Finnairin työtilanne nyt

toisen firman emo

Mikähän mahtaa olla Finnairin työtilanne tällä hetkellä elikkäs kuinka suuri on reservi? Otettiinko kesälomatuuraajia tänä kesänä lainkaan? Onko mitään tietoa reservin työllistymisestä ja sitä kautta uusista kursseista? Itsellä työ toisessa firmassa emona, mutta Finnair kiinnostaisi enemmän. Mietin vaan, että kuinkahan kauan tässä on edessä odottelua ja kannattaako vielä vähään aikaan FInnairille hakea, vaikka kurssi tulisikin, jos päätyy suoraan reserviin?

22

1709

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Katriina ca

      Lähiaikoina tuskin tulee hakuja mutta jos niin pitkälle pääset, että olet reservissä niin ihan varmasti työllistyt joku päivä. Hakijoita on paljon ja ei ole helppoa päästä edes reserviin asti.
      Tänä kesänä ei otettu tuuraajia ja toivottavasti ensi kesään mennessä maailman tilanne paranee ja reservissä olevat työllistyy.

      • aikoinaan hakenut

        Mun näkökanta on, että nykyään Finnairille on huomattavasti helpompaa päästä kuin vielä 4-5 vuotta sitten. Silloin aikanaan oli monivaiheiset testit ja haastattelut, nyt vaan yksi vaihe sekä terveystarkastus ja kielitaitovaatimuksetkin tiputettu minimiin.
        Monet puolituttuni, jotka eivät vielä 4-5 vuotta sitten päässeet ekaa vaihetta pidemmälle, pääsivät nyt viime hauissa kirkkaasti sisälle, vaikka mitään lisämeriittejä ei ollut kertynyt työkokemuksen tai kielitaidon saralta ja ikääkin oli jo pitkälle yli 30. Tosin eipä tuosta sisäänpääsystä mitään hyötyä ole näyttänyt olevan, työttöminä kaikki nykyään.
        Ennen oli suuri saavutus päästä Finnairin emoksi ja siitä sai olla ylpeä. Nyt näyttää lähes kaikki hakukelpoiset pääsevän. Eräs tuttuni Pulultakin kertoi, että sieltäkin lähes kaikki hakeneet ovat päässeet Finskille parin viime vuoden aikana, toisin kuin ennen. Ennen Pululaisten joukosta oli tosi vaikea päästä Finskille, kun Pululla ei ollut niin tiukat kriteerit emoksi kun Finskillä. Finnair on joutunut aika lailla lepsumaan kriteereistään ja sinänsä harmi.


      • fliegerin
        aikoinaan hakenut kirjoitti:

        Mun näkökanta on, että nykyään Finnairille on huomattavasti helpompaa päästä kuin vielä 4-5 vuotta sitten. Silloin aikanaan oli monivaiheiset testit ja haastattelut, nyt vaan yksi vaihe sekä terveystarkastus ja kielitaitovaatimuksetkin tiputettu minimiin.
        Monet puolituttuni, jotka eivät vielä 4-5 vuotta sitten päässeet ekaa vaihetta pidemmälle, pääsivät nyt viime hauissa kirkkaasti sisälle, vaikka mitään lisämeriittejä ei ollut kertynyt työkokemuksen tai kielitaidon saralta ja ikääkin oli jo pitkälle yli 30. Tosin eipä tuosta sisäänpääsystä mitään hyötyä ole näyttänyt olevan, työttöminä kaikki nykyään.
        Ennen oli suuri saavutus päästä Finnairin emoksi ja siitä sai olla ylpeä. Nyt näyttää lähes kaikki hakukelpoiset pääsevän. Eräs tuttuni Pulultakin kertoi, että sieltäkin lähes kaikki hakeneet ovat päässeet Finskille parin viime vuoden aikana, toisin kuin ennen. Ennen Pululaisten joukosta oli tosi vaikea päästä Finskille, kun Pululla ei ollut niin tiukat kriteerit emoksi kun Finskillä. Finnair on joutunut aika lailla lepsumaan kriteereistään ja sinänsä harmi.

        Eikös uudet yt-kierrokset ole jo suunnitteilla, säästötarve talossa on ainakin huima. Jospa se ostaa Lufthansa tms. pian Finskin pois kuleksimasta..


      • vastaisin
        aikoinaan hakenut kirjoitti:

        Mun näkökanta on, että nykyään Finnairille on huomattavasti helpompaa päästä kuin vielä 4-5 vuotta sitten. Silloin aikanaan oli monivaiheiset testit ja haastattelut, nyt vaan yksi vaihe sekä terveystarkastus ja kielitaitovaatimuksetkin tiputettu minimiin.
        Monet puolituttuni, jotka eivät vielä 4-5 vuotta sitten päässeet ekaa vaihetta pidemmälle, pääsivät nyt viime hauissa kirkkaasti sisälle, vaikka mitään lisämeriittejä ei ollut kertynyt työkokemuksen tai kielitaidon saralta ja ikääkin oli jo pitkälle yli 30. Tosin eipä tuosta sisäänpääsystä mitään hyötyä ole näyttänyt olevan, työttöminä kaikki nykyään.
        Ennen oli suuri saavutus päästä Finnairin emoksi ja siitä sai olla ylpeä. Nyt näyttää lähes kaikki hakukelpoiset pääsevän. Eräs tuttuni Pulultakin kertoi, että sieltäkin lähes kaikki hakeneet ovat päässeet Finskille parin viime vuoden aikana, toisin kuin ennen. Ennen Pululaisten joukosta oli tosi vaikea päästä Finskille, kun Pululla ei ollut niin tiukat kriteerit emoksi kun Finskillä. Finnair on joutunut aika lailla lepsumaan kriteereistään ja sinänsä harmi.

        Ainoastaan ruotsin kielihaastattelu on tiputettu pois. Saattaa muut asiat merkitä nykyisin enemmän. Ei se ruotsin sujuva taito takaa kenenkään olevan palvelualtis koneessa;). Nykyisin on järjestetty jo lentäneille omia kursseja, siksi ehkä tuntuu et pululaiset pääsevät nykyisin helposti. Jos hakijoita on se parituhatta, mitä yleensä on ja kursseille pääsee n. 100, on niiden hylättyjen oltava erittäin hakukelvottomia. Kyllä minusta siksi voi olla ylpeä sinne pääsystä ja pääseehän reserviläisetkin joskus töihin, kun vaan ajat paranee. Jokaisella yhtiöllä on erilaiset hakukriteerit. Toiset suosii parikymppisiä missityyppejä toiset taas ruotsinkielen taitoisia ja toiset jotain muuta. Finski se tuntuu silti olevan number 1 haluttujen yhtiöiden joukossa vuodesta toiseen..


      • mietin vaan
        vastaisin kirjoitti:

        Ainoastaan ruotsin kielihaastattelu on tiputettu pois. Saattaa muut asiat merkitä nykyisin enemmän. Ei se ruotsin sujuva taito takaa kenenkään olevan palvelualtis koneessa;). Nykyisin on järjestetty jo lentäneille omia kursseja, siksi ehkä tuntuu et pululaiset pääsevät nykyisin helposti. Jos hakijoita on se parituhatta, mitä yleensä on ja kursseille pääsee n. 100, on niiden hylättyjen oltava erittäin hakukelvottomia. Kyllä minusta siksi voi olla ylpeä sinne pääsystä ja pääseehän reserviläisetkin joskus töihin, kun vaan ajat paranee. Jokaisella yhtiöllä on erilaiset hakukriteerit. Toiset suosii parikymppisiä missityyppejä toiset taas ruotsinkielen taitoisia ja toiset jotain muuta. Finski se tuntuu silti olevan number 1 haluttujen yhtiöiden joukossa vuodesta toiseen..

        Niin se vaan on, että nykyään kaikki pululaiset pääsevät finnairille. Ja nimenomaan nämä samat pululaiset ovat aiemminkin hakeneet useita kertoja finskille, eivätkä päässeet ykkösvaihetta pidemmälle. Kyllä Finnairille pääsee nyt paljon paljon helpommin kuin ennen, tämä sen jo todistaa. Ennen Finnair tarvitsi ehkä 20 uutta emoa vuodessa, nyt 200-300. Ja kertoohan sekin jotain, että ennen finskin pääsyrumba oli 3 vaiheinen sekä terveys, nyt vaan 1 vaihe sekä terveys.
        Hakijoita on muuten ollut viime aikoina noin vajaa 1000, joten jos 200 pääsee, niin se on jo joka 5. hakija. Osa ei hae edes tosissaan, osalla tulee pituus, terveys tai ikä vastaan, joten todellisia hakukelpoisia hakijoita ehkä 700.


      • täällä tilittää
        mietin vaan kirjoitti:

        Niin se vaan on, että nykyään kaikki pululaiset pääsevät finnairille. Ja nimenomaan nämä samat pululaiset ovat aiemminkin hakeneet useita kertoja finskille, eivätkä päässeet ykkösvaihetta pidemmälle. Kyllä Finnairille pääsee nyt paljon paljon helpommin kuin ennen, tämä sen jo todistaa. Ennen Finnair tarvitsi ehkä 20 uutta emoa vuodessa, nyt 200-300. Ja kertoohan sekin jotain, että ennen finskin pääsyrumba oli 3 vaiheinen sekä terveys, nyt vaan 1 vaihe sekä terveys.
        Hakijoita on muuten ollut viime aikoina noin vajaa 1000, joten jos 200 pääsee, niin se on jo joka 5. hakija. Osa ei hae edes tosissaan, osalla tulee pituus, terveys tai ikä vastaan, joten todellisia hakukelpoisia hakijoita ehkä 700.

        et kyllä tiedä asiasta yhtään mitään, puhut ihan puuta heinää!! Taidat olla katkera kun et itse ole päässyt sisälle, et muuten täällä jaksaisi asiasta spekuloida. Sellaisen kuvan kirjoituksistasi vaan saa...


      • mietin vaan
        täällä tilittää kirjoitti:

        et kyllä tiedä asiasta yhtään mitään, puhut ihan puuta heinää!! Taidat olla katkera kun et itse ole päässyt sisälle, et muuten täällä jaksaisi asiasta spekuloida. Sellaisen kuvan kirjoituksistasi vaan saa...

        Minä pääsin FInnairille muutama vuosi sitten, kun sinen oli vielä hyvin vaikea päästä ja pääsykoe oli monivaiheinen. Tuttavani eivät silloin päässeet ekaa vaihetta pidemmälle, mutta pääsivät Pululle. Tämän jälkeen tuttuni ovat hakeneet Finnairille monta kertaa joka haussa, mutta päässeet vasta parin viime haun aikana. Kuulemma näin on käynyt monelle muullekin Pululaiselle. Kyllähän tämä jotain kertoo Finnairin nykyisestä tilasta, että emoksi pääsy on paljon helpompaa ja kelpuutetaan sellaisetkin, jotka on jo aiemmin monta kertaa hylätty.
        Ennen sai ihan oikeasti olla ylpeä Finnairille pääsystä, mutta ei enää, kun sinne näyttää kaikki pääsevän.


      • vähennyksiä
        mietin vaan kirjoitti:

        Minä pääsin FInnairille muutama vuosi sitten, kun sinen oli vielä hyvin vaikea päästä ja pääsykoe oli monivaiheinen. Tuttavani eivät silloin päässeet ekaa vaihetta pidemmälle, mutta pääsivät Pululle. Tämän jälkeen tuttuni ovat hakeneet Finnairille monta kertaa joka haussa, mutta päässeet vasta parin viime haun aikana. Kuulemma näin on käynyt monelle muullekin Pululaiselle. Kyllähän tämä jotain kertoo Finnairin nykyisestä tilasta, että emoksi pääsy on paljon helpompaa ja kelpuutetaan sellaisetkin, jotka on jo aiemmin monta kertaa hylätty.
        Ennen sai ihan oikeasti olla ylpeä Finnairille pääsystä, mutta ei enää, kun sinne näyttää kaikki pääsevän.

        Ja kohta sieltä saa lähteä kaikki :(


      • nonni007
        vähennyksiä kirjoitti:

        Ja kohta sieltä saa lähteä kaikki :(

        Pululla taitaa kuitenkin vielä olla tiukemmat vaatimukset kaikessa muussa paitsi terveysasioissa. Molemmat firmat hakevat oman tyyppisiä ihmisiä ja hyvä niin.


    • Brief, Brush up, etc.

      Seuraavan 1-3 vuoden aikana tulee luuta lakaisemaan jo nykyisiäkin CA:ita armottomalla kädellä ja jäljelle jäävienkin työehtoja tullaan tiukentamaan ennennäkemättömällä tavalla.

      Noin ylipäätään voin kertoa että lentoyhtiöiden tilanne on melkoisen surkea. Jos Matkailu ja bailaaminen kiinnostaa, suosittelen lipun ostamista suoraan matkatoimistosta. Jos taas olet "vilpittömän innostunut asiakkaista ja ihmisistä ja haluat sydämestäsi palvella heitä" kuten suurin osa pissaliisoista haastatteluissa silmät kirkkaana uskottelee muille ja itselleen, suosittelen juna- tai bussiemännäksi ryhtymistä.

      Lentoyhtiöiden tulevaisuus on musta.

      • juuri näin

        Niin osuvaa juttua pissiksistä. Finnairin kurssilla eräs kouluttaja oli sanonut aikoinaan valmistuvalle kurssille, että yrittäkää edes esittää, että teitä kiinnostaa todella paljon kerätä roskia ja kiikuttaa juomia matkustajille keskellä yötä. Ja esittäkää, että teitä ei yhtään kiinnosta se, että kohta on edessä yöpyvä jossain lämpimässä ja kivassa kohteessa. Näin kuulemma purserit suhtautuvat uuteen tulokkaaseen suopeammin, kun ei heti paljasta todellisia korttejaan.
        Jos ulkomaan yöpyvät ja muut kivat jutut eivät olisi tärkeitä, niin miksei tosiaan samaa roskien keruuta ja tarjoilua ja asiakaspalvelua voisi tehdä junassa, bussissa tai ravintolassa. Tosin silloin ei saisi keimailla hienossa emo puvussa kentällä ja sanoa Helsingin yössä kaikille miehille, että olen lentoemäntä. Tätäkin on nähty...


      • uskomattomia..
        juuri näin kirjoitti:

        Niin osuvaa juttua pissiksistä. Finnairin kurssilla eräs kouluttaja oli sanonut aikoinaan valmistuvalle kurssille, että yrittäkää edes esittää, että teitä kiinnostaa todella paljon kerätä roskia ja kiikuttaa juomia matkustajille keskellä yötä. Ja esittäkää, että teitä ei yhtään kiinnosta se, että kohta on edessä yöpyvä jossain lämpimässä ja kivassa kohteessa. Näin kuulemma purserit suhtautuvat uuteen tulokkaaseen suopeammin, kun ei heti paljasta todellisia korttejaan.
        Jos ulkomaan yöpyvät ja muut kivat jutut eivät olisi tärkeitä, niin miksei tosiaan samaa roskien keruuta ja tarjoilua ja asiakaspalvelua voisi tehdä junassa, bussissa tai ravintolassa. Tosin silloin ei saisi keimailla hienossa emo puvussa kentällä ja sanoa Helsingin yössä kaikille miehille, että olen lentoemäntä. Tätäkin on nähty...

        Ei voi kun ihmetellä miten te jaksatte jauhaa moista moskaa. Itse ette lienee ole stuertteja tai lentoemäntiä, joten pitää vaan todella ihmetellä mikä siinä niin kiehtoo että jaksaa pörrätä täällä palstalla ja kommentoida moista moskaa?
        En itse vaivautuisi muiden ammattiryhmien palstalle kertoilemaan päteviä mielipiteitäni heidän työstään. Ei nimittäin muiden työt ole niin kiinnostavia, että kauniin kesäpäivän kuluttaisin niitten murehtimiseen...

        että näin


      • Brief, Brush up, etc.
        uskomattomia.. kirjoitti:

        Ei voi kun ihmetellä miten te jaksatte jauhaa moista moskaa. Itse ette lienee ole stuertteja tai lentoemäntiä, joten pitää vaan todella ihmetellä mikä siinä niin kiehtoo että jaksaa pörrätä täällä palstalla ja kommentoida moista moskaa?
        En itse vaivautuisi muiden ammattiryhmien palstalle kertoilemaan päteviä mielipiteitäni heidän työstään. Ei nimittäin muiden työt ole niin kiinnostavia, että kauniin kesäpäivän kuluttaisin niitten murehtimiseen...

        että näin

        ...voisin sanoa tuohon sen verran että jotain ehkä asiasta tiedän. Parempi ehkä sinullekin etten avaudu enempää.


      • Täti vaan kyselee ..
        Brief, Brush up, etc. kirjoitti:

        ...voisin sanoa tuohon sen verran että jotain ehkä asiasta tiedän. Parempi ehkä sinullekin etten avaudu enempää.

        Nuorten puheista kun en ymmärrä..mutta mikä on Pulu?


      • on lintu..;)
        Täti vaan kyselee .. kirjoitti:

        Nuorten puheista kun en ymmärrä..mutta mikä on Pulu?

        Sitä minäkin ihmettelin myöskin aikanaan kun täällä puhuttiin puluista, mutta jossain vaiheessa se selvisi teksteistä, elikä se taitaa olla lentoemäntä joka työskentelee Blue 1:lla

        Terv. Toinen täti..


      • on monta nimeä
        on lintu..;) kirjoitti:

        Sitä minäkin ihmettelin myöskin aikanaan kun täällä puhuttiin puluista, mutta jossain vaiheessa se selvisi teksteistä, elikä se taitaa olla lentoemäntä joka työskentelee Blue 1:lla

        Terv. Toinen täti..

        Blue1 = Pulu, Koff(i)...
        Kaikilla lentoyhtiöillä lienee "ammattikielessä" omat lempparit.


      • siivekäs...
        juuri näin kirjoitti:

        Niin osuvaa juttua pissiksistä. Finnairin kurssilla eräs kouluttaja oli sanonut aikoinaan valmistuvalle kurssille, että yrittäkää edes esittää, että teitä kiinnostaa todella paljon kerätä roskia ja kiikuttaa juomia matkustajille keskellä yötä. Ja esittäkää, että teitä ei yhtään kiinnosta se, että kohta on edessä yöpyvä jossain lämpimässä ja kivassa kohteessa. Näin kuulemma purserit suhtautuvat uuteen tulokkaaseen suopeammin, kun ei heti paljasta todellisia korttejaan.
        Jos ulkomaan yöpyvät ja muut kivat jutut eivät olisi tärkeitä, niin miksei tosiaan samaa roskien keruuta ja tarjoilua ja asiakaspalvelua voisi tehdä junassa, bussissa tai ravintolassa. Tosin silloin ei saisi keimailla hienossa emo puvussa kentällä ja sanoa Helsingin yössä kaikille miehille, että olen lentoemäntä. Tätäkin on nähty...

        Tällaisten ihmisten käsityksien takia, en kaupungilla kerrokaan mikä on ammattini. Voisin kyllä, jollekin joka on oikeasti lentoemännän tai stuertin työstä kiinnostunut, kertoa mikä ammatissa viehettää. Mutta tässä kohti ei taida olla aihetta.


      • kertoo
        siivekäs... kirjoitti:

        Tällaisten ihmisten käsityksien takia, en kaupungilla kerrokaan mikä on ammattini. Voisin kyllä, jollekin joka on oikeasti lentoemännän tai stuertin työstä kiinnostunut, kertoa mikä ammatissa viehettää. Mutta tässä kohti ei taida olla aihetta.

        Aika moni bimbo tänäkin iltana Helsingin yössä ylpeillen kertoo olevansa lentoemo, vaikka kukaan ei sitä edes kysyisi.
        Paras veto oli, kun yksi bimbo kertoi innoissaan, että kaikki miehet kuolasivat hänen peräänsä sen jälkeen kun kuulivat, että hän on lentoemo. Siis mitä iloa tosta on, että kuolataan vasta sen jälkeen, kun ammatti on kuultu, ei ennen sitä???


      • siivekäs...
        kertoo kirjoitti:

        Aika moni bimbo tänäkin iltana Helsingin yössä ylpeillen kertoo olevansa lentoemo, vaikka kukaan ei sitä edes kysyisi.
        Paras veto oli, kun yksi bimbo kertoi innoissaan, että kaikki miehet kuolasivat hänen peräänsä sen jälkeen kun kuulivat, että hän on lentoemo. Siis mitä iloa tosta on, että kuolataan vasta sen jälkeen, kun ammatti on kuultu, ei ennen sitä???

        Jos lentoemäntiä on Suomessa siinä tuhannen paikkeilla niin ei kannata parin eikä kymmenenkän henkilön perusteella koko kyseisen ammattikunnan naisia yliesitää. Oman kokemukseni mukaan meitä lentoemäntiä on ihan laidasta laitaan, niin kuin varmasti on muissakin ammattikunnissa.

        Jos kyseessä on henkilö joka haluaa saada huomiota millätahansa perusteella, niin miksi hän ei käyttäisi ammattiaan siinä hyväksi, jos se muita kiinnostaa. Itse haluan ennemmin että uudet tuttavuudet ovat kiinnostuneita minusta eikä ammatistani, joten on helpompi sanoa että olen kaupan kassalla töissä. Siitä ei yleensä kellään ole hirveästi kysyttävää ja päästään puhumaan mustakin kuin työstäni.

        Eli älä yleistä liian helposti. Pakko myöntää sorrun kyllä itsekin yleistämiseen muiden ihmisten kohdalla, mutta olen tietoinen asiasta ja yritän olla tuomitsematta ihmisiä liian nopeasti.


      • liidokki
        siivekäs... kirjoitti:

        Jos lentoemäntiä on Suomessa siinä tuhannen paikkeilla niin ei kannata parin eikä kymmenenkän henkilön perusteella koko kyseisen ammattikunnan naisia yliesitää. Oman kokemukseni mukaan meitä lentoemäntiä on ihan laidasta laitaan, niin kuin varmasti on muissakin ammattikunnissa.

        Jos kyseessä on henkilö joka haluaa saada huomiota millätahansa perusteella, niin miksi hän ei käyttäisi ammattiaan siinä hyväksi, jos se muita kiinnostaa. Itse haluan ennemmin että uudet tuttavuudet ovat kiinnostuneita minusta eikä ammatistani, joten on helpompi sanoa että olen kaupan kassalla töissä. Siitä ei yleensä kellään ole hirveästi kysyttävää ja päästään puhumaan mustakin kuin työstäni.

        Eli älä yleistä liian helposti. Pakko myöntää sorrun kyllä itsekin yleistämiseen muiden ihmisten kohdalla, mutta olen tietoinen asiasta ja yritän olla tuomitsematta ihmisiä liian nopeasti.

        Kyllähän ne perään kuolaa, sillä jos "siivekkään" saa kesytettyä niin siitä aukeaa puoli-ilmaiset lennot ilman että tarvitsee itse huhkia peltiputkessa.


    • toiveammatti

      Hei.
      Olen teini-ikäinen tyttö, ja haluaisin kovasti lentoemännäksi. Se on ollut toiveammattini jo monta vuotta. Pidän sitä itse asiassa kutsumusammattinani, enkä edes mieti muita ammatteja koska vain lentoemona oleminen tuntuu mun jutulta. Koulussakin kun on kysytty miksikä haluaa isona, niin olen vastannut että lentoemoks :D
      Joten olis kiva kuulla että millane työtilanne siellä on vaikka 7-10 v päästä? ;)
      Mulla on just sopivat kriteerit emoks ja aion mennäkkin ulkomaille kielikurssille kielitaitoa hiomaan entistä enemmän ym.

      • menee paremmin

        "Joten olis kiva kuulla että millane työtilanne siellä on vaikka 7-10 v päästä? ;)"

        Sen ku tietäis niin monella lentoyhtiöllä menis varmasti paremmin kuin nyt....


    Ketjusta on poistettu 22 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 148
      4153
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      113
      3744
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      21
      2598
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1871
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1737
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1619
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1595
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1533
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1501
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1501
    Aihe