voiko olla krampiton ja kivuton KM?
mulla on sairaan runsasta vuotoa neljättä päivää jo, ei ollenkaan tyypillistä. oviksen olin bongannut ja menkat puoltoista viikkoa myöhässä. raskaustestiä en ollut tehnyt. menkkojen alkamisen aikaan tuli vähäistä vuotoa mikä loppui. ja sit kunnon yli viikko siitä alkoi todella runsas vuoto, mua huimaa, mutta kramppeja eikä kipuja ole.
voiko olla ns kivuton km?
11
4161
Vastaukset
- nippimys
Voi olla ilman kipuja.. Itselläni ensimmäinen KM oli täysin kivuton mutta nyt toisessa aivan hirvittävät krampit.
Toisekseen vuodot eivät välttämättä tarkoita keskenmenoa. Kaikki on niin yksilöllistä että kannattaisi vain mennä lääkäriin.
Ei vain mahdollisen keskenmenon takia vaan vuotojen, koska sanoit että sinua huimaa joten saatat menettää liikaa verta..
Millaista se veri on ja kuinka runsasta?- ap.
semmoista todella tumman tumman punaista ja mukana hyytymiä. maha on hieman arkana mutta siis varsinaista kipua ei ole..
muutamassa tunnissa tulee paksuimman tamppoonin läpi. - nippimys
ap. kirjoitti:
semmoista todella tumman tumman punaista ja mukana hyytymiä. maha on hieman arkana mutta siis varsinaista kipua ei ole..
muutamassa tunnissa tulee paksuimman tamppoonin läpi.Jos olet raskaani nii hyytymät eivät yleensä ole hyvä asia.. Eikä myöskään paksu tumma veri.. Sinun kannattaisi mennä lääkäriin kertomaan tilanteesi.. Tai edes soita terveyskeskukseen niin hoitaja jo osaa päätellä mikä on parasta. Tuo voi olla vaarallista, voit menettää liikaa verta.
- ap.
nippimys kirjoitti:
Jos olet raskaani nii hyytymät eivät yleensä ole hyvä asia.. Eikä myöskään paksu tumma veri.. Sinun kannattaisi mennä lääkäriin kertomaan tilanteesi.. Tai edes soita terveyskeskukseen niin hoitaja jo osaa päätellä mikä on parasta. Tuo voi olla vaarallista, voit menettää liikaa verta.
kun jo neljättä päivää tulee tätä runsasta vuotoa niin siksi epäilen km olevan menossa. kun on menkat niin runsasta mulla tulee päivän pari ihan korkeintaan. eikä enää siis toivoa jos tämä on tosiaan km..
kiitos kun vastasitte, mietin vaan vastaako tällainen vuoto (kuvauksen perusteella) keskenmenoa yleensä. kun on näin varhain vielä ei varmaan tartte tehdä mitään lääkärissä? soitan nyt kuitenkin.. :( - Nippimys
ap. kirjoitti:
kun jo neljättä päivää tulee tätä runsasta vuotoa niin siksi epäilen km olevan menossa. kun on menkat niin runsasta mulla tulee päivän pari ihan korkeintaan. eikä enää siis toivoa jos tämä on tosiaan km..
kiitos kun vastasitte, mietin vaan vastaako tällainen vuoto (kuvauksen perusteella) keskenmenoa yleensä. kun on näin varhain vielä ei varmaan tartte tehdä mitään lääkärissä? soitan nyt kuitenkin.. :(Jos sinulla on keskenmeno niin kannattaa silti käydä tarkastamassa.. Viikkoja kertomasi perusteella kumminkin 5-6 joten jos sait keskenmenon niin kohtuun voi jäädä jäämiä jotka aiheuttavat tulehdusta tai sitten ne ovat pahaksi seuraavalle raskaudelle..
Kyllä ne lääkärissä tietää paremmin.
Jos kyseessä on keskenmeno niin valitettavasti sille ei voi tehdä mitään :( Itselläni on toinen keskenmeno nyt menossa :(
Viikkoja 6 ja vielä tällä viikolla käyn ultrassa tarkistamassa että onko kaikki tullut ulos vai pitääkö vielä kaavinta tehdä. kyllä tämä kipeetä tekee henkisesti.. Silti pitää vain jotenkin yrittää jaksaa eteenpäin ja odottaa parempaa päivää!!
Soita tosiaan sinne lääkäriin niin he kyllä sitten neuvovat eteenpäin.
Paljon voimia sinulle!!! - ap.
Nippimys kirjoitti:
Jos sinulla on keskenmeno niin kannattaa silti käydä tarkastamassa.. Viikkoja kertomasi perusteella kumminkin 5-6 joten jos sait keskenmenon niin kohtuun voi jäädä jäämiä jotka aiheuttavat tulehdusta tai sitten ne ovat pahaksi seuraavalle raskaudelle..
Kyllä ne lääkärissä tietää paremmin.
Jos kyseessä on keskenmeno niin valitettavasti sille ei voi tehdä mitään :( Itselläni on toinen keskenmeno nyt menossa :(
Viikkoja 6 ja vielä tällä viikolla käyn ultrassa tarkistamassa että onko kaikki tullut ulos vai pitääkö vielä kaavinta tehdä. kyllä tämä kipeetä tekee henkisesti.. Silti pitää vain jotenkin yrittää jaksaa eteenpäin ja odottaa parempaa päivää!!
Soita tosiaan sinne lääkäriin niin he kyllä sitten neuvovat eteenpäin.
Paljon voimia sinulle!!!isot pahoittelut sinulle :((
millaista sinun vuotosi on jos saa kysyä? sinulla siis kipujakin, mitä minulla ei oikeastaan ole..
itselläni saattoi olla kemiallinen, taikka sitten ehkä jopa onnistui kunnolla tarraamaan kiinni ja sittenkin lipsui. testiä en tehnyt kun niitä tehdessä on joskus ihmeellisten kiertojen takia tullut petyttyä niin katkerasti. ajattelin vielä odottaa ja testata tällä viikolla mutta sitten tulva alkoikin :(
ei varmaan ole keinoa tietää onko tämä oikea KM, vaikko vaan kiertoni oikku, todella runsas ja epänormaali sellainen.. mulla ei mitään "isompaa" ole tullut ulos, tamppoonia pidän, pieniä hyytymiä olen nähnyt. tosin en ole kamalasti niitä analysoinutkaan :(
voimia sinullekkin!!! - nippimys
ap. kirjoitti:
isot pahoittelut sinulle :((
millaista sinun vuotosi on jos saa kysyä? sinulla siis kipujakin, mitä minulla ei oikeastaan ole..
itselläni saattoi olla kemiallinen, taikka sitten ehkä jopa onnistui kunnolla tarraamaan kiinni ja sittenkin lipsui. testiä en tehnyt kun niitä tehdessä on joskus ihmeellisten kiertojen takia tullut petyttyä niin katkerasti. ajattelin vielä odottaa ja testata tällä viikolla mutta sitten tulva alkoikin :(
ei varmaan ole keinoa tietää onko tämä oikea KM, vaikko vaan kiertoni oikku, todella runsas ja epänormaali sellainen.. mulla ei mitään "isompaa" ole tullut ulos, tamppoonia pidän, pieniä hyytymiä olen nähnyt. tosin en ole kamalasti niitä analysoinutkaan :(
voimia sinullekkin!!!Tosissaan nyt on kovat krampit päällä.. Ensimmäisessä keskenmenossa ei ollut minkäännäköisiä kipuja. Menin pelkästään vuotojen takia lääkäriin joka lähetti minut ultraan ja siellä sain tietää keskenmenosta. Olin silloin rv 5 3 ja vuoto oli normaalia tummempaa ja ja ihan pieniä hyytymiä joukossa. Vuodot kestivät silloin reilun viikon ja kaikki tuli itekseen ulos.
Nyt toisessa keskenmenossa krampit ovat aivan järkyttävät ja vuoto oli aluksi vaaleaa ja limasta mutta nyt se on muuttunut tummemmaksi ja hyytymiäkin löytyy..
Pääsen parin päivän päästä ultraan joten siellä sitten nähdään hoitaako luonto homman vai tarvitaanko kaavinta. Mieli aika maassa koska lasta ollaa yritetty melkein 3 vuotta ja kaksi kertaa tärpännyt mutta molemmat päättyneet keskenmenoon alkumetreillä.
Minulla myös käynyt kuten sinulla joten minulla on myös epävarmoja ''keskenmenoja'' ja kiertoja.. Kierto minulla on normaalisti 29-31 mutta esim. alkuvuodesta minulle kävi niin että ''menkat'' alkoivat vasta kp 39 ja silloin vuoto oli normaalia runsaampaa, tummempaa ja hyytymiäkin tuli jonkun verran.. Silloin myös minä ihmettelin että olisinkohan saanut keskenmenon mutta enään tuossa vaiheessa raskaustesti ei enään näyttänyt mitään joten annoin asian olla ja odottelin että vuodot vain loppuisivat.
Nyt kun oikein ajattelen sitä niin muistan ihmetelleeni sitä että minulla ei ollut kipuja lainkaan vaikka normaalisti kuukautisten aikana minulla on.. Mutta sen enempää en oikein voi auttaa koska en itsekkään tiedä että mikä minulla silloin oli..
Mitä tahansa sinulla onkin niin kannattaa käydä tarkistamassa. Ensinnäkin tuo vuoto voi olla vaaraksi sinulle. Toisekseen jos sinulla on keskenmeno saattaa olla että kaikki ei tule itekseen ulos. Aina kannattaa käydä tarkistamassa oli sitten mitä tahansa..
Käytin aluksi siteitä koska en tämän keskenmenon takia uskaltanut käyttää tamppoonia mutta inhotti niin paljon juosta vessassa pyyhkimässä koko ajan ja oli niin likanen olo että aloin käyttää tamppoonia.. Minulla myös täyttyy parin tunnin sisällä isoin tamppooni.. Ja hyytymiä löytyy ja mielikuvitus laukkaa..
Paljon voimia sinulle ja käy nyt ihmeessä siellä lääkärissä! - ap.
nippimys kirjoitti:
Tosissaan nyt on kovat krampit päällä.. Ensimmäisessä keskenmenossa ei ollut minkäännäköisiä kipuja. Menin pelkästään vuotojen takia lääkäriin joka lähetti minut ultraan ja siellä sain tietää keskenmenosta. Olin silloin rv 5 3 ja vuoto oli normaalia tummempaa ja ja ihan pieniä hyytymiä joukossa. Vuodot kestivät silloin reilun viikon ja kaikki tuli itekseen ulos.
Nyt toisessa keskenmenossa krampit ovat aivan järkyttävät ja vuoto oli aluksi vaaleaa ja limasta mutta nyt se on muuttunut tummemmaksi ja hyytymiäkin löytyy..
Pääsen parin päivän päästä ultraan joten siellä sitten nähdään hoitaako luonto homman vai tarvitaanko kaavinta. Mieli aika maassa koska lasta ollaa yritetty melkein 3 vuotta ja kaksi kertaa tärpännyt mutta molemmat päättyneet keskenmenoon alkumetreillä.
Minulla myös käynyt kuten sinulla joten minulla on myös epävarmoja ''keskenmenoja'' ja kiertoja.. Kierto minulla on normaalisti 29-31 mutta esim. alkuvuodesta minulle kävi niin että ''menkat'' alkoivat vasta kp 39 ja silloin vuoto oli normaalia runsaampaa, tummempaa ja hyytymiäkin tuli jonkun verran.. Silloin myös minä ihmettelin että olisinkohan saanut keskenmenon mutta enään tuossa vaiheessa raskaustesti ei enään näyttänyt mitään joten annoin asian olla ja odottelin että vuodot vain loppuisivat.
Nyt kun oikein ajattelen sitä niin muistan ihmetelleeni sitä että minulla ei ollut kipuja lainkaan vaikka normaalisti kuukautisten aikana minulla on.. Mutta sen enempää en oikein voi auttaa koska en itsekkään tiedä että mikä minulla silloin oli..
Mitä tahansa sinulla onkin niin kannattaa käydä tarkistamassa. Ensinnäkin tuo vuoto voi olla vaaraksi sinulle. Toisekseen jos sinulla on keskenmeno saattaa olla että kaikki ei tule itekseen ulos. Aina kannattaa käydä tarkistamassa oli sitten mitä tahansa..
Käytin aluksi siteitä koska en tämän keskenmenon takia uskaltanut käyttää tamppoonia mutta inhotti niin paljon juosta vessassa pyyhkimässä koko ajan ja oli niin likanen olo että aloin käyttää tamppoonia.. Minulla myös täyttyy parin tunnin sisällä isoin tamppooni.. Ja hyytymiä löytyy ja mielikuvitus laukkaa..
Paljon voimia sinulle ja käy nyt ihmeessä siellä lääkärissä!en tiedä luetko enää tätä mutta laitan kuitenkin.
paljon voimia sinulle että jaksat kamalan raskaan koettelemuksen läpi! kyllä pitäisi tutkia miksi tulee keskenmenoja niin ettei tarvitse sitten uudestaan raskaaksi tullessa taas pelätä? kyllä sinäkin sen nyytin vielä saat, ja se kyllä on odottamisen arvoista =)
minä kävin lääkärissä joka teki r. testin pissasta, minkä tosin olin vettä juomalla tunnin sisään saanut aikaan. negatiivinen. sitten kysyi minulta "tunsitko olevasi raskaana" siis mitä?! kuinka kauan ne raskaustestit edes näyttää plussaa kun menee kesken? itse epäilen kemiallista...
illalla sitten vuoto yltyi, ja edelleen kahden tunnin sisään vaihdoin paksuinta tamppoonia jonka poistaessa verta edelleen tulvi. mukana tällä kertaa tuli arviolta noin 10 sentin riekale, pitkä tummanpunainen hyytymän kaltainen epämääräinen riekale jota hetken ihmettelin. mukana pienempiä mutta huomattavia hyytymiä..
oli sitten mitä oli, sanoi vaan että jos ei ensi viikkoo mennessä lopu niin lekuriin takas ja vuoto lopetetaan lääkkeillä. ja sitten gynelle jatkotutkimuksiin jos vuoto ei ala "tasaantumaan" ja normalisoitumaan parin kuukauden jälkeen viimeistään.
olisko kellään muulla tastaavaa kokemusta tai ajatuksia?
kiitos.. - nippimys
ap. kirjoitti:
en tiedä luetko enää tätä mutta laitan kuitenkin.
paljon voimia sinulle että jaksat kamalan raskaan koettelemuksen läpi! kyllä pitäisi tutkia miksi tulee keskenmenoja niin ettei tarvitse sitten uudestaan raskaaksi tullessa taas pelätä? kyllä sinäkin sen nyytin vielä saat, ja se kyllä on odottamisen arvoista =)
minä kävin lääkärissä joka teki r. testin pissasta, minkä tosin olin vettä juomalla tunnin sisään saanut aikaan. negatiivinen. sitten kysyi minulta "tunsitko olevasi raskaana" siis mitä?! kuinka kauan ne raskaustestit edes näyttää plussaa kun menee kesken? itse epäilen kemiallista...
illalla sitten vuoto yltyi, ja edelleen kahden tunnin sisään vaihdoin paksuinta tamppoonia jonka poistaessa verta edelleen tulvi. mukana tällä kertaa tuli arviolta noin 10 sentin riekale, pitkä tummanpunainen hyytymän kaltainen epämääräinen riekale jota hetken ihmettelin. mukana pienempiä mutta huomattavia hyytymiä..
oli sitten mitä oli, sanoi vaan että jos ei ensi viikkoo mennessä lopu niin lekuriin takas ja vuoto lopetetaan lääkkeillä. ja sitten gynelle jatkotutkimuksiin jos vuoto ei ala "tasaantumaan" ja normalisoitumaan parin kuukauden jälkeen viimeistään.
kiitos..Kyllähän minä täällä käyn vähän väliä ja yritän neuvoa vaan minkä pystyn :)
Hyvä että kävit lääkärissä niin sait ainakin jotain selkoa ajatuksiisi.
Jos olit raskaana niin tunnin vesipissalla ei välttämättä saa aikaseksi plussaa. Ja vielä kaiken lisäksi raskaus olisi ollut niin alussa että raskaushormooni ei välttämättä olisi muutenkaan kauhean korkealla.. Muutenkaan kaikilla ei näy testitulos alussa. Esim. itse en ole koskaan saanut raskaustestiin vahvaa plussaa, ainoastaan todella haalean viivan. Verestä otettu testi onkin sitten jo näyttänyt raskaushormoonin kunnolla. Olen myös lukenut että jotkut eivät ole saaneet pissatesteillä tulosta että ovat sitten vasta veritestistä saaneet tietää raskaudesta.. Vaikea sanoa..
Mutta olit sitten raskaana tai et niin tärkeintä on että tulet kuntoon ja että vuotosi saadaan kuriin :)
Kyllä kaikki järjestyy :) Paljon voimia ja haleja!
P.s. Sain perjantaiksi ultra-ajan, niin sitten nähdään onko kaikki tullut ulos. Eilen tuli ''klimppi'' ulos ja tiedän että se ei ollut hyytymä :( Minulle tuli niin paha mieli että vaikka en ole uskonnollinen niin oli pakko lausua rukous ennen vessan vetämistä.. - tehty......
ap. kirjoitti:
en tiedä luetko enää tätä mutta laitan kuitenkin.
kiitos..ottamalla verikoetta???????????
- nippimys..
tehty...... kirjoitti:
ottamalla verikoetta???????????
Tuohon en osaa vastata.. Ehkä koska vuodat.. Jos olet saanut alkuraskauden keskenmenon niin ei se veritestikään välttämättä enään näytä mitään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1381279
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä34811Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46587- 14580
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad27556Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä26538Ajatteletko ollenkaan minua
Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott30526- 24501
Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .15472Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver14471