Kesäkukkamulta

aivan!!!!

Kesäkukkamulta AIVAN PENAALISTA!!!!!!!!!
Älkää ikinä ostako kesäkukkamultaa!
Siis kertakaikkiaan aivan kamalaa tavaraa!!!!!!
Multa aivan kuin "huopaantuu" laatikoihin ja kasteluvesi kusee suoraan läpi!
Harmittaa erittäin rankasti että tulee uskottua mainoksiin...
No, työ tekijäänsä neuvoo.

4

994

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • xd

      mä ostin kanssa viimekesänä kyseistä multaa, kun kesto-, ja puutarhamullat oli aina loppu lähipuutarhakauppiaaltani. Mulla kanssa kaikki kukat kuoli alta aikayksikän, multa homehtui, keräsi kaikki helevetin tuhomönkiäiset..jopa petuniat meni persiilleen.....

      joten parasta multaa on nuo minun käyttämät, kokemusta on jo kahdenkymmenen vuoden ajalta... =)

    • jolla ruukkuja

      Mulla on yhtenä vuonna ollut kesäkukkamultaa parvekelaatikoissa, kyllä se toimi.

      Se on aika kevytrakenteista eli siinä on paljon turvetta ja hiekkaa, jossain on murskattua ekvytsoraa ja kompostimultaa. Niissä on myös jotain kastelurakeita, jotka varaa vettä. Kesäkukkamullat on käsittääkseni myös kestolannoitettu.
      Kun mullassa on paljon turvetta, se tuppaa paakkuntumaan kuivuttuaan liikaa.
      Olen kyllä joskus laittanut pelargoonini pelkkään kasvuturpeeseenkin,hyvin meni.

      Normaalisti käytän laatikoissa ja amppeleissa pihalta kaivamani mullan ja säkissä myytävän puutarhamullan sekoitetta tai sitten 100 % normaalia puutarhamultaa (Kekkilä tai Biolan). Kaupoissa voi olla jotain eksoottisiakin merkkejä, niihin en koske.

      Mulla on myös pieni piha, joten käytän mullan siellä katteena.

    • Anonyymi

      Ostin Biolanin kesäkukkamultaa ja sain tapettua kaikki ne kukat, jotka olin kyseisellä mullalla istuttanut. Toisen firman kesäkukkamulta toimi moitteettomasti. Biolanin multa oli todella kummallista. Täynnä oksia, keppejä, hiilenpalasia ja kastelun jälkeen vedet tuli välittömästi läpi pikimustana. Melko pian kukat vaan kuolivat . Kastelun jälkeen multa muuttui ikäänkuin kuravelliksi. Vesi tuli läpi, ja kasvit selvästi voivat todella huonosti, kunnes kuolivat. Ketuttaa niin hienot kukat ja ihmisten suoranainen kusetus.

    • Anonyymi

      meillä on aika isoissa piharuukuissa (säkki -3 /ruukku) cello kesäkukkamultaa, tuntuu toimivan todella hyvin ainakin isoissa ruukuissa. voi olla, että kuumalla paikalla parvekelaatikossa tai pienissä ruukuissa tästäkin tulisi sellaista ikikuivaa josta vesi virtaa läpi, mutta tosiaan ainakin isoissa ruukuissa näyttä pistävän kesäkukat "ennätysmäiseen" kukoistukseen ja pysyy hyvin kosteana, ilmeisesti niiden kostuskiteiden takia,

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      125
      2964
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1245
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      101
      1231
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1041
    5. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      1003
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      990
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      946
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      48
      901
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      41
      877
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      43
      789
    Aihe