Kokemuksia 607:sta?

Autonvaihtajat

Eiköhän se jo tuosta selvinnyt eli olemme vaihtamassa autoa (ei siis ostamassa tuliterää, vaan uudehkoa vaihtoautoa etsimässä) ja yksi kiinnostuksen kohteista on ollut Peugeot 607. Mutta mutta.

Peugeotin suhteen on hieman epäilyksiä ja mietityttää millaisia ko. ajoneuvot ovat olleet sitten käytössä? Mitä vikoja? Onko Peugeotin huoltaminen/varaosat miten kalliita?

Toisaalta auto on kyllä komea ja kyllähän siitä niitä kehujakin on saanut kuulla.. mutta uskaltaisikohan siihen koskea? :)

Kokemukset laidasta laitaan kiinnostaa, joten antakaa palaa!

8

1652

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Entinen pösömies

      Mulla kokemusta vain dieselistä. On alustaltaan erittäin hyvä eikä esim. ns. linnunluita eli kallistuksenvaimentimen yhdystankoja tarvi vaihtaa niin kuin pienemmissä Pösöissä. Sähkölaitteet myös paremmat ja tilat sekä lämmitys/ilmastointi todella hyvät. Säilyttää arvonsa myös melko hyvin. Huollot myös kohtuuhintaisia ja esim. jakohihnan vaihtoväli 120 tkm. Malli on jo vanha sillä ensimmäiset tuli markkinoille vuonna 2000 joten ei ihme että uusia myytiin viime vuonna todella vähän. Uutta 608 odotettu jo kauan mutta jos ulkonäkö keulan osalta samanlainen kuin pienemmissä Pösöissä niin jakaa varmaan mielipiteitä.

    • sanottuna

      yli kymmenen automerkkiä omistaneena ja autoiluvuosia on takana reilut 30 vuotta niin paras auto tähän mennessä. Edellinen oli 605, joka oli meillä kuusi vuotta ja sen korjauskustannukset olivat alle 150 euroa koko aikana jos pakoputkea ei lasketa. Jos tuo täällä jonkun jatkuvasti parjaavan kirjoittajan lapselliset höpötykset kiusaavat korjauskustannuksista. Samaa rataa jatkaa myös tämä 607, sen otin selvää automaatista, että on saksalainen, muistaakseni ZF:n tekemä laatikko. Lankomiehellä kun on Aisinin (Toyotan valmiste?) laatikko Volvossa ja paljon riesaa on ollut.
      No kuitenkin, itselläni on tuo 2.2 bensa automaatilla, vm. -03 ja todella hyvä peli on ollut. Hyvä ajaa, hiljainen, juuri öljynvaihdossa katsoivat, että on täysin ruosteeton, tilava, todella hyvät penkit ja hyvä ajaa ja matkustaa. Eihän tuon kokoinen moottori mikään tykki ole tämän kokoisessa autossa mutta täysin riittävä ainakin minulle.

      Perheessä on myöskin vuotta vanhempi saksalainen premium, Pösöä pidän yhtä hyvänä ja osin parempana. Pösöä moitin renkaista, jotka 225 leveänä ovat Suomrn olosuhteisiin liian leveät, etenkin talvella.

      • 607 -05

        Kyllähän renkaat saa kapeammaksi vaihtaa jos itse niin haluaa. Vanhempaan malliin varsinkin voi helposti laittaa kapeampaa rengasta kun se on vielä 16tuuman vanteella. Itsellä oli -01 607 ja laitoin siihen 205/60/16 renkaat talveksi jo pelkästään sen takia että olivat todella paljon halvemmat kuin 225/55/16 kokoiset. Facelift sitten onkin 17 tuuman vanteella eikä 16 tuumainen sovi isojen jarrujen takia niin se vähän rajaa renkaan valintaa. Itsellä on nyt -05:ssa talvirenkaat 225/50/17 ja tyytyväinen olen niihin kuin myös koko autoon. Aikoinaan arvelutti ostaa pösö esson juttujen perusteella mutta kun auton vaihto tuli eteen en oikeastaan edes harkinnut muita kuin uudempaa 607.


    • 607a

      2.2 l pensa ihan ok, ymmärsin että nykyään niissä on 6 v. laatikko = kulutus pienempi!
      Facelift joskus 05 = 17tuum. minimi mut muuten parempi auto kuin ennen
      tarkista ettei oo sähköongelmia siis ettei varoituslamppua palaa! Tarkista että jpään hihna on vaihdettu. V6 koneella saa nyt luultavasti edullisesti. Tyre pressure ilmoitus pikkasen häritsee voi poistaa hinta en tiedä muutta on ymmärsin liikaa! Alkuperäistulpat Bilteemalta ja muutakin sekä myös Motonetista = hinnat ok.

    • Juuso-

      Siis jos haluat nauttia ajamisesta niin sillon valintasi ei ole huono. Mulla menossa eka pösö ja 607 2,2L bensa manuaali eikä ole ollut sähkövikoja mistä muut pelottelivat. 4v ollut mulla ja tässä kattelen et olisko seuraava 407 vai edelleen 607...3L automaatti kiinnostais...250000km jo mittaris mut moottori vaihdettu n.100000km sit öljyn kulutuksen takia...yhen xenon lampun olen vaihtanut ja molemmat akut edestä ja takaa,jakopään hihna,etupyörän laakerin....eipä oo ollu isoa murhetta....

    • JeanPierrePösöö

      Uppaan tämän, kun nyt jouduin googlettamaan erästä osaa.. Vikaantumis väi noin 60-80tkm, ja silloin yleensä puola (osa hankalia vaihtaa) tai jokin muu helposti vaihdettava sähköosa. Tällöin palaa rahaa n 700€. Dieseleissä suutin tai vastaava.

      Määvälihuolllot maksavat sen minkä kaikki muutkin merkit, jos teettää korjaamoilla,

      Alustan osat kestää erityisen hyvin eikä niiden vaihtaminen ole järkevää. Iskunvaimentimen kääntölaakereita menee jonkin verran.
      Aurauskulmat tietysti pitää säätää ja ne voi säätää myös takaa. Jos joku muuta väittää niin niin se valehtelee. Ihan säädetään säätötangosta.

      Sähkövikoja 607 ei juurikaan ole, paitsi joku lamppu saataa pimetä.
      Sähköinen takaluukku toisin saattaa jumia. Sähköikkunat eivät hajoa sähköistä, vaan mekaanisesti, kuten niin moni muukin.

      Ei ruostu poikkeuksellisen paljon mutta ruostuu siinä, kuin rauta nyt ylipäätään ruostuu.

      Ei mitään syytä jättää huomioimatta, jos suurta pientä autoa tarvitsee.

      • JoopatiJoopa

        " Vikaantumis väi noin 60-80tkm, ja silloin yleensä puola (osa hankalia vaihtaa) "

        Kannattaisi kertoa mistä moottorista on kysymys. EW moottorin puolapaketti siitä moottorin päältä kun onnistuu ihan maallikoltakin. Itse otin aikaa paljonko meni vaihdossa kun tiesin miten homma tehdään: 3 minuuttia.


      • Z6P8G1
        JoopatiJoopa kirjoitti:

        " Vikaantumis väi noin 60-80tkm, ja silloin yleensä puola (osa hankalia vaihtaa) "

        Kannattaisi kertoa mistä moottorista on kysymys. EW moottorin puolapaketti siitä moottorin päältä kun onnistuu ihan maallikoltakin. Itse otin aikaa paljonko meni vaihdossa kun tiesin miten homma tehdään: 3 minuuttia.

        Kyse lienee ES9J4S -V6:sta, jossa erilliset puolat; minulta on yksi mennyt 167 t, kohdalla. Takalohkon puolat siksi hankala vaihtaa, kun imusarja poistettava, mutta lähinnä kärsivällisyyttä vaatii. Puolan vaihto on pikkuoperaatio.
        Onneksi OBD2-palikan kautta kännykkään Torque-ohjelman avulla saatava vikaskannaus paljasti , että sytytyshäiriö oli sylinterissä 3. Nekin lasketaan vastapäivään eli eka vasemmalla edessä.
        Raju tärinä ja voimattomuus olivat oireina; ensin luulin ,että automaatti levisi :).


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 125
      3156
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      89
      2886
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2248
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      23
      1787
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1678
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1519
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1494
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1437
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1397
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      81
      1335
    Aihe