Keisaritetroja vai ei?

tetruska

Naputtelin äsken jo viestiä, jota en todennäköisesti saanut tälle sivulle asti lähetettyä, mutta jos se viesti jostain putkahtaa esille, olen pahoillani siitä että olen lähettänyt kaksi samantyyppistä viestiä.

Elikkästen naposteleeko keisaritetra kasveja ja jos kasvit maistuu, saavatko ne miten pahaa tuhoa aikaan?

Millainen on keisarien käytös muita lajeja kohtaan?
Olen keisareista luonut mieleeni sellaisen käsityksen, että ne olisivat melko rauhallisia keskinäistä kisailua lukuunottamatta?
Minkä kokoinen parvi olisi sopiva väljästi asutettuun seura akvaarioon, entä sukupuolijakauma?

Jos sinulla on kokemusta kyseisestä lajista, ota ihmeessä kantaa ja saa minut joko valitsemaan keisaritetroja altaaseeni tai jättämään se laskuista pois.

8

467

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tetruska

      Niin siis se allas on reilut 400 litrainen.

    • fish KING

      Nyt pääsee visukinkkuki rakenteleen... jos asiat on eka reilassa.

      Mitä muuta kalastoa sulla tuolla nelisatasessa jo on?
      Suodattimena joku iso ulkoEheimi, toivottavasti!! ;)
      Veden lämpötila?

      Tässä keisaritetran vaatimukset
      - pH 5,5..6,9
      - GdH

      • Tetruska

        Ulkosuodatin toki löytyy.

        Kalaston hankinta on vielä kesken ja mietinnän alla, tällä hetkellä on pandamonnisia, kiilakylkiä ja partamonni.
        Se on ainakin jo mietitty, että aiotaan asuttaa allas melko väljästi.

        Lämpötila on noin 24-25c


      • Tetruska
        Tetruska kirjoitti:

        Ulkosuodatin toki löytyy.

        Kalaston hankinta on vielä kesken ja mietinnän alla, tällä hetkellä on pandamonnisia, kiilakylkiä ja partamonni.
        Se on ainakin jo mietitty, että aiotaan asuttaa allas melko väljästi.

        Lämpötila on noin 24-25c

        Mieleeni on putkahdellut eräitä muitakin kalalajeja, kuten esimerkiksi pikkukirsikkatetra ja kerritetra.

        Pikkukirsikkatetrasta olen vaan lukemani perusteella saanut sen käsityksen että ruoka maistuu. Sitä vaan ajattelin et viekö se ruoat "muidenkin suusta" tai onko muuten minkälainen rohmu?

        Kerritetrasta taasen olen olen saanut lukea jotta se oisi jopa äksyillyt muille lajeille/ kaloille?
        Onko kerritetra naaras lainkaan sinertävä kuten koiras?

        Siis edelleenkin etsiskelen suht rauhallista parvikalaa Kiilakylkien ja monnisten partiksen kaveriksi.

        Vesikerros jota laji käyttää saisi olla keskiosasta alaspäin, niin tulisi sekin kerros käyttöön.

        Kerrothan kokemuksia?


      • Tetruska
        Tetruska kirjoitti:

        Ulkosuodatin toki löytyy.

        Kalaston hankinta on vielä kesken ja mietinnän alla, tällä hetkellä on pandamonnisia, kiilakylkiä ja partamonni.
        Se on ainakin jo mietitty, että aiotaan asuttaa allas melko väljästi.

        Lämpötila on noin 24-25c

        Mieleeni on putkahdellut muitakin mahdollisia lajeja kuin keisaritetra.

        Pikkukirsikkatetra ja kerritetra ovat myös kuulostaneet ihan potentiaalisilta.

        Joskin vähän hiertää lukemani, että pikkukirsikka olisi mahdoton ahmatti, saako siinä toiset sitten ruokailtua ollenkaan?

        Entäs sitten kerri, siitä olen lukenut että, se olisi jopa toisille lajeillekin äksyillyt, lieneekö miten yleistä?

        Jos vaan kokemusta löytyy puolesta tai vastaan kerro ihmeessä!


      • Tetruska
        Tetruska kirjoitti:

        Ulkosuodatin toki löytyy.

        Kalaston hankinta on vielä kesken ja mietinnän alla, tällä hetkellä on pandamonnisia, kiilakylkiä ja partamonni.
        Se on ainakin jo mietitty, että aiotaan asuttaa allas melko väljästi.

        Lämpötila on noin 24-25c

        Viestiä pukkaa oikein tuplana, ei toki ollut tarkoitus!


    • tulipyrstö

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      109
      868
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      667
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      73
      633
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe