Kesäkukkamulta

aivan!!!!

Kesäkukkamulta AIVAN PENAALISTA!!!!!!!!!
Älkää ikinä ostako kesäkukkamultaa!
Siis kertakaikkiaan aivan kamalaa tavaraa!!!!!!
Multa aivan kuin "huopaantuu" laatikoihin ja kasteluvesi kusee suoraan läpi!
Harmittaa erittäin rankasti että tulee uskottua mainoksiin...
No, työ tekijäänsä neuvoo.

4

1053

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • xd

mä ostin kanssa viimekesänä kyseistä multaa, kun kesto-, ja puutarhamullat oli aina loppu lähipuutarhakauppiaaltani. Mulla kanssa kaikki kukat kuoli alta aikayksikän, multa homehtui, keräsi kaikki helevetin tuhomönkiäiset..jopa petuniat meni persiilleen.....

joten parasta multaa on nuo minun käyttämät, kokemusta on jo kahdenkymmenen vuoden ajalta... =)

• jolla ruukkuja

Mulla on yhtenä vuonna ollut kesäkukkamultaa parvekelaatikoissa, kyllä se toimi.

Se on aika kevytrakenteista eli siinä on paljon turvetta ja hiekkaa, jossain on murskattua ekvytsoraa ja kompostimultaa. Niissä on myös jotain kastelurakeita, jotka varaa vettä. Kesäkukkamullat on käsittääkseni myös kestolannoitettu.
      Kun mullassa on paljon turvetta, se tuppaa paakkuntumaan kuivuttuaan liikaa.
      Olen kyllä joskus laittanut pelargoonini pelkkään kasvuturpeeseenkin,hyvin meni.

Normaalisti käytän laatikoissa ja amppeleissa pihalta kaivamani mullan ja säkissä myytävän puutarhamullan sekoitetta tai sitten 100 % normaalia puutarhamultaa (Kekkilä tai Biolan). Kaupoissa voi olla jotain eksoottisiakin merkkejä, niihin en koske.

Mulla on myös pieni piha, joten käytän mullan siellä katteena.

• Anonyymi

Ostin Biolanin kesäkukkamultaa ja sain tapettua kaikki ne kukat, jotka olin kyseisellä mullalla istuttanut. Toisen firman kesäkukkamulta toimi moitteettomasti. Biolanin multa oli todella kummallista. Täynnä oksia, keppejä, hiilenpalasia ja kastelun jälkeen vedet tuli välittömästi läpi pikimustana. Melko pian kukat vaan kuolivat . Kastelun jälkeen multa muuttui ikäänkuin kuravelliksi. Vesi tuli läpi, ja kasvit selvästi voivat todella huonosti, kunnes kuolivat. Ketuttaa niin hienot kukat ja ihmisten suoranainen kusetus.

• Anonyymi

meillä on aika isoissa piharuukuissa (säkki -3 /ruukku) cello kesäkukkamultaa, tuntuu toimivan todella hyvin ainakin isoissa ruukuissa. voi olla, että kuumalla paikalla parvekelaatikossa tai pienissä ruukuissa tästäkin tulisi sellaista ikikuivaa josta vesi virtaa läpi, mutta tosiaan ainakin isoissa ruukuissa näyttä pistävän kesäkukat "ennätysmäiseen" kukoistukseen ja pysyy hyvin kosteana, ilmeisesti niiden kostuskiteiden takia,

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!

Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.
      Tunteet
      83
      4313
    2. Kivoimmat asiat elämässäsi?

Ihastuminen? Rakastuminen? Voittaminen? Joku muu?
      Sinkut
      163
      3532
    3. Miksi sinua kiinnostaa mitä täällä lukee?

Käyt täällä ja tiedän sen.
      Ikävä
      53
      3139
    4. Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?

Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä
      Maailman menoa
      195
      1930
    5. Etkö usko teidän

Koskaan päätyvän yhteen?
      Ikävä
      44
      1756
    6. Mistä tiedät, että hän on kiinnostunut?

Kiinnostunut sinusta.
      Ikävä
      27
      1747
    7. Et edes ole vanha ja läski

Kunhan halusin loukata.
      Ikävä
      23
      1744
    8. Voisiko näistä

Painaa kirjan. Montakohan sataa sivua tulisi 🤭 ja mikä sen nimi olisi?
      Ikävä
      57
      1694
    9. Mukavaa perjantaita

Rakkaalle H naiselle...❤️
      Ikävä
      19
      1597
    10. Tykkään niin paljon

Ja olen tosi surkeana kun mokasin kerta toisensa jälkeen. 😢
      Ikävä
      18