Hei!
Olisiko kenelläkään tietoa sellaisesta ongelmasta, kun auto sammuu aina helteellä kun sillä on ajettu jonkun matkaa. Sitten kun auto seisoo n. 1 h, niin se käynnistyy normaalisti ja toimii jälleen jonkin aikaa. Kylmällä ilmalla ei ole tämmöistä ongelmaa ollut. Ei kehtaisi ruveta jokaista relettä yksitellen alkaa vaihtamaan, tulee kalliiksi.
V70 sammuu lämpimänä
16
10327
Vastaukset
- volvo_puranen
Bensapumpun rele on siellä sulakekotelon pohjalla muistaakseni 103 numero.Olet tarkistanut bensapaineet ettei bensapumppu ole finaalissa.Paljon autolla ajettu onko bensa/diesel onko jo sähköinen kaasuläppä.Nämä pitäsi kertoa siinä kysymyksessä kun lääkärikään ei voi tietää mikä vaivaa jos ei saa taustatietoja.
Toinen seikkaa on tämä sähköpuoli onko puola tai puolat kuonnossakun vanhaan hyvään aikaa jos autossa puola vika se se lämpeni ja virrankulku keskeytyi. Odotit jonkun aikaan että puola jäähtyi matka voi jatkua sinne varaosatiskille.
Tässä alla on muutama vinkki jos kyseessä on vaikka 98 mallinen Volvo.
Tässä tee-se-itse miehelle yleisimpiä vikoja joista itse voit tarkistaa:
Tarkista käynnistettäessä että venttiilikoneisto ei ole liimautunut auki asentoon.
Tullessa parkkiin käytä 1 minuuttia jälkikäyntiä jolloin ei ole tätä ongelmaa sekä 98 oktaanista tankissa sillä on parempi lämpöarvo kuin 95.
Nykyajan bensoilla on näitä ongelmia kun ei enää käytetä lyijyä.
Vika päällä auttaa vain pitkä starttaus jolloin venttiilit rupeavat liikkumaan normaalisti ja auto käynnistyy.
Tai sitten otat ilmaputsarin auki suodatin pois ja ilmanottoaukoon suihkuta starttipilottia pullossa olevan ohjeen mukaan kun kaveri starttailee ,pitäisi auttaa että kone käynnistyy.
Onko tankissa bensaa ja saako kone sitä.
-Bensapaine pitää olla 3.03 bar.
-Tuotto 1,45-2.41 litraa minuutissa.
-Muistakaa jos otatte tuottoa niin pitäisi pitää sormella vähän
vastapainetta siinä putkessa.Tehty kolaritilanteita varten ,että bensapumppu
sammuu jos ei ole vastapainetta yhtään.Ihan hyvin huomattu tehtaalla eihän sitä
kukaan halua palaan kolariautoonsa.
-Bensasuodatin vaihdettu
-Bensapumpun rele (paloauton värinen 103 kyljessä) kunnossa, kuulet
silloin bensapumpun käyntiääneen.Sijaitsee siellä sulakekotelon pohjalla jossa
muitakin releitä
-Tankin korvausilma systeemi kunnossa, jos epäilet pidä tankinkorkkia
löysällä jolloin korvausilmaa pääsee bensatankkiin.
- Paljon autolla ajettu ,kuumana käyntiin lähtö ongelmia, useimmiten vikaa silloin kannattaa vaihtaa ne polttoainesuuttimet.Toinen seikkaa jos kuumana ei lähde käymään on tämä lisäilmaventtiilin toiminta toisella nimellä tyhjäkäyntimoottori ja rele kunnossa joka on syylärin takana tarkista myös releen liitokset ettei ole hapettumaa.
Tässä alhaalla on kootusti näitä juttuja
-Auto ei starttaa eikä mittarivalot pala:
-Tarkista akun - kaapelien kiinnitys ovat tiukasti kiinni eikä ole sitä kengistä
lähtenyttä alumiinihilsettä eli kengät puhtaat.
-Tarkista kun vesitilanne jos on sellaista mallia jossa on ne täyttroput
akun kannessa,
tislattua vettä pitää laittaa.
-Ei vieläkään tule virtaa, pitää yrittää apukaapeleilla käyntiin, sama homma jos
akussa ei ole potkua vaikka jokin virtaa kuluttava laite jäänyt päälle(valot)
-Aja virtaa luovuttava auto lähelle autoasi niin että akkukaapelit riittää hyvin
(pidä aina takakontissa kyseiset piuhat).
-Sammuta auto laita plus kaapeli eli se punainen johto luovutettavasta autosta
sinne tyhjän akun kenkään. Nyt tarkkana sitten siitä luovutettavasta autosta
musta johto - kenkään ja tyhjän akun auton moottoritilan johonkin
runkoon josta saa maata hyvin .
-Tämän tarkoituksella on estää kipinöinti jos akku oikosulussa ja akusta syntyy
kaasua joka kipinän voimasta voi räjähtää.
-Käynnistä se luovuttava auto ja kierroksia niin että akku latautuu siitä
tyhjän akun autosta.Käytä (3 minuutti) aikaa ja sammuta auto .
-Yritä käynnistää se tyhjäakkuinen auto. Käynnistyi hyvä homma laita ainoastaan
parkit päälle ja ei mitään kuluttavia sähkövehkeitä päällä että akku varautuu.
-Akku finaalissa, mittaa siellä kennoissa oleva nesteen kunto ominaispainomittarilla,
jos latauskaan auttanut niin uusi akku tilalle.
-Joku varmaakin kysyy miksi sammutimme sen luovuttavan auton;
Siksi kun näistä virtahommista ei koskaan tiedä vaikka kuinka olisi naapuri mukava
mies, niin siinä voi mennä se SYTYTYSBOKSI ja turhaa sitä naapurin kanssa
mennään vihoihin sen 1000€ takia, tällä varmistamme sen.
-Auto ei lähde käyntiin vaikka virtaa akussa ja mittarivalot ei
sammu ja pyörittää aivan hurjana starttia.
-Ajoesto onko päällä? On käytetty kaukosäädintä kun menty
sisään(hyvä) avaimella(huono).???
-Katso konehuoneesta ne tulpan johtojen kiinnitys siihen virranjakajaan
sekä puolanjohdon tarkistus sekä tietenkin ne muittenkin piuhojen
kiinnitys sekä tietenkin kuuntelet että kuinka bensapumppu pelaa kun
käännät avainta siihen 2 asentoon eli mittaritauluun syttyy kaikki valot.
-Sammuta radio ja tuuletin kuulet lyhyen surinan kun käännät avainta.
Sen puoleen kaikki ok.- volvo_puranen
-Jos satanut kovasti ja muutenkin kostea keli ja näistä syistä auto
ei ole lähtenyt vieläkään käyntiin niin putsatkaa sen virranjakajankansi
ja kiillota se pyörijän rautaosa sekä tarkista siitä virranjakajan kannessa että se
hiili on kunnossa kun paina sitä kevyesti pitäisi painua sisään.
-120tkm välein vaihtaa tämän virranjakajan osat ja sytytyskaapelit niin
ei murheita ainakaan ole.
-Ennakoiden se homma on paljon mukavampaa ja edullisempaa.
-Sekä tietenkin muistakaa että ette luottako siihen ajotietokoneeseen
että jäljellä oleva polttoaine riittä 78km matkalle .Käy helposti
kuin Tuulilasin toimittajalle testiauto käytössä ja ihmetteli että auto ei lähde
käyntiin ,hyvä kun ei purkanut autoa kokonaan .Vika polttoaine loppunut.
Tässä näitä yleisempiä juttuja joita itse voi tehdä ennen kuin sitä hinausautoa tilailette.
-Toiseksi siellä takaluukussa pitäkää aina tämä moniurahihna joka käyttää
noita laturia ohjaustehostinta kompuraa.Helppo tienpäällä vaihtaa ainakin
tähän 850 aikaa menee se 7 minuuttia. Sulakkeita, ajovalo poltin,
Bensapumpun rele jos ette ole vaihtanut siihen sitä vaaleanpunaista,
katsokaa sieltä sulakekotelon alta eli avaa 4 torx ruuvia, nosta kansi ja siellä
näkyy releet numero 103 jos kaikki on ok ja vaalean punaisena kiiltää.
Jossain korvessa auto sammuu niin vaikea on metsästää kyseistä osaa.
Toista on kun sinulla hanskalokerosta kaivat releen ja 3 minuuttia 25 sekuntia ja
matka jatkuu.
-Omistatko stroboskoopin ajoituslampun?
Hyvä väline tarkistaa tuleeko sytytysvirta sytytystulpille.Tasainen valovälähdys,
kaikki ok.Satunainen tai ei välähdä ollenkaan sytytysjohto finaalissa.
-Jos ei olleenkaan tule niihin viiteen johtoon virtaa katso virranjakaja avaa
katso se puoli rauhassa .
-Kaikki näyttää hyvältä niin puolan kimpuun sitten ,en neuvo niitä mittauksia jos jokin
menee väärin niin turhaa sanomista tulee.Mutta jos haluat testata niin
akusta miinuskaapeli irti.
-Ensiökäämi kone 1995- 0.5-1.5 ohmia vastus
-Toisiokäämin vastus moottori B5252S 1994 asti 6-7 kilo-ohmia
muut moottorit 8.9 kilo-ohmia
-Nakutustunnistimet sijaitsevat sylinterilohkossa imusarjan alapuolella,
vaatii sorminäppäryyttä ja pitkääääääääää hermoa tämä vaihto jutska.
-Lisäksi Volvoissa on 2 tunnistinta kampiakselin asentotunnistin.
-Tehtävä on lähettää ohjausyksikölle kampiakselin asennosta
ja moottorin käyntinopeudesta tietoa.
-Sijaitsevat vaihteistokotelossa siellä moottorin vauhtipyörän luona,irrota
miinuskaapeli akusta jos rupeat vaihtamaan.
-Nokka-akselin asentotunnistin jonka kautta tämä ohjausyksikkö saa
tietoa pakoventtiilien liikkeestä ja sitä kautta tarkkaa tietoa männän
kulloisesta liikkeestä ,tarkkaa hommaa jos koneessa on
yli 6000 kierrosta
-Nokka-akselin tunnistin sijaitsee virranjakajan oikealla puolella(auton perän puolella) pakonokka-akselin päässä sellainen musta pyöreäkö osa. - Volvo-jeppe
Vuosimalli on 97, ajettu 260 000 km, bensiini. Kiitos tiedoista, alan nuitten pohjalta tutkimaan asiaa.
Terve, meillä saantyyppistä vikaa:
V70 -01 2.4 bensakone 200 tkm, alkoi sammuilemaan ajon aikana ja käynnistyi huonosti sen jälkeen. Lopulta ei ollenkaan -> bensapumpun vaihto.
Tämän jälkeen sammuilu jatkui, vaihdettiin bensapumpun rele. Jonkin aikaa kaikki ok kunnes kerran vaan ei käynnistynyt ollenkaan (kuumana). Kylmänä sain käyntiin, ajettiin korjaamolle -> bensapumppu vaihtoon.Taas toimi vähän aikaa mutta eräänä aamuna sammui tyhjäkäynnistä (noin 10 min ajettu).
Nyt mietin että vieläkö kerran pitäisi rele vaihtaa ja auttaisiko sekään mitään.- teemu
Mulla V 70 98 2.5L automaatti,joka on nyt kosteiden ilmojen aikoihin alkannut pätkimään.Kylmänä lähtee käyntiin ja jos antaa olla tyhjäkäynnillä pihalla käynnissä niin sammuu muutaman minuutin jälkeen eikä sit enään lähde käyntiin vähään aikaa.Tai jos esim liikennevaloissa on paikallaan niin sammuu(sekös vituttaa !!) Yläpuolella oli muutama vinkki jota voin kokeilla..
Oliskohan kenellähään myydä kyseiseen autoon käyttöohjekirjaa?
laittakaa viestii [email protected]- Anonyymi
Vanha keskustelu, mutta tähän ei ole tullut päivistystä, löytyikö vika? Meillä tismalleen samat ongelmat vaivanneet jo 7 vuotta. Ratkaisua ei ole löytynyt.
- tl
Miten tarkistetaan Volvo 850 2.5 Releeen,Bensapumpun kunto ja missä se pumppu sijaitsee?? Kiitos jo etukäteen!
- Jarmo K
Vanha virranjakajan kansi oli kulunut, hapettunut ja likainen. Samoin pyörijä. Vaihdoin uudet ja käy kuin unelma, myös kuumana. Autoni oireili ennen vaihtoa nypyttäen ja sammuillen, erityisesti kuumana ja pienillä kierroksilla pienillä vääntöalueilla.
- kalottimies
Tervehdys ! Volvo s 70 -98 20 vent. Sammui 30 km. matkalla 9 kertaa, veto hiipuu,sitten tölköttää kuin 2-4 pytyllä kävis,sammuu,hetken seisoo lähtee käyntiin. Ei syty häiriövalo,ei mitään jälkeä näytölle. Vaihdettiin puola,virranjakajan kansi,nokka-akseli asentotunnistin,bensapumpun rele,bensapumppu vaihdettu,ajettu 30 t. km (volvon originaali) tulpat vaihdettu,johdot vaihdettu , 60 t.ajettu. Kävi pari päivää,taas sammui 5 km matkalla 2 kertaa. Auto seisoi yön yli,ei aamulla käyntiin,muutaman kerran tölkäytti,vietiin lavetilla korjaamolle (lauantai) oli viikon vaihteen yli,maanantaina kun koittivat,auto kävi normaalisti,nyt ajettu 500 km. kerran vähän nypytti. Bensaa käytän 98. Vaihdetaan vielä kampiakselin tunnistin.Mitähän sitten ? Niin autolla ajettu 314000 km. Olisko boxi vika ? Pitäis kai jättää jäljen. Teki tämän ensikerran 3 v. sitten,sammui,seisoi tunnin lähti käymään normaalisti,meni vuoden verran,ei mitään,sit taas 2-3 kertaa sammui,hetken päästä taas kävi. Nyt tosiaan oikein kunnolla sen. Olis hyvät neuvot tarpeen. Auto muuten kaikin puolin OK.
Moikka kampiakselin impulssi tunnistin, ei jätä jälkiä ja ehkä ainut keino todeta että auto on volvolla testerissä kun sammuu, niin silloin saa varmuuden niinkuin minulla tänään kävi säkä auto halliin sammui, muutama minuutti ja käyntiin sammui uudestaan minuutin päästä ja vot asentaja ilmoitti impulssi anturi signaali puutteellinen, samalla osalla käytetään myös nimitystä hall anturi, anturin saa Bilialta 84e eikä kannata leikkiä tarvikkeiden kanssa.
- kalottimies
Moi ! Sitä olen odottanut,että olis vika päällä korjaamolla ja olihan se mutta kun oli lauantai ilta kun auto vietiin, kun maanantaina koittivat,auto kävi taas normaalisti,tänään vaihdetaan vielä kampiakselin impulssi tunnisti sekä ohjausboxi (koitetaan käytetyllä) uusi maksaa 1195 € ei viitsi turhaan ostaa,jos vika ei siinä. Katsellaan.
No niin insinöörit. Mamman V70 teki tempun terävän. Elikkäs nopeesti: Häiriövalo sytty kauppa reissulla mut ei mitään oireita. Kokemuksesta otin akun MIINUS klengän irti tunniksi ja takaisin. Häiriövalo oli poistunut MUTTA auto teki muutaman kerran terävän nykäisyn käydessään. Ei sammunut mut joku mitä ei oo aikasemmin tehnyt tai siis ehkä kuukaus sitten ja epäilin bensan olevan vähissä joten hain lekkerillä lisää, lainassa kun on ne tulee yleensä tankki tyhjänä. Sillon palo bensan varotus valo mut nyt on soppaa 15 litraa joten tää saman tyyppinen oire yhtymä ei siitä voi johtua. Mistä alotetaan. Mitään pysyvää vikaahan ei kaiketi oo koska valo kuittaantuu tuolla miinus kengällä. Annoin kauroja olan takaa motarilla ja mitään ongelmaa ei ollut. 2,4 bensa ei turboo.
- Anonyymi
missä vika minulla on volvo s70 2,4 bensa lähtee kylmänä hyvin käyntiin ja ottaa ihan volvo s70 2,4 bensa 1997hyvin kierroksia lämmetessä normaaliin lämpöön kaasua painettaessa röpöttää ja kunlaskee kierrokset tyhjäkäynnille käy ihan hyvin tyhjökäyntiä siitä kun äkkkiä painaa kaasua niin röpötää ja sammuu eikä lähde käymään 2-3 tunnin kuluttua lähtee taas käyntiin autolla ajettu 380tkm olen käyttänyt 85e ja e98 bensaa 50%-50% bensaa jonkun verran joku 1000km verran voisiko olla bensasuodatin tukossa se taitaa olla alkuperäinen volvo savonen
- Anonyymi
niin siitä s70 volvosta vielä tulpat on uudet ja virranjaka on luultavasti alkuperäinen ,tulpanjohdot,puola mutta puola ei lämpene puola ilmeisesti kunoossa volvo savonen
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 449221
- 785722
Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella
No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus14800Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon414246- 583744
Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella543492Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme293357- 472578
- 342142
- 401900