elämä on ollut yhtä kurjuutta 25v.
Perusasiat, työ on olemassa ja aika nuhteeton elämäkin, en koe olevani syntinen.
Nään elämässä kauniit asiat itse vain joudun pahuuden uhriksi, kärsijäksi.
Elämän halu olisi mutta nytkin lomalla istun kotona..ilman elämää sen tarkoitusta!
Minulla ei ole läheisiä, vaikka perhe on, jotka välittää, suku haukkuu..halveksuntaa aina vaan!sanat jotka loukanneet.. ihmiset teoillaan ja sanoillaan.Kyyneliä liikaa enempi kuin onnen hetkiä.Oma perhekkin on vastaan.Omaisuutta on mutta en nauti siitä se rapistuu hoitamattomana ja en saa olla omassa kodissanikaan niin kuin haluan.Mitään ei arvosteta.
Kiitän jumalaa jokaisesta kurjasta elämäni päivästä jotka täällä olla olen saanut.Sillä ihanaa iloista kivaa päivää mulla tuskin koskaan on jos on seuraava päivä on raskas..ilo tulee pienestä ja onni, mutta suru vielä pienemmästä.Ihanaa kun läheiseni vihaavat minua vaikka olen heidän kanssa ihmisensä ollut..En tahdo nähdä heitä koskaan enää.Ystävät ovat voima jotka kantaa mutta entä jos he tietäsivät tämän kateuden jne..säälisivät ainakin sitä en keltään kuitenkaan pyydä.Suku aiheuttaa surua!Loma on pian ohi ja palaan työhön..ehkä tätä murhetta ei olisi tullut jos olisn töissä ollut nytkin, viime kesän olin töissä ja kyllä ihminen lomaakin tarvitsee.Kiitos kauniista kesästä..täällä neljänseinän sisällä on ihanaa.
kiitän jumalaa tästä kurjuudesta joka
11
315
Vastaukset
- jakukahaluaakuunnella
Minusta Jumala ei ole luonut tätä kurjuutta, jonka ihmiset tekevät. En usko tällaiseen Jeesuksen julistukseenkaan. Minusta Jeesuksen kärsimysnäytelmä on enemmänkin kertomus yhteisövallan käytöstä, joka otta uhrin. Senkin me pyrimme selittämään siten, että se oli Jeesuksen pelastustyö ihmisille, koska emme halua kantaa vastuuta teoistamme.
kauneutta on paljon elämässä, mutta toisen ihmisen läsnäolo on niitä tärkeimpiä Kateus vie kalatkin vedestä, moni on välinpitämätön, valehtelu on nykyihmisen jokapäiväistä leipää, kuten oli kaksituhatta vuotta siitten.
Miksi Jumala ei puutu näihin kärsimyksiin. Ehkä se ei olekaan Jumalan tärkein tehtävä, ehkä Jumala vaatii meitä vastuuseen.
Uskonnot ovat usein uhraamismenetelmiä, joissa heikkoja murretaan. Tätä käytetään myös välineenä omien pahojen tekojen peittämiseksi. Se ei ole todellisesta Jumalasta, Hän välittää, vaikka jättikin minutkin yksinäisyyteen, sillä ympäristö katsoo että on sairasta odottaa vuorovaiktusta ja välittämistä, ja mistä se sairaus keksittiinkään.- aih.kirjoittaja..
tohon jäi muuten kirjoittamatta että kuinka monikin ihminen jaksaa pysyä ihmisyyden tiellä kaikkien niiden vastoinkäymisten kanssa, mitä ollut ja tulee vielä olemaan.Taistelua ns.tuulimyllyjä vastaan.
Mietin monesti onko se ns.kohtalo..etsinkin vastausta kaikesta mutta löydänkö koskaan.Ennustajakin olis kiva tavata..mitä hän sanoo?ylhäältä vastausta en saa mutta ehkä sitten aikanaan.Olen jatkoajalla muutenkin..elämäni muuttui kokemuksen jälkeen.Jumala vai ei kutsunut minua.Minun katse ylös on vaikeina aikoina ollu useinkin.Tiedän että elämä ei ennekään helppoa ollut enkä itsekkään odota sitä mutta ei se saisi olla ainaista tuskaa ja taistelua..Sairaudet saa palkaksi. - jakukahaluaakuunnella
aih.kirjoittaja.. kirjoitti:
tohon jäi muuten kirjoittamatta että kuinka monikin ihminen jaksaa pysyä ihmisyyden tiellä kaikkien niiden vastoinkäymisten kanssa, mitä ollut ja tulee vielä olemaan.Taistelua ns.tuulimyllyjä vastaan.
Mietin monesti onko se ns.kohtalo..etsinkin vastausta kaikesta mutta löydänkö koskaan.Ennustajakin olis kiva tavata..mitä hän sanoo?ylhäältä vastausta en saa mutta ehkä sitten aikanaan.Olen jatkoajalla muutenkin..elämäni muuttui kokemuksen jälkeen.Jumala vai ei kutsunut minua.Minun katse ylös on vaikeina aikoina ollu useinkin.Tiedän että elämä ei ennekään helppoa ollut enkä itsekkään odota sitä mutta ei se saisi olla ainaista tuskaa ja taistelua..Sairaudet saa palkaksi.Jokaisen ihmisen kokema kurjuus kohtuuttomana on vääryyttä. Tuskin kukaan sairastuu turhien pienien vastustuksien vuoksi. itse olen ollut valmis kuolemaan neljäkymmentä vuotta ja huutanut apua herralta, vastausta ei ole tullut maanpäällisiin ongelmiin, kylläkin tietoa syistä ja seurauksista. ne on selventänyt mulle, ettei täällä ole kysymys Jumalan valtakunnan toteutumisesta.
Ylipäätänsä pohdiin sitä, onko kärsimyksen lieventäjät oikealla asialla, sillä heillä on pelatuksen rengas päänsä päällä, ja he hävittävät sen todellisuuden mikä on ihmisen elämässä, ja etsivät vikaa persoonallisuudesta. Tämä yksilöön tullut ympäristön tuottama todellisuus puhdistetaan synneistä vapaaksi ja laitetaan yksilön kuormaksi, uhrin, kohteen. Kun näihin lakkaa uskomasta, paljon helpottaa, tietenkin pitää päästä eroon näistä tämänlaisista hengenpelastajista. jakukahaluaakuunnella kirjoitti:
Jokaisen ihmisen kokema kurjuus kohtuuttomana on vääryyttä. Tuskin kukaan sairastuu turhien pienien vastustuksien vuoksi. itse olen ollut valmis kuolemaan neljäkymmentä vuotta ja huutanut apua herralta, vastausta ei ole tullut maanpäällisiin ongelmiin, kylläkin tietoa syistä ja seurauksista. ne on selventänyt mulle, ettei täällä ole kysymys Jumalan valtakunnan toteutumisesta.
Ylipäätänsä pohdiin sitä, onko kärsimyksen lieventäjät oikealla asialla, sillä heillä on pelatuksen rengas päänsä päällä, ja he hävittävät sen todellisuuden mikä on ihmisen elämässä, ja etsivät vikaa persoonallisuudesta. Tämä yksilöön tullut ympäristön tuottama todellisuus puhdistetaan synneistä vapaaksi ja laitetaan yksilön kuormaksi, uhrin, kohteen. Kun näihin lakkaa uskomasta, paljon helpottaa, tietenkin pitää päästä eroon näistä tämänlaisista hengenpelastajista.on pelastuksesta tietoa.
Pitää tulla uskoon, että voi kokea rauhaa sydämessä kaikkien vaikeuksienkin keskellä ja tuntea, että Jeesus on niiden vaikeuksien keskellä niissä mukana ja antaa voimaa kestää ne ja nekin pitää silloin kun on uskossa ottaa Hänen kädestään ja tietää että ne on Hän sallinut tulla kasvattamaan uksovaista, silllä raamattu sanoo että kaikki vaikuttaa Hänen omiensa parhaaksi ja Hän rakastaa jokaista ihmistä.
Pyydä Hänet sydämeesi, niin silloin sinä uudestisynnyt ja pääset kuoleman jälkeen taivaaseen, missä ei ole enää mitään kipua eikä tuskaa, vaan kultakadut ja ainainen ilo.
http://www.kolumbus.fi/pentti.toikkanen/- ASENNEVIKAISILLE..
jakukahaluaakuunnella kirjoitti:
Jokaisen ihmisen kokema kurjuus kohtuuttomana on vääryyttä. Tuskin kukaan sairastuu turhien pienien vastustuksien vuoksi. itse olen ollut valmis kuolemaan neljäkymmentä vuotta ja huutanut apua herralta, vastausta ei ole tullut maanpäällisiin ongelmiin, kylläkin tietoa syistä ja seurauksista. ne on selventänyt mulle, ettei täällä ole kysymys Jumalan valtakunnan toteutumisesta.
Ylipäätänsä pohdiin sitä, onko kärsimyksen lieventäjät oikealla asialla, sillä heillä on pelatuksen rengas päänsä päällä, ja he hävittävät sen todellisuuden mikä on ihmisen elämässä, ja etsivät vikaa persoonallisuudesta. Tämä yksilöön tullut ympäristön tuottama todellisuus puhdistetaan synneistä vapaaksi ja laitetaan yksilön kuormaksi, uhrin, kohteen. Kun näihin lakkaa uskomasta, paljon helpottaa, tietenkin pitää päästä eroon näistä tämänlaisista hengenpelastajista.. . . ELÄMÄNHELVETTI, JAKUKAHALUAAKUUNNELLA JA ALOITTAJA!
ALOITTAJALLE. . .
Kukaan ei ole vaatinut kiittämään 'elämän kurjuudesta', vähiten Jumala. Siitä saa kiittää, että Hän on läsnä siinä 'kurjuudessa' ja tietää tilanteen, ei jätä eikä hylkää, jos Hänen omansa olet. Hän kyllä odottaa KIITOSTA siitä hyvästä, mitä meille itsekullekin on annettu.
JOKAISELLE. . .
Onko tullut mieleen kiittää jokaisesta hyvästä hetkestä, jokapäiväisestä ruuasta, kodista, vaatetuksesta yleensä toimeentulosta, että on työtä ja terveydestä, kun sitä on ollut, perheestä, ystävistä jne, jne. Vai pidättekö niitä itsestäänselvyyksinä?
Lukekaa Jobin kirja! Valittakaa sen jälkeen, jos on kanttia.
Jos EI välitä tulla Herran omaksi, mutta kuitenkin pyytää Jumalalta itselleen yhtä sun toista, vastaukset Häneltä kyllä tulevat, mutteivat sellaisina kuin itse ne haluaa, sillä Jumala tietää paremmin itsekunkin tarpeet.
Voi myös käydä niin, että saa, mitä pyytää, omaksi vahingokseen. Ette kertoneet olevanne uskossa.
Mitä taas 'kärsimyksenlieventäjiin tulee, niin mitä niillä tarkoitat, ihmisiä vai lääkkeitä, vai mitä?. . . . Minun käsittääkseni AINOA, joka voi kärsimyksiä lieventää ja jopa ottaa pois, on Jeesus Kristus, joka ristillä kantoi kaikki syntimme ja kärsimyksemme/sairautemme.
- - - - - - - -
Kerrot, että 'olet ollut valmis kuolemaan jo 40v'. Ilmeisestikään JUMALA ei ole samaa mieltä. HÄN nimittäin ei halua kenenkään joutuvan kadotukseen. Jumala EI tee virheitä! Hänen tekonsa ovat AINA oikein ja täydelliset. - jakukahaluaakuunnella
ASENNEVIKAISILLE.. kirjoitti:
. . . ELÄMÄNHELVETTI, JAKUKAHALUAAKUUNNELLA JA ALOITTAJA!
ALOITTAJALLE. . .
Kukaan ei ole vaatinut kiittämään 'elämän kurjuudesta', vähiten Jumala. Siitä saa kiittää, että Hän on läsnä siinä 'kurjuudessa' ja tietää tilanteen, ei jätä eikä hylkää, jos Hänen omansa olet. Hän kyllä odottaa KIITOSTA siitä hyvästä, mitä meille itsekullekin on annettu.
JOKAISELLE. . .
Onko tullut mieleen kiittää jokaisesta hyvästä hetkestä, jokapäiväisestä ruuasta, kodista, vaatetuksesta yleensä toimeentulosta, että on työtä ja terveydestä, kun sitä on ollut, perheestä, ystävistä jne, jne. Vai pidättekö niitä itsestäänselvyyksinä?
Lukekaa Jobin kirja! Valittakaa sen jälkeen, jos on kanttia.
Jos EI välitä tulla Herran omaksi, mutta kuitenkin pyytää Jumalalta itselleen yhtä sun toista, vastaukset Häneltä kyllä tulevat, mutteivat sellaisina kuin itse ne haluaa, sillä Jumala tietää paremmin itsekunkin tarpeet.
Voi myös käydä niin, että saa, mitä pyytää, omaksi vahingokseen. Ette kertoneet olevanne uskossa.
Mitä taas 'kärsimyksenlieventäjiin tulee, niin mitä niillä tarkoitat, ihmisiä vai lääkkeitä, vai mitä?. . . . Minun käsittääkseni AINOA, joka voi kärsimyksiä lieventää ja jopa ottaa pois, on Jeesus Kristus, joka ristillä kantoi kaikki syntimme ja kärsimyksemme/sairautemme.
- - - - - - - -
Kerrot, että 'olet ollut valmis kuolemaan jo 40v'. Ilmeisestikään JUMALA ei ole samaa mieltä. HÄN nimittäin ei halua kenenkään joutuvan kadotukseen. Jumala EI tee virheitä! Hänen tekonsa ovat AINA oikein ja täydelliset.Olen jokseenkin tullut siihen lopputulokseen, että toisen uskon epäily on riettaista riettaimman ihmisen häpeällistä nöyryytystä. Kunkin usko on AINA omanlaisensa, joitakin selityksia sen määreistä löytyy Raamatusta.
Kuinka voi olla noin häveliäs, että herjaat jonkun Jumalasuhdetta, Jumalan olemassolon tärkeintä kysymystä, vaikutusta ihmiseen. Mistä sinä tiedät, mikä on Jumalan tarkoitus kunkin ihmisen kohdalla, sinä pilkkaat Jumalaa.
Ei se ole Jumalan tekoja, miksi ihminen on valmis luopumaan elämästä. Tähän ajaa ilkeät ihmiset, jotka vievät leivänkin suusta, ja turha puhua hengellä elämisestä. - optimistijossakin
penttiz kirjoitti:
on pelastuksesta tietoa.
Pitää tulla uskoon, että voi kokea rauhaa sydämessä kaikkien vaikeuksienkin keskellä ja tuntea, että Jeesus on niiden vaikeuksien keskellä niissä mukana ja antaa voimaa kestää ne ja nekin pitää silloin kun on uskossa ottaa Hänen kädestään ja tietää että ne on Hän sallinut tulla kasvattamaan uksovaista, silllä raamattu sanoo että kaikki vaikuttaa Hänen omiensa parhaaksi ja Hän rakastaa jokaista ihmistä.
Pyydä Hänet sydämeesi, niin silloin sinä uudestisynnyt ja pääset kuoleman jälkeen taivaaseen, missä ei ole enää mitään kipua eikä tuskaa, vaan kultakadut ja ainainen ilo.
http://www.kolumbus.fi/pentti.toikkanen/On kyllä niin vääristynyt käsitys rauhan olemuksesta ja uskon voimasta. Ihminen, joka haluaa elää vain uskoaan varten, ylistyksessään Jumalalle, usein on rauhan oloinen, mutta mitä hän välittää kanssaihmisistään.
Kun ihminen kohtaa elävän ihmisen, hän kohtaa myös sisimpänäs, monia tunnetiloja, jotka vaativat uhrausta jakamisessa, elämän virran kokemista.
ei me eletä vain jumalaa varten
- Ukonvasama
Kyllähän sinun jo aikuisena(?) ihmisenä tulisi ymmärtää
ettei minkäänlaista jumalaa ole olemassa.
Herää jo jumalharhoistasi.- Arto T
lupaa kymmenen hyvää ja yhdeksän kaunista jos vain seuraat sitä, Mutta lupauksen takana valehtelija ja valheen isä, ei hän anna sitä minkä on luvannut, vaikka on niin sanonutkin. Nuorena ihminen näkee mahdollisuudet, tästä se onni aukeaa kun tuonne suuntaan lähden kulkemaan, Jumalaa ei tarvita mihinkään, eikä hänen mielipiteitään haluta kuunnella, kuitenkin Jumala on rakkaudessaan kehoittanut meitä valitsemaan hänet ja ottamaan hänen ikeensä päälleen, Jumala tietää mitä me tarvitsemme ja haluaisi että lähtisimme kulkemaan hänen kanssaan ja Hänen johtamanaan, kuitenkin me luulemme että tiedämme totuuden itse paremmin. Onko niin että pahinta mitä ihmiselle voi sattua on se että saa kaiken haluamansa.???
Ei nuoruuden vääriä valintoja voi vanhana uudestaan muuttaa, mutta suunnan voi vieläkin korjata, vielä on mahdollisuus vaihtaa suuntaa ja lähteä kulkemaan toiseen suuntaa, etsiä Jumalaa, pytää hänen anteeksiantoaan ja antaa elämänsä hänen käsiinsä.
- HM..VAI KABBALAA
OTE LINKISTÄ:
¤ Kabbalan mukaan henkinen maailma on olemassa, mutta aistinelimet eivät kykene havaitsemaan sitä; meidän universumimme on pikkuruinen osa tätä maailmaa sen keskustassa, ja meidän planeettamme, Maa on sen sisäinen keskipiste. Henkinen maailma koostuu informaatiosta, ajatuksista ja tunteista, jotka vaikuttavat meihin havaittavan luonnon aineellisten lakien ja sattuman välityksellä, se asettaa meidät tiettyihin olosuhteisiin, jotka määräävät käyttäytymisemme. Meillä ei ole määräysvaltaa sen suhteen, milloin ja mihin synnymme, mitä meistä tulee, keitä me tapaamme elämämme aika, ja mitä seurauksia teoillamme tulee olemaan.
Kabbalan mukaan ihmisen saatavilla on neljä tiedon lajia, ja hänen tulee omaksua ne:
1) Luominen: Luomakunnan ja maailmojen kehittymisen tutkimus; kuinka Luoja on sen luonut, henkisen ja aineellisen maailman väliset interaktiot, mikä on ihmisen luomisen tarkoitus.
2) Toiminnallisuus: Ihmisluonnon sekä hänen hänen ja henkisen maailman välisten yhteyksien tutkimus; ns. käytännöllinen Kabbala.
3) Sielujen vaiheet: Kunkin sielun ja sen vaiheitten tutkimus. Miten ihminen toimii tässä ja sitä seuraavissa elämissä. Miksi tietyn kaltainen sielu ruumiillistuu ja miksi tietynlainen ruumis saa tietynlaisen sielun. Tämän aiheen puitteissa myös tutkitaan ihmiskunnan historiaa tietyn järjestyksen seurauksena, sekä sielujen vaellusta.
4) Hallinta: Meidän maailmamme - elottomien esineitten, kasvien ja eläinten ja niiden luonteen sekä roolin tutkimus; kuinka niitä hallitaan henkisestä maailmasta. Korkein voima ja meidän havaintomme Luonnosta, Ajasta ja Avaruudesta. Sen tutkiminen miten korkeammat voimat liikuttavat aineellisia kappaleita tiettyyn tarkoitukseen (pisteeseen). Onko ihmiselämän suurinta mysteeria mahdollista tutkia esittämättä kysymystä sen lähteestä? Kaikki yrittävät ajatella sitä.
Sekä yksilöllisen että kollektiivisen ihmiselämän merkityksen ja mielen etsintä on ihmisen henkisen elämän keskeinen kysymys. Olemme saaneet nähdä kuinka ihmiskunnan uskonnollinen suuntautuminen on syntynyt uudelleen 20. vuosisadan puolenvälin jälkeen. Teknisen kehityksen ja maailman mullistusten synnyttämät filosofiat eivät ole antaneet ihmiselle henkistä tyydytystä. Kabbalan mukaan meidän maailmamme on saanut ottaa vastaaan vain yhden vähäisen kipinän kaikista olemassa olevista mielihyvän lajeista. Ajan mittaan ihmisen on pakko etsiä uusia mielihyvän lähteitä siinä toivossa, että hän kokisi yhä suurempia ja suurempia nautintoja, mutta hän ei ymmärrä että kaikki nuo lähteet ovat vain ulkoisia kuoria ja ner dakikin olemus pysyy samana.
Ihminen voidaan saada oivaltamaan absoluuttisen tyydytyksen ja hengen aineen ylitse kohottamisen tarve kahdella tavalla: (1) Kabbalan tie. (2) Kärsimyksen tie.
Ensimmäisellä tiellä tutkitaan Kabbalaa, ja sen aikana ihminen asteittain vapautuu egoisimistaan. Toinen tie taas on tavanomainen: yhtäkkiä tunnetaan jonkin henkisen nälän muotoa ja etsitään tyydytyksen lähdettä. Me voimme vain neuvoa valitsemaan Kabbalan tien ajoissa sen sijaan, että odottaisimme kärsimyksen tietä.
Kirj. Rabbi Mihael Laitman ¤
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Jus'joo, kun ihminen haluaa olla Jumalan väärtti, niin syntyy edellisen kaltaista tekstiä. Ja lisää löytyy googlettamalla.
Se siitä KABBALASTA.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1453106- 1082533
- 512521
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2402188Koulussa opetetaan anaali- ja suuseksiä
"Kirjassa puhutaan varsin suorasukaisesti ”vehkeistä, flirttailusta, suostumisesta ja kieltäytymisestä, nautinnosta sekä4751826Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2481809- 1051775
Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j91644Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää151577R.I.P. Kristian Antila
Entinen huippumaalivahti ja -kiekkoilija menehtyi äkillisesti 44-vuotiaana. Kunnia muistolleen. https://www.iltalehti.fi231417