Onpa aikoihin eletty esikoislestadiolaisten parissa!
Ihminen joka ei tajua sitä, että hän on kaikki Jumalan käskyt rikkonut ja voi pelastua ainoastaan Jumalan armosta Kristuksen ansion perusteella, ei TODELLAKAAN ole oikea henkilö puhumaan lainkaan pelastuksesta.
Pelastus on KOKONAAN Jumalan valmistama, se on valmis ja täydellinen, ja sen saa jokainen joka sen ottaa sydämen USKOLLA vastaan.
Kaikki muu hengellinen puuhastelu on ainoastaan itsensä ja toisten pettämistä. Jokainen joka Kristuksen ulkopuolella harhassa elää, saa kärsiä suunnattomasti.
Piru riistämässä Jeesuksen lahjoittamaa vanhurskautta
12
186
Vastaukset
- teuta
se on valmis ja täydellinen , ja sen saa jokainen joka sen ottaa sydämen uskolla vastaan .
Juuri tähän tahdon minäkin uskoa. En ota millään tavalla kantaa siihen, kuka esikoislestadiolaisten parissa on oikea henkilö puhumaan pelastuksesta.
TÄLLÄ PALSTALLA siihen ovat oikeutettuja kaikki joita asia kiinnostaa ja/tai joilla on asiaan joku mielipide, kunhan noudattavat keskustelupalstan yleisiä sääntöjä.
Mielipiteen sisältö (kunhan se ei riko edellämainittuja yleisiä sääntöjä) ei ole perustelu pois häätämiselle. Pois häätämiseen ainoa luvallinen tapa on palstan normaalikäyttäjällä "Ilmoita asiattomasta viestistä" -linkin käyttäminen, tai muu suora yhteys ylläpitoon, ei halventavien ja häätävien kommenttien kirjoittaminen palstalle.- ah ja voi
Kaikkea tietenkin voidaan kirjoittaa, mutta ainoastaan YKSI on tarpeellinen.
Ihmiselle ei tule teoistaan mitään lisäarvoa Jumalan vanhurskaudelle, koska jokainen meistä on Jumalan käskyjen rikkoja ja tuomittu kadotukseen Ilman Jumalan armoa, joka Kristuksen Jeesuksen kautta meille lahjoitetaan.
Ainoa edellytys on että me otamme lahjan USKOSSA Vastaan. Ja ellemme ole vielä Kastettu Isän Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, niin menemme välittömästi Pyhälle Kasteelle.
Koko kristityn elämä on vaeltamista Kristuksessa Jeesuksessa joka on meidän yllemme puettu Pyhässä Kasteessa Isän Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.
Nyt on röyhkeästi selitetty kuulijoille esikoislestadiolaisten seuroissa, että Pyhä Kaste jonka Kristus itse asetti uskon lisäksi pelastuksen kulmakiveksi, onkin osittain ihmistekoa. Tällainen röyhkeä Jumalattomuus ei sovi Herran huoneessa jullistettavaksi ollenkaan. Ja kuitenkin moni nieli sen opetuksen totena, kuunnellen kuin hepo kelloa!!
On aikoihin eletty pojjaat.
Martti veljemme 1500 luvulta toteaa tällaisista opetuksista seuraavaa:
III
Eksyttäjät
Hurmahenget kieltävät ensimmäisen uskonkappaleen
Mitäpä puuttuu meidän hurmahengiltämme ja sakramenttien halveksijoilta kuin se, etteivät he tiedä eivätkä tahdo tietää mitään meidän lapsenuskostamme: "Minä uskon Jumalaan, Isään kaikkivaltiaaseen, taivaan ja maan Luojaan."
Mitä on vesi?, he sanovat. Vesi on vesi, kuinka on mahdollista, että se voisi pestä pois synnin ja pelastaa meidät kuolemasta? He eivät usko Jumalaa olevan, sillä he kieltävät hänen tyonsä. He kuulevat kyllä korvillaan ja sanovat suullaan: "Minä uskon Jumalaan, Isään kaikkivaltiaaseen", mutta sydämessään he eivät sitä usko.
-Sillä kun hän itse sanoo: "Joka uskoo ja kastetaan, se tulee autuaaksi, mutta joka ei usko, se kadotetaan", ja kun kaikki on mahdollista hänelle, joka on kaikki luonut, miksi sitten ei olisi mahdollista, että vesi samassa puhdistaa ihmisen ja tekee hänet autuaaksi? Jumalalle ei mikään ole mahdotonta, sanoo enkeli Gabriel Marialle.
Samoin voitaisiin myös sanoa toisista uskonkappaleista:
kuinka se on mahdollista?
Kuinka on mahdollista, että Jumala voi tulla ihmiseksi ja syntyä vaimosta ilman miestä ainoastaan Pyhän Hengen kautta ja puhtaasta neitsyestä? Kuinka on mahdollista, että neitsyt voi tulla raskaaksi ja synnyttää pojan? Eihän neitsyt voi olla äiti eikä äiti voi olla neitsyt?
Järki sanoo, ettei kukaan voi olla samalla kertaa puhdas neitsyt ja äiti. Ja totta onkin, ettei mikään järki saa näitä sopimaan yhteen. Mutta usko saa ne hyvin sovituiksi yhteen ja sanoo: "Sinä mieletön, Jumala on kaikkivaltias, sentähden on hänelle kaikki mahdollista."
"Minä en tahdo milloinkaan", sanoi tohtori Carlstadt, "antaa taivuttaa itseäni uskomaan, että Jumala avaa taivaan ja antaa Poikansa astua alas ja sulkee hänet siihet leipään, joka jaetaan sakramentissä."
Tämä on häijyä epäuskoa. Mutta mikähän muu lienee tähän syynä kuin se, ettei hän pidä Jumalaa kaikkivaltiaana? Sillä se täytyy järjenkin tunnustaa, että myönnetään Jumala kaikkivaltiaaksi, silloin
on myös myönnettävä, että kaikki, mitä hän sanoo, voi ja sen täytyy tapahtua. Kun Jumala kerran on kaikkivaltias ja on luonut taivaan ja maan, niin olisiko mahdotonta, että leipä on Kristuksen ruumis ja viini Kristuksen veri, kun läsnä ovat ne sanat, jotka hän lausuu Matt. 26:26:nnessa:
"Ottakaa ja syökää, tämä on minun ruumiini... juokaa tästä kaikki, sillä tämä on minun vereni, liiton veri, joka monen edestä vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi." - Leeviläinen
"TÄLLÄ PALSTALLA siihen ovat oikeutettuja kaikki joita asia kiinnostaa ja/tai joilla on asiaan joku mielipide, kunhan noudattavat keskustelupalstan yleisiä sääntöjä."
Kerrohan, mitä ovat ne yleiset säännöt? Asia voi monia kiinnostaa ja joillakin voi olla jopa oma mielipidekin, mutta kaikkitietävät vakikirjoittajat monistavat raamatunlauseita ja siinä sivussa kehoittavat jotakin nimimerkkiä pitämään mitään ymmärtämättömänä turpansa kiinni! Yleisesti poistat keskusteluista ne, joilla ei ole taitoa monistaa raamatunlauseita, tahi heillä ei ole esik.laestadiolaisuudessa vaikuttavaa hurmahenkeä! Esik.laestadiolaisuuteen kuulumattoman on täällä vaikea saada ajatuksiaan (lieneekö tarvettakaan) esille, sensuuri hoitaa piikittelijät veg! Onnea ja siunausta! Leeviläinen kirjoitti:
"TÄLLÄ PALSTALLA siihen ovat oikeutettuja kaikki joita asia kiinnostaa ja/tai joilla on asiaan joku mielipide, kunhan noudattavat keskustelupalstan yleisiä sääntöjä."
Kerrohan, mitä ovat ne yleiset säännöt? Asia voi monia kiinnostaa ja joillakin voi olla jopa oma mielipidekin, mutta kaikkitietävät vakikirjoittajat monistavat raamatunlauseita ja siinä sivussa kehoittavat jotakin nimimerkkiä pitämään mitään ymmärtämättömänä turpansa kiinni! Yleisesti poistat keskusteluista ne, joilla ei ole taitoa monistaa raamatunlauseita, tahi heillä ei ole esik.laestadiolaisuudessa vaikuttavaa hurmahenkeä! Esik.laestadiolaisuuteen kuulumattoman on täällä vaikea saada ajatuksiaan (lieneekö tarvettakaan) esille, sensuuri hoitaa piikittelijät veg! Onnea ja siunausta!Tämän linkin
http://www.suomi24.fi/opastus/keskustelu/ohjeet/
takaa löydät seikkaperäiset keskusteluohjeet.
Kirjoitat: "kaikkitietävät vakikirjoittajat monistavat raamatunlauseita ja siinä sivussa kehoittavat jotakin nimimerkkiä pitämään mitään ymmärtämättömänä turpansa kiinni! " Olen tehnyt tämänsuuntaisia havaintoja ja pyrkinyt hillitsemään sitä, ääritapauksissa jopa pyytämällä ylläpidolta hyllytystä. Mitä muuta haluaisit?
Kirjoitat: "Yleisesti poistat keskusteluista ne, joilla ei ole taitoa monistaa raamatunlauseita, tahi heillä ei ole esik.laestadiolaisuudessa vaikuttavaa hurmahenkeä!" Omasta mielestäni olen vastustanut KAIKKIA hurmahenkiä, ihan riippumatta siitämistä suunnasta tuulee. Vaikka raamatunlauseiden monistaminen ei olekaan aina kauhean fiksu tapa, ei se ole pahimmasta päästä kuitenkaan.
Piikittely on pahasta silloin kun se ei kohdistu mielipiteeseen vaan sen esittäjään.- Leeviläinen
Eslest kirjoitti:
Tämän linkin
http://www.suomi24.fi/opastus/keskustelu/ohjeet/
takaa löydät seikkaperäiset keskusteluohjeet.
Kirjoitat: "kaikkitietävät vakikirjoittajat monistavat raamatunlauseita ja siinä sivussa kehoittavat jotakin nimimerkkiä pitämään mitään ymmärtämättömänä turpansa kiinni! " Olen tehnyt tämänsuuntaisia havaintoja ja pyrkinyt hillitsemään sitä, ääritapauksissa jopa pyytämällä ylläpidolta hyllytystä. Mitä muuta haluaisit?
Kirjoitat: "Yleisesti poistat keskusteluista ne, joilla ei ole taitoa monistaa raamatunlauseita, tahi heillä ei ole esik.laestadiolaisuudessa vaikuttavaa hurmahenkeä!" Omasta mielestäni olen vastustanut KAIKKIA hurmahenkiä, ihan riippumatta siitämistä suunnasta tuulee. Vaikka raamatunlauseiden monistaminen ei olekaan aina kauhean fiksu tapa, ei se ole pahimmasta päästä kuitenkaan.
Piikittely on pahasta silloin kun se ei kohdistu mielipiteeseen vaan sen esittäjään."Piikittely on pahasta silloin kun se ei kohdistu mielipiteeseen vaan sen esittäjään."
Tietysti on, vaan mitä sanot tähän:
"Kirjoittanut: ! huomautus / Tänään / klo 20:22
Olet aika piru mieheksi!!"
Kohdistuuko tämä piikittely mielipiteeseen vai sen esittäjään?? En ole tämän mielipiteen kohde, vaan poimin sen useiden samakaltaisten joukosta!! Leeviläinen kirjoitti:
"Piikittely on pahasta silloin kun se ei kohdistu mielipiteeseen vaan sen esittäjään."
Tietysti on, vaan mitä sanot tähän:
"Kirjoittanut: ! huomautus / Tänään / klo 20:22
Olet aika piru mieheksi!!"
Kohdistuuko tämä piikittely mielipiteeseen vai sen esittäjään?? En ole tämän mielipiteen kohde, vaan poimin sen useiden samakaltaisten joukosta!!Olet oikeassa - viestin voisi vallan hyvin poistaa. Olethan tehnyt siitä asiaankuuluvan ilmoituksen "Ilmoita asiattomasta viestistä" -linkillä joka on ainoa varma keino?
Minä kun en ehdi kaikkea lukemaan palstalta, mutta luen KAIKKI linkin avulla tehdyt poistopyynnöt.
- USKOLLA vastaan.
Kaikki muu hengellinen puuhastelu on ainoastaan itsensä ja toisten pettämistä. Jokainen joka Kristuksen ulkopuolella harhassa elää, saa kärsiä suunnattomasti.
- teuta
Haluat noille lähetys miehille tuollaista pahaa.
- Valheella on lyhyet siiv
teuta kirjoitti:
Haluat noille lähetys miehille tuollaista pahaa.
Haluat noille lähetys miehille tuollaista pahaa. teuta
Ensiksi lähetysmies on yhdyssana.
Toiseksi lähetysmiehistä ei täällä ole edes keskusteltu.
Kolmanneksi lähetysmiehet eivät täällä ole kunniassa, koska ette heitä arvosta. - sitte oon?
Valheella on lyhyet siiv kirjoitti:
Haluat noille lähetys miehille tuollaista pahaa. teuta
Ensiksi lähetysmies on yhdyssana.
Toiseksi lähetysmiehistä ei täällä ole edes keskusteltu.
Kolmanneksi lähetysmiehet eivät täällä ole kunniassa, koska ette heitä arvosta.Ei voi olla kunniaa, jos teot ovat kunniattomat. Ei ihmisten eikä Jumalan edessä.
- ! huomautus
Olet aika piru mieheksi!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa
Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r345608Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta
kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.4932573JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!
Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t51475Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä
Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳271399En tiedä miksi kerroin sinusta täällä
Siksi kai, kun meidän juttu on niin alkuvaiheessa, etten voi vielä puhua siitä kenellekään.171099Oho! Queen of Fucking Everything villitsee - Ikean sininen luottotuote nappasi hervottoman idean!
Ikea on ajan hermoilla! Aika hauska idea ja Queen of Fucking Everything -ajatus toimii hyvin tässäkin. Lue lisää: http7974- 62892
Ei ois kyllä kivaa
Jos miestä ei kiinnostais ollenkaan minun seura. Aina huitelis ties missä tai olis omassa seurassaan. Kaikki muu ois kiv4887Nainen, tunnetko saman kuin minä
Syvän yhteyden välillämme, silloin kun se tunne tulee. Niinä hetkinä minulla on niin järjettömän suuri ikävä sinua. Ikäv43873HS - Yllätyskäänne Eagle S -tutkinnassa, Supo pitää onnettomuutena
HS:n mukaan esitutkinta joudutaan todennäköisesti keskeyttämään syyttäjän päätöksellä mikäli näyttöä tahallisuudesta ei194807