Kummallista, miten jollain ihmisillä kilahtaa täysin kun toinen autoilija tööttää. Kilahtaa niin, ettei vaivauduta edes hetkeksi ajattelemaan, että ehkä kyseessä olikin varoitus yhteentörmäyksen välttämiseksi, eikä muuten vaan pottuilu.
Ajoin ensimmäistä kertaa pitkään aikaan autolla, ja ajo tuntui sujuvan hyvin. Kuitenkin jotain piti sitten sattua. Ajoin yksisuuntaisella kaupunkikadulla, ajoin toisen auton perässä, väliä oli ihan sopivasti. Äkkiä edellä ajava teki äkkijarrutuksen, alkaakseen peruuttaa taskuparkkiin eteeni kadun sivuun, ja pysäytän auton kiireesti. Olen kuitenkin hänen takanaan taskun edessä, ja hän ei huomaa minua ja alkaa peruuttaa.. Yritän saada pakkia nopeasti päälle, mutta sählään, ja on pakko töötätä ettei edelläajava tulisi kylkeen ja saisin rauhassa siirtyä.
Niin eiköhän samantien kun olen töötännyt ikkuna aukea, keskisormipystyyn, naama punaisena haistatellaan ja uhataan läiskiä lättyyn (Ja vielä avomiestäni pelkääjän paikalla vaikka minä ajoin, eikä hän ollut osallinen.) Ja toivotaan painumaan v***n hullunkiihko silmissä. Eikä anneta tilaisuutta selittää, että mitä oli kyseessä. Hienosti meni päivä pilalle.
Onneksi ei mitään sattunut autoille. En väitä ettei minussa olisi ollut vikaa, sillä en saanut peruutettua tieltä nopsaan, mutta enemmän ihmettelen miksi heti pitää ajatella hyökkäyksenä tööttäys? Olisin kyllä pyytänyt anteeksi, mutta eipä enää tekisi mieli pyytää, kun toinen käyttäytyi kuin apina.
No, näitä sattuu, toivottavasti ei enää minulle vähään aikaan :/
Raivoajat
157
8891
Vastaukset
- liikaa liikkeellä
Perkeleen kiire on joka paikkaan eikä hallita tilanteita ja ressataan pienistä asioista. Näitä asennevammaisia liikkuu aivan liikaa liikenteessä.
Oikein teit kun vaaratilanteessa annoit äänimerkin. Tyhmä vaan ei tajua. Sille ei voi mitään.- Taavi Tunkio
mielentilatutkimusta ennen ajokortin luovuttamista. Jos kysymyksessä on keski-ikäinen tai vanhempi autoilija, heille pitäisi tehdä määräaikainen pään tarkastus (psykiatrisella osastolla 1 viikko) kolmen vuoden välein.
- _keskiäkäinen
Taavi Tunkio kirjoitti:
mielentilatutkimusta ennen ajokortin luovuttamista. Jos kysymyksessä on keski-ikäinen tai vanhempi autoilija, heille pitäisi tehdä määräaikainen pään tarkastus (psykiatrisella osastolla 1 viikko) kolmen vuoden välein.
eikä alle kolmekymppisille korttia ollenkaan.
- suomilambo
_keskiäkäinen kirjoitti:
ikä ei tee ajajaa, kokemus tekee.
- PeteParilainen
suomilambo kirjoitti:
ikä ei tee ajajaa, kokemus tekee.
No ei alle kolmikymppisellä voi kokemusta ollakaan. Onhan tämä nähty, auto lähtee tumpuista suoralla tiellä ja kuivalla kelillä. :D Kun taidot on lapsen tasolla, ei voi tuon kummempaa vaatiakaan.
- minä-
PeteParilainen kirjoitti:
No ei alle kolmikymppisellä voi kokemusta ollakaan. Onhan tämä nähty, auto lähtee tumpuista suoralla tiellä ja kuivalla kelillä. :D Kun taidot on lapsen tasolla, ei voi tuon kummempaa vaatiakaan.
Ja sitten kun auton ajelut alkaa vasta kolmekymppisenä, niin sitä ei opi ajamaan ollenkaan.. Ei kuulkaas toimi ei.
- .............
Kiire mihin?????????????????????????????????????????????????????????
- leipomaan
............. kirjoitti:
ja syömään mummon muusia ja papan lihapulleja ja hakkaamaan halkoja - vaiks mitä. Pääasia että on kiire.
- lskdlksdlksdldk
Kerrassaan harvinaisen typerä vastaus, oikeaa hölmöläislogiikkaa.
Jos 30v aloittaa autoilun niin on tasan 0 kokemusta autolla ajamisesta. - väliin tulija
Mulla oli kerran niin mehevä tilaisuus antaa tuollaiselle hermoheikolle kuskille kunnon oetus! Se alkoi huutaa suu vaahdossa autonsa ikkunasta jollekin nuorelle naiskuskille, joka peruutti kai hänen mielestään liian lähelle hänen hienon Porschensa keulaa.... Minä satuin tulemaan just kapakan ovesta ulos ja kuulin sen huudon. Se tyttö alkoi itkua tuhertaa ja sekös sai taas minussa ihme reaktion... Ei kun vetäisin sitä kuskia sivuikkunasta suoraan turpaan! Onneksi siinä lensi veri nenästä sen verran siltä ettei älynnyt lähteä perääni, niin kerkisin sulautumaan ihmisjoukkoon! Tytölle tokaisin vaan, että "se oli sinun puolestasi" Vieläkin olen sitä mieltä, että kaveri oli ansainnut sen mitä saikin. Ihan selvin päin en olisi sitä mennyt ainakaan nyrkillä ojentamaan!! Että-pieni varoituksen sana näille kuumakalleille: voi tulla joskus tällainen toinen kuuma-kalle, joka viis veisaa siinä tilanteessa seurauksista!!
- "urheilumieltä"
Taavi Tunkio kirjoitti:
ja onhan noita julkimoitakin ollu, jotka on muuttuneet nyrkkisankareiksi ratin takana. Tuskin juuri kukaan ihan kiusantekomielessä hidastelee tai muuta...
Mutta onhan tietenkin nykyisin myös huumeita ja muita seka käyttäjä hörhöjä. - Taksisuhari
Taavi Tunkio kirjoitti:
Koskahan Sinulle, Taavi Tunkio, on viimeksi suoritettu pään tarkastus? Kun itse käytät itsestäsi nimitystä "tunkio", se osoittaa selvästi, että olet tarkastuksen tarpeessa. Täyspäinen ihminen ei nimittele itseään tuolla tavalla.
- jjjassuu
_keskiäkäinen kirjoitti:
oliko itselläsi ajokorttia alle 30-vuotiaana? olitko silloin niin huono ajaja?
- tj tj tj
............. kirjoitti:
mikä kiire? kiire on se asiaa töissä, kotona mökkillä ja sitä voi jatkaa mutta kiirellista asiaa. kiire hautaan on aina, kun sydän pitään kiiressä.
- Morssemies
väliin tulija kirjoitti:
Mulla oli kerran niin mehevä tilaisuus antaa tuollaiselle hermoheikolle kuskille kunnon oetus! Se alkoi huutaa suu vaahdossa autonsa ikkunasta jollekin nuorelle naiskuskille, joka peruutti kai hänen mielestään liian lähelle hänen hienon Porschensa keulaa.... Minä satuin tulemaan just kapakan ovesta ulos ja kuulin sen huudon. Se tyttö alkoi itkua tuhertaa ja sekös sai taas minussa ihme reaktion... Ei kun vetäisin sitä kuskia sivuikkunasta suoraan turpaan! Onneksi siinä lensi veri nenästä sen verran siltä ettei älynnyt lähteä perääni, niin kerkisin sulautumaan ihmisjoukkoon! Tytölle tokaisin vaan, että "se oli sinun puolestasi" Vieläkin olen sitä mieltä, että kaveri oli ansainnut sen mitä saikin. Ihan selvin päin en olisi sitä mennyt ainakaan nyrkillä ojentamaan!! Että-pieni varoituksen sana näille kuumakalleille: voi tulla joskus tällainen toinen kuuma-kalle, joka viis veisaa siinä tilanteessa seurauksista!!
Poliisin porsche rekisterissä voi vielä olla tuollainen juttu tutkittavana? Nyt kuule olet lähellä paljastumista. Pahoinpitely!
- pään tarkastus
Taavi Tunkio kirjoitti:
Samainen tarkastus pitäisi aloittaa jo paljon aiemmin, esim. 20 vuoden iässä. Varsinkin miespuoliset kuskit ajavat raivo ja hullunkiilto silmissä ja ilman suuntavilkkuja yms, menevät kaistoilta toisille kuvitellen, että muut autoilijat ymmärtävät ilman muuta mitä on heillä mielessä. Liikennevaloista kaasu pohjaan ja kumi käryten eteenpäin, ettei vaan rinnakkaiselta kaistalta toinen pääse vahingossa keulan mitalla ohitse. Keskisormi pystyyn ja kiilataan joko toisen eteen yllättäen. Että sellaista. Itse menen mielelläni pään tarkastukseen määräajoin, jos sillä ehkäistään moinen narsistinen kaahailu ja toisten huomioimattomuus.
- semma se onost
Että ihmiset osaa olla tyhmiä. Vaikka en ajakaan autoa niin vähän sama ongelma on pyöräteiilä. Jalankulkijat menee aivan rauhassa juoruten neljä rinnan ja siitten jos mä tuun pyörällällä ja soitan kelloa niin vois kuvitella et ymmärrettäis tehä tietä mutta ei sitten vahingossakaan. Korkeintaan mulkastaan olan yli kuka häirikkö siä soittelee. Pyörällä ajaa on tylsä kävely vauhtia.
- Kilometrejä niellen
Vai ei alle kolmekymppisellä voi olla ajokokemusta?? Itsellä ikää 24 ja kilometrejä takana noin 300000 ja varsin kaikenkattavalla kalustolla monenlaisissa ympäristöissä. Jos ajatellaan, että tavallinen suomalainen ajaa keskimäärin 17 000 vuodessa niin sillä kestää noin 17 vuotta kerätä sama ajokokemus..
- mikä vitun
Morssemies kirjoitti:
Poliisin porsche rekisterissä voi vielä olla tuollainen juttu tutkittavana? Nyt kuule olet lähellä paljastumista. Pahoinpitely!
poliisin porche rekisteri?
Mikko-poikako se taas suoltaa älyttömyyksiään näille palstoille? Vai joku hoitolaitoskaverinsa? PeteParilainen kirjoitti:
Taidat siis puhua omasta kokemuksesta... Vie suosiolla se kortti poliisille ja sano et älykkyys ei riitä ajamaan
- Väliin tulija
Morssemies kirjoitti:
Oliko tuo Morssemiehen kirjoitus minulle vastineeksi siitä, kun vetäisin Porsce-miestä kuonoon? Ainakaan en saanut siitä kirjoitelmasta mitään tolkkua!! Muuta kuin sen, että olisin MUKA lähellä paljastumista! Siis kenelle paljastumista? Vaikka pakko sanoa, että pääsisinkö ikinä linnasta, jos kaikki turpiinvetoni yms olisin kärynnyt! En koskaan käy turhaan kehenkään käsiksi. Mutta, jos kerran Suomen laki ei kykene rankaisemaan niin pitäähän sitä vähän jelppiä, ja minä teen sen vielä ilmaiseksi, ja NAUTIN siitä, että paskiaiset saa ansionsa mukaan!!!
Siinä Morssemiehenkin aivoille purtavaa... saat alkaa olemaan salapoliisina, että paljastat mut... Mutta, jos vastaat tähän, niin koita kirjoittaa niin, että minäkin ymmärrän enemmän kuin yhden lauseen!!! - jih62
Morssemies kirjoitti:
Voi että sentään! Taidat olla ite se porche kuski joka sai ihan oikein nekkuun. Just tommoiset kusipäät jotka kuvittelee omistavansa ajamansa kadut ja joita mitkään säännöt ei koske ja varmaan isi/firma maksaa auton ottaa päähän, MALLTIA LIIKENTEESEEN.
- kiire;(
............. kirjoitti:
Siis, ei mihinkään... Vaan luullaan että on muka kiire. Vaan välillä aika vain ei riitä.
- Tuitski
no niinpä se tuntuu vanhemmiltakin lähtevän...että turha tulla alle kolmekymppisiä syytteleen!ite olen 27 enkä ole ulos ajanu.kolareihin olen kyllä joutunut,mutta toinen osapuoli ollut syyllinen (esim.taksi teki u-käännöksen keskellä risteystä eteeni ja eräs autoilija peruutti parkkipaikalta suoraan kylkeeni kun ei katsonut peileihin).kyllä se vaan on niin että kokemus karttuu tehdessä eli tässä tapauksessa ajamalla.itse ajan kuukausittain tuhansia kilometrejä ja se kuulemma näkyy taidoissa.en aja edes työkseni,vaan huvikseni ja taitojani kartuttaakseni.moni rekkakuski,joita minulla on tuttuina ja sukulaisina paljon,on kehunut ajotaitojani.joten varmastikin osaa melko hyvin ajaa.en tiedä ketään joka olisi haukkunut ajotaitojani.kyydissäni on ollut jopa rallikuskeja ja hekin ovat kehuneet minua.ja vielä voin varmuudella sen sanoa että he olisivat kyllä sanoneet suoraan jos ajotaidoissani olisi jotain pahasti vialla.tietysti minullakin on aina parantamista ajamisessani,mutta voin ylpeänä sanoa että ihan vain ajamalla olen sen ajotaitoni hankkinut ja olen siitä ylpeä!
- Tuitski
Väliin tulija kirjoitti:
Oliko tuo Morssemiehen kirjoitus minulle vastineeksi siitä, kun vetäisin Porsce-miestä kuonoon? Ainakaan en saanut siitä kirjoitelmasta mitään tolkkua!! Muuta kuin sen, että olisin MUKA lähellä paljastumista! Siis kenelle paljastumista? Vaikka pakko sanoa, että pääsisinkö ikinä linnasta, jos kaikki turpiinvetoni yms olisin kärynnyt! En koskaan käy turhaan kehenkään käsiksi. Mutta, jos kerran Suomen laki ei kykene rankaisemaan niin pitäähän sitä vähän jelppiä, ja minä teen sen vielä ilmaiseksi, ja NAUTIN siitä, että paskiaiset saa ansionsa mukaan!!!
Siinä Morssemiehenkin aivoille purtavaa... saat alkaa olemaan salapoliisina, että paljastat mut... Mutta, jos vastaat tähän, niin koita kirjoittaa niin, että minäkin ymmärrän enemmän kuin yhden lauseen!!!Hyvä,olen puolellasi.Olisin tilanteessasi tehnyt ihan samoin vaikka olenkin nainen.Onneksi olen aika raju sellainen =) En siedä heikompien sortamista ja turhaa pään aukomista.Ja totta tuo että jos joka turpaan vedosta ois kiinni jäänyt (esim.minä itse) niin en varmasti ikinä pääsisi linnasta pois.Turhaan en ole lyönyt mutta itseään saa puollustaa ja heikompiani puollustan!
- Sairaankuljettaja 31v.
Kyllä alle kolmekymppisenä voi olla kokemusta, ei se ikä aina ratkaise. Suuri osa alle kolmekymppisistä ajaa työkseen, joten yleistää ei kannata! Onhan se selvä, että nuoret 18-25 vuotiaat ovat selkeä riskiryhmä, mutta kyllä kaiken ikäiset autoilijat aiheuttavat vaaratilanteita. Eniten itseäni risoo nämä nopeusmittariaan orjallisesti uskovat autoilijat, jotka keräävät jonoa taakseen ja provosoivat näin jatkuviin ohituksiin. Mittariheitto on lähes jokaisessa automerkissä 7-10 km/h ylöspäin, eli kun mittari näyttää tasan 80 km/h, todellinen nopeus on 70-72 km/h ja mittarin näyttäessä 100km/h todellinen nopeus on alle 90km/h. Navigaattorit niin omassa autossa kuin ambulanssinkin järjestelmässä näyttävät saman nopeuden tiehallinnon nopeusnäytössä joten luotan niihin enemmän kuin nopeusmittariin jonka heitto on omassa autossani n.10km/h.
- proop
Tuitski kirjoitti:
no niinpä se tuntuu vanhemmiltakin lähtevän...että turha tulla alle kolmekymppisiä syytteleen!ite olen 27 enkä ole ulos ajanu.kolareihin olen kyllä joutunut,mutta toinen osapuoli ollut syyllinen (esim.taksi teki u-käännöksen keskellä risteystä eteeni ja eräs autoilija peruutti parkkipaikalta suoraan kylkeeni kun ei katsonut peileihin).kyllä se vaan on niin että kokemus karttuu tehdessä eli tässä tapauksessa ajamalla.itse ajan kuukausittain tuhansia kilometrejä ja se kuulemma näkyy taidoissa.en aja edes työkseni,vaan huvikseni ja taitojani kartuttaakseni.moni rekkakuski,joita minulla on tuttuina ja sukulaisina paljon,on kehunut ajotaitojani.joten varmastikin osaa melko hyvin ajaa.en tiedä ketään joka olisi haukkunut ajotaitojani.kyydissäni on ollut jopa rallikuskeja ja hekin ovat kehuneet minua.ja vielä voin varmuudella sen sanoa että he olisivat kyllä sanoneet suoraan jos ajotaidoissani olisi jotain pahasti vialla.tietysti minullakin on aina parantamista ajamisessani,mutta voin ylpeänä sanoa että ihan vain ajamalla olen sen ajotaitoni hankkinut ja olen siitä ylpeä!
no helkkarin hienoa että olet ylpeä ajotaidoistas! eikö se ole vähän kuin itsestään selvyys, jotta saa kortin. Mitä kikkoja olet oikein tehnyt ajaessasi kun kaikki niin hirveesti kehuvat? takaperin voltti? onnistuuko hyppy ilman vauhtia?:D
- myös meiltä
_keskiäkäinen kirjoitti:
ja yli kolmekymppisiltä voisi kortin jo ottaa pois.
- puskarouhetta
Sairaankuljettaja 31v. kirjoitti:
Kyllä alle kolmekymppisenä voi olla kokemusta, ei se ikä aina ratkaise. Suuri osa alle kolmekymppisistä ajaa työkseen, joten yleistää ei kannata! Onhan se selvä, että nuoret 18-25 vuotiaat ovat selkeä riskiryhmä, mutta kyllä kaiken ikäiset autoilijat aiheuttavat vaaratilanteita. Eniten itseäni risoo nämä nopeusmittariaan orjallisesti uskovat autoilijat, jotka keräävät jonoa taakseen ja provosoivat näin jatkuviin ohituksiin. Mittariheitto on lähes jokaisessa automerkissä 7-10 km/h ylöspäin, eli kun mittari näyttää tasan 80 km/h, todellinen nopeus on 70-72 km/h ja mittarin näyttäessä 100km/h todellinen nopeus on alle 90km/h. Navigaattorit niin omassa autossa kuin ambulanssinkin järjestelmässä näyttävät saman nopeuden tiehallinnon nopeusnäytössä joten luotan niihin enemmän kuin nopeusmittariin jonka heitto on omassa autossani n.10km/h.
Mittarivirhe on yleensä korkeintaan 5%, liioittelet nyt kyllä aika rankasti.
Noin muten kyllä samaa mieltä ettei autoa ajeta mittariin tuijottamalla väkisin rajoitusnopeutta. Joko yli tai alle, miltä tuntuu taitoihin ja olosuhteisiin nähden. Aina tasan mittarinopeutta tai tietyllä marginaalilla ajavat ovat kaikkein surkeimmat kuskit. - Taksisuhari
puskarouhetta kirjoitti:
Mittarivirhe on yleensä korkeintaan 5%, liioittelet nyt kyllä aika rankasti.
Noin muten kyllä samaa mieltä ettei autoa ajeta mittariin tuijottamalla väkisin rajoitusnopeutta. Joko yli tai alle, miltä tuntuu taitoihin ja olosuhteisiin nähden. Aina tasan mittarinopeutta tai tietyllä marginaalilla ajavat ovat kaikkein surkeimmat kuskit.Kyllä mittarit todellakin voivat näyttää 10% väärin, varsinkin viisarimittarit ja eritoten vanhemmissa autoissa. Ajan tällä hetkellä 3kk vanhalla VW Transporterilla ja siinä virhe on 3 km/h, kahdeksassakympissä, eli mittari näyttää 83 km/h. Edellinen 2 vuotta vanha Volkkari näytti 6 km liikaa. Viisarimittarit kyseessä.
- varost vel
Olist antanut tulla päälle. Kadulla tuollaisessa tilanteessa ei ole *mitään* epäselvää vahinkojen maksajasta. Toisen päälle peruuttaja maksaa aina. Sitten olisi ollut miehen naama näkemisen arvoinen oikeasti, kun olisi jo rysähtänyt ja alettaisiin odottelemaan poliisia paikalle.
- kolaritta
Ei kyllä kiinnosta alkaa selvittämään kolareita tuollaisten persereikien kanssa, etenkään kun en siitä itse mitään hyödy. Yrittää vaan laittaa syyt toisten niskoille.
Niin se vaan on että osa väestöstä on idiootteja. Ei sille mitään mahda. Antaa niiden meuhkata niin luulevat olevansa hyviä jossain. - Kaiken nähnyt
Asia oli siinä tapauksessa muuttunut niin jotta sinä ajoit sen perään...olen ollut tällaisesta jutusta oikeuteen menossa mutta onneksi märällä asfaltilla oli selvät jäljet, ja oikeus voitti sillä kertaa.
- Jeppe__
Rekisterinumero ja uhkailijan tuntomerkit muistiin ja rikosilmoitus poliisille. Kyseessä on laiton uhkaus josta tulee kunnon tuomio. Teitähän on kaksi henkilöä joita uhattiin ja käytös oli selvästi väkivaltainen.
- ajokoulun opit
Sanotaan näin että et sinä välttämättä ollut "syyllistynyt" mihinkään, jos kaikki kävi tosiaan niin kuin kertomuksestasi käy ilmi.
Totta kai sen taskuun peruuttavan auton olisi pitänyt varmistaa, ettei takaa tulevaa liikennettä ole. Ei sitä voi sillä tavalla ja sillä asenteella lähteä peruuttelemaan taskuun, että "minä peruutan nyt prkl ja nuo takana tulevat odottavat", ja aletaan "väkisin" tunkea autoa siihen "taskuun".
Autokoulussa opetettiin odottamaan taskua edeltävän auton kohdalla 0,5-1 m etäisyydellä siitä autosta vilkku päällä oikealle pysähtyneenä sellaista tilaisuutta, että takaa tulevaa liikennettä ei ole tai siihen on reilusti matkaa.
Ja kertomuksesi mukaan tuo "taskuun peruuttaja" ei todellakaan ole näin toiminut. - murehtia!
Tuo raivoaja toimi juuri niin hyvin, kuin kykynsä myöten antoivat. On se varmasti turhauttavaa joka hetki olla tietoinen siitä, ettei kyvyt ole kummoisat. Paha olo sitten purkautuu noin. Itsetuntokin tuolla pojalla oli näköjään nollassa, kun ei vaarasta varoittavaa tööttäystä kestänyt.
Kylmä fakta vaan on se, että noiden kanssa pitää yrittää toimia oikein ja omalla toiminnallaan välttää tai minimoida vahingot. Tuollaiset tapaukset tulevat tänne aika usein selostamaan, miten ovat liikenteessä jotain mokanneet, ja surutta vierittävät syyt kaikkien muiden osallisten kontolle. - .ovat
näitä itseensä täynnä olevia narsisteja. He ovat omasta mielestään täydellisiä kuskeja. Heidän mielestään tiet ovat täynnä tyhmiä ja tolloja autoilijoita. Mutta HE osaavat ajaa.
- siksi
kun heillä on se hurja näytön paikka, kävelijät ja muut autoilijat tulkoon toiseksi.
- synkkä v-loppu
Siis noin tuota nopeuttahan näkyi tänään, ja varmasti vielä koko v-lopun olevan nopeus kohti Suomen Turkua ja arvatenkin ruisrokiin hillumaan.
Jotenkin voisi järjellä ymmärtää pakokauhuisen kaahauksen, jos suunta olisi Turusta pois päin!
Mut ei, reikä päässä 3metrin "turvavälillä" kiilaillen ja oikealta ohitellen rekoille tööttäillen! Jos minä olisin rekalla tuollasta sietämässä, niin todellakin katsottais kumpi väistää. Ja poliisihan tietenkin loistaa poissaolollaan? Uusi 1-tie lisää turvallisuutta tosiaan! Lisää tilaa väistää älykääpiöitä! Vilkutelkaa vapaasti käsimerkkejänne pikku k-vetäjät! Muistakaa vaan, et seuraava ei ehkä väistäkkään pelle bemarias ym. - Pashipa
synkkä v-loppu kirjoitti:
Siis noin tuota nopeuttahan näkyi tänään, ja varmasti vielä koko v-lopun olevan nopeus kohti Suomen Turkua ja arvatenkin ruisrokiin hillumaan.
Jotenkin voisi järjellä ymmärtää pakokauhuisen kaahauksen, jos suunta olisi Turusta pois päin!
Mut ei, reikä päässä 3metrin "turvavälillä" kiilaillen ja oikealta ohitellen rekoille tööttäillen! Jos minä olisin rekalla tuollasta sietämässä, niin todellakin katsottais kumpi väistää. Ja poliisihan tietenkin loistaa poissaolollaan? Uusi 1-tie lisää turvallisuutta tosiaan! Lisää tilaa väistää älykääpiöitä! Vilkutelkaa vapaasti käsimerkkejänne pikku k-vetäjät! Muistakaa vaan, et seuraava ei ehkä väistäkkään pelle bemarias ym.Kaikki nuo kaaharit, jotka aiheuttavat useita vaaratilanteita häpeävät näyttää autoansa. Niillä on kiire kotiin tai minne ikinä menevätkään. En minäkään kehtaisi näyttää kenellekkään kuinka ruma auto allani on vaikka meneekin yli 200km/h. Tuunatuista autoista nyt puhumattakaan. Ja jos autossa on muita kanssa matkustajia on heidänkin rohkeasti siitä kuskille sanomaan milloin mennään liian kovaa. Oma henki siinä kyseessä on.
Ja noilla poliiseilla nyt on paljon suurempiakin huolia. Ei ne jokapaikkaan ehdi ja mitä sekään auttaisi. Työttömistä pitäis muodostaa liikennepoliisit, jotka istutettaisiin jokaiseen autoon vahtimaan kuljettajaa. (
- liikenne laulu
minä olen tämän 45v aikana jotka olen autolla liikkunut olen huomannut että nämä jotka pitävät aurinolasia jotka on nostettu päälaelle ovat näitä joilta pitäs viedä ajokortti välittömästi ajavat ylinopeutta ja on muutenkin vaaraksi liikenteissä ja huutavat naama sini punasena vaikka olisivat vahinkon sattessa väärässäkin johtuu siitä kun on auton osamaksu vakuutus käyttö maksu jäänyt maksamatta kun on pa.
- prkl.....
Mene takas autokouluun opettelemaan ja tule sit uudestaan kokeilee liikenteessä hidastelua. Täysin aiheellinen tuo raivoaminen, ois vaan tulle leipoo teitä molempia lättyyn.
- prkl.....
Mene takas autokouluun opettelemaan ja tule sit uudestaan kokeilee liikenteessä hidastelua. Täysin aiheellinen tuo raivoaminen, ois vaan tulle leipoo teitä molempia lättyyn.
- sinä
mihinkään syyllistynyt,etkä edes olis saanut peruuttaa yksisuuntaisella kadulla ajetaan vain eteenpäin.
- butthole surfer
finskit tosiaan ootte hassuja.
- "Peiliin katsominen"...!
butthole surfer kirjoitti:
finskit tosiaan ootte hassuja.
Ihminen voi omiin tapoihin (huonoihin) vaikuttaa TODELLA paljon,JOS on vaan omaatahtoa!!!.
- Four Symbols
Oma mielipiteeni aiheeseen liittyen on se, että kyllä se ns. äänitorven käyttö on joskus kyllä ihan ymmärrettävääkin(juuri esim. varoitustarkoituksessa kyseisenlaisissa tapauksissa), mutta silloin se ei kyllä tunnu kovin mukavalta jos esim. ollaan risteyksessä liikennevaloissa ja auton ihan vain vahingossa sammuttaa(niin jos joku silloin alkaa siellä takana tööttäilemään) ni kyllä se vähän pahalta tuntuu. Toisaalta kyllä koetan ainakin yrittää ymmärtää sen, että eihän siellä takana oleva välttämättä voi tietää että minkä takia auto hänen edessään ei heti punaisen valon vaihduttua vihreäksi liikkeelle lähde, mutta ei se äänitorven käyttö tilannetta hirveästi siinä tilanteessa tosiaan paljon asiaa autakkaan. Varsinkin kun itselläni ainakin on vielä ihan kohtuullisen hyvä määrä tuota ajo-arkuutta(sattuneesta syystä johtuen) ja siis myös paineita sen mukaisesti, niin toki yritän ajaa mahd. virheettömästi, mutta jos tuollainen tilanne eteen tulee ja alkaa äänitorvet soimaan, niin kyllä se enemmin niitä suorituspaineita lisää ja vaikeampi on sitä tilannetta jatkaa. Tulee enemmän pelkoa mukaan jo siihen tilanteeseen ja pikkuhiljaa alkaa sen takia täristä(hermostuksesta), niin se ei ole kyllä kovinkaan kivaa:/ Pahimpia tilanteita ovat talviliukkaat ja kun se risteys on vielä ylämäkeen päin, niin apuva. Noh, onneksi kuitenkin toistaiseksi ihan hyvin tuolla liikenteessä sujunut ja kohtuullisen varovaisesti yritän ajella(esim. juuri tasan tarkkaan nopeusrajoitusten mukaan, siis ei yhtään ylinopeutta(siitä olen tarkka) )sillä perusteella jo että tavoitteenani on päästä mieluummin ehjänä ja varsinkin hengissä perille kuin esim. ruumisautossa. No, ei nyt kyllä kovin paljon itse aiheeseen toisaalta liittynyt, mutta omanlaisensa ja ajatuksia varmasti herättävä tilanne tämä minunkin esimerkkini oli.
- 2222
Olehan varovainen autoa sammutellessasi tai tuo ylempi kirjoittelija tulee ja vetää sinua lättyyn. Samaten jos kaupan kassalla etsit liian kauan kolikoita. Mistä lähtien toisen pahoinpitelystä on tullut joku ihmeen sankariteko?
- Samuli93
Minulla on kokemusta kun autoilijan vaimo kilahtaa, ajoivat melkein päälleni yli nopeutta ja vaimp tuli meille kotiin rääkymään. Rikkoi samalla lukuisai lakipykäliä ja kun ilmoitimme asiasta hänelle niin kilahti uudestaan.
- vähentää heti
20% miehistä ja 10 % naisista.
Jalostus on päivän sana...- butthole surfer
finskistä arjalaista saa vaikka niille koppalakin antaiski.
Jalostus. pöh.
Pemarit terästehtaalle sulattoon. Siitä hyvä jatkaa. - arjalaisista on puhunut
finskistä arjalaista saa vaikka niille koppalakin antaiski.
Jalostus. pöh.
Pemarit terästehtaalle sulattoon. Siitä hyvä jatkaa.Suomalaisista roskaväkeä nyt on sukupuolittain tuon verran.
- milla kuu
Eipä tarvitse muuta kuin lukea tämän ketjun kommentit, niin suorastaan näkee suomalaisen liikenteen ja se ongelmat sielunsa silmin. Naurattais, jos ei olisi pakko olla itsekin siellä liikenteen seassa.
- Neljän lapsen isä
Lättyyn leipominen tai sillä uhkailu, toisten haukkuminen ja vittu-sanan yletön käyttö jo paljastavat ne, joiden ei pitäisi liikenteessä yksin oikeustoimikelpoisena henkilönä toimia.
Huonoja liikkujia löytyy sekä amisviiksisitä että ikääntyneistä. Tosin liikenteessä näyttää olevan myös ihan ammatikseen ajavia, jooille ns. liikennesäännöt tuntuvat olevan täyttä hepreaa.
Voi meitä suomalaisia! - näin.
Tässä ketjussa sen näkee. Täällä olo on onneksi turvallista,mutta nämä samat raivopäät kun on liikenteessä autonsa kanssa,tulee rumaa jälkeä.
- ja vielä
Neljän lapsen isä kirjoitti:
Lättyyn leipominen tai sillä uhkailu, toisten haukkuminen ja vittu-sanan yletön käyttö jo paljastavat ne, joiden ei pitäisi liikenteessä yksin oikeustoimikelpoisena henkilönä toimia.
Huonoja liikkujia löytyy sekä amisviiksisitä että ikääntyneistä. Tosin liikenteessä näyttää olevan myös ihan ammatikseen ajavia, jooille ns. liikennesäännöt tuntuvat olevan täyttä hepreaa.
Voi meitä suomalaisia!Niin metsä vastaa, kuin sinne huudetaan. Mikä luulet olevasi?
- kun huusit...
ja vielä kirjoitti:
Niin metsä vastaa, kuin sinne huudetaan. Mikä luulet olevasi?
niin mikäs sä luulet olevasi?
- suhari_
"Äkkiä edellä ajava teki äkkijarrutuksen, alkaakseen peruuttaa taskuparkkiin eteeni kadun sivuun, ja pysäytän auton kiireesti."
Aiiivan. Tämä jos jokin se sitten ketuttaa liikenteessä. Edellä ajava vetää täysin varoittamata liinat kiinni. Jos on aikomuksena saada se kottero parkkiin tien sivuun, niin olisin hyvin kiitollinen jos näytettäisiin vilkkua. Joillekin autoilijoille tuntuu tuo vilkun käyttäminen olevan ihan ylivoimaisen vaikeaa, kaistaa vaihdetaan vilkuttamatta tai vilkku vilahtaa kerran kun ajoneuvo on jo puoliksi toisella kaistalla. Pari viikkoa takaperin meinasi tulla kaupungissa linja-auto kylkeen (ei ollut sentään kaupunginliikenteen tai muun firman bussi, vaikutti joltain random festari- tms bussilta) kun vilkku alkoi välähdellä kun auto oli jo vaihtamassa kaistaa.
Avaudutaan nyt oikein huolella kun avautumisen makuun päästiin. Moottoriteiden kiihdytyskaista on kiihdyttämistä varten, mikään ei nakerra enempää kuin 70-80 km/h kiihdytyskaistalla ajava, anteeksi vaan mutta yleensä sieltä ratin takaa löytyy, vanhempi herrasmies tai rouva. Pahin tilanne jos vielä rampin alapäässä aletaan painelemaan jarrua.
Turvavälit, pitäkää nyt herrajumala jonkinlaiset edes, myös kaupungissa. Koeta siinä vaihtaa kaistaa kun ajetaan nokka takapuskurissa kiinni ja jos väli sattuu olemaan niin se menee välittömästi umpeen kun vieresellä kaistalla erehtyy vilkkua näyttämään. Vähän ahtaampaan rakoon jos sattuu kaistaa vaihtamaan niin saa sitten taustapeilistä katsella kun takana olevassa autossa näytellään kansainvälisiä sormimerkkejä.- sitä vilkkua vaan.
"jos väli sattuu olemaan niin se menee välittömästi umpeen kun vieresellä kaistalla erehtyy vilkkua näyttämään. Vähän ahtaampaan rakoon jos sattuu kaistaa vaihtamaan niin saa sitten taustapeilistä katsella kun takana olevassa autossa näytellään kansainvälisiä sormimerkkejä."
Kyllä sun pitää vilkkua näyttää meni rako umpeen tai ei. Muuten sä oot taas näitä ilman vilkkua kaistalta toiselle puikkelehtijoita, mitkä ei vois liikenteessä enempää vituttaa. - vaaratilanteitanähnyt19v
"Moottoriteiden kiihdytyskaista on kiihdyttämistä varten, mikään ei nakerra enempää kuin 70-80 km/h kiihdytyskaistalla ajava, anteeksi vaan mutta yleensä sieltä ratin takaa löytyy, vanhempi herrasmies tai rouva. Pahin tilanne jos vielä rampin alapäässä aletaan painelemaan jarrua."
Niin totta joka sana! täydellä rekka kuormalla on aika ilkeä lähteä 100km/h liikenteeseen jos edellä menevä kukkahattu täti puottaa rampin alapäässä nopeuden neljään kymppiin tai alle!!
"Turvavälit, pitäkää nyt herrajumala jonkinlaiset edes, myös kaupungissa. Koeta siinä vaihtaa kaistaa kun ajetaan nokka takapuskurissa kiinni ja jos väli sattuu olemaan niin se menee välittömästi umpeen kun vieresellä kaistalla erehtyy vilkkua näyttämään."
Ja tämä.. jos ajetaan letkassa 80km/h 100km/h alueella eikä aikomustakaan ohi ni eikö sitä voi jättäää sitä turvaväliä edellä ajavaan sen verran että sopii semmoset jotka uskaltaa/saa ajaa sitä satasta ni ohittamaan yhen auton kerrallaan ilman kauheeta KIILAAMISTA eikä tarvii ajaa kaikista ohi yhellä kerralla joka edellyttää helvetin pitkän suoran!! muutamia kertoja vastaan tullu kaksi karavaanari porukkaa (suurin osa karavaanareistakin on fiksua porukkaa) takimmainen ajaa niin lähellä edellä menevää että ei puhettakaan sinne väliin mahdu. Luulis tuo olevan helpompi itellekki ajaa vähä kauempana ni ei tarviis koko ajan kytätä jarruvaloja! eikä hidastaa liikennettä TAHALLAAAN!!!!
- tosi vaikee
kohti autoilun kehitysmaita kolaritilastoissa. Eikä tarvitse kauan pääteillä ajella kun ymmärtää miksi. Ajat vaikka kuin rajoitusten mukaan niin eikö kohta joku ole Anuksessa nuuhkimassa ja isolla egolla (MINULLA ON OIKEUS)ohi. Ei ihme että rajoituksia ja sääntöjä noudattavilla pinna ratintakana kiristyy. On näet oma henkikin siinä riskiohituksen aikana liipasimella.
Viimeaikoina näistä itse kohtaamistani tilanteista on yllättäen suuri osa ollut naisia.
Esimerkiksi tässä muutama päivä sitten ajettiin erästä mutkaista ja mäkistä tietä rajoituksen mukaan(80) niin eikö kohta aja pirun kovaa kaksi nutturapäätä ja tuplakeltaisillaviivoilla ohi! Oli lähellä ettei lähdetty perään kansalaisvelvollisuudesta ja käyty lätkimässä liikennetietoutta lärviin.
Enemmän vaan föönimiehiä pusikoihin ja teräviä liikennetöyssyjä. Näitä näköjään tämä kansa janoaa liikenne käyttäytymisellään. - pyöräilijä1234
Se on kummallista miten kaupungissa autoilijat muuttuvat hermoherkiksi hullunkiilto silmissä kaahaaviksi katujen omistajiksi ja kaikkien muiden on väistettävä kun herra tai rouva tulee. Ei kaikki mutta harvassa ovat hyvän tuuliset tai edes kohteliaat autoilijat. Puhun nyt siis autoilijoista pyöräilijöitä kohtaan. Tampereella käsittääkseni ollaan ajamassa "pyöräilevä kaupunki"(tms) -projektia. Siis millä ihmeellä me saadaan tästä pyöräilijöille mukava ja edes hiukan turvallinen kaupunki kun autoilevalla kansalla ei ole minkäänlaista kunnioitusta pyöräilijöitä kohtaan... tullaan valoissa kyttäämään niin että puskurit hipoo renkaita, tullaan kolmion takaa suoraan eteen, ei väistetä vaikka pyöräilijä taluttaisi pyötää suojatiellä, jne jne jne ...jos olisin kuolemansairas niin surutta painelisin joka ikisen vannepuristaapäätäni-autoilijan eteen...
Noh, asia on toinen maantiellä, ainakin siis jos ei ole ruuhkia. Ajelin tuossa eräs päivä mikkelistä päin tampereelle. ehkä yksi sadasta autosta ei väistänyt kuten pitäisi, tarpeeksi kaukaa, vaan tuli siitä suunilleen sarvia hipoen, eikä hidastellut yhtään. Ketään ei tullut vastaan joten tilaa olisi ollut vaikka kuinka. Ylläri, kuski oli keski-iän ylittänyt mies ja auto oli uudehko mersu. "ei minun tuota tarvitse väistää, olen mies ja minulla on sentään mersu..." ..ja taisipa puhua muuten vielä kännykkäänkin ajaessa..
No mutta siis todellakin, loput hiljensivät, jotkut jopa illalla väläyttivät valoja kertoakseen että auto tulossa ohi ja ohittivat reilun matkan päästä.
Koko matkan oli todella mukava polkea. Jopa rekkakuskit osaavat nykyään väistää oikein... paitsi... noh, ei varmaan tarvitse edes mainita....... :(
Mutta antakaas kun päästään kaupunkiin..
Mikä teihin fiksuihin ihmisiin menee kaupungissa, kysynpähän vaan?!?
Yks juttu, jos ette kestä kaupungissa autolla liikkua niin ottakaa se bussi tai mielummin vielä se polkupyörä. Ei tarvitse hermoilla......Niin, tuo on kyllä totta että joukkoliikenteen käyttö tai esim. jalankulkijana olo on aika reippaasti vähemmän stressaavaa ja jopa ihan kohtuullisen helppoa(juuri taajamissa varsinkin). Siitä syystä itsekkin aina pyrin olemaan(aina kun mahdollista) mieluummin joukkoliikenteen ja omien jalkojen varassa tuolla liikenteessä :) Rautatieliikennekkin tuntuu välillä ns. kumipyöräliikenteeseen verrattuna jokseenkin viisaamman oloiselta(johtuu toki jo siitä), että junien harvemmin tarvitsee muuta liikennettä väistää. Toki jo siitäkin syystä että eipä tuolla radalla paljon muuta liikennettä olekkaan ja junat kyllä ihan mukavan sopuisasti sillä omalla raiteellaan pääsäntöisesti pysyvät. Sitten vielä tuohon kummalliseen tapaan ajaa tahallaan tai noh, "tahallaan", mutta siis ajaa ylinopeuttaa silti(joskus vaikuttaa esim. siltä että 80:n rajoitusalueella kun itse juuri sitä 80km/h nopeutta ajaa), niin siitäkin huolimatta jotkut menevät vielä ohi. Se ei minun järkeen mahdu, ei siellä nimittäin siinä tilanteessa pitäisi edes voida(saada) ohittaa. Tässäkin asiassa olisi ihan hyvä ottaa oppia rautatieliikenteestä sen verran, että milloinkas junat ovat kulkeneet ylinopeutta? Ei minun tietojen mukaan milloinkaan, vaan aina nopeusrajoituksen mukaan,...hmm...kyllä siinäkin jokin syy täytyy olla, miksei niin myös maantieliikenteessäkin?
Ikinä en oo kolarii ajanu ite. Ilma korttii peruutin tolppassee kerra vähä vaa harjottelin. Just kon olin kortin ajanu peruutin yhe moottoripyörän kumoo ja sit ajoin vähä ylinopeutta maskun tiel muttei mua saatu kiinni. Farmari latan kans ajoin ojaa vahinkos. Autokouluopettaja pelkäs kakkosvaihees mun kyyis kon ajoin melkkest päi punasii. Ja sit tua yks ajo aamuruuhkas mun auton persiisse ja meinas fillaristi jäärä alle. Talviliukkaal parkkeerasin ja auto liukus toisse auto etu puskurii. Yks parkki sakko on tain tulla. Aikas hyvi kon on kaksket vuot kortti ollu.
Harmittaa kans joskus kon toi vilkku on menny monelt rikki. Ja sit josson vähä paremppi auto ni nei nää mittää kaik o vaa toise vika. Varsinki perjantaisi kannattaa varot viikonloppu lomailijoi kon niillon kiire mökil vetään piä täyttee ja pinna o hiukka kiriäl. Ja sunnuntaisi voi varot naiskuskei kon niillon se krapulainen äijä vieres huutamas et älä tommottos aja.- Naisautoilija 2
Jostain ihmeestä löytyy näitä asennevammaisia.
Miksi ihmiset eivät koskaan pysähdy ajattelemaan, minne heillä on niin kiire.
Jos risteyksessä et lähde liikkeelle heti kun punainen sammuu, ei mene sekuntia ettei takana torvi soi. Paljonko se ketään hidastuttaa tai myöhästyttää, jos odottaa että jono pääsee liikkeelle. Ei kaikki autoilijat ole salama santereita tai hoppu heikkejä. Kaikilla on oikeus ajaa liikenteessä, ei heitä tarvitse sieltä pois savustaa ääni- eikä käsimerkein.
Sama koskee näitä "nopeusrajoitukset eivät koske minua" tyyppejä. Ajan aivan varmasti sitä suurinta sallittua nopeutta, mutta silti on joku aina pyrkimässä ohi. Roikutaan puskurissa kymmeniä kilometrejä, yleensä ajan pientareelle tai bussipysäkille päästääkseni roikkujan ohi. Luuletteko, että kiitetään, paskat vielä. Saatetaan näyttää keskisormea tai soittaa torvea kiitokseksi.
Korostan vielä, että en aja alinopeudella. Mittari valehtelee kolme kilometriä, mutta navigaattori näyttää oikean nopeuden.
Nyt näiden kaahaajien takia harkitaan nollatoleranssia esim, valvontakameroihin.
Mihin se johtaa, sanon että suoranaiseen kaaokseen liikenteessä.
Miksi suuren enemmistön pitää kärsiä muutaman mätämunan takia?
Järkevää ratkaisua liikennevalvontaan odotellen "naisautoilija"
Mennään riskillä ohi, vaarannetaan usein monen muun tiellä liikkujan henki. - Törkeyden huippu
jo vuonna 1998 olin todistamassa poliisille seuraavaa tapahtumaa.
Vanha pariskunta ajoi hiljaa tehtaankatua etsien huvilakatua. Takaa kaahasi nuori pariskunta ja alkoi tööttäilemään vanhalle pariskunnalle. No pappa ei osannut muuta kuin pysäyttää auton kun ei ymmärtänyt mistä oli kyse. Nuori mies pomppasi autosta ulos alkoi hakkaamaan ja potkimaan vanhusten autoa ja lopuksi kiersi konepellin puolelle ja nosti autoa keulasta ilmaan, lysäytti sen maanhan ja kaahasi raivoten paikalta. Otin rekkarin ylös soitin poliisin ja sairasauton, pariskunta oli sen verran shokissa. Että kaikkea on nähty. Tekijä selvisi sakolla mutta vanhukset eivät enää tuleet vierailemaan sukulaisissaan Helsingissä. Olimme yhteydessä useita vuosia tapahtuman jälkeen.- 45.000-50.000 km/vuosi
Muutama vuosi sitten ajoin n. 20 km tihkusateessa kohti Orivettä. Orituvan kohdalla edessä menevä auto alkoi vilkuttaa vasemmalle, Orituvalle. Välimatkani oli "lakisääteinen", joten vain vähän tarvitsi nopeutta takana laskea.
Yhtäkkiä kääntymään vilkuttanut auto oli taas edessäni, palasi ajokaistalle takaisin vilkuttelematta. Autoni etuosa kosketti toista autoa niin hipaisten, ettei kunnollisia jälkiä jäänyt.
Soitin poliisin, vaikka toinen osapuoli ihmetteli poliisien kutsumista. Toisen auton rouva "tunnusti" poliisille, että hänen tuulilasinsa oli niin likainen (lasinpyyhkijä ei toiminut ja oli meneossa pesemään lasiaan), ettei luuli ajaneensa Orituvan liittymän ohi.
Minun, lähes uuden autoni vasen "lamppupuskuri" siirtyi sentin verran, piti korjata. Kun korjauslaskuni meni toisen osapuolen vakuutusyhtiölle, sieltä soitettiin, etten ollut tehnyt vahinkoilmoitusta heille. Kerooin, että syyllinen on toinen osapuoli, johon vakuutusthtiön edustaja kertoi, ettei toinen osapuoli ollut merkinnyt syyllistä!!!
Ellen olisi kutsunut paikalle poliisia, olisin ollut peräänajaja ja olisin maksanut toisenkin osapuolen auton mahdolliset korjaukset.
Läksyni kaikille, poliisi paikalle ja lähes aina.
- Liicennelentäjä
Nykyään nuorilla on lyhyt pinna: Katsokaas, miten osa nuorista ja nuorista aikuisista vetävät vettä henkeensä ihan heti kun ei lanka mene neulansilmään ensi yrittämällä.
Isukki ja äityli kun sen aina lapsena siihen laittoi.
Nämä opitut refleksit, joilla himassa saatiin jätskiä ja kaupasta suosikkipussi tai -leffa, tuodaan sitten siviilielämään.
Kerron hauskan tapauksen:
Ajoin maantietä 25 (Hanko-Porvoo) viime kesänä kohti itää.
Kolmostien liittymässä on useampi kaista ja 70 rajoitus.
Ajoin oikeanpuolista kaistaa, kun 3-tien rampista kiilaa eteeni kaksi autoa selkeää ylinopeutta ja kolmion takaa.
Vaihdoin keskimmäiselle kaistalle välttääkseni peräänajon ja turhan jarrutuksen: Nopeuteni oli tuon 70kmh ja sillä vauhdilla ajoin takimmaisen kiilarin rinnalle.
Katsoin siinä sitten minkä näköin hamppari tekee tuollaisen mieliikuvituksellisen piittaamattoman rikkeen ajaessaan katsomatta kolmion takaa viittäkymppiä suoraan risteävälle ajoradalle.
No, arvatenkin nuori sälli.
Mutta, uskokaa tai älkää, sälli irvisti ja näytti minulle kieltä!
Hän osoitti minulle, mitä mieltä oli minusta tai yleensä liikennesäännöistä ja epäilemättä oli käytöksestään hyvin ylpeä.
No, ajelin sitten eteenpäin ja kuinka ollakaan, Hyvinkäällä olin valoissa sen etummaisen kiilarin rinnalla.
Siiinä ei ollut nuori sälli, vaan keski-ikää lähestyvä toimihenkilö.
Mies, mutta alla bemari 540. - hohhoijjakkaa
Aloittajan viesti alkaa: "Ajoin ensimmäistä kertaa pitkään aikaan autolla,...".
Lopetin viestin lukemisen tähän. Arvaan jo lukemattakin, kuka tässä on mokaillut.- siinä meillä
oikea Hannu Karpo...
Sen verran sulla oli kuitenkin viitseliäisýyttä, että osoitat oman hölmöytesi tuolla mielipiteelläsi. Kiitos siitä. Ehkei vika ole sinussa, vaan huonoissa geeneissäsi. - pysy kotona.
siinä meillä kirjoitti:
oikea Hannu Karpo...
Sen verran sulla oli kuitenkin viitseliäisýyttä, että osoitat oman hölmöytesi tuolla mielipiteelläsi. Kiitos siitä. Ehkei vika ole sinussa, vaan huonoissa geeneissäsi.Noinko tiukille se ottaa, kun et peruutusvaihdetta autostasi löydä?
- Jessa_
Ystäväni menee aivan paniikkiin liikenteessä. Kaasun painaminen on hänelle uskaliasta toimintaa, ja niinpä voisin kirjoittaa tästä kuvailuesimerkin millaista autoilu on hänelle:
Nainen, 25v, ajokortti kuusi vuotta:
"Mene, MENE MENE NYT SAATANA!! Perkele kun vituttaa! *tööt* Mene mene!! Älä tule oikeelta, mulla on etuajo-oikeus vitun urpo!! Ja vittu pistä nyt saatana vauhtia siihen! *keskisormi vasemmalle* *tööööööööööt* Mitä vittua sä seisot siinä, mene nyt eteenpäin saatana!! *äkkijarrutus* Perkele, meinasin ajaa päälle! Mitä vittuu noi molot pysähty noin, hehe hehe! Punanen vaihtuu. Toinen vaihde... kaasu... no voi vittu! *nytkäys* Mene nyt eteenpäin saatanan kosla!!".
Mies, 34v, ajokortti 16 vuotta jonka lisäksi ammattikuljettajana 12 vuotta:
Ajelee rauhallisesti, tietää liikennesäännöt eikä menetä hermojaan pienistä.
Istuin bussissa v. 2004 kun kaksi kaistaa "suli" yhdeksi, ja juuri ennen kaistan vaihtumista takaa tulee joku amistollo joka kaahaa 29803km/ h bussin eteen.
Olin ylittämässä tietä kun palvelutaksi meinasi tulla täysiä päin.
Meidän kerrostalon pihasta kaahaa aina sama sälli 333km/h vauhdilla pois parkkikselta.
Jos ne tehot on autosta pakko ottaa irti, myykää näille pelkkiä koppimopoja, huippunopeus 40km/h. Ja luonnetestit ajokorttia halajaville! Liian testosteronihöyryiset ja hysteeriset kasvakoot 10 vuotta lisää. Niin, ja rauhoittavia ennen liikenteeseen lähtöä! :) - kuspäitä...
..SUURI PÄÄLLIKKÖ on puhunut.. totudeen, niinkuin aina.
revi siitä.. - kuspäitä...
..SUURI PÄÄLLIKKÖ on puhunut.. totudeen, niinkuin aina.
revi siitä.. - 9 vuotta ilman kolaria
Paljon joutuu liikenteessä sietämään, jos itse yrittää noudattaa sääntöjä tai edes käyttämään vilkkua silloin kun sitä pitäisi käyttää..
Erityisesti kauppakeskusten parkkipaikat on paikkoja, minne näitä ylikiukkuisia ja ylistressaantuneita kuskeja ei missään nimessä saisi päästää.
Itsellä alkaa liikenteessä kiehumaan joka kerta, kun joku tällainen self made rallikuski naama punaisena ohittaa perhe kyydissä aivan liian pienessä raossa ja aivan turhaan, niin että vastaantulevat joutuu tekemään hätäjarrutuksia ja perässä menevät kauhistelee.
Parkkeerauskäyttäytyminen, vilkun käyttö ja ohituskäyttäytyminen ovat mielestäni tärkeimpiä asioita, joissa oikeasti pitää olla se järki mukana, muuten voi oikeasti sattua montaa ihmistä aivan turhaan..- jickfani
Ethän unohda BB palstaa tänä vuonna :-)
- viagra
dqsgxoum, Ordina kamagra, bfqjjmep, achat kamagra, qvowsmel, kamagra, auqukriu, kamagra su internet, cmwuhjhw,
- Paol+
Käypä joskus Italian liikenteessä. Saatat kokea saman moninkertaisena:)
- Paol+
- PaolZ
- tämän sai
jo nyt kokea moninkertaiusena, tämän viestisi... Hyvin toimii Suoli24.
- sadfasdf
Kun oli lidlin pihasta kääntymässä tielle vasemmalle missä on risteys juuri edessä. Siinä oli jono autoja edessä ja luulin mahtuvani vielä jonon perään, mutta kun tämä edellä ajaja jättikin yli metrin välin edellä olevaan ja jäin vasemmalle kaistelle ja autoja ympärillä että oli vaikea yrittää perutalla siihen väliin kun lidlin pihakin oli täynnä autoja. No aloin tööttäileen hirveenä ja olin nousemasta autosta ulos kunnes tämä etummainen ajoi eteenpäin että mahdun siihen. Siinä auton ratissa oli joku nelikymppinen pukumies passatillaan. Kun päästiin liikenne valoista tämä lähti hirveenä kaahaileen kun päästiin moottoritielle ja mm ohitti rekan oikealta kaistalta ja välillä löi jarrut lukkoon kun ei mahtunu välistä ja vielä jatkoi kaahailua ajamalla punasia päin ja auto ajoi melkein hänen kylkeen! Se tyypppi varmaan sekos ihan täysin
- rauhallinen liikenne
Verrattuna moniin muihin maihin Suomessa liikenne on rahallista.
Joitakin poikkeuksia lukuun ottamatta Suomi on sivistynyt korkean
kultuurin maa.
Ajan usien pomalla autolla Pietariin. Samaa ei voi sanoa Venäjästä.
Siellä vallitsee "viidakon laki" eli "nopeat syövät hitaat".
Liikennekulttuuri siellä on "poliisin silmän palvontaa", eikä
kohteliaisuudesta ole tietoakaa.
Olen ajanut myos Keski -ja Etelä Euroopassa.
Esimerkiksi liikenne on nopeatempoisempaa kuin Suomessa,
mutta italialainen annetaan tietä, jos panee vilkun päälle.
Venäläinen ei koskaan.
Minä minä minä nyt heti, ja itsekyys on vallala Venäjän liikenteessä.
Sehän on siellä yleinen trendi nyt muutenkin. - Suomalaiselle
Osalle suomalaisia ei sovi kuljetus ahtaassa umpinaisessa peltilaatikossa.
He voivat saada hermoromahduksen mistä tahansa syystä... Avoauto sopisi suomalaisille paremmin. Avonaisessa tilassa, vaikkapa jalkaisin liikkuen ko. hermoromahduksia ei juurikaan ilmene. - Teiden Ritari
Ikävä kyllä, olen todennut monta kertaa, että kaikilla ei riitä äo ajokorttiin.
Jos taidot ja havannointikyky ei riitä niin läheltäpiti tilanteita ja onnettomuuksia sattuu. Kun pelästyy niin jotkut reagoivat siihen hyökkäämällä.- Jumbon ex-asiakas
Nuo kamerat olisi hyvä olla etenkin ostareittein parkkiksilla.
Itselle kävi vastaavanlainen kolari Jumbon parkkipaikalla.
Noin 25-vuotias pikku-(häntä)Heikki peruutti parkkiruudusta TOYOTA COROLLAllaan suoraan autoni puskuriin. Siinä selvitystilanteessa oltiin hyvin nöyriä, kun ystäväpariskunta oli vieressä ihmettelemässä. Mutta, kun tilanne piti selvittää vakuutusyhtiölle niin (häntä)Heikki totesi vaan, että "Ei sattunut mitään, Isä soittaa sulle kohta ja sanoo sulle selvät sanat!" :D
Itse jouduin korvaamaan (häntä)Heikin tuhot, kun isi ei tiennyt poikansa toheloinnista. Mutta, näin jälkikäteen ajateltuna; parempi niin! Olisinhan muuten joutunut antamaan muitakin henkilötietojani öykkärille.
Että, joskus on parempi niellä tappio, ja jatkaa matkaa.
Sillä nuo aggressiiviset öykkärit ovat vailla järkeä! Heille ei mene oppi perille, vaikka sitä sinne rautakangella takoisi. :(
- sunnuntai-autoilija
Ajakaa myös nopeusrajoitusten mukaan, pliis, 80km/h on 80 km/h. Harmillista kun useat teillä liikkujat oman ja minun turvallisuuden riskeeraten tulevat perään liian likelle roikkumaan.
- syyllinen
Paina vaan sitä kaasua tai aja tien sivuun. Jos et pysy vauhdissa mukana, niin mene bussilla. 80 km/h tarkoittaa sitä, että pitää ajaa 90-95 km/h.
- onneksi vain
syyllinen kirjoitti:
Paina vaan sitä kaasua tai aja tien sivuun. Jos et pysy vauhdissa mukana, niin mene bussilla. 80 km/h tarkoittaa sitä, että pitää ajaa 90-95 km/h.
sinun mielipiteesi, eikä sillä ole niin ollen mitään merkitystä.
- ovat myös
syyllinen kirjoitti:
Veronsa maksaneet ja heillä on oikeus ajaa yleisillä teillä siinä missä näillä "nopeusrajoitukset eivät minua koske" kaahailijoilla.
Täytyykö odottaa että täälläkin otetaan valvonnassa käyttöön ns, nollatoleranssi. Siitä on seurauksena täysi kaaos liikenteessä.
Miksi suuren enemmistön pitää kärsiä pienen piittaamattoman joukon takia? - vasempaan
syyllinen kirjoitti:
Niin näytät vilkkua oikeaan, näinkö teidän autokoulussa opetettiin
- ---
Eräs syy noihin perässä roikkumisiin voi olla myös mittarivirheet. Mun autossa monessa nopeusnäyttötaulussa on selvinnyt, että jos mittarin mukaan ajan tasan 80 km/h, nopeusnäyttö paljastaa nopeudeksi 72 km/h. Eli näin ollen moni muukin voi oman autonsa mittarin mukaan ajella rajoitusten mukaan, kun todellinen nopeus onkin sitten reilusti tuon alle.
Ajelin tuossa nelostiellä, ja siellä on näitä vuorottelevia ohituskaistoja. Liikenne alueilla joissa ei ole ohituskaistaa sujui nopeusrajoitusten mukaisesti tai niiden alle, mutta kun ohituskaistat alkoivat, löytyi järjestään kaikilta rajoitusten mukaan tai niiden alle ajavilta kummasti se oikeanpuoleinen pedaali sieltä autoista. Mikä lie psykologinen vaikutus kaasujalkaan tuolla ohituskaistalla...
- vituttaa.
Vituttaa ihan saatanasti kaikki sunnuntai-autolija ja muut tunarit liikenteessä. Jos ei osaa ajaa kunnolla, on parempi ettei aja ollenkaan. Liikenne on tarkoitettu vain niille, jotka sen osaavat.
- ..,
Niin kaiken maailman kaaharit ovat unohtaneet mitä sellainen kyltti 80 tarkoitti joten sellaiset pitäisi saada pois liikenteestä koska he eivät osaa ajaa liikennesääntöjen mukaan. Sinulta pitäisi ottaa kortti pois liikenneturvallisuudenvaarantamisella uhkailemisesta
- Ensikuski
Kyllä se minua veetuttaa, että alla on uusi auto ja ajan sitä juuri kaupunkiin, kun risteyksessä joku alkaa tyyttäämään. Jyväskylän liikennesuunnittelu on ensiksikin niin perseestä, että et tiedä mistä kuuluu edes ajaa. Ihmeellisiä risteyksiä jätetty täysin ilman opasteita ja kolmioita, ja tämä liikenneympyräviidakko takaa rynnivien autonpersenuolijoiden kera on suoranainen kuolemanloukko. Hulluja koko kaupunki täynnä, hyvänä esimerkkinä esimerkiksi Seppälä ja Hannikaisenkatu.
Jyskässä joku veti herneet nenään kun taannoin pysähdyin risteykseen enkä vetänytkään kaasua pohjaan vaan tutkin ensin tilanteen. Olisi ilmeisesti pitänyt mennä riskillä talla pohjassa, jotta paikallinen herrasväki saa elää mielensä mukaisesti.
Että tyyt tyyt vaan sinnekin. - liikenteessä...
Valppain mielin muista sä aina
vaaroja liikenteen.
Kaikki säännöt mieleesi paina,
paina ne tarkalleen.
Säännöt ne vasta auttavat lasta
turvassa kulkemaan.
Vältä vaaraa uhmailemasta,
sääntöjä seuraa vaan.
Muista aina: Liikenteessä
monta vaaraa ompi eessä.
Siksi valpas aina mieli se on
turva verraton.
Kaupunki on kauhean suuri,
joskus se eksyttää.
Ällös pelkää on apu juuri
poliisisetä tää.
Hän voipi vaikka neuvoa, taikka
muutenkin auttaa niin.
Siinä missä on paha paikka,
turvaudu poliisiin.
Leikitellä ei pidä tiellä,
sen sinä muistat kai.
Monta kertaa leikit ne siellä
hirveän lopun sai.
Äitikin uottaa, toivoo ja luottaa
lapsia koulustaan.
Ei saa huolta äidille tuottaa
tuhmilla tempuillaan.
Muista aina: Liikenteessä
monta vaaraa ompi eessä.
Siksi valpas aina mieli se on
turva verraton. - ajanut
perseeseen ja sitten kysynyt mitäs siihen jätit keskelle tietä.... ja viestistäsi ei lukenut oliko se edes laittanut vilkkua siihen suuntaan mihin oli menossa...
- Täälläkin
Lähdin ohittamaan edellä ajavaa autoa ja vilkaisin tietenkin ekaks peilistä ettei kukaan ohita jo ja kas kummaa kun joku kaistapää tulikin kahtasataa, niinpä hän joutu ajamaan pientareen kautta ohi! Eipä siinä kummempaa, mut rupesin kiinnittämään huomioo hänen ajotyyliin(onneks) muutamaa kilsaa myöhemmin mentiin kahta kaistaa alinopeutta hän hieman edellä viereisellä kaistalla, kunnes hän kiilasi eteeni ja teki lukkojarrutuksen. luojan kiitos et seurasin tätä autoa ja kerkesin juuri ja juuri pysähtyyn! Tosin se oli hänen onnensa, koska autoni oli tuplaten painavampi kuin hänen henkilöautonsa. Mitähän senkin päässä liikku!!
- asdölkasdlö
Jos alle 25 vuotiaat saataisiin pois liikenteestä niin ilmapiiri ja liikennekulttuuri paranisi huomattavasti. Nyt nämä vapaan kasvatuksen apinat saa terrorisoida katuja vapaasti ja sen huomaa!
- 21v
Voi voi teitä keski-ikäisiä ikärasisteja. Itsekkin olitte ratin takana alle kolmekymppisinä tai 25 vuotiaina. Mutta eihän se teitä kiinnosta. Teitä kiinnostaa teidän sukupolvi koska se vaan sattuu olemaan se paras sukupolvi. Juuri tuollaisten aivokääpiö idioottien takia tämä maailma on tällainen kuin se on.
En tarkoita että oma ikäluokkani olisi mitään ajatuksen jättiläisiä, mutta vanhetessa te näytätte tyhmenevän. Miksette te voi uskoa että nuorisosta ON tekemään asioita yhtälailla kuin teistäkin. Itse olen ajanut autoa 3.5 vuotta ja ei ole ollut ongelmia. Ajan samalla tavalla kuin isäni, 46v, rauhallisesti ja muut huomioon ottaen. No problemos. Ongelmat tulevat teidän sukupolvesta. - ainako vain nuoret
Niin ja jos tässä rakkaassa suomen maassa ei olisi yhtään nuorta alle 25 v niin tämä oli huomattavasti parempi paikka elää; asiassa on vain yksi mutta... miettikää mikä se voisi olla
- ikkrok
21v kirjoitti:
Voi voi teitä keski-ikäisiä ikärasisteja. Itsekkin olitte ratin takana alle kolmekymppisinä tai 25 vuotiaina. Mutta eihän se teitä kiinnosta. Teitä kiinnostaa teidän sukupolvi koska se vaan sattuu olemaan se paras sukupolvi. Juuri tuollaisten aivokääpiö idioottien takia tämä maailma on tällainen kuin se on.
En tarkoita että oma ikäluokkani olisi mitään ajatuksen jättiläisiä, mutta vanhetessa te näytätte tyhmenevän. Miksette te voi uskoa että nuorisosta ON tekemään asioita yhtälailla kuin teistäkin. Itse olen ajanut autoa 3.5 vuotta ja ei ole ollut ongelmia. Ajan samalla tavalla kuin isäni, 46v, rauhallisesti ja muut huomioon ottaen. No problemos. Ongelmat tulevat teidän sukupolvesta.Itte oon 52v , auto on Alfa romeo...ajelen silti ihan tavallisesti, eip tarvi kaahailla..pelihän kyllä kulkis..se on ihan sama tuunko perille 5-15 min myöhemmin..noin kaikenkaikkiaan mitätön aika..jos kovaa haluaa ajaa, kannattaa mennä moottoriradalle, niitäkin tässä maassa on, sit huomataan kuka se kädetön kabiinissa on...Eikä se ikään katso, kuka autolla hyvin/huonosti ajaa, sehän juttu on korvien välissä ; ))
- 40 v ammattikuljettajana
lyhyenä kommenttina puolin sekä toisin. muistakaa aina kun joku töppää tai muuta sellaista niin ajatelkaa näin , että noin olen tehnyt itsekkin joskus. miettikääpä sitä.
- .........
sielläpäin useammassa autossa on käsiase joten sielläpäin tiedetään että ei kannata alkaa vittuilemaan toisten kanssa. Voi tuula kuula päähän vaikka itselläkin olisi ase, ei ikinä tiedä vetääkö se toinen nopeammin.
- jjjassuu
eihän siinä ole järkeä.
- ja se jäi
sulta kertomatta että sielläkin joutuu moisesta tempusta leivättömän pöydän ääreen.
- ei
mikään ihme, liikenteessä on niin paljon tien tukkoja , hitaita ,alinopeutta ajavia, Suomi on tosi metsäläiskansaa. sivistyksen kehdossa Ranskassa saa juntit heti kuulla tööttäyksiä ja keskisormea näytetään paljon. Tanskassa liikenne sujuu kaupungeissa upeasti paitsi jos sinne on eksynyt tyhmä suomalainen joka ei osaa ajaa sujuvasti, saa koko ajan nähdä keskisormea. Osa suomalaisista normaaleja kuskeja jotka kypsyy hidasälyiseen ja arkaan junttisuomalaiseen joka typerällä tila-autolla joka paikassa tukkona. on kai luonnollista että normaalit raivostuvat kun joka paikassa joskus arkoja hidasälyisiä juntteja.
- Eräs autoilija
Siksi kun hulluja on Suomessa niin paljon.
- butthole surfer
Eräs autoilija kirjoitti:
te finskit tosiaan ootte naurettavia.
No, osa osaa mut sit on näitä lätyn leipojia. Todella rakentavaa keskustelua.
Niinhän se on että pemari on pilin jatke ja nyrkki jatkaa missä äly tippuu kärryiltä.
Autokoulu 3 vuotiseksi suomalaisille. - "Sitä SAA,mitä tilaa"!.
Niinhän se on että pemari on pilin jatke ja nyrkki jatkaa missä äly tippuu kärryiltä.
Autokoulu 3 vuotiseksi suomalaisille.Itse autoilijat valitsevat,että haluavatko että heitä valvotaan -tai että NOUDATETAAN yhteisiä liikennesääntöjä!.
Enemmistö sääntöjä noudattavia tai RIKKOJIA vaikuttavat asiaan,että valvotaanko vai EI. - Jumbon ex-asiakas
"Sitä SAA,mitä tilaa"!. kirjoitti:
Itse autoilijat valitsevat,että haluavatko että heitä valvotaan -tai että NOUDATETAAN yhteisiä liikennesääntöjä!.
Enemmistö sääntöjä noudattavia tai RIKKOJIA vaikuttavat asiaan,että valvotaanko vai EI.Nuo kamerat olisi hyvä olla etenkin ostareittein parkkiksilla.
Itselle kävi vastaavanlainen kolari Jumbon parkkipaikalla.
Noin 25-vuotias pikku-(häntä)Heikki peruutti parkkiruudusta TOYOTA COROLLAllaan suoraan autoni puskuriin. Siinä selvitystilanteessa oltiin hyvin nöyriä, kun ystäväpariskunta oli vieressä ihmettelemässä. Mutta, kun tilanne piti selvittää vakuutusyhtiölle niin (häntä)Heikki totesi vaan, että "Ei sattunut mitään, Isä soittaa sulle kohta ja sanoo sulle selvät sanat!" :D
Itse jouduin korvaamaan (häntä)Heikin tuhot, kun isi ei tiennyt poikansa toheloinnista. Mutta, näin jälkikäteen ajateltuna; parempi niin! Olisinhan muuten joutunut antamaan muitakin henkilötietojani öykkärille.
Että, joskus on parempi niellä tappio, ja jatkaa matkaa.
Sillä nuo aggressiiviset öykkärit ovat vailla järkeä! Heille ei mene oppi perille, vaikka sitä sinne rautakangella takoisi. :( - avohoitola
Eräs autoilija kirjoitti:
Keskustelua seuratessa tuntuu että suomi on yksi suuri hullujen avohoitola kun kukin haukkuu toistaan hulluksi millon mistäkin syystä
- ikkrok
Autokoulu 3 vuotiseksi suomalaisille.Bemari.... taidat olla tuolt Porin suunnasta, ko et osaa B:tä sanoa/lausua/kirjoittaa... ( ei millään pahalla, t; yx Finski )..
- Peltilehmähän se tärkein
Onneksi ei mitään sattunut IHMISILLE.
Mitä tulee keskisormen näyttämiseen niin Saksassa esim. Berliinissä riittää kunnianloukkaussyytteeseen =>> sakot tulee. Silminnäkijän tai parin tiedot ylös ja poliisiin yhteyttä.
Haistatteluihin ja uhkauksiin pätee kunnianloukkauksen lisäksi sitten myös nk. "laiton uhkaus". Eli siitä vaan käräjille, paha mieli muuttuu rahaksi.
Sitten mitä tulee agressiiviseen reaktioon vastaamiseen niin irlannista löytyy hyvä sanonta : "if you are not strong, you better be clever". No ei vaineskaan, mihinkään agressioon ei kannata lähteä vastaamaan samalla tavalla, siinä voi tulla "nenä kipeäksi" ihan "aikuisten oikeesti", tai lähteä pahimmassa tapauksessa "ilmat pihalle". Puhumattakaan että on sen jälkeen oikeusprosessit edessä ja nuo kaikki yhdessä varmaan jotain mitä ei ehkä ihan parkkeerausprobleeman vuoksi kannata itselleenn/toiselle hankkia.
Sellaista olisin tuosta mieltä että AINA ILMOITUS POLIISILLE UHKAILUISTA TAI JOS TUNTEE OLONSA UHATUKSI. AINA. EI KOSKAAN PIDÄ ITSE YLLYTTÄÄ LISÄÄ TAI LEIKKIÄ SANKARIA. Sitä varten meillä on viranomaiset, jotka on koulutettu tuollaisia asioita selvittämään.
Ongelma on siinä, että tilanne tulee nopeasti yleensä ja siinä ei jää kauaa miettimisaikaa. Tulee monenlaisia tunteita pintaan eikä vähäisimpänä "olin oikeassa", mutta sairaalassa sen hokemisesta ei paljoa ole iloa. Kannattaa aina muistaa että ihan tänne Suomeenkin riittää kaikenlaista kulkijaa, joilla ei ole mitään kunnioitusta toista ihmistä kohtaan - eikä seurauksista joita tulee kun käydään suukopusta kärhämään.
Sellaista mitä on pakko tässä sanoa 6kk Berliinissä asumisen ja siellä päivittäin liikenteessä ajamisen osalta, että äänimerkkiä käytetään aika usein, ei pahalla ninkään, huomioksi kylläkin. Ajetaan välillä vihaisestikin ja meininki on aika hurjaa aika-ajoin. Joka päivä olin liikenteessä mutta en kertaakaan nähnyt että kukaan olisi näytellyt keskisormia taikka noussut autosta "toista kouluttamaan". Ovet pysyivät tiukasti kiinni ja ikkunat kanssa. Sama juttu kun olen kolmessa kaupungissa Venäjällä liikkunut, ihan samaa huomannut. Mutta täällä Suomessa ollaan ilmeisesti vielä niin "neitseellisiä" että kuvitellaan että autosta voi nousta riehumaan ja toista pitää voida "opettaa". Ilmeisesti toisaalla "Siperia opettaa" että ihan "aikuisten oikeesti hei" ei kannata mennä aukomaan päätä, kun sillä toisella voi olla "ihan aikuisten oikeesti" vaikka mutka hansikaslokerossa eikä ollenkaan kivat mielessä. Tämä ilmeisesti on iskostunut ihmisten mieliin ajan mittaan, kun on tarpeeksi ollut "surullisia loppuja opetusretkillä" ja osaavat ihan koulun penkiltä saakka alkaa näitä "elämän aikuisten oikeita aakkosia" opettaa ja mieliin iskostaa, että ei kannata.
Ja hyvää kesän jatkoa kaikille. Turvallista liikkumista liikenteessä, ihan "aikuisten oikeesti, hei!" - Kuulun joukkoon
Kun tätä viestiketjua lukee, tulee taas esille se totuus, että pitkälti yli 80% autoilijoista pitää itseään keskitasoa parempina kuskeina, joka tietenkin on mahdottomuus. Aika monella olisi asiaa itsetutkiskeluun.
Itse kuulun joukkoon, jolle nopeusrajoitus tarkoittaa (suurinpiirtein) mitä liikennemerkissä lukee. Navigaattori on mukava lisävarmiste TODELLISELLE nopeudelle. Omassa autossani esimerkiksi 100 km/h on mittarin näyttämä noin 106 km/h.- norbertnokka
Ottaa pataan ,koska en saa ajaa uudella kalliilla autollan lujaa ,koska hidastelijat kykkii edessä romuillaan.
- ottaa pataan...
norbertnokka kirjoitti:
Ottaa pataan ,koska en saa ajaa uudella kalliilla autollan lujaa ,koska hidastelijat kykkii edessä romuillaan.
ei kai sen takia kannata turpaansa ottaa...?
- mahtunut menemään
ohi siitä "parkkeeraajasta"?
Jos olisit, on tilanne mielestäni ihan oma vikasi.- .........
Aloittaja sanoi kadun olleen yksisuuntainen. Todennäköisesti kapea katu oli, eikä mahtunut ohi. Vaikka olisikin mahtunut ohi, niin sen taskuparkkeeraajan äkkijarrutus oli silti ajattelematon ja vaarallinen.
- Töppäri
edellä ajavalla autolla vilkku päällä ja ikäänkuin koukaten parkkiruudun kautta takaisin ajotielle ennenkuin ohitti kyseisen parkkiruudun ja alkoi pakittaan takaisin parkkiruutuun vilkku kokoajan päällä?..Vai tekikö tämän kaiken ilman että käytti vilkkua ollenkaan?
- Hiuka hitaampi
Ihan aiheesta tööttäsit juu. Estit kolarin. Kyllä näitä hermoheikkejä riittää liikenteessä. Totisesti. Kerron oman.
Itellä on vähän vanhempi 2-akselin kuorma-auto, yksityisessä satunnaisessa ajossa. Taisin viedä romukuormaa. Joten vähän painoakin oli, ja ylämäkeä. Taakse oli liimautunut uudempi nykyaikainen volvo puoliperävaunurekka. Ei se siellä kauaa ollu kun huomasin että kuski hikoilee ja varmaan kiros ku tommonen vanha paska tosa köröttelee ja mul on kiire. Vilkutteli valoja sun muuta. Hiljensin hyvissä ajoin koska olin kääntymässä vasemmalle. Katsoin että kerkiäis ihyvin ohittaa minut ennen kuin käännyn vasemmalle. Olis jouheempaa. No tajus lähtee ohittaa mut otti sen hiljentämisen vittuiluna, koska painoi pilliä ohittaessa.
No sillo mullakin keitti. Vanha kuormuri on siitä hauska että joku on joskus laittanu siihen katolle kahdet armottomat alppitorvet. Ei muuta kun annoin sen painaa pillin loppuu. Odotin jokusen sekunnin. Ja kiskoin katosta roikkuvasta narusta ensin kaksi lyhkästä äänen avausta ja sitt pidempikestosempi perään.
Oli äijä varmaan hoomoilasena, että mitä nyt tapahtuu.
No se on ollu ainoo kerta, ku olen töötäilly. Ehkä lapsellista, mut hauskaa oli. - pena123
kumma suhari oot kun pakkia edes löydy!mee vittuun toisten jaloista!!!
- sitten odotetaan
että pikku-pena saa itselleen tarpeeksi ikää ajokorttiin, kivekset laskeutuu ja korvantaukset kuivuu. Sitten aletaan kiinnittää pientä huomiota kakaran älämölöön.
- törppöjä on,,,
liikenteessä kaikenlaisia., näin naisautoilija kuittaa,, opetelkaa ajamaan ja ennen kaikkea menkää itseenne ja katsokaa siihen peiliin, koittakaa edes kerran sujuvuutta liikenteeseen. Ajan joka päivä työmatka pitkä, ajan joka viikonloppu 200-300 km. Nyt lähen reissuun ja matkaa tulee noin 1000 km. Jääkää kotiin jos ajo ei suju jouhevasti. Turha ruikuttaa kun se toinen.
- kaikenlaisia
törppöja liikenteessä. Näin naisautoilija kuittaa. opetelkaa ajmaan ja katsokaa siihen peiliin. Ajan joka päivä työmatka pitkä, ajan joka viikonloppu 200-300 km. Opetelkaa sujuvuutta liikenteessä, turha valittaa että se toinen. Nyt lähen reissuun ja matkaa tulee 1000 km. KAUHULLA odotan minkälaista tuppua on liikenteessä.
- Shoella
Miesautoilijat tuppaa olemaan just näitä raivohulluja.
Myöskin kaahailu ja täysi piittaamattomuus jalankulkijoiden ja pyöräilijöiden hengestä kuuluu asiaan. Erityismainintana vielä murhanhimoiset taksikuskit, jotka eivät 99% tapauksista pysähdy ennen suojatietä vaikka olisin itse jo puolivälissä ylittämässä katua. Ei voi olla niin kiire, ettei toviksi ehdi hiljentää tai pysähtyä. Autollahan ne on jokatapauksessa liikkeellä ja kulkevat nopeasti kohti määränpäätään anyway, ei se pikku pysähdys olennaisesti matkaa hidasta. - Pashipa
Shoella kirjoitti:
Miesautoilijat tuppaa olemaan just näitä raivohulluja.
Myöskin kaahailu ja täysi piittaamattomuus jalankulkijoiden ja pyöräilijöiden hengestä kuuluu asiaan. Erityismainintana vielä murhanhimoiset taksikuskit, jotka eivät 99% tapauksista pysähdy ennen suojatietä vaikka olisin itse jo puolivälissä ylittämässä katua. Ei voi olla niin kiire, ettei toviksi ehdi hiljentää tai pysähtyä. Autollahan ne on jokatapauksessa liikkeellä ja kulkevat nopeasti kohti määränpäätään anyway, ei se pikku pysähdys olennaisesti matkaa hidasta.Älä yleistä. Sulle on joko jäänyt kauna miehiä kohtaan joita aina syyttelet. Kyllä minä vaan olen nähnyt 1-valtatietä ajaessani, kuinka moni niistä raivohulluista on ollut enemmän älä ylesitä.Sulle on tietysti sattunut siellä päin jäävän miehet paremmin mieleen.
- muuallakin
kuin liikenteessä, ihan missä vain.
- Autoilija.
No kerran vitutti oikeen tosissaan ku olin tulossa töistä kotiin ja olin tulossa sillalle missä oli korjaustyöt. Ei siinä mitään mutta sillan oikea kaista oli korjauksessa joten liikenne ohjattii liikennevaloilla. valot vaihtuivat ja lähdin vaihtamaan kaistaa ja luojan kiitos että näin sivupeilistä sen mulkun auton joka painoi ainakin 80 km/h vasenta kaistaa ohittaen minut ja sännäten täysillä valoista läpi, siinä oli keltainen viiva ja muutenkin se tuli sieltä mekein kylkeen ku just olin päässy liikkeelle. No tein äkkijarrutuksen ja painoin torvea nii eikös sieltä kaikki kolme matkustajaa heittäny keskarit ylös ja kun olin tullut korjaus osuuden ohi niin samaiset henkilöt olivat bussipysäkillä ja alkoivat heitellä autoani tennispalloilla ja karvanopillaan. että tällaista tänään.
- monet kolaritilanteet vä
kyllä pännii kuskit, jotka ei osaa ajaa sujuvasti liikenteessä.vaan aiheuttaa vaaratilanteita kaikille.esim.väsyneet, sairaat kuskit ja asennevammaiset jotka kaahaa kaikkien kustannuksella.en väitä etteikö hyväkin kuski mokaa joskus, ja silloin se kolari voi tulla-mutta siis sujuvuutta liikenteeseen!
Useimmiten äänitorven soittajat ovat niitä idiootteja, jotka mieluummin soittavat äänitorvea kuin painavat esimerkiksi jarrua vaaratilanteen uhatessa ja siksipä olisikin hyvä että tuollaisessa tilanteessa vilkutat ja hymyilet, niin toinen asennoituu siihen torvesoittajaan hiukan eritavalla. Monet innokkaimmista torvensoittajista ovat vielä sellaisia, kun ajat sivutieltä päätielle ja välimatkaa on riittävästi, ettei päätietä ajavan ajoneuvon tarvitse hiljentää edes vauhtia vaikka koukkaakin siihen hänen eteensä. Potentiaalinen torvensoittajapa kiihdyttääkin vauhtia jotta pääsee huomauttamaan torvellaan että "tulit minun eteeni". Minulla oli kerran sellainen aika romun näköinen auto, joka oli kuitenkin hyviun suorituskykyinen ja kerran tein niin että tällaisen kiihdyttäjän eteen koukatessa nostin nopeutta ylinopeuden puolelle, niin silti sen kiihdyttäjän vaan piti päästä hitseni. Päästyään ohi kiihdyttäjä pudotti nopeutta.
- autolla ajaja
Eräs aamu olin matkalla normaalisti töihin ja ensin ajan sellaista tietä missä on 60 rajoitus ja vaihtuu jo 50metrin päässä 80km/h alueeksi, no normaalistihan minä 80km/h lätkällä nostan nopeuteni kahdeksaankymppiin ja edellä ajava Toyota laittaa noin 40metrin jälkeen liinat kiinni ja minullahan tulee vaikeuksia pysähtyä, koska ohi en voi myös tässä tapauksessa mennä kun vastaan tulevalta kaistalta tulee auto. Kun tämä henkilö oli tehnyt lukkojarrutuksen niin menen hänen ohitseen sitten kun hän on pysähdyksissä ja kiihdytän 80km/h ja kyseinen auto kiihdyttää vauhtinsa samaan ja tulee noin puolen metrin päähän auton perästäni. Ei näkynyt minkäänlaista turvaväliä ja näpäytän jarruvaloa jos vaikka tajuasi takana sitten hiljentämään, no mutta eipä tietenkään vaan siellä vilkutellaan valoja ja heristellään nyrkkiä ja ajetaan vieläkin lähempänä, jopa niin lähellä että jos hiemankin jarruun olisin koskenut niin samantien olisi tullut pahaa jälkeä. Kun sitten olemme ajaneet noin 1km peräkkäin niin tulemme liikkenne valoihin ja katson taustapeiliin ja huomaan että tämä kyseinen kaveri heristää nyrkkiä ja näyttää ns. kuristusotetta käsillään. En edes ymmärrä mistä kaveri oli nyrpeissään, enkä todellakaan halunnut jäädä ottamaan selvää esim. pysähtyä bussipysäkille. Mutta vanhempien ihmisten kannattaisi tutustua uudestaan autolla ajosääntöihin. En ole ikärasismi mutta tämähän ei ole ensimmäinen kerta kun yli 30v ihminen ajaa auton ratissa väärin.
- jertsy
yleensä tämmöisillä ihmisillä on vakuutus maksut kondiksessa eli bonukset nollilla kun auto on rutussa koko ajan.nykyään ihmisillä joka paikkaan kiire odottamaan tai sit ei viitsitä lähteä 10 minuuttia aikasemmin niin ei tartte ajaa kaistojen välillä kartinkia.olen huomannut että tälläistä surffaamista harrastaa tila autojen ajajat jolla on lapsia kyydissä,sama se miten kuskille käy mut lapset ois hyvä saada turvallisesti perille.kyllähän näitä asioita saa paasata vaikka millä mitalla mut tilanne ei muutu miksikään,ite yritän ajaa OIKEIN että muut näkevät mallia.VILKUTA AJO(I)SSA
- päälle
PERUUTETTIIN .Olin vaitamassa kaistaa toisen autun taakse kun jono pysähtyi jäin odotamaan liikeeelelähtöä kun edellä oleva alkoi juuri perutamaan taskuparkiin ja osui minuun .Kukaan ei kiivastunut vaikka ehdin soitaa torvea mutta minut todettiin syyliseksi.
- Toyota HJ 61
edellä ajava,voi laittaa huoletta pakin päälle ja peruuttaa päälle. Takanaolija maksaa viulut. Taidankin lähtiä tästä tekemään, tasku parkkeja,niin ja pikku autot kyllä menee edellä kun laitan vielä 4-vedon päälle. Illalla onkin hyvä tili sitten taskussa. Ei muuta kuin peruuttelemisiin.
- perusteella?
Millä perusteella sinut todettiin syylliseksi?
- Jetska
Alla on sporttinen menopeli, jossa kiihtyvyyttäkin, niin silloin mullepa ei ihmeemmin liikenteessä tööttäillä...!!!?!?
- Tomppak
No, kuulun tuohon joukkoon myös:)
Mulle jos joku tööttää niin pistän helposti liinat kiinni samantien:)
Keskisormea jos erhtyy näyttämään niin voi olla varma että otan rekkarit ylös ja käyn puhkomassa renkaat seuraavana yönä tai otan samantien kiinni ja vedän turpaan:)
En tiedä miksi näin on, mutta näin se on aina ollut.....
Sama on jos joku könnää edessä ajaen liian hitaasti niin polkasen samantien ohi oli sitten ruuhkaa eli ei!
Liikenne ympyrät vituttaa myös, niissä vedän aina niin suoraan kun mahdollista, joskus jopa ohittaen sisäreunasta jos tulee sellainen tilanne:)))
Mutta muuten ajan aina ihan nopeusrajoitusten puitteissa jne...- Jickfani
Muista että jokaiselle (
- !
!
- Sujuvasti
Liikenteessä on hörhelöitä, yksihän ajoi ohitseni ja löi jarrut pohjaan - mitä tuohon voi sitten sanoa? Kaveri ei pysähtynyt selittämään eikä uskaltanut vastata puhelimeen!
- Pitkäniemen
Asuja, soittaa nyt pianoa, ja puhuu alkoholin vaaroista, Saulilla menee nyt hyvin!
- jossssss
auto olisi ollut ruosteisen ford mondeon sijaan vaikka joku uudempi E mersu?
Ketjusta on poistettu 159 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .894600Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631403133Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503125Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4032202Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2311348Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111223- 761207
- 671097
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde301084Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että112999