Pankin vaihto

Vauhtamassa..

Kun vaihdan pankkia, onko vanha pankki oikeus ilmoittaa uudelle pankill eminkälainen asiakas olen ollut, mitä varten olen lainani ottanut ja jos mulla on ollut heillä tilapäisiä maksuhäiriöitä?

18

821

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pankistatoiseen

He ehkä mainitsevat luki-kirjoitushäiriöistä..... Kyllä vaihtavat tietoja, ja on oikeus saada tiedot edellisestä pankista.

• .......

Ei ne edes kysy sellaista. Mitään oikeuksia ei ole ilman että asiakas antaa suostumuksen.

• kommentti___
        ....... kirjoitti:

Ei ne edes kysy sellaista. Mitään oikeuksia ei ole ilman että asiakas antaa suostumuksen.

Voi että tuo sinisilmäisyys on kaunista... se ei vain ole todellista elämää.. ;)
        Maailma ei ole sellainen.

• Vaihtamassa..
        kommentti___ kirjoitti:

Voi että tuo sinisilmäisyys on kaunista... se ei vain ole todellista elämää.. ;)
        Maailma ei ole sellainen.

Minkälainen keskustelu tästä nyt sitten tuli!? Minä kysyin, halusin vaan vastauksen, mutta taidanpa kysyä suoraan pankista. Itse tiedän kyllä ettei niillä oikeasti noin vaan ole oikeus käydä läpi kaikki mun vanhat pankkiasiat, ajattelin vaan kysyä jos jollain on kokemusta.

Ja kirjoitusvirheistä.. Voi voi. Anteeksi!

• II.I
        ....... kirjoitti:

aina ihmiset keskustelevat, aina on oikeus ja pitää ottaa selvää asioista,
        oli kyse uudesta työntekijästä, auton ostosta tai pankkiasiakkaasta joka ottaa lainaa.

luuletko tosiaan että ei saa kysyä asiakkaan taustatietoja,
        ainahan pitää tietää, jotta voi määrätä oikean provision,
        onko hyvä vai riskiasiakas.

• pankin vaihtamisesta
        II.I kirjoitti:

aina ihmiset keskustelevat, aina on oikeus ja pitää ottaa selvää asioista,
        oli kyse uudesta työntekijästä, auton ostosta tai pankkiasiakkaasta joka ottaa lainaa.

luuletko tosiaan että ei saa kysyä asiakkaan taustatietoja,
        ainahan pitää tietää, jotta voi määrätä oikean provision,
        onko hyvä vai riskiasiakas.

Silloin kun haetaan lainaa on luotonantajalla oikeus tarkistaa asiakkaan maksukyky. Pelkästään pankkia vaihtaessa ja tiliä avatessa ei tuollaisia ole oikeutta kysellä.

• älä,
        pankin vaihtamisesta kirjoitti:

Silloin kun haetaan lainaa on luotonantajalla oikeus tarkistaa asiakkaan maksukyky. Pelkästään pankkia vaihtaessa ja tiliä avatessa ei tuollaisia ole oikeutta kysellä.

"Pelkästään pankkia vaihtaessa ja tiliä avatessa ei tuollaisia ole oikeutta kysellä."

älä nyt keksi moisia,
        aina on oikeus ja niin tekevätkin,

• kyllä!
        älä, kirjoitti:

"Pelkästään pankkia vaihtaessa ja tiliä avatessa ei tuollaisia ole oikeutta kysellä."

älä nyt keksi moisia,
        aina on oikeus ja niin tekevätkin,

Kyllä tiedän että tarkistavat luottotiedot, ne ovat puhtaat. Enemmän olin huolissani siitä että ne tarkistaa tiliäni ja huomaa että sieltä on maksettu pikavippilainoja ja myös pikavippifirmoista tullut rahaa. Ja että ne sitten eivät uskaltaa ottaa minut sinne. Tästä helvetistä yritän päästää pois, ja kun oma pankki ei auta niin on pakko vaihtaa. Asuntolainakin löytyy ja aina hoidettu kunnolla, nyt saisin parempaan tarjouksen ja lisälainan uudesta pankista jos vaan hyväksyvät sen..

• vastaus kysymykseen

Edellinen pankki _EI SAA_ luovuttaa tietoja asiakkaasta uuteen pankkiin. Tiedot kuuluvat pankkisalaisuuden piiriin, josta säädetään lailla.

• p

täysin väärään meni,
        kyllä saa luovuttaa, ei aina pidä uutta asiakasta ottaa aivan vailla tietoa.

saatua tietoa ei vaan saa levitellä, mutta asiakkaan "lihaksilla" ei kannata alkaa oikeuksiaan puolustamaan,
        siinä vasta 110% maineensa menettää ja se on sitten aivan levitettävää tietoa.

• tietoja
        p kirjoitti:

täysin väärään meni,

saatua tietoa ei vaan saa levitellä, mutta asiakkaan "lihaksilla" ei kannata alkaa oikeuksiaan puolustamaan,

tietoja ei saa luovuttaa. Vain ja ainoastaan ne tiedot saa luovuttaa, jotka asiakas on valtakirjalla luvannut uuden pankin selvittää.

Itse olen pankissa töissä ja hoidan viikottain pankkia vaihtavien asiakkaiden asioita, niin meille tulevia, kuin meiltä lähteviäkin. Tiedän kertoa, että ei varmasti kilpailijoille luovuteta yhtään mitään tietoa, jota asiakas ei ole itse valtuuttanut (nekin pitkin hampiain). Ei tulisi mieleenkään luovuttaa mitään muuta tietoa!!!

Toki jotain asiasta voi päätellä jos kilpailijapankki luovuttaa valtakirjalla mainitut asiat hyvin nopeasti ja muutenkin tulee tunne, että nyt voi olla jotain mätää jos kilpailija luovuttaa asiakkaan helposti.

• tarkastetaan
        p kirjoitti:

täysin väärään meni,

Vielä jatkoa edeliseen: tottakai luottotiedot tarkastetaan, mutta ne tarkastetaan Suomen asiakastiedosta, ei ex-pankista!

• ei luovuteta
        tietoja kirjoitti:

tietoja ei saa luovuttaa. Vain ja ainoastaan ne tiedot saa luovuttaa, jotka asiakas on valtakirjalla luvannut uuden pankin selvittää.

Itse olen pankissa töissä ja hoidan viikottain pankkia vaihtavien asiakkaiden asioita, niin meille tulevia, kuin meiltä lähteviäkin. Tiedän kertoa, että ei varmasti kilpailijoille luovuteta yhtään mitään tietoa, jota asiakas ei ole itse valtuuttanut (nekin pitkin hampiain). Ei tulisi mieleenkään luovuttaa mitään muuta tietoa!!!

Toki jotain asiasta voi päätellä jos kilpailijapankki luovuttaa valtakirjalla mainitut asiat hyvin nopeasti ja muutenkin tulee tunne, että nyt voi olla jotain mätää jos kilpailija luovuttaa asiakkaan helposti.

ei varmasti kerrota uudelle pankille, että ovat paskaa haukkaamassa. Peruuvat vielä asiakkaaksi oton... Nauretaan vaan partaamme, että päästiin eroon ja kilpailija haukkas paskaa.

Ja jos hyvä asiakas lähtee niin ei kerrota sitäkään. Yritetään vaan vähin äänin saada asiakas takaisin kaikin keinoin.

• ...
        tietoja kirjoitti:

Ja tämä oli oikea vastaus, ihme että jotkut viittivät vielä väittää vastaan.

• vaihdoin34324
        tarkastetaan kirjoitti:

Vielä jatkoa edeliseen: tottakai luottotiedot tarkastetaan, mutta ne tarkastetaan Suomen asiakastiedosta, ei ex-pankista!

pankkia niin ei ne pystyny kattomaan mun vanhan pankin tilejä,kun ei niillä ole oikeutta luovuttaa tietoja kellekkää ilman asiakkaan lupaa,eipä ne ainakaan mun kohdalla kyselly mitään tiliotteitakaan vanhasta pankista,paperit tehtiin ja virkailija kävi vanhasta pankista maksamassa lainat pois ja se oli sillä myöten
        selvä,meni n.viikko kun sain vaihdettua toiseen pankkia,"kyl vaihtamalla paranee"

• pankissa...
        vaihdoin34324 kirjoitti:

pankkia niin ei ne pystyny kattomaan mun vanhan pankin tilejä,kun ei niillä ole oikeutta luovuttaa tietoja kellekkää ilman asiakkaan lupaa,eipä ne ainakaan mun kohdalla kyselly mitään tiliotteitakaan vanhasta pankista,paperit tehtiin ja virkailija kävi vanhasta pankista maksamassa lainat pois ja se oli sillä myöten
        selvä,meni n.viikko kun sain vaihdettua toiseen pankkia,"kyl vaihtamalla paranee"

Niin yleensä meidän pankin valtakirja mahdollistaa kyllä näiden asioiden kyselyn, koska siinä valtakirjan alussa valtuutetaan pankkiasioiden selvittäminen joka on välttämätöntä asioiden hoitumisen kannalta. Käytännössä kuitenkin kun sinne menee sitten maksamaan lainat pois niin siinä vaiheessa sitten näitä tietoja saa jossain määrin ja esim. näkee jos lainat on ollut rästissä mutta siinä vaiheessa se on jo myöhäistä ja voi todeta että on jo hörpätty huono asiakas... ei siis varsinaista vaaraa mitä aloittaja hakee niin ole olemassa.

• rästejä
        pankissa... kirjoitti:

Niin yleensä meidän pankin valtakirja mahdollistaa kyllä näiden asioiden kyselyn, koska siinä valtakirjan alussa valtuutetaan pankkiasioiden selvittäminen joka on välttämätöntä asioiden hoitumisen kannalta. Käytännössä kuitenkin kun sinne menee sitten maksamaan lainat pois niin siinä vaiheessa sitten näitä tietoja saa jossain määrin ja esim. näkee jos lainat on ollut rästissä mutta siinä vaiheessa se on jo myöhäistä ja voi todeta että on jo hörpätty huono asiakas... ei siis varsinaista vaaraa mitä aloittaja hakee niin ole olemassa.

Tottakai jos sillä hetkellä on rästejä, niin ne selvitetään tai jos juuri hoidetusta rästistä on erääntymässä viivästyskorkoja tai huomautusmaksuja. Mutta se, jos ne on hoidettuja tai joskus aikaisemmin on ollut tilinylityksiä tai joitain viivästyksiä lainan maksuissa niin eihän niitä lähdetä selvittämään. Selvitetään vain sen hetkinen tilanne.

• selvitetä
        rästejä kirjoitti:

Tottakai jos sillä hetkellä on rästejä, niin ne selvitetään tai jos juuri hoidetusta rästistä on erääntymässä viivästyskorkoja tai huomautusmaksuja. Mutta se, jos ne on hoidettuja tai joskus aikaisemmin on ollut tilinylityksiä tai joitain viivästyksiä lainan maksuissa niin eihän niitä lähdetä selvittämään. Selvitetään vain sen hetkinen tilanne.

Niin ja tilitapahtumia ei vähässä kummassa lähdetä selvittämään. Eihän niitä saa muutenkaan mennä kurkkimaan, ellei ole työtehtävän kannalta välttämätöntä tai asiakas itse sitä pyydä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      34
      2879
    2. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      27
      2804
    3. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      120
      2278
    4. Onko tässä paljon lääkettä..

Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 4
      Ikävä
      228
      1422
    5. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      163
      1316
    6. Tapani Kiminkine n on ammuttu Helsingissä

Kertoo poliisilähteet...
      Maailman menoa
      10
      1209
    7. Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"

Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj
      Suomalaiset julkkikset
      12
      1063
    8. Mitä sä ajattelet

Musta tällä hetkellä? Onko vihaa, rakkautta vai halu vältellä jotta unohtaa
      Ikävä
      74
      969
    9. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      39
      902
    10. Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä

On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän
      Hyrynsalmi
      13
      782
    Aihe