Kesäkukkamulta AIVAN PENAALISTA!!!!!!!!!
Älkää ikinä ostako kesäkukkamultaa!
Siis kertakaikkiaan aivan kamalaa tavaraa!!!!!!
Multa aivan kuin "huopaantuu" laatikoihin ja kasteluvesi kusee suoraan läpi!
Harmittaa erittäin rankasti että tulee uskottua mainoksiin...
No, työ tekijäänsä neuvoo.
Kesäkukkamulta
4
1035
Vastaukset
- xd
mä ostin kanssa viimekesänä kyseistä multaa, kun kesto-, ja puutarhamullat oli aina loppu lähipuutarhakauppiaaltani. Mulla kanssa kaikki kukat kuoli alta aikayksikän, multa homehtui, keräsi kaikki helevetin tuhomönkiäiset..jopa petuniat meni persiilleen.....
joten parasta multaa on nuo minun käyttämät, kokemusta on jo kahdenkymmenen vuoden ajalta... =) - jolla ruukkuja
Mulla on yhtenä vuonna ollut kesäkukkamultaa parvekelaatikoissa, kyllä se toimi.
Se on aika kevytrakenteista eli siinä on paljon turvetta ja hiekkaa, jossain on murskattua ekvytsoraa ja kompostimultaa. Niissä on myös jotain kastelurakeita, jotka varaa vettä. Kesäkukkamullat on käsittääkseni myös kestolannoitettu.
Kun mullassa on paljon turvetta, se tuppaa paakkuntumaan kuivuttuaan liikaa.
Olen kyllä joskus laittanut pelargoonini pelkkään kasvuturpeeseenkin,hyvin meni.
Normaalisti käytän laatikoissa ja amppeleissa pihalta kaivamani mullan ja säkissä myytävän puutarhamullan sekoitetta tai sitten 100 % normaalia puutarhamultaa (Kekkilä tai Biolan). Kaupoissa voi olla jotain eksoottisiakin merkkejä, niihin en koske.
Mulla on myös pieni piha, joten käytän mullan siellä katteena. - Anonyymi
Ostin Biolanin kesäkukkamultaa ja sain tapettua kaikki ne kukat, jotka olin kyseisellä mullalla istuttanut. Toisen firman kesäkukkamulta toimi moitteettomasti. Biolanin multa oli todella kummallista. Täynnä oksia, keppejä, hiilenpalasia ja kastelun jälkeen vedet tuli välittömästi läpi pikimustana. Melko pian kukat vaan kuolivat . Kastelun jälkeen multa muuttui ikäänkuin kuravelliksi. Vesi tuli läpi, ja kasvit selvästi voivat todella huonosti, kunnes kuolivat. Ketuttaa niin hienot kukat ja ihmisten suoranainen kusetus.
- Anonyymi
meillä on aika isoissa piharuukuissa (säkki -3 /ruukku) cello kesäkukkamultaa, tuntuu toimivan todella hyvin ainakin isoissa ruukuissa. voi olla, että kuumalla paikalla parvekelaatikossa tai pienissä ruukuissa tästäkin tulisi sellaista ikikuivaa josta vesi virtaa läpi, mutta tosiaan ainakin isoissa ruukuissa näyttä pistävän kesäkukat "ennätysmäiseen" kukoistukseen ja pysyy hyvin kosteana, ilmeisesti niiden kostuskiteiden takia,
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1017031- 474786
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa552676Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän52188Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101138Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j1811133Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell921033Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä30856Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai242853Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?179783