Kesäkukkamulta

aivan!!!!

Kesäkukkamulta AIVAN PENAALISTA!!!!!!!!!
Älkää ikinä ostako kesäkukkamultaa!
Siis kertakaikkiaan aivan kamalaa tavaraa!!!!!!
Multa aivan kuin "huopaantuu" laatikoihin ja kasteluvesi kusee suoraan läpi!
Harmittaa erittäin rankasti että tulee uskottua mainoksiin...
No, työ tekijäänsä neuvoo.

4

1043

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • xd

mä ostin kanssa viimekesänä kyseistä multaa, kun kesto-, ja puutarhamullat oli aina loppu lähipuutarhakauppiaaltani. Mulla kanssa kaikki kukat kuoli alta aikayksikän, multa homehtui, keräsi kaikki helevetin tuhomönkiäiset..jopa petuniat meni persiilleen.....

joten parasta multaa on nuo minun käyttämät, kokemusta on jo kahdenkymmenen vuoden ajalta... =)

• jolla ruukkuja

Mulla on yhtenä vuonna ollut kesäkukkamultaa parvekelaatikoissa, kyllä se toimi.

Se on aika kevytrakenteista eli siinä on paljon turvetta ja hiekkaa, jossain on murskattua ekvytsoraa ja kompostimultaa. Niissä on myös jotain kastelurakeita, jotka varaa vettä. Kesäkukkamullat on käsittääkseni myös kestolannoitettu.
      Kun mullassa on paljon turvetta, se tuppaa paakkuntumaan kuivuttuaan liikaa.
      Olen kyllä joskus laittanut pelargoonini pelkkään kasvuturpeeseenkin,hyvin meni.

Normaalisti käytän laatikoissa ja amppeleissa pihalta kaivamani mullan ja säkissä myytävän puutarhamullan sekoitetta tai sitten 100 % normaalia puutarhamultaa (Kekkilä tai Biolan). Kaupoissa voi olla jotain eksoottisiakin merkkejä, niihin en koske.

Mulla on myös pieni piha, joten käytän mullan siellä katteena.

• Anonyymi

Ostin Biolanin kesäkukkamultaa ja sain tapettua kaikki ne kukat, jotka olin kyseisellä mullalla istuttanut. Toisen firman kesäkukkamulta toimi moitteettomasti. Biolanin multa oli todella kummallista. Täynnä oksia, keppejä, hiilenpalasia ja kastelun jälkeen vedet tuli välittömästi läpi pikimustana. Melko pian kukat vaan kuolivat . Kastelun jälkeen multa muuttui ikäänkuin kuravelliksi. Vesi tuli läpi, ja kasvit selvästi voivat todella huonosti, kunnes kuolivat. Ketuttaa niin hienot kukat ja ihmisten suoranainen kusetus.

• Anonyymi

meillä on aika isoissa piharuukuissa (säkki -3 /ruukku) cello kesäkukkamultaa, tuntuu toimivan todella hyvin ainakin isoissa ruukuissa. voi olla, että kuumalla paikalla parvekelaatikossa tai pienissä ruukuissa tästäkin tulisi sellaista ikikuivaa josta vesi virtaa läpi, mutta tosiaan ainakin isoissa ruukuissa näyttä pistävän kesäkukat "ennätysmäiseen" kukoistukseen ja pysyy hyvin kosteana, ilmeisesti niiden kostuskiteiden takia,

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      318
      7504
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      66
      2166
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      176
      1830
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1372
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1287
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1241
    7. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      170
      1221
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      55
      1161
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1081
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      290
      1019
    Aihe