Kertokaas, että missä Turussa kannattaisi huollattaa auton ilmastointi? Eli mikä olisi edullinen, mutta luotettava paikka?
Kiitos vinkeistä!
Auton ilmastoinnin huolto Turussa?
41
14749
Vastaukset
- jo kokeillut
Skanssin kauppakeskuksesta löytyy Fikos-niminen uusi firma, joka huoltaa ilmastointilaitteen kauppareissun aikana. Firma on itäparkin kellariparkissa heti sisäänajosta okealla.
- NallePig
Mitäs kaikkea tähän huoltoon kuului ja mitä maksoi?
- huollettiin??
NallePig kirjoitti:
Mitäs kaikkea tähän huoltoon kuului ja mitä maksoi?
Pelkää rahastusta. Niin kauan kun laite toimii, ei kannata maksaa siitä että vedetään vanhat öljyt ulos ja pumpataan ne takaisin. Sitten kun laitteeseen tulee vikaa, se korjataan. Jos jalkahiki haisee, niin harakiristä spraypullo puhdistusainetta jota suihkutetaan kennostoon. On tapauksia että ollaan imetty ulos 820 grammaa nestettä ja pumpattu takaisin, lasku 109€. Ajakaa huoleti, sitten jos kylmä häipyy, voi lisättää ainetta.
- NallePig
huollettiin?? kirjoitti:
Pelkää rahastusta. Niin kauan kun laite toimii, ei kannata maksaa siitä että vedetään vanhat öljyt ulos ja pumpataan ne takaisin. Sitten kun laitteeseen tulee vikaa, se korjataan. Jos jalkahiki haisee, niin harakiristä spraypullo puhdistusainetta jota suihkutetaan kennostoon. On tapauksia että ollaan imetty ulos 820 grammaa nestettä ja pumpattu takaisin, lasku 109€. Ajakaa huoleti, sitten jos kylmä häipyy, voi lisättää ainetta.
Mielummin maksan sen 100€ huollosta, kun maksan itseni kipeäksi kennon hajottua. Kyllä tuo laite pitää huoltaa mahdollisimman usein. Mitä vähemmän ainetta niin sen enemmän kosteutta kertyy.
- Miten se kenno
NallePig kirjoitti:
Mielummin maksan sen 100€ huollosta, kun maksan itseni kipeäksi kennon hajottua. Kyllä tuo laite pitää huoltaa mahdollisimman usein. Mitä vähemmän ainetta niin sen enemmän kosteutta kertyy.
ilman huoltoa hajoaa?? Kompuran kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.
Jos ilmastointi ei pelaa, siinä on vikaa. Joko nesteen puute, taikka elektroniikan puolella hämminkiä. Testilaite on täysin automaattinen, liität meno - paluuliittimitet kiinni ja painat nappia. Se imee vanhat nesteet ulos, huuhtelee kennoston, alipaineponnistaa ja pumppaa samat nesteet takaisin. Silläaikaa asentaja käy kahvilla ja sitten pyytää toistasataa eekua. Poisheitettyä rahaa jota joku saa melkein ilmaiseksi ja nauraa partaansa. Eli, ilmastoinnin huolto on huu - haa. - pois pikku hiljaa
Miten se kenno kirjoitti:
ilman huoltoa hajoaa?? Kompuran kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.
Jos ilmastointi ei pelaa, siinä on vikaa. Joko nesteen puute, taikka elektroniikan puolella hämminkiä. Testilaite on täysin automaattinen, liität meno - paluuliittimitet kiinni ja painat nappia. Se imee vanhat nesteet ulos, huuhtelee kennoston, alipaineponnistaa ja pumppaa samat nesteet takaisin. Silläaikaa asentaja käy kahvilla ja sitten pyytää toistasataa eekua. Poisheitettyä rahaa jota joku saa melkein ilmaiseksi ja nauraa partaansa. Eli, ilmastoinnin huolto on huu - haa.niin ne ainakin väittävät. Mutta kai omalle autolleen saa tehdä kuin lystää.
- motoroil
huollettiin?? kirjoitti:
Joo totta joka sana. kyllä se niin on et ei noita moottoriöljyjäkään kannata vaihtaa niin kauvan kun moottori vaan pelaa
- huolto ainakin
Puiston pikahuolto, kiinteä hinta 99 e, sattui pääsemään ilman ajanvarausta sisään ja huollon jälkeen ilmastointi kylmentää kuin uutena.
- Nilkki-xx
Alunperin ei tullut kylmää kuin välillä, Skanssin Fikoksessa huolto maksoi 89€ ja nyt tulee kylmää kuin suoraan siperiasta. Kylmäaineen määrä oli 310g ja öljyn määrä 4g, huollon jälkeen 500g ja 8g. Autona 2008 Honda CR-V. Suosittelen !
- ---
Taitaa olla lapsenkenkissä moinen autoilmastointi.
Kaulaliina kaulalla kesäkuumalla ajellaan. - vianor.fi
Vianorissa kys. toimenpide maksaa myös 99 € ja Turusta löytyy kolme toimipistettä. Varasin äsken netin kautta ajan Satakunnantielle ja maksoin verkkopankilla. Ei vielä kokemuksia, mutta tähän asti kaikki on käynyt ainakin aika kätevästi.
http://vianor.fi/myyntipisteen_tiedot?myyntipiste=Turku, Satakunnantie - kadet
En ymmärrä miksi täytyy maksaa tollasia riistohintoja?? Aine on samaa, laitteet on samoja ja huoltotoimenpiteet on samat. Eikö tollasen riistohinnan (toistasataa) sijaan kannattaisi valita vaikka tuo www.laaturengas.fi joka tekee saman asian edullisimmillaan 59,00 euroon. Miksi täytyy jonottaa ensin viikko ja sitten maksaa tuplahinta, HALOO!
- unglabungala
Autoklinikka Pansion tien varressa.
- autoilija
Tuollakin näyttäisi olevan hinta kohdallaan. www.autolife.fi
- reijo999
autoilija kirjoitti:
hyvä paikka muutenkin.
- mb11
autoilija kirjoitti:
Se oli todellakin ALKAEN HINTA :D Kysyin saksalaiseen autoon, niin se ei todellakaan maksanut tuota mainostettua 60,00 euroa tuolla autolifessa. ei kannata siis vaivautua käymään. Miksi kaikki kusettaa?:D
- sakemanni
mb11 kirjoitti:
Se oli todellakin ALKAEN HINTA :D Kysyin saksalaiseen autoon, niin se ei todellakaan maksanut tuota mainostettua 60,00 euroa tuolla autolifessa. ei kannata siis vaivautua käymään. Miksi kaikki kusettaa?:D
Jaa, no löysitkö jostain halvemman paikan saksalaiselle autollesi?
- mb w211
Mä löysin! www.laaturengas.fi siellä kävin, he mainostivat 59euroa ja kertoivat puhelimessa, kuinka paljon se hinta sisältää ainetta.
Toimituksen päätyttyä sain tulosteen koneesta, joka kertoi, että ainetta meni niin paljon, että loppusumma on .... 59,00 euroa! ei ollu alkaen, ei ollu piilokuluja, ei ollut sateessa bilteman pihassa, ei ollu ruosteinen vanha laite, ei puhunut huonosti Suomea. VOIN SIIS SUOSITELLA ja mersun huollatin! - fiiafani
Supermarjosta tutun Sofian (FIIAN) sinkku biisi nyt kuunneltavissa osoitteessa http://www.youtube.com/watch?v=gptc4h_-jKQ myös facebookissa fanisivut FIIA nimellä :) käykäähän kuuntelemassa ja tykkäämässä
- Risto8
Katso tuolta: www.car-online.fi
- ilman huoltoilmaa
Minulla on ollut kuudessa autossa ilmastointi. Ajot kesmäärin 2½ - 3 vuotta ja kilometrit noin 200 - 250 t/auto. Koskaan ei ole, eikä tarvinnut tehdä ilmastointi huoltoa. Ainoastaan yhdestä vaihdettiin takuuna komressori laakerivian takia. Kahdessa viimeiksi hankitussa autossa mittasin eturitilästä tulevan ilman lämmön täydellä viilennysteholla, neljä ja vajaa kuusi astetta. Noin samat oli vaihtohetkellä.
- ilman huoltoilmaa
Nyt mittasin ensimmäisen kerran viime joulukuussa hankitusta uudesta autosta ilman viilennyksen täydellä teholla, 3,9 -4,2 c. Jos arvot ovat lähes samat vuoden, kahden tai kolmen kuluttua, niin kuin minun autiossani on ollut, mitä huolletaan. Onhan renkaissakin samat ilmat kesät talvet ja lisätään tarvittaessa.
Toki jos häiriöitä on tai tulee, niin silloin huolletaan.
- Kise1
Siittä: http://www.car-online.fi/haku?s=ilmastointihuolto &category=298
Voit ostaa suoraan netistä ja ajella paikan päälle sovittuna aikana! Helppoa ja nopeaa!- Sillä minnäi sain
Elekee hyvät immeeset maksaka yli seitsemää kymppiä!
- TYYTYVÄINEN
itse kävin eilen huoltamassa tv centeritalossa Etelä-Suomenautoilmastoin OY radiomeihenkatu 3:messa. siellä oli kiinteä hinta 69 ja sisälsi aineet ja käsinpesun. Suosittelen kyllä ilmastointi rupes toimimaan ja auto kiilsi!!
- audi tt
Kävin itse myös tuolla www.laaturengas.fi :ssä. oli asiallinen asiakaspalvelija ja kaikkineen koko show maksoi 59eur. Ihmettelen myös, miksi kaikki höpöttää jostain yli satasesta ja sellasista, kun tuolta saa hyvän palvelun ja saman hoidon kuin muuallakin. Mitä ihmettä??
- hmmmm2
ei kyllä pidä paikkansa! itse kävi tuolla www.laaturengas.fi ! ja yllätys yllätys ilmastointi huolto tuli maksamaan 79e! katsoin kuitista 170 grammaa puuttus. ja siitä ne velotti tuon 20 e ylimääräistä! kun kysyin mikäs tämmöinen hinta on? totesivat vain juu se on alk. 59! aivan kyllä minä sen tiedän , mutta lain mukaan tuo alkaen hinta on kieletty koska asiakkaan pitää tietää aina etukäteen mitä huolto maksaa.. ELI JOS LUKEE ALKAEN ELÄ MEE TOMMOSEEN HALPAAN ! katso netistä ja ota sellainen huolto mikä on kiinteä hinta eikä muutu minuti välein. Kuitenki niitä on aika paljon turussakin
- vtunääliö
Niin eli velottivat hinnaston ja tehdyn työn / tarvikkeiden / aineiden mukaan? Ompa todellista kusetusta, mitä jos ihan itse kysyisit sen hinnan etukäteen?
- kokeillu ku ...
Pane enste kylmäaite päälle, sitrte lämmitys niinku 22 kohall, jo pelittä - vanhaski autos?!
- Yks paikka
Delta-auto ainakin tekee täyden ilmastointihuollon merkkiin kuin merkkiin 59€ hintaan. En ole varma, onko Turun halvin, mutta edullinen kuitenkin.
Kuulin kyllä myöskin, että Aurassa saisi ilmastointihuollon jopa 29€, mutta en tiedä sitten onko tosi vai urbaanilegendaa..
Tuossa noin 60€-90€ haarukassa tuo toimenpide tuntuu pyörivän tällä hetkellä kuitenkin. - oliko tästä apua?
Ilmastointia ei tarvitse huoltaa kuin 2-3 vuoden välein. Ja jos puhaltaa kylmää ja kompressori pysähtyy/käynnistyy tasaisin välein niin en huollata ilmastointia silloinkaan.
Jos taas tulee haaleaa ilmaa niin on huollon paikka ja silloin myös kompressori käy aina: SILLOIN SAMMUTA KIIREESTI ILMASTOINTI!
TM-Lehdestä luin että on normaalia jos haihtuu 10-20 % vuodessa tiivisteiden ym kautta.
Oman autoni huollatin toukokuussa, kuukauden jälkeen ei tullut viileää ilmaa ja kompura kävi jatkuvasti.
Vein sellaiseen liikkeeseen jossa tehdään ylipaine testi, alipainetestihän tehdään aina.
Laitettiin ilmaa15 baaria: ei vuotoja, paine ei laskenut..
Syyksi löytyi vuotavat ilmastoinnin täyttö ja purku venttiilit.
Sen jälkeen on toiminut hyvin.
HUOM: Niitä ylipainetestejä tekeviä ei ole kuin harvassa liikkeessä, esim.Vianorilla olen tehnyt aikaisemmin mutta heillä ei ole painelaitteita.
Se liike oli erikoistunut auton sähkö ongelmiin ja ilmastointi huoltoon.- Teekoo9444
Kerrotko vielä mikä liike kyseessä? Sama toimenpide pitäs tehdä omaan autoon joko typoi tai paineilmatäyttönä.
- oliko tästä apua?
Teekoo9444 kirjoitti:
Kerrotko vielä mikä liike kyseessä? Sama toimenpide pitäs tehdä omaan autoon joko typoi tai paineilmatäyttönä.
No minä olen itäsuomesta, mulla on tuttavia Turussa joten satunnaisesti seuraan Turun Suomi24 palstaa joten en tiedä kuka Turussa sellaisia tekee.
Nurmeksessa tekee ja teki ylipaine testin sellainen firma kuin Auto ja Sähkö Huolto Sinivuori.
Meniköhän nimi oikein, pitää tarkistaa.
Se oli aika suolanen hinta se painetesti, 60 euroa ja siihen täyttö päälle 90 euroa, mutta kyllä se kannatti, nyt pitää aineet sisällä, vuosi sittenkin tein huollon 2 kertaa kun ei kylmää puhaltanut... No, tyhmähän olin, onneksi neuvottiin menemään ylipainetestiin..!! - Hyvä huolto
oliko tästä apua? kirjoitti:
No minä olen itäsuomesta, mulla on tuttavia Turussa joten satunnaisesti seuraan Turun Suomi24 palstaa joten en tiedä kuka Turussa sellaisia tekee.
Nurmeksessa tekee ja teki ylipaine testin sellainen firma kuin Auto ja Sähkö Huolto Sinivuori.
Meniköhän nimi oikein, pitää tarkistaa.
Se oli aika suolanen hinta se painetesti, 60 euroa ja siihen täyttö päälle 90 euroa, mutta kyllä se kannatti, nyt pitää aineet sisällä, vuosi sittenkin tein huollon 2 kertaa kun ei kylmää puhaltanut... No, tyhmähän olin, onneksi neuvottiin menemään ylipainetestiin..!!Liedossa kanssa hyvä huolto paikka tekee kaikki ilmastointiin liittyvät toimenpiteet nyt huolto 50 euroa varsinais-suomen autosähkö. Niillä on laitteet ylipaineustukseen myös.
- oliko tästä apua?
Arvasin että myös sielläpäin on sellainen ilmastointi huolto joka tekee ylipaine testejä kun täällä pienessä tuppukylässä kuin Nurmeksessakin on.
Se kannattaa tehdä jos alkaa tulla haaleaa ilmaa, minäkin luulin että tulee kallis remontti ilmastoinnin takia.
Ja syynä vain vuotavat täyttöventtiilit!
Terveisiä sinne Turkuun täältä Itäsuomesta! - Teijalin
Laatufiksi rurosmäessä, se on edullinen ja hyvä.
- tyytyväinenAsiakas
Laatufix runosmäki. Ilmastointihuolto 59€ Huom! Hinta sisältää täyden määrän kylmäainetta, eli ei piilokuluja! hyvä palvelu
- Jussilan
Laatufiksi Komulainen Runosmäessä, sieltä saa vielä kahvitkin odotellessa.
- Jukkapol
Joo Laatufiksi Komulainen Runosmäessä, ehdottomasti sinne kannattaa mennä, on asiallinen palvelu ja hinta sisältää kaiken kylmäaineen vaikka kilo menis.
- acmaan
Raisiossa PR-Varustelu Oy teki ainakin viime kesänä 49 € hintaan ilmastointihuoltoja. Hyvä palvelu, heillä onnistuu myös ilmastointijärjestelmän vianhaku sekä korjaus ammattitaidolla.
Vuodonetsintä tehdään tuolla typellä ja varmasti riittävin painetestein jolloin vuotokohdat löydetään. Suosittelen lämpimästi. - Anonyymi
Ilmastointihuolto autoon ja raskaaseen kalustoon 39€ sis. kylmäaineet. Minun mielestä hyvinkin edullinen.
https://laaturengas.fi/auton-ilmastointihuolto
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 881587
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla151481- 981390
- 1191295
- 691260
- 1161150
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n258987- 69971
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o18945- 37917