Lainaus;
>Varsinaista pirunkusea on tänä kesänä kuultu Lapin ankeilta aavoilta.
Raamattu opetus pielessä,
Kolminaisuusoppi pielessä,
seurakuntaoppi pielessä,
sovitusoppi pielessä,
käsitys sakramenteista, kasteesta, ehtoollisesta ja ripistä, pielessä
ja kuitenkin jatkuvasti hoetaan kuin transsissa, kuin käärmeenlumoajan pillillä "oikea oppi, meillä on oikea oppi, oikea oppi"
on luudalle töitä ja suurelle Esikoisellemme hommia, että tämä horkkatauti, Lapin kuume, saataisiin hoidettua ja raamatulliset vartijat Siionin muureille taas vahtimaan, etteivät sudet pääse näin Kristuksen kalliilla verellä ostettuja ihmisiä siellä raatelemaan. >>>
Lainaus toisaalta
19
298
Vastaukset
- Nyttentota
Me Jeesukseen uskovat sanomme kuin yhdestä suusta, että kiitos tarjouksestanne, mutta Jeesuksen ja apostolien tarjous voitti. Jeesuksen vanhurskaus on täydellinen, sen me otamme vastaan ja teidän ehdottamanne (ihmisten rakentaman) vanhurskauden me hylkäämme sontana, Kristusta Herraamme ylistäen, hallelujaa kiitos Jeesus.
Emme kuitenkaan hylkää niitäkään jotka vielä lain alla elävät tuntematta Kristusta Vapahtajanaan, vaan rukoilemme heidänkin puolestaan että uskosta tuleva vanhurskaus heille kirkastuisi.- Kuolleenuskonpappi
Kannattaisi lukea_
Yksimielisyyden ohjeesta fragmentti:
"Ja vielä alempana: "Jos Zwinglin opettama alloiosis pätee, silloin Kristuksen on pakko olla kaksi eri persoonaa, jumalallinen ja inhimillinen. Zwinglihän panee kärsimyksestä puhuvat lauselmat koskemaan yksistään inhimillistä luontoa ja väittää, ettei niillä ole mitään tekemistä jumaluuden kanssa. Jos teot jaetaan kahteen eri ryhmään, on persoonakin jaettava kahtia, sillä sekä tekeminen että kärsiminen ovat persoonan asia, ei luontojen. Persoonahan kaiken tekee ja kärsii, milloin toisen, milloin toisen luonnon puolesta. Oppineet sen kyllä tietävä varsin hyvin. Juuri siksi me olemme siinä vakaumuksessa, että Herramme Kristus on Jumala ja ihminen yhtenä persoonana, niin että luontoja ei sekoiteta eikä persoonaa jaeta osiin (non confundendo naturas nec dividendo personam)."
Teoksessaan Kirkolliskokouksista ja kirkoista tohtori Luther kirjoittaa: 85 "Meidän kristittyjen tulee tietää, että jos Jumala ei ole painona toisessa vaakakupissa, me kuppeinemme kyllä painumme pohjaan saakka. Tarkoitan, että me olemme tuhon omat, jos puolestamme on kuollut vain ihminen, ei Jumala. Mutta jos toisessa vaakakupissa on 'Jumalan kuolema' ja 'Jumala kuolleena', silloin se painuu alas ja me lennähdämme ylös, kun kuppimme olisi tyhjä. Jumala pääsee sitten kyllä ylös takaisin, hän kyllä pääsee poiskin vaakakupistaan. Mutta vaakakuppiin hän ei olisi voinut istuutua, ellei hän olisi tullut kaltaiseksemme ihmiseksi, niin että voidaan puhua Jumalan kuolleena olemisesta, Jumalan piinasta, Jumalan verestä ja Jumalan kuolemasta. Omassa luonnossaan Jumala ei voi kuolla. Mutta nytpä Jumala ja ihminen ovat yhtyneet yhdeksi persoonaksi, niin että meillä on täysi oikeus puhua Jumalan kuolemasta silloin kun se ihminen kuolee, joka on Jumalan kanssa yhtä eli yksi persoona."
On siis aivan ilmeisesti väärin sanoa tai kirjoittaa, että sellaiset sanonnat kuin "Jumala on kärsinyt" ja "Jumala on kuollut" ovat pelkkiä sanoja (praedicatio verbalis) eikä täyttä totta. Yksinkertainen kristillinen uskomme todistaa, että ihmiseksi tullut Jumalan Poika on kärsinyt ja kuollut puolestamme ja lunastanut meidät verellään.
Toiseksi. Kun Kristus hoitaa virkaansa, ei hänen persoonansa toimi eikä vaikuta vain yhdessä luonnossa, ei vain yhden luonnon myötä, kautta tai mukaisesti, vaan kummassakin luonnossaan, kummankin luontonsa myötä ja kautta. Khalkedonin kirkolliskokous ilmaisi asian niin, että toinen luonto vaikuttaa toisen yhteydessä kaiken mikä on kummallekin ominaista. Kristus on siis välimiehemme, lunastajamme, kuninkaamme, ylipappimme, päämme, paimenemme jne. kummankin luontonsa puolesta, ei ainoastaan toisen, joko jumalallisen tai inhimillisen. Tätä oppia on toisaalla käsitelty perusteellisemmin. " - ! huomautus
Kuolleenuskonpappi kirjoitti:
Kannattaisi lukea_
Yksimielisyyden ohjeesta fragmentti:
"Ja vielä alempana: "Jos Zwinglin opettama alloiosis pätee, silloin Kristuksen on pakko olla kaksi eri persoonaa, jumalallinen ja inhimillinen. Zwinglihän panee kärsimyksestä puhuvat lauselmat koskemaan yksistään inhimillistä luontoa ja väittää, ettei niillä ole mitään tekemistä jumaluuden kanssa. Jos teot jaetaan kahteen eri ryhmään, on persoonakin jaettava kahtia, sillä sekä tekeminen että kärsiminen ovat persoonan asia, ei luontojen. Persoonahan kaiken tekee ja kärsii, milloin toisen, milloin toisen luonnon puolesta. Oppineet sen kyllä tietävä varsin hyvin. Juuri siksi me olemme siinä vakaumuksessa, että Herramme Kristus on Jumala ja ihminen yhtenä persoonana, niin että luontoja ei sekoiteta eikä persoonaa jaeta osiin (non confundendo naturas nec dividendo personam)."
Teoksessaan Kirkolliskokouksista ja kirkoista tohtori Luther kirjoittaa: 85 "Meidän kristittyjen tulee tietää, että jos Jumala ei ole painona toisessa vaakakupissa, me kuppeinemme kyllä painumme pohjaan saakka. Tarkoitan, että me olemme tuhon omat, jos puolestamme on kuollut vain ihminen, ei Jumala. Mutta jos toisessa vaakakupissa on 'Jumalan kuolema' ja 'Jumala kuolleena', silloin se painuu alas ja me lennähdämme ylös, kun kuppimme olisi tyhjä. Jumala pääsee sitten kyllä ylös takaisin, hän kyllä pääsee poiskin vaakakupistaan. Mutta vaakakuppiin hän ei olisi voinut istuutua, ellei hän olisi tullut kaltaiseksemme ihmiseksi, niin että voidaan puhua Jumalan kuolleena olemisesta, Jumalan piinasta, Jumalan verestä ja Jumalan kuolemasta. Omassa luonnossaan Jumala ei voi kuolla. Mutta nytpä Jumala ja ihminen ovat yhtyneet yhdeksi persoonaksi, niin että meillä on täysi oikeus puhua Jumalan kuolemasta silloin kun se ihminen kuolee, joka on Jumalan kanssa yhtä eli yksi persoona."
On siis aivan ilmeisesti väärin sanoa tai kirjoittaa, että sellaiset sanonnat kuin "Jumala on kärsinyt" ja "Jumala on kuollut" ovat pelkkiä sanoja (praedicatio verbalis) eikä täyttä totta. Yksinkertainen kristillinen uskomme todistaa, että ihmiseksi tullut Jumalan Poika on kärsinyt ja kuollut puolestamme ja lunastanut meidät verellään.
Toiseksi. Kun Kristus hoitaa virkaansa, ei hänen persoonansa toimi eikä vaikuta vain yhdessä luonnossa, ei vain yhden luonnon myötä, kautta tai mukaisesti, vaan kummassakin luonnossaan, kummankin luontonsa myötä ja kautta. Khalkedonin kirkolliskokous ilmaisi asian niin, että toinen luonto vaikuttaa toisen yhteydessä kaiken mikä on kummallekin ominaista. Kristus on siis välimiehemme, lunastajamme, kuninkaamme, ylipappimme, päämme, paimenemme jne. kummankin luontonsa puolesta, ei ainoastaan toisen, joko jumalallisen tai inhimillisen. Tätä oppia on toisaalla käsitelty perusteellisemmin. "Älä sinä tule tänne opettamaan harhaoppejasi!
- se varmasati on
! huomautus kirjoitti:
Älä sinä tule tänne opettamaan harhaoppejasi!
Onko luterilainen oppi sinulle harhaoppia?
Voi voi sentään! Mene sitten adventistien palstalle pyhittymään!! - ! huomautus
se varmasati on kirjoitti:
Onko luterilainen oppi sinulle harhaoppia?
Voi voi sentään! Mene sitten adventistien palstalle pyhittymään!!Älä tuollaisia höpötä, me luterilaiset uskomme YKSIN Kristukseen.
- sulle on sanonut????
! huomautus kirjoitti:
Älä tuollaisia höpötä, me luterilaiset uskomme YKSIN Kristukseen.
Lue ensin, puhu vasta sitten. Jos et omin avuin ymmärrä, pyydä apua!
- ! huomautus
sulle on sanonut???? kirjoitti:
Lue ensin, puhu vasta sitten. Jos et omin avuin ymmärrä, pyydä apua!
Missään tapauksessa en lue viestejäsi, vaan kehoitan harhaoppista poistumaan.
- iiiiiiiiiiiiii
! huomautus kirjoitti:
Missään tapauksessa en lue viestejäsi, vaan kehoitan harhaoppista poistumaan.
Kirjoitus ei ollut tarkoitettu sinulle SK!
! huomautus kirjoitti:
Missään tapauksessa en lue viestejäsi, vaan kehoitan harhaoppista poistumaan.
LOPETA HETI tuo toisten häätäminen. Se EI OLE sinun tehtäväsi. Jos joku visti häiritsee, käytä ilmoituslinkkiä ja perustele poistopyyntösi.
- ! huomautus
iiiiiiiiiiiiii kirjoitti:
Kirjoitus ei ollut tarkoitettu sinulle SK!
Vääräoppista karta, tämä on Jumalan sana. Ja me luterilaiset uskomme Jeesukseen, pidä sinä puujumalasi, mutta älä kanna niitä tänne näytille.
- emmämittäntiärä
Eslest kirjoitti:
LOPETA HETI tuo toisten häätäminen. Se EI OLE sinun tehtäväsi. Jos joku visti häiritsee, käytä ilmoituslinkkiä ja perustele poistopyyntösi.
Kaveri on sen verran kiihkoissaan, ettei tajua, että teksti on suora lainaus
Yksimielisyyden Ohjeesta, joka on yksi Luterilaisen kirkon tunnustuksia.
Hän häätää sitten pois! - kuin ufo
Kuolleenuskonpappi kirjoitti:
Kannattaisi lukea_
Yksimielisyyden ohjeesta fragmentti:
"Ja vielä alempana: "Jos Zwinglin opettama alloiosis pätee, silloin Kristuksen on pakko olla kaksi eri persoonaa, jumalallinen ja inhimillinen. Zwinglihän panee kärsimyksestä puhuvat lauselmat koskemaan yksistään inhimillistä luontoa ja väittää, ettei niillä ole mitään tekemistä jumaluuden kanssa. Jos teot jaetaan kahteen eri ryhmään, on persoonakin jaettava kahtia, sillä sekä tekeminen että kärsiminen ovat persoonan asia, ei luontojen. Persoonahan kaiken tekee ja kärsii, milloin toisen, milloin toisen luonnon puolesta. Oppineet sen kyllä tietävä varsin hyvin. Juuri siksi me olemme siinä vakaumuksessa, että Herramme Kristus on Jumala ja ihminen yhtenä persoonana, niin että luontoja ei sekoiteta eikä persoonaa jaeta osiin (non confundendo naturas nec dividendo personam)."
Teoksessaan Kirkolliskokouksista ja kirkoista tohtori Luther kirjoittaa: 85 "Meidän kristittyjen tulee tietää, että jos Jumala ei ole painona toisessa vaakakupissa, me kuppeinemme kyllä painumme pohjaan saakka. Tarkoitan, että me olemme tuhon omat, jos puolestamme on kuollut vain ihminen, ei Jumala. Mutta jos toisessa vaakakupissa on 'Jumalan kuolema' ja 'Jumala kuolleena', silloin se painuu alas ja me lennähdämme ylös, kun kuppimme olisi tyhjä. Jumala pääsee sitten kyllä ylös takaisin, hän kyllä pääsee poiskin vaakakupistaan. Mutta vaakakuppiin hän ei olisi voinut istuutua, ellei hän olisi tullut kaltaiseksemme ihmiseksi, niin että voidaan puhua Jumalan kuolleena olemisesta, Jumalan piinasta, Jumalan verestä ja Jumalan kuolemasta. Omassa luonnossaan Jumala ei voi kuolla. Mutta nytpä Jumala ja ihminen ovat yhtyneet yhdeksi persoonaksi, niin että meillä on täysi oikeus puhua Jumalan kuolemasta silloin kun se ihminen kuolee, joka on Jumalan kanssa yhtä eli yksi persoona."
On siis aivan ilmeisesti väärin sanoa tai kirjoittaa, että sellaiset sanonnat kuin "Jumala on kärsinyt" ja "Jumala on kuollut" ovat pelkkiä sanoja (praedicatio verbalis) eikä täyttä totta. Yksinkertainen kristillinen uskomme todistaa, että ihmiseksi tullut Jumalan Poika on kärsinyt ja kuollut puolestamme ja lunastanut meidät verellään.
Toiseksi. Kun Kristus hoitaa virkaansa, ei hänen persoonansa toimi eikä vaikuta vain yhdessä luonnossa, ei vain yhden luonnon myötä, kautta tai mukaisesti, vaan kummassakin luonnossaan, kummankin luontonsa myötä ja kautta. Khalkedonin kirkolliskokous ilmaisi asian niin, että toinen luonto vaikuttaa toisen yhteydessä kaiken mikä on kummallekin ominaista. Kristus on siis välimiehemme, lunastajamme, kuninkaamme, ylipappimme, päämme, paimenemme jne. kummankin luontonsa puolesta, ei ainoastaan toisen, joko jumalallisen tai inhimillisen. Tätä oppia on toisaalla käsitelty perusteellisemmin. "Anteeksi ruma aloitukseni,mut eihän kirjoituksessasi ole päätä eikä häntää.Onhan siinä jotain ok mut kokonaisuus päin Raamatun Sanaa.Se on totta,Kristus on kaikkea mitä sanot.Muu onkin ihan utopististä!JUMALA ANTOI POIKANSA(pyhän,synnittömän)rakkaudessaan kärsimään meidän syntimme ihmiseksi tulleena muttaPYHÄNÄ.Kärsimyksensä jälkeen Hän vuodatti Pyhän Hengen opetuslastensa päälle.Pyhänä Hän tänne syntyi,Pyhänä lähti ylös Isänsä tykö.Jeesus kärsi viattomana,kokopyhänä kaikkien meidän syntimme.KOLMINAISUUSOPPI on sinulta hukassa.Rukoilen sinulle ymmärrystä,lue Raamattua.Jeesus ei ole koskaan tehnyt syntiä,niin SUURESTI HÄN poikkeaa meistä syntisistä ,perisyntisistä ihmisestä.HÄN kulki alennuksen tietä,meidän tähden , Hän pyyhki syntimme pois kertaheitolla,koko maailman synnin.Ken Hänen Armoonsa uskoo,pelastuu,rukoilen sinulle ymmärrystä,lämmöllä peppiina ps.USKO,ARMO,KRISTUKSEN TÄHDEN.AMEN
- ! huomautus
emmämittäntiärä kirjoitti:
Kaveri on sen verran kiihkoissaan, ettei tajua, että teksti on suora lainaus
Yksimielisyyden Ohjeesta, joka on yksi Luterilaisen kirkon tunnustuksia.
Hän häätää sitten pois!Palkkavaimoa poikineen on ajettava ulos seurakunnasta hyvin aktiivisesti. Nyt nähdään lestadiolaisuudessa vakava esimerkki mihin palkkavaimon, (siis vähäisimmissäkään määrin ihmisen tekoon perustuvan vanhurskauden) liehittely on lopulta johtanut. Porua parkua itsesääliä häpeää vihaa ja riitaa, naisten asusteiden ja pukeutumisen vainoamista, sekä toistakummentä hajaannusta alle sadan vuoden aikana. Etten enää tarkemmin sano, niin riittäköön tämä karmeus esimerkiksi!!
! huomautus kirjoitti:
Palkkavaimoa poikineen on ajettava ulos seurakunnasta hyvin aktiivisesti. Nyt nähdään lestadiolaisuudessa vakava esimerkki mihin palkkavaimon, (siis vähäisimmissäkään määrin ihmisen tekoon perustuvan vanhurskauden) liehittely on lopulta johtanut. Porua parkua itsesääliä häpeää vihaa ja riitaa, naisten asusteiden ja pukeutumisen vainoamista, sekä toistakummentä hajaannusta alle sadan vuoden aikana. Etten enää tarkemmin sano, niin riittäköön tämä karmeus esimerkiksi!!
Nyt on syntynyt varmaan joku sekaannus. En ota millään tavalla kantaa siihen, ketä ajetaan tai ollaan ajamatta pois jostain seurakunnasta tai herätysliikkeestä. Minä tarkoitan ainoastaan ja yksinomaan TÄTÄ KESKUSTELUPALSTAA, jossa ihmiset taustoistaan ja ajattelutavoistaan riippumatta saavat keskustella lestadiolaisuudesta ja asioista, jotka ovat lestadiolaisuudelle tärkeitä.
Jokainen joka käyttäytyy siivosti ja pysyttäytyy palstan säännöistä ja keskustelunaihe edes väljästi ajateltuna viistää lestadiolaisuutta, saa esittää täällä mielipteensä. Jos joku on sitä mieltä, että autuus on housunlahkeen leveydessä tai liinan yksivärisyydessä, hänellä on oikeus ihan rauhassa ja kenenkään ahdistelematta sanoa se täällä. Jos taas joku on sitä mieltä että autuus on ainoastaan Kristuksen vanhurskaudessa ja sen uskolla omistamisessa, tämänkin mielipiteen saa lausua vapaasti ja ilman häätämisen pelkoa.
Jos taas jollakin on näkemys, jonka mukaan sekä liina- että uskonvanhurskaus ovat molemmat ihmisten keksintöä, tällainenkin mielipide tässä lestadiolaisia vahvasti koskettavassa asiassa on täysin sallittu eikä mielipiteen perusteella saa tätäkään häätää pois. Joko tämä asia nyt tuli ihan selväksi? Onko mielipiteiden tasa-arvoinen kohtelu jonkun mielestä ateistien ja vapaa-ajattelijoiden suosimista?
- teuta
Ei mitään , kaikki oli jo tiedossa , viime kerralta yhtäsekaisin kun
silloinkin mikään ei ole selvinnyt kahden vuoden aikana , ja näyttää ,
että ei selviikkään , siksi vähän on aikaa jäljellä .- son Jumala tiios
Jumala on tämän sallinut, uskon että hänellä on kaiken takana tarkoitus.
Moni meistä on jo päässyt ihmisopin kahleista. Moni on oppinut myös rukoilemaan. - teuta
son Jumala tiios kirjoitti:
Jumala on tämän sallinut, uskon että hänellä on kaiken takana tarkoitus.
Moni meistä on jo päässyt ihmisopin kahleista. Moni on oppinut myös rukoilemaan.Se oli aivan varmasti ihmisien käres, sanon esimerkin , se oli tuo KASTE asia
en olisi koskaan uskonut Heidän suusta kuulevani, että kaste olisi ihmis työ
niinkuin GP. sanoi maanantaiiltana viimeksi ?
- ...
Näiden lappalaisten harhaoppiset puheet on varmaan saanut monet kristityt ottamaan Raamatun esiin kirjahyllystä. Olen ainakin itse saanut runsaasti kipinää tutustua tarkemmin Raamatun kirjoituksiin.
- ! huomautus
Että me yhä syvemmin Raamatun kirjoitetun sanan kautta juurtuisimme häneen joka on meidät kallilla verellään Jumalan omiksi ostanut. Kuin myös kehoituksena rukoukseen koko herätysliikkeen ja sen piirissä elävien kristittyjen puolesta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa
Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r345888Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta
kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.4982641JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!
Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t162364Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä
Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳291643En tiedä miksi kerroin sinusta täällä
Siksi kai, kun meidän juttu on niin alkuvaiheessa, etten voi vielä puhua siitä kenellekään.171169Sattuma ja muutama väärinkäsitys
vaikuttivat siihen millaiseksi tämä kaikki muodostui. Pienet aikanaan huomaamattomat käänteet. Seuraava näytös on jo tul301087Nolointa ikinä miehelle
On ghostata nainen jonka kanssa on ollut ystävä tai ollu orastavaa tapailua pidemmän aikaa. Osoittaa sellaista moukkamai261059- 161028
Oho! Queen of Fucking Everything villitsee - Ikean sininen luottotuote nappasi hervottoman idean!
Ikea on ajan hermoilla! Aika hauska idea ja Queen of Fucking Everything -ajatus toimii hyvin tässäkin. Lue lisää: http71024Ei ois kyllä kivaa
Jos miestä ei kiinnostais ollenkaan minun seura. Aina huitelis ties missä tai olis omassa seurassaan. Kaikki muu ois kiv4957