut tahtoaan läpi. Sitä, joka on sanonut 'ei', kutsutaan lähinnä kostoksi narsistiksi. Kannattaa ottaa selvää, mitä narsistisuus tarkoittaa ennen kuin käyttää kyseistä sanaa. Googlen käyttö ei vaadi paljon vaivaa."Omasta mielestään narsisti on aina lähtökohtaisesti oikeassa. Hän pitää omaa näkemystään ehdottoman oikeana ja ainoana oikeana. Usein narsistin mielipiteet on puettu älyllisen argumentoinnin muotoon, joka alkuun vaikuttaa aukottomalta, mutta ei kuitenkaan kestä lähempää tarkastelua."
Tätä tarkoitin sanalla narsisti :), Hyvä että sinäkin tajusit! - maon lapsi
Toivottua tarkennusta kirjoitti:
Missäkö olet väärässä ja hakoteillä? Koko tämä keskustelu kertauskursseista on ollut hakoteillä alusta lähtien. On väitetty, että lukion rehtori viime syksynä viime hetkellä olisi puolittanut kertauskurssit. Itse asiassa kertauskurssien laajuudesta päätettiin paljon aikaisemmin, jo edellisen vuoden keväällä opettajainkokouksessa. Opettajakunta keskusteli asiasta ja oli sitä mieltä, että vain pitkässä matikassa järjestetään kokonainen kertauskurssi, muissa puolikas. Se että kertauskurssit oli syksyllä puolikkaita ei ollut rehtorin aikaansaannosta eikä yllätys opettajille. Niin oli sovittu edellisenä keväänä. Tämä koko kertauskurssikohu on ollut aivan järjetön show, joka alkaa muistuttaa muinaisia noitavainoja. Noitien sijasta nyt vain vainotaan rehtoreita.
Itse asiassa tässä ketjussa ei ole paljonkaan oikeasti perusteltuja viestejä. Suurimmassa osassa viesteistä sisältönä on rehtorin haukkuminen. Se tuntuu olevan sallittua. Sen sijaan vastakkaiset mielipiteet saavat melkoisen ryöpytyksen päälleen. Kutsuisin tätä keskusteluketjun sijasta rehtorinmollausketjuksi."Koko tämä keskustelu kertauskursseista on ollut hakoteillä alusta lähtien. On väitetty, että lukion rehtori viime syksynä viime hetkellä olisi puolittanut kertauskurssit. Itse asiassa kertauskurssien laajuudesta päätettiin paljon aikaisemmin, jo edellisen vuoden keväällä opettajainkokouksessa. "
Missä vaiheessa puheenaihe vaihtui kertauskursseihin? Siksi toisekseen yllä oleva väitteesi on erittäin mustavalkoinen ja siksi pahasti harhaanjohtava (teet sen ilmeisesti tietoisesti?).
"Oettajakunta keskusteli asiasta ja oli sitä mieltä, että vain pitkässä matikassa järjestetään kokonainen kertauskurssi, muissa puolikas."
Älä kiitos pistä opettajien suihin sellaisia sanoja joita ei edelleenkään noin mustavalkoisesti ole sanottu.
"Se että kertauskurssit oli syksyllä puolikkaita ei ollut rehtorin aikaansaannosta eikä yllätys opettajille. Niin oli sovittu edellisenä keväänä."
Edellisenä keväänä oli näin sovittu kyllä, mutta matemaattisten aineiden osalta asia jätettiin vielä auki ("..asiaa selvitellään vielä.") Tuota selvittelyä ei koskaan tehty asiaan liittyvien aineenopettajien tiedusteluista huolimatta, ja puolittaminen tuli esille vasta kuin paperit oli lyöty kuntoon.
"Tämä koko kertauskurssikohu on ollut aivan järjetön show, joka alkaa muistuttaa muinaisia noitavainoja. Noitien sijasta nyt vain vainotaan rehtoreita."
Hellyyttäviä nämä sinun "terävät" loppukaneettisi. Hän on itse valtaa käyttänyt ja itse kantaa myös vastuun, ei sen kummempaa. Ja niin, kuinkas se nyt olikaan... Kenellä tässä nyt olikaan ainekset kasassa siviilikanteen tekemiseen syrjinnän perusteella, opettajilla vai rehtorilla? Hmm.... - maon lapsi
sivusta seurannut kirjoitti:
maon lapselle: olisitte siellä seinäjoen lukiossa onnellisia että teille on näinkin pitkään suotu mahdollisuus valita itse opettajanne. näin ei tosiaankaan ole kaikissa lukioissa... joissakin jopa koko lukujärjestys tehdään oppilaan puolesta. ei ole mahdollisuutta valita sitä omalle oppimistyylille parhaiten soveltuvaa opettajaa. silti arvosanat ovat hyviä, opetus laadukasta ja oppiminen eniten itsestä kiinni. älkää siis valittako turhista.
Paitsi että puhut nyt pienistä kouluista, jossa pelivaraa ei opiskelija- ja kurssimäärien vuoksi juurikaan ole. On myös täysin eri asia omien opettajavalintojen suhteen, onko opettajia samassa aineessa 1-2 vai yli viisi kuten omassa lukiosasmme parhaimmillaan. Lukiomme kun sattuu olemaa Suomen suurimpia.
Siksi toisekseen Lukiolaisten liiton virallisen lukiolaisjulistuksen teesi nro 6 kuuluu näin: "Opiskelijalla on oltava mahdollisuus tietää kunkin kurssin opettaja ennen kurssin valitsemista ja mahdollisuus opetuksen nimettömään arviointiin kurssin päättyessä."
Ja kolmanneksi, jos meillä on tällainen opiskelijan kannalta erinomaisen hyvä ja tärkeä käytäntö täysin mahdollista toteuttaa, niin on se nyt hittolainen kumma jos siitä pitää yli tuhatpäisen joukon luopua vain siksi että se nyt ei oikein sovi johtoportaan intresseihin jos ikävät asiat paljastuu. - lukiolainen.
Antinarsisti kirjoitti:
Narsismi sanana on kokenut melkoisen inflaation. Sitä käytetään nykykielessä lähinnä sellaisissa tilanteissa, kun henkilö ei ole saanut tahtoaan läpi. Sitä, joka on sanonut 'ei', kutsutaan lähinnä kostoksi narsistiksi. Kannattaa ottaa selvää, mitä narsistisuus tarkoittaa ennen kuin käyttää kyseistä sanaa. Googlen käyttö ei vaadi paljon vaivaa.Vai että pitää rehtorilla saada olla omaa tahtoa? Totta kai rehtorin pitää saada suoraselkäisesti johtaa, mutta toiminnassaan hänen pitää kuunnella opettajien ja opiskelijoiden näkemyksiä ja tehdä päätökset sen pohjalta mikä tuntuu olevan enemmistön näkemys (opettajilla ja opiskelijoilla kun on edelleen se paras käytännön tuntemus asioista) ja ennen kaikkea hänen tulee aina pyrkiä kompromissiratkaisuihin. Juuri tämä avainkysymys on nyt oudossa valossa kun henkilökunnan räikeä enemmistö on erittäin tyytymätön johdon toimintaan tämän kevään ajalta. Sellainen joukko koulutettuja ja fiksuja ihmisiä ei synny itsestään!
Rehtori on kuitenkin koulua varten eikä toisin päin.
Tiesitkö muuten että inflaatio on sanana kärsinyt melkoisen inflaation kun sitä tungetaan joka kirjoitukseen että saadaan teksti näyttämään hieman sivistyneemmältä ja kirjaviisaammalta.
Jos joku niin tämä antinarsistin kommenti ei kestä lähempää tarkastelua. Sanoisin tuota jopa naiiviksi ;-) - on perseestä
lukiolainen. kirjoitti:
Vai että pitää rehtorilla saada olla omaa tahtoa? Totta kai rehtorin pitää saada suoraselkäisesti johtaa, mutta toiminnassaan hänen pitää kuunnella opettajien ja opiskelijoiden näkemyksiä ja tehdä päätökset sen pohjalta mikä tuntuu olevan enemmistön näkemys (opettajilla ja opiskelijoilla kun on edelleen se paras käytännön tuntemus asioista) ja ennen kaikkea hänen tulee aina pyrkiä kompromissiratkaisuihin. Juuri tämä avainkysymys on nyt oudossa valossa kun henkilökunnan räikeä enemmistö on erittäin tyytymätön johdon toimintaan tämän kevään ajalta. Sellainen joukko koulutettuja ja fiksuja ihmisiä ei synny itsestään!
Rehtori on kuitenkin koulua varten eikä toisin päin.
Tiesitkö muuten että inflaatio on sanana kärsinyt melkoisen inflaation kun sitä tungetaan joka kirjoitukseen että saadaan teksti näyttämään hieman sivistyneemmältä ja kirjaviisaammalta.
Jos joku niin tämä antinarsistin kommenti ei kestä lähempää tarkastelua. Sanoisin tuota jopa naiiviksi ;-)Diktatuuri toimii teineille parhaiten, oppivat kuria edes jossakin kun kotona sitä ei ole opetettu.
- lukiolainen.
on perseestä kirjoitti:
Diktatuuri toimii teineille parhaiten, oppivat kuria edes jossakin kun kotona sitä ei ole opetettu.
Saanen huomauttaa että lukio ei ole enää kasvatuslaitos eikä sen tule sellaiseksi pyrkiäkään. Sen lisäksi tuolla kommentilla ei ole mitään tekemistä niiden ongelmien kanssa joissa tällä hetkellä painimme.
Alkaa pikkuhiljaa kyllästyttämään jokainen pelle joka kommentoi asiaa vetämällä täysin naurettavia seikkoja esiin (kuten ylläoleva), jotka eivät millään tavalla liity niihin oikeisiin ongelmiin. Todellakaan mitkään teinit oppilaat eivät jaksaisi edes hoitaa tällaisia asioita, joten huh huh... Niin ja tässä tilanteessa ilmeisesti myös opettajat olisivat sitten teinejä jotka tarvitsevat "kuria jota ei kotona ole opetettu"...??? Antakaa meidän kaikki kestää. - Antinarsisti
Sitähän juuri tarkoitin! kirjoitti:
"Omasta mielestään narsisti on aina lähtökohtaisesti oikeassa. Hän pitää omaa näkemystään ehdottoman oikeana ja ainoana oikeana. Usein narsistin mielipiteet on puettu älyllisen argumentoinnin muotoon, joka alkuun vaikuttaa aukottomalta, mutta ei kuitenkaan kestä lähempää tarkastelua."
Tätä tarkoitin sanalla narsisti :), Hyvä että sinäkin tajusit!Narsismin tulkintasi on vähän hätäisesti tehty. Tuo pätkä, jonka valitsit kirjoituksestani, sopisi myös pelkkiin itsepäisiin ihmisiin. Ydinasia tuossa 'lähtökohtaisesti oikeassa olemisessa' oli se, että se perustuu käsitykseen omasta suuruudesta.
Narsismiin kuuluu myös rajattomuus ja sellaisten oikeuksien otto, joita ihmisellä ei itse asiassa ole. Otetaan esimerkiksi liikenne. Narsisti ajaa aina ylinopeutta, koska hän on omasta mielestään keskimääräistä parempi kuljettaja. Hän ajaa myös humalassa, koska humala tuo hänen loistavaan ajotaitoonsa vain vähän luovuutta lisää. Nopeusrajoitukset, tieliikennelaki ym. eivät koske häntä, koska ne ovat niitä tavallisia ihmisiä, B-luokan ihmisiä varten. Narsisti itse on tietysti A-luokkaa.
Miten narsismi näkyy koulumaailmassa? Narsisti ei tietenkään noudata opetussuunnitelmaa, koska eihän se koske hänenlaisiaan. Tylsät rutiinit, kuten poissaoloseuranta ym., eivät kuulu hänenlaisilleen. Oman erinomaisuutensa takia hän myös uskoo tietävänsä, miten koulua pyöritetään. Tämä antaa hänelle oikeuden kärkkäästi tuoda esiin esimiehen vikoja. Sehän on hänen suoranainen velvollisuutensakin keskimääräistä pätevämpänä ihmisenä.
Totean edelleen saman kuin edellisessä kirjoituksessani. Rehtorin tehtäviin kuuluvan päätäntävallan käyttö ei ole narsismia. Rehtorin viran myötä tulee valtaa ja oikeuksia, ja niiden käyttö ei ole narsismia. Narsismia eivät myöskään ole presidentin, ministereiden, piispojen, johtavien lääkäreiden ym. valta ja oikeudet. - ??
maon lapsi kirjoitti:
"Koko tämä keskustelu kertauskursseista on ollut hakoteillä alusta lähtien. On väitetty, että lukion rehtori viime syksynä viime hetkellä olisi puolittanut kertauskurssit. Itse asiassa kertauskurssien laajuudesta päätettiin paljon aikaisemmin, jo edellisen vuoden keväällä opettajainkokouksessa. "
Missä vaiheessa puheenaihe vaihtui kertauskursseihin? Siksi toisekseen yllä oleva väitteesi on erittäin mustavalkoinen ja siksi pahasti harhaanjohtava (teet sen ilmeisesti tietoisesti?).
"Oettajakunta keskusteli asiasta ja oli sitä mieltä, että vain pitkässä matikassa järjestetään kokonainen kertauskurssi, muissa puolikas."
Älä kiitos pistä opettajien suihin sellaisia sanoja joita ei edelleenkään noin mustavalkoisesti ole sanottu.
"Se että kertauskurssit oli syksyllä puolikkaita ei ollut rehtorin aikaansaannosta eikä yllätys opettajille. Niin oli sovittu edellisenä keväänä."
Edellisenä keväänä oli näin sovittu kyllä, mutta matemaattisten aineiden osalta asia jätettiin vielä auki ("..asiaa selvitellään vielä.") Tuota selvittelyä ei koskaan tehty asiaan liittyvien aineenopettajien tiedusteluista huolimatta, ja puolittaminen tuli esille vasta kuin paperit oli lyöty kuntoon.
"Tämä koko kertauskurssikohu on ollut aivan järjetön show, joka alkaa muistuttaa muinaisia noitavainoja. Noitien sijasta nyt vain vainotaan rehtoreita."
Hellyyttäviä nämä sinun "terävät" loppukaneettisi. Hän on itse valtaa käyttänyt ja itse kantaa myös vastuun, ei sen kummempaa. Ja niin, kuinkas se nyt olikaan... Kenellä tässä nyt olikaan ainekset kasassa siviilikanteen tekemiseen syrjinnän perusteella, opettajilla vai rehtorilla? Hmm....Miten kukaan voi ymmärtää, että fraasi 'asiaa selvitellään vielä' tarkoittaisi sitä, että seuraavana syksynä tai seuraavana lukuvuonna pidettäisiin kokonaiset kertauskurssit? Tai että asiaa pitäisi selvitellä kesken lukuvuotta? Onko koko tämä soppa syntynyt siitä, että asioita on tulkittu kuten on haluttu? Eikö teillä ole elämässä riittävästi oikeita ongelmia, kun tällaisistakin pitää kehittää niitä?
- on jopa kuusi
maon lapsi kirjoitti:
Paitsi että puhut nyt pienistä kouluista, jossa pelivaraa ei opiskelija- ja kurssimäärien vuoksi juurikaan ole. On myös täysin eri asia omien opettajavalintojen suhteen, onko opettajia samassa aineessa 1-2 vai yli viisi kuten omassa lukiosasmme parhaimmillaan. Lukiomme kun sattuu olemaa Suomen suurimpia.
Siksi toisekseen Lukiolaisten liiton virallisen lukiolaisjulistuksen teesi nro 6 kuuluu näin: "Opiskelijalla on oltava mahdollisuus tietää kunkin kurssin opettaja ennen kurssin valitsemista ja mahdollisuus opetuksen nimettömään arviointiin kurssin päättyessä."
Ja kolmanneksi, jos meillä on tällainen opiskelijan kannalta erinomaisen hyvä ja tärkeä käytäntö täysin mahdollista toteuttaa, niin on se nyt hittolainen kumma jos siitä pitää yli tuhatpäisen joukon luopua vain siksi että se nyt ei oikein sovi johtoportaan intresseihin jos ikävät asiat paljastuu.eri opettajaa? (Koska kirjoitit, että "yli viisi", tulkitsen sen tarkoittavan siis ainakin kuutta.) Tuohan kuulostaa kauhistuttavalta. Onko muuten aina mahdollista ottaa juuri se itselle mieluisa opettaja? Tosi hieno homma, jos näin on!
- maon lapsi
?? kirjoitti:
Miten kukaan voi ymmärtää, että fraasi 'asiaa selvitellään vielä' tarkoittaisi sitä, että seuraavana syksynä tai seuraavana lukuvuonna pidettäisiin kokonaiset kertauskurssit? Tai että asiaa pitäisi selvitellä kesken lukuvuotta? Onko koko tämä soppa syntynyt siitä, että asioita on tulkittu kuten on haluttu? Eikö teillä ole elämässä riittävästi oikeita ongelmia, kun tällaisistakin pitää kehittää niitä?
No jos opiskelijat ovat kurssit valinneet kokonaisina ja sen jälkeen kokouksessa on kurssien kohtalo jätetty avoimeksi, niin kyllä sen nyt vaan niin voi olettaa että niihin ei ole koskettu. Varsinkin, jos asiasta ei ole vaivauduttu edes mainitsemaan (liekö ollut tärkeämpiä hänen korkeudelleen soveltuvia tehtäviä jotka menevät alaisten kanssa puhumisen edelle?).
Tällä tavalla se toimisi ainakin sellaisessa työpaikassa missä ilmapiiriä leima halu aktiiviseen keskusteluun ja asioista sopimiseen. Avoimesti. - maon lapsi
on jopa kuusi kirjoitti:
eri opettajaa? (Koska kirjoitit, että "yli viisi", tulkitsen sen tarkoittavan siis ainakin kuutta.) Tuohan kuulostaa kauhistuttavalta. Onko muuten aina mahdollista ottaa juuri se itselle mieluisa opettaja? Tosi hieno homma, jos näin on!
Esimerkiksi matematiikassa, tosin se ei tietenkään tarkoita sitä että jokaisessa jaksossa olisi mahdollisuus aina valita näiden kaikkien opettajien väliltä (en aivan tarkkaa lukumäärää uskalla sanoa, ainakin kuusi opettajaa tuli mieleen), mutta sen sijaan koko vuoden opiskeluita voi kokonaisuutena järkevästi sumplia niin että omat opiskelut menevät sulavasti samoilla opettajilla.
Sen voin taata täydellä varmuudella että oppimisesta saa paljon enemmän irti kun tietää kenen kurssille on menossa verrattuna siihen, että opettajat tulisivat bingokoneesta ja hyvällä tuurilla vieläpä aina eri. Toki on myös totta että kaikissa aineissa ei ehdottoman suurta merkitystä opettajalla ole.
Lukiomme on siis edelleen maamme suurimpia ja siksi opettaja- ja kurssimäärät ovat melko valtavia. Tämän kokoluokan kouluissa on myös suuri pelivara täysin mahdollista ja siksi myös opettajat pitää tietää etukäteen. Näin on aina toimittukin, muttä ei valitettavasti nyt - sattuneista syistä. Hittolainen. - maon lapsi
Antinarsisti kirjoitti:
Narsismin tulkintasi on vähän hätäisesti tehty. Tuo pätkä, jonka valitsit kirjoituksestani, sopisi myös pelkkiin itsepäisiin ihmisiin. Ydinasia tuossa 'lähtökohtaisesti oikeassa olemisessa' oli se, että se perustuu käsitykseen omasta suuruudesta.
Narsismiin kuuluu myös rajattomuus ja sellaisten oikeuksien otto, joita ihmisellä ei itse asiassa ole. Otetaan esimerkiksi liikenne. Narsisti ajaa aina ylinopeutta, koska hän on omasta mielestään keskimääräistä parempi kuljettaja. Hän ajaa myös humalassa, koska humala tuo hänen loistavaan ajotaitoonsa vain vähän luovuutta lisää. Nopeusrajoitukset, tieliikennelaki ym. eivät koske häntä, koska ne ovat niitä tavallisia ihmisiä, B-luokan ihmisiä varten. Narsisti itse on tietysti A-luokkaa.
Miten narsismi näkyy koulumaailmassa? Narsisti ei tietenkään noudata opetussuunnitelmaa, koska eihän se koske hänenlaisiaan. Tylsät rutiinit, kuten poissaoloseuranta ym., eivät kuulu hänenlaisilleen. Oman erinomaisuutensa takia hän myös uskoo tietävänsä, miten koulua pyöritetään. Tämä antaa hänelle oikeuden kärkkäästi tuoda esiin esimiehen vikoja. Sehän on hänen suoranainen velvollisuutensakin keskimääräistä pätevämpänä ihmisenä.
Totean edelleen saman kuin edellisessä kirjoituksessani. Rehtorin tehtäviin kuuluvan päätäntävallan käyttö ei ole narsismia. Rehtorin viran myötä tulee valtaa ja oikeuksia, ja niiden käyttö ei ole narsismia. Narsismia eivät myöskään ole presidentin, ministereiden, piispojen, johtavien lääkäreiden ym. valta ja oikeudet."Miten narsismi näkyy koulumaailmassa? Narsisti ei tietenkään noudata opetussuunnitelmaa, koska eihän se koske hänenlaisiaan. Tylsät rutiinit, kuten poissaoloseuranta ym., eivät kuulu hänenlaisilleen."
Tulkitsen että kirjoituksesi on jälleen kohdistettu erääseen fysiikan lehtoriin?
Asia selvä. Tuo opetussuunnitelman laiminlyönti oli melko mielenkiintoinen väite. Kaipaisin ehdottomasti lisätietoa!
Mitä tulee "tylsiin rutiineihin, kuten poissaoloseurantaan", niin pullshit! Minun tietooni ei ole tullut yhtäkään opettajaa joka ei hoitaisi poissaoloseurantaa joka tunti. Myöskään en tiedä yhtäkään opettajaa, joka päästäisi kurssista läpi ilman että kaikki poissaolot on selvitetty. Se on totta että opettajakohtaisia eroja siinä miten he suhtautuvat poissaolojen määrään. Pääasia on se että kaikki opettajat merkitsevät poissaolot yhteiseen seurantajärjestelmään ja kaikille ne pitää myös selvittää. Osa opettajista kokee tiukan "4. poissaolo > ulos kurssilta" säännön toimivaksi ja toiset taas ajattelevat että jos haluaa pudottaa turhaan kurssiarvosanojaan myöhästymisillä ja poissaoloilla niin saa niin tehdä sillä on itse vastuussa omista opiskeluistaan ja koulunkäynnin etenemisestä. Nämä ovat kuitenkin normaaleja eroja ihmisten kasvatusmetodeissa ja periaatteissa ja on turha liittää siihen mitään dramatiikkaa sanalla narsismi. - Antinarsisti
maon lapsi kirjoitti:
"Miten narsismi näkyy koulumaailmassa? Narsisti ei tietenkään noudata opetussuunnitelmaa, koska eihän se koske hänenlaisiaan. Tylsät rutiinit, kuten poissaoloseuranta ym., eivät kuulu hänenlaisilleen."
Tulkitsen että kirjoituksesi on jälleen kohdistettu erääseen fysiikan lehtoriin?
Asia selvä. Tuo opetussuunnitelman laiminlyönti oli melko mielenkiintoinen väite. Kaipaisin ehdottomasti lisätietoa!
Mitä tulee "tylsiin rutiineihin, kuten poissaoloseurantaan", niin pullshit! Minun tietooni ei ole tullut yhtäkään opettajaa joka ei hoitaisi poissaoloseurantaa joka tunti. Myöskään en tiedä yhtäkään opettajaa, joka päästäisi kurssista läpi ilman että kaikki poissaolot on selvitetty. Se on totta että opettajakohtaisia eroja siinä miten he suhtautuvat poissaolojen määrään. Pääasia on se että kaikki opettajat merkitsevät poissaolot yhteiseen seurantajärjestelmään ja kaikille ne pitää myös selvittää. Osa opettajista kokee tiukan "4. poissaolo > ulos kurssilta" säännön toimivaksi ja toiset taas ajattelevat että jos haluaa pudottaa turhaan kurssiarvosanojaan myöhästymisillä ja poissaoloilla niin saa niin tehdä sillä on itse vastuussa omista opiskeluistaan ja koulunkäynnin etenemisestä. Nämä ovat kuitenkin normaaleja eroja ihmisten kasvatusmetodeissa ja periaatteissa ja on turha liittää siihen mitään dramatiikkaa sanalla narsismi.Kirjoitukseni ei ollut kohdistettu kehenkään. Tulkintasi on täysin omasi.
- -
kapinoija kirjoitti:
Asia ei jää tähän, me oppilaat ollaan hyvin vahvasti nousemassa kapinaan! Voi voi rehtori parkaa sitte, saas nähdä ettei oppilaita jätetä huomiotta enää toiste.Miksi oppilaiden pitäisi nousta kapinaan ja tehdä likainen työ opettajien puolesta? Antaa opettajien hoitaa omat ongelmansa itse. Tässäkin jutussa on kyse opettajien keskinäisistä kaunoista. Ei ne oppilaille kuulu.
- Toivottua tarkennusta
maon lapsi kirjoitti:
"Koko tämä keskustelu kertauskursseista on ollut hakoteillä alusta lähtien. On väitetty, että lukion rehtori viime syksynä viime hetkellä olisi puolittanut kertauskurssit. Itse asiassa kertauskurssien laajuudesta päätettiin paljon aikaisemmin, jo edellisen vuoden keväällä opettajainkokouksessa. "
Hellyyttäviä nämä sinun "terävät" loppukaneettisi. Hän on itse valtaa käyttänyt ja itse kantaa myös vastuun, ei sen kummempaa. Ja niin, kuinkas se nyt olikaan... Kenellä tässä nyt olikaan ainekset kasassa siviilikanteen tekemiseen syrjinnän perusteella, opettajilla vai rehtorilla? Hmm....Mitä tarkennusta tässä enää kaivataan? Asiat on niin, kuten jo kerran kirjoitin. En minä ala kipitellä kaupungilla ja todistaa tosiasioita oikeiksi. Jos joku (muistihäiriöinen) muistaa toisin, tarkistakoon asian pöytäkirjoista. Suurin osa opettajista piti puolikkaat kertauskurssinsa ihan rauhallisesti viime syksynä. Kyllä niille oli tullut selväksi, että pitkää matikkaa lukuunottamatta kaikki kertauskurssit on puolikkaita.
Koko tämä kertauskurssi- ja kapinajuttu on ihan absurdi. On aika outoa ajatella, että jossakin olisi koulu, jossa rehtori tekisi kaikkensa vaikeuttaakseen oppilaiden opiskelua ja siten huonontaisi koulun tuloksia. Se on aika vainoharhainen ajatus itse asiassa.
- uksittelija
sitten sen näkee
- GOGOGOGO
Seinäjoen lukioon pääsevät kaikki, jotka jaksavat talon ovet avata! Hyvää ja opintäyteistä syssyä teille pikku kullanmurut! Te nuoret ootta niin suloosia, ku te ootta niin "radikaaleja" ja kapinallisia. Oikein odotan teitin syssylle suunnittelemaanne kapinaa reksiä vastaan... Go for it babies!
- lukiolainen.
GOGOGOGO kirjoitti:
Seinäjoen lukioon pääsevät kaikki, jotka jaksavat talon ovet avata! Hyvää ja opintäyteistä syssyä teille pikku kullanmurut! Te nuoret ootta niin suloosia, ku te ootta niin "radikaaleja" ja kapinallisia. Oikein odotan teitin syssylle suunnittelemaanne kapinaa reksiä vastaan... Go for it babies!
Pääsyraja oli tänä kesän muistaakseni n. KA 7,8 että ei se nyt aivan noinkaan ole... Opinnot taas sujuu erittäin hyvin kiitos kysymästä. Radikaalisuudesta en niin tiedä, lähinnä tunuu että ihmiset ovat erittäin turhautuneita tähän kaikkeen. Mistään suunnitelmasta rehtoria vastaan en ole kuullut, mutta sen kyllä uskon että opiskelijat ilmaisevat vahvasti näkemyksensä jos kokevat tulleensa tallatuiksi. Eniten tässä odotetaan millaisia vastauksia tulemme saamaan oikeusjärjestelmältämme.
Tekstisi kirjoitusasu vaikuttaa muuten hieman meitä opiskelijoita halventavalta. Tulet todennäköisesti hyvin toimeen erään koulumme opettajan kanssa jonka lausunnot meitä opiskelijoita kohtaan ovat olleet samaa luokkaa. Mutta tuohon asenteeseenhan on meidän koulussa paikoitellen totuttu... Toivottavasti olet ylpeä itsestäsi. - päässytkään
GOGOGOGO kirjoitti:
Seinäjoen ihailemaasi lukioon alhaisen keskiarvon takia. Haeppa nyt vielä kiireesti Ylistaron, Peräseinäjoen tai Nurmon parempiin lukioihin peruutuspaikoille, jos siellä ei olisikaan niitä vieroksumisiasi "radikaaleja ja kapinallisia".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman491516Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761345Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊86993- 17982
- 86936
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187876Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20831- 82811
Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi93797Kaipaan seuraasi niin
monella eri tavalla ja tasolla. En tiedä mitä tapahtui, mutta niin vain kävi että ihastuin sinuun.17740