Kesäloma

alkaa

parin viikon päästä! Myöhemmin kuin koskaan ennen.

Tylsä odotellessa ja toivottaessa toisia vapaalle, mutta kiva lomalta palatessa, kun kaikki paikat on "miehitetty" ja työinto huipussaan. :)

Lomalla pitää olla vähintään muutama viikko. Tutkimuksien mukaan se on elintärkeää, mutta onko väliä milloin sen pitää?

33

330

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • RIMMIR

luulisin että sillä ei niin suurta merkitystä ole milloin loman pitää kunhan se on yhtäjaksoisesti ainakin kolme viikkoa.
      Tärkeintähän on se että tekee jotakin aivan muuta kuin sitä mikä muistuttaa ansiotyötä. Esim. jos olet tietokoneen ääressä työpäivinäsi niin sinun täytyisi unohtaa koko tietokone lomasi aikana, samoin puhelin.

• HTZA

Kahta en vaihda..tai no, tietokonetta en jätä koskaan. En lomallakaan.
        Muu elämä saa sitten kaatua vaikka hellanduudeliin.
        Mitä se nyt olikaan.

• HTZA

helteitä jatkuu ensiviikonkin.
      Olen ollut lomalla tämän viikon ja aion olla ensiviikonkin.
      Sitten menen töihin, katsomaan kuinka sataa, eka lomaviikollasi.
      Yritän pitää murheellista naamaa.
      Ei vaiskaa! Toivon että lomasateesi ovat lämpöistä vettä.

• ikäisellesi

jos lomasi jää kahteen viikkoon. Ensimmäiset päivät olet pidennetyllä viikonloppuvapaalla ja viimeiset menee töihinlähtöä odotellessa.

Oletko yksin tekemässä työtäsi? Eikö systeemi pärjää ilman sinua muutaman viikon?

• HTZA
        ikäisellesi kirjoitti:

jos lomasi jää kahteen viikkoon. Ensimmäiset päivät olet pidennetyllä viikonloppuvapaalla ja viimeiset menee töihinlähtöä odotellessa.

Oletko yksin tekemässä työtäsi? Eikö systeemi pärjää ilman sinua muutaman viikon?

4-viikon lomaa en ole voinut viettää koskaan.
        Enkä koskaan voi.
        Systeemi ei vielä pärjää ilman minua, mutta ensivuosi saattaa tehdä minusta "vanhemman neuvonantajan".

Sitten voin kirmata, firman pihalla, alasti ja jahdata kaneja, purra niiden niskat poikki ja imeä veren.
        Esimerkiksi.. saatan kyllä keksiä muutakin harrastusta.

• sanoo kateellinen:)
        HTZA kirjoitti:

4-viikon lomaa en ole voinut viettää koskaan.
        Enkä koskaan voi.
        Systeemi ei vielä pärjää ilman minua, mutta ensivuosi saattaa tehdä minusta "vanhemman neuvonantajan".

Sitten voin kirmata, firman pihalla, alasti ja jahdata kaneja, purra niiden niskat poikki ja imeä veren.
        Esimerkiksi.. saatan kyllä keksiä muutakin harrastusta.

Senior ...? :)

Tällä palstalla ei enää kirmailla, vaan ollaan jo eläkkeellä vaikka kyseessä onkin 50 ikäluokka.

• Kesäloma alkaa vast heinäkuun lopulla, täs tarttee kattella ku toiset ne vaan lähtee vaik mihin, yks sinne, toinen tänne lomailemaan, minä vaan lyhyt tukka niin putkella ku se vaan menee töissä,töissä painallan menemään..
      ):

• saavat

olla he, jotka valitsevat lomansa väärään aikaan. Tai losuhteiden pakosta.

Siksi juuri kyselin, josko joku muu vuodenaika olisi parempi loma-aika? :)

T. Feminista

• lomasi

parasta aikaa juuri nytten sitä odotellessa:)
      Kaikki tämän jälkeinen aika on sitä loman loppumisen odottelua.

• miten sen

ottaa ja millainen ruljanssi on menossa.

Tuon kuvailemasi tunteen aistin kun laitan tietsikan ja puhelimen kiinni viimeisenä työpäivänä, vaikkapa klo 16.00...

• susa51
        miten sen kirjoitti:

ottaa ja millainen ruljanssi on menossa.

Tuon kuvailemasi tunteen aistin kun laitan tietsikan ja puhelimen kiinni viimeisenä työpäivänä, vaikkapa klo 16.00...

On hienoa aikaa, kun loma on vielä edessä ja uskonpa että odottelu on parasta siinä;)
        Itsellä on lomaa jaettuna eri kuukausille, syyskuukin on lomakuuta.
        Kokeilen nyt niin, ensi vuonna taas eri tavalla.
        Jos en palaudu parissa viikossa, jään odottelemaan seuraavan kuun lomaa:)

• jo testannut
        susa51 kirjoitti:

On hienoa aikaa, kun loma on vielä edessä ja uskonpa että odottelu on parasta siinä;)
        Itsellä on lomaa jaettuna eri kuukausille, syyskuukin on lomakuuta.
        Kokeilen nyt niin, ensi vuonna taas eri tavalla.
        Jos en palaudu parissa viikossa, jään odottelemaan seuraavan kuun lomaa:)

lomiasi, niin mikä tuntuu parhaalta? Neljä viikkoa heinäkuussa ja viides jouluksi tai keväällä, hankien aikaan?

• ihanata!

Aikoinaan kun olin vakityössä en koskaan saanut koko lomaa kerralla, vaan viikon ja kahden pätkissä. Nyt saan olla 5 kuukautta putkeen lomalla, töihin menen vasta lokakuussa. Hip hei.

• Ensi perjantaina alkaa mun loma virallisesta työstä. Kuukauden pituinen vetelehtimisjakso, mitenkähän sen ajan saa oikeesti kulumaan? Lapsenlapsi, koululainen, on mun valvonnassa ja seuralaisena kuukauden, mutta kyllä on pitkä aika olla jouten. Muutamia filmejä olen ostanut, mutta...hoh hoijaa...

• *hellin*

viime kesänä tein huutokauppaa, mutta sekin on tylsää, kun ei oikeasti kiinnosta mikään tavara himoamiseen asti....myin kyllä,mutta ei sekään ollut mun juttu!
        Pitäsköhän alkaa kortinpellaajaks...mut kun en ossaa pokkaa...en pitää enkä pelata..*huoh!* boooooriiinggg...pitäsköhän mennä vapaaehtosiin töihin...mut mihin?

• RIMMIR
        *hellin* kirjoitti:

viime kesänä tein huutokauppaa, mutta sekin on tylsää, kun ei oikeasti kiinnosta mikään tavara himoamiseen asti....myin kyllä,mutta ei sekään ollut mun juttu!
        Pitäsköhän alkaa kortinpellaajaks...mut kun en ossaa pokkaa...en pitää enkä pelata..*huoh!* boooooriiinggg...pitäsköhän mennä vapaaehtosiin töihin...mut mihin?

töitä on vaikka millä mitalla. Suuntaa katseesi vanhainkotiin, taikka lasten ulkoilma leirille. Tai ihan mihin vain, joka paikassa huutava pula aikuisen ihmisen vapaaehtoisesta avusta.

• eipä otettu!
        RIMMIR kirjoitti:

töitä on vaikka millä mitalla. Suuntaa katseesi vanhainkotiin, taikka lasten ulkoilma leirille. Tai ihan mihin vain, joka paikassa huutava pula aikuisen ihmisen vapaaehtoisesta avusta.

...vaikka olen ammattilainen sillä saralla...eikä vanhainkotiinkaan huolittu...se siitäkin sitte.

• Sinimarjanen

tässä jo useampaankin kertaan. Onneksi on vielä paljon pitämättäkin, eli edessäpäin.
      Ajankohdalla on minulle olevinaan merkitys, tosin kaikista ajankohdista löytyy omat hyvät puolensa tarkemmin ajateltuna. Heinäkuu kai olisi se marjastajan kuukausi...riippuen kesästä. Kyllä se kolme viikkoa on vähimmäismäärä, että täysin työstä pääsee irtaantumaan.

• viettänyt

ainakaan viiteen vuoteen, mutta hyvin menee siitä huolimatta.
      Hyvää lomaa sinulle.

• elämä on

yhtä raatamista.

Arvasinko oikein leipätyösi? Voin vain ihailla sinua, joka jaksat tehdä töitä pakon alla.

• viettänyt,
        elämä on kirjoitti:

yhtä raatamista.

Arvasinko oikein leipätyösi? Voin vain ihailla sinua, joka jaksat tehdä töitä pakon alla.

mutta yksin teen työtäni, siinä olet oikeassa.
        24 tuntia, 7 päivää vuoden ympäri.
        Nukun kyllä välillä.

• sinä
        viettänyt, kirjoitti:

mutta yksin teen työtäni, siinä olet oikeassa.
        24 tuntia, 7 päivää vuoden ympäri.
        Nukun kyllä välillä.

mikään käkikello ole?

• viettänyt,
        sinä kirjoitti:

mikään käkikello ole?

niinkin voisi sanoa.

• minut
        viettänyt, kirjoitti:

niinkin voisi sanoa.

halstarilta ja kerro jo vihdoinkin lomattomuutesi syy? :)

• viettänyt,
        minut kirjoitti:

halstarilta ja kerro jo vihdoinkin lomattomuutesi syy? :)

että syynä on hoitopaikkaongelmat.

• en sitä
        viettänyt, kirjoitti:

että syynä on hoitopaikkaongelmat.

ymmärtänyt.

Et ole yksin, mutta joskus ihmettelen millä mittatikulla hyvinvointivaltiota mitataan?
        Kaikkeen on lait , säädökset ja suositukset, mutta ei siihen mitä omaishoitajalta voi vaatia.

• Viimeiseen kesälomaani on aikaa jo 13-vuotta.

Yhtä tasaisen harmaata on ihmisen elämä.

• sinä et

ole saanut pitää lomaa?

• sinä et kirjoitti:

ole saanut pitää lomaa?

Viimeinen kesälomani oli 1996.

Sen jälkeen vaihetelevan mittaisia pätkiä 3,5-vuotta jolloin en raaskinut lomailla koska viikon, kahden työttömyysjaksojen aikaisia matkoja ei voi verrata kesälomiin.

Seuraavaksi pitkäaikaistyöttömyyden vaihe jolloin matkustelu tapahtui korvauksettomalla ajalla.
        Paitsi 3kk:n työnhakujaksot Espanjassa.

Edelleen, työttömyyseläkeläisellähän ei ole kesälomia.
        Eikä vanhuuseläkeläisellä.

Kurjuuteen tottui enkä muistele pahalla.

• ymmärrän
        laiska-lasse kirjoitti:

Viimeinen kesälomani oli 1996.

Sen jälkeen vaihetelevan mittaisia pätkiä 3,5-vuotta jolloin en raaskinut lomailla koska viikon, kahden työttömyysjaksojen aikaisia matkoja ei voi verrata kesälomiin.

Seuraavaksi pitkäaikaistyöttömyyden vaihe jolloin matkustelu tapahtui korvauksettomalla ajalla.
        Paitsi 3kk:n työnhakujaksot Espanjassa.

Edelleen, työttömyyseläkeläisellähän ei ole kesälomia.
        Eikä vanhuuseläkeläisellä.

Kurjuuteen tottui enkä muistele pahalla.

että minulla on käynyt hyvä säkä, kun satuin valitsemaan oiken ammatin ja hyvän työnantajan. Olen siitä kiitollinen, vaikka joskus muka uhkailen sanovani itseni irti, kun työ ei suju suunnitelmieni mukaan.

Iän mukanaan tuoma kylläisyys alkaa myös vaivaamaan.

Enkö saisi edes pikkuisen kadehtia sinun tämänhetkistä lomattomuuttasi? :)

• susa51
        ymmärrän kirjoitti:

että minulla on käynyt hyvä säkä, kun satuin valitsemaan oiken ammatin ja hyvän työnantajan. Olen siitä kiitollinen, vaikka joskus muka uhkailen sanovani itseni irti, kun työ ei suju suunnitelmieni mukaan.

Nyt se kauan odotettu loma sitten alkaa ja taatusti ainakin kaksi viikkoa ilman nettiä. Kun käytän sähköpostia päivittäin, saan lomaa siitäkin.
        Kun vielä ilmoja pitelisi ja saisin luettua ainakin yhden kirjan, myös talviturkkia on heitettävä. Löytyyköhän yhtä arkoja kastelemaan, kuin minä.;)
        Onneksi lomaa on palkallisena, on ollut niitäkin vuosia ettei ole ollut lomaa.

• lännenhunttari
        susa51 kirjoitti:

Nyt se kauan odotettu loma sitten alkaa ja taatusti ainakin kaksi viikkoa ilman nettiä. Kun käytän sähköpostia päivittäin, saan lomaa siitäkin.
        Kun vielä ilmoja pitelisi ja saisin luettua ainakin yhden kirjan, myös talviturkkia on heitettävä. Löytyyköhän yhtä arkoja kastelemaan, kuin minä.;)
        Onneksi lomaa on palkallisena, on ollut niitäkin vuosia ettei ole ollut lomaa.

kysyi,miksi et tee mitaan? niin vastasin-olen kesalomalla....
        kai sita elakelainenkin saa viettaa kesalomaa??
        2 v sitten jain elakkeelle,ja kiirutta on pitanyt,haussia olen korjaillut myyntikuntoon...
        jokohan kohta tulee muutto saarelta mantereelle? toivon ainakin,hunttausajat alkaa esikuussa,ja pitaisi olla passissa ajallaan..tere.l-h

• ymmärrän kirjoitti:

Kyllä työelämä jäsentää kalenteriaikaa.
        Arkipäivistä puhumattakaan.
        Nyt ei arjella ja pyhällä ole oikeastaan väliä.

Itse harjoittelin useamman vuoden pehmeää laskua täysjoutilaisuuteen mutta vaimoni leikkasi osa-aikaisen työnsä kerralla poikki.
        Muutama kuukausi hänellä meni mukautumiseen.

Meillä olivat suunnitelmat valmiina mutta ymmärrän hyvin valmistautumattomina eläkkeelle tipahtavien sopeutumisvaikeuksia.
        Eräs ilmiö lienee omien kiireiden todistelu?

En tiedä onko tässä mitään kadehtimista?
        Tavoittelemme olotila joka jokaisella on edessään.

Ps. Aktiiviaikanani irtisanouduin parista kymmenestä haalarityöpaikasta.
        Seitsemästä toimihenkilöaskareesta.
        Yhdestä sain lopputilin.
        Kaksi työnantajaani meni konkurssiin.
        Pehmeän laskun aikana minulla oli 10 määräaikaista toimeksiantoa.

Levottomat jalat, väittivät soveltuvuustesteissä. Pitäisiköhän uskoa?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      196
      1502
    2. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      140
      944
    3. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      58
      921
    4. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      85
      902
    5. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      53
      816
    6. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      260
      711
    7. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      10
      710
    8. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      338
      671
    9. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      58
      664
    10. Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?

"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol
      Maailman menoa
      74
      636
    Aihe