kertoilkaas kokemuksia - kävin tuollaista kokeilemassa 5-ovisena ja olin yllättynyt - positiivisesti. olen hommastelemassa työmatka-autoa ja tuo olisi kulutuksen puolesta (jos pitää paikkansa) - aika pätevä peli. tila riittää tällaiselle parimetrisellekkin hyvin ja ajo-ominaisuudet tuntuivat olevan kohdillaan. yllättävän hiljainen sisälle!
kertokaahan onko minkälaisia ongelmia ollut? sähkövikoja kuten hyndaissa? muuta?!?
ostan tuollaisen varmaan joka tapauksessa - takuu hakkaa mennen tullen kalliimmat kilpailijansa; fiat, peugeot, jne...
kalos:in omistajille.
19
12652
Vastaukset
- erkki
Niin kyllähän se TM:n testin mukaan tuntui auton kriteerit täyttävän ihan hyvin, mutten itse sitä ostaisi koskaan mm. huonon jälleenmyyntiarvon ja yleisen ei-haluttavan auton maineessa olevan merkin vuoksi.
Itse sijoittaisin rahat Puntoon ja saisin loistavan jälleenmyyntiarvon lisäksi paremman autonkin. Ennenkaikkea nykyaikaisemman ja turvallisemman!- wolsu
hintahan on puntoa halvempi ja ennen kaikkea puntoon ja moneen muuhun vastaavaan saa vain kahden vuoden takuun kun daewoossa se on kolme vuotta.
toisekseen delta-auton palvelu viime maanantaina oli aika ala-arvoista. noh - automaalla en saanut minkäänlaista kontaktia uusien autojen myyjiin. metroautolla oli ystävällinen ja asiantunteva palvelu. kyllä se vanhan harrasteautoilijan mieltä lämmittää, kun myyjä kykeni keskustelemaan muustakin kuin auton väristä ja hinnasta... - Saprno
Kun Daewoon huonosta jälleenmyyntiarvosta on puhuttu, niin yleensä sitä on verrattu Volkswageneihin tai Toyotoihin. Yleensä ollaan puhuttu että tod.näk Daewoon jälleenmyyntiarvo tulee olemaan ns. Fiat-luokkaa. Tosiasiahan on, että Fiatien jälleenmyyntiarvo ei ole kovinkaan kummoinen.
Punto vs. Kalos vertailuhan löytyy juuri nyt myytävänä olevasta Tekniikan Maailmasta. - Punto
Saprno kirjoitti:
Kun Daewoon huonosta jälleenmyyntiarvosta on puhuttu, niin yleensä sitä on verrattu Volkswageneihin tai Toyotoihin. Yleensä ollaan puhuttu että tod.näk Daewoon jälleenmyyntiarvo tulee olemaan ns. Fiat-luokkaa. Tosiasiahan on, että Fiatien jälleenmyyntiarvo ei ole kovinkaan kummoinen.
Punto vs. Kalos vertailuhan löytyy juuri nyt myytävänä olevasta Tekniikan Maailmasta.Näkyy nuo hinnat tippuvan kaikilla merkillä lähes samaan tahtiin, kallimmilla tietysti euromääräisesti nopeammin. Punto ainakin näyttäisi pitävän hyvin hintansa. Daewoosta tietysti ei vielä ole vertailutietoa.
http://www.tuulilasi.fi/kaytetytautot/hinnat.html?nr=100&year_nr=&merkki=&vuosi=&hinta= - Eino
Saprno kirjoitti:
Punto vs. Kalos vertailuhan löytyy juuri nyt myytävänä olevasta Tekniikan Maailmasta.Kyllä Essonbaarissa tiedetään!
- Justiinsa!
"Itse sijoittaisin rahat Puntoon ja saisin loistavan jälleenmyyntiarvon"
Johan vitsin murjasit. Vai että pienestä Fiatista loistava jälleenmyyntiarvo, heh heh! Taitaa kuule olla niin, että nimenomaan Puntossa on kokoluokkansa surkein jälleenmyyntiarvo. Daewoon jälleenmyyntiarvosta on paha mennä vielä sanomaan mitään, kun ei niitä juurikaan käytettynä ole myynissä.
Ja mitä italialaiseen laatuun muuten tulee, niin onhan heidän tekeleensä varmasti persoonallisempia kuin esim. Daewoo, mutta siihen se sitten jääkin; sähköviat, lyhyt takuu tulevat ensimmäisenä mieleen, kun Puntosta puhutaan.
- esko
naapurin pappa osti kalossin .ajttu 300 km. akku ollut jo kahtena aamuna tyhjä , enää ei suostu käynistymään edes akku ladattuna (siis startaa mutta ei käynnisty). ei kun hinuria paikalle ja korjaamolle . auto on kaksi viikoa vanha ja jättänyt kolme kertaa jalkamieheksi,sääliksi käy vanhaa miestä !
- omistaja
Hyvä auto. Ei vikoja.
- Jykä
Oppilaani oli harjoittelijana Opel- liikkeessä. Hän sanoi Daewoo Kalosin ABS- järjestelmä menevän herkästi epäkuntoon. Eli testatkaa oman autonne ABS-jarrut nyt ja vähän ennen takuuajan loppumista niin ei tarvitse omaan piikkiin korjata.
Jossain Daewoon pienessä mallissa eli Matiz tai Kalos (oppilas ei muistanut kummassa) on bensapumpuissa ongelmia eli eivät käynnisty alle miinus kymmenessä pakkasasteessa. Huolto korjaa ongelman takuuna. Oliko silloin kova pakkanen kun noin uusi auto ei lähtenyt käyntiin?
Autoin erästä ulkomaalaista oppilastani autokaupoissa. Hän halusi mahdollisimman halvan ja uuden auton, jossa suosituksestani pitäisi olla ABS-jarrut. Kalos oli ainoa uusi auto jossa on sisätilaa kahdelle aikuiselle ja kolmelle lapselle riittävästi sekä riittävän alhainen hinta. Hän ajaa autollaan enintään 10000 km/a.
Kuuntelen mielelläni autoon mahdollisesti tulevista vioista, sillä aion testata hänen autonsa kunnon perusteellisesti ennen takuun umpeutumista ja nuo ABS-jarrut toki jo aiemmin.
- puupää
koeponnistamassa huyndai getz. Sama hintaluokka, istui itselle paremmin hanskaan, ja tilojen muunneltavuus parempi. myöskin aika hiljainen auto, lukuunottamatta moottorin ääntä korkeilla kierroksilla.
- phermanni
Hyundain "sähkövioista"? Olen ajanut -02 Sonatalla n. 33000 km/pari talvea ja vaikka pakkasta on ollut -30 astetta, niin sähkölaitteet keskuslukituksesta lähtien ovat toimineet moitteetta ja aina kerta laakista käyntiin.
- esko
akku tyhjeni mystisesti .palaan asiaan kun auto tulee korjaamolta
- Jykä
esko kirjoitti:
Ehkä vika on bensapumpussa? Jos kerran sähköpuoli on kunnossa eli akussa on riittävästi puhtia eikä auto käynnisty niin vika saattaa olla bensapuolella. Tuleeko bensansuodattimeen asti bensaa?
Ilmeisesti kyseinen pappa starttaili akun tyhjäksi eli vika ei välttämättä ole siinä että joku sähkölaite imee akun vähitellen kuiviin. - pamppiinolamppupää
esko kirjoitti:
uusi laturi ja ajele pois..
- Ei oo,ei tuu
Kokeilin kanssa moista,tosin neliovista.
Hauska auto,ajoltaan niin huono ettei voinut kuin nauraa,että millähän olet aiemmin ajellut?
Tosin hinta 5-ovisena kaksilla renkailla ja toimituskuluilla 11,990€,ei paha jos ei paljoa joudu ajamaan niin kait tuollakin eteenpäin pääsee ja onhan se uusi.- wolsu
en sitten osta. a) vaihtoautohyvitykset on tänä päivänä aivan pohjalukemissa ja b) viime vuotisen tuulilasin testin ongelmat pistivät ehkä vähän miettimään...
- Timppa
wolsu kirjoitti:
en sitten osta. a) vaihtoautohyvitykset on tänä päivänä aivan pohjalukemissa ja b) viime vuotisen tuulilasin testin ongelmat pistivät ehkä vähän miettimään...
Niin huonoa autoa en ole koskaan omistanut, kuin aikaisempi autoni VW Polo 1.4 classic. Tosin ajelin, ja vein sitä Laakkoselle alle vuoden, kunnes lähti vaihtoon. Haittaa jatkuvasti olla aamulla jonottamassa autoa korjaamolle, kun pitäisi töitäkin tehdä.
- pettynyt Magneettiin
minulla on 1,4 kalos ajettu 120.000 km. Huollon jälkeen autoliike ilmoitti että akku joka on hankittu n 3 viik sitten
osahankinasta ei toimi. Osahankinnan testauksessa todettiin että auton laturi ei toimi. Kaikki tietokone ja varoitusvalot autossa eivät antaneet mitään infoa asiasta. Jos on ongelmia niin merkkivalon pitäisi toimia, mutta ei palanut. Käynistysongelmat ovat olleet jo monta vuotta, mutta ne on mennyt pääasiallisesti pakkasen piikkiin.Vein auton uudestaan autoliikkeeseen ja tarkempien testien tuloksena oli että latajassa on jokin sisäinen vika ja laturi pitäisi vaihtaa ( hinta asennettuna n 480 €) huollon hinta oli 888,- € joten aika kallista autonpitämistä.
Vikahan on voinut olla alusta lähtien kun ei tietone ole sitä huommanut eikä mekkivalo ole mitään ilmoittanut?
Ilman toisen autoliikkeen apua (osahankinta Oy) ei vika olisi vielä selvinnyt? Voiko merkkiliikkeen ammatitaitoon luottaa ei ainakaan minun tapauksessani, hintaa kyllä osataan ottaa? Auto ei vieläkään toimi kunolla huollon jälkeen joten ongelmat jatkuvat. - Samara-mies
Meinasin ostaa viime kesänä, mutta ei ollu raha sillä hetkellä, joten harkitsen vielä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta354592Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203185Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2692331Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532197- 1642056
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670- 171653
Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601651Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131622M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151279