synnytys Hämeenlinnassa?

katrim

hei!

mulla on la 27.7 ja soittelin tänään Hämeenlinnan äitiyspolille ja yritin sopia aikaa, joloin voisin käydä tutustumassa synnytysosastoon ja kysellä muutenkin talon tavoista. Yllätyin kovasti, kun töykeä puhelimeenvastaaja ilmoitti, ettei tämä ole enää tapana, sillä kätilöillä on parempaakin tekemistä. Uskon tämän :)

Nyt käännynkin tänne teidän muiden äitien puoleen.. Eli te jotka olette synnyttäneet Hämeenlinnassa.. millaisia kokemuksia teillä on saamastanne hoidosta ja millaiset puitteet sairaalalla ylipäänsä on? Onko esim. vesisynnytys mahdollista?

Kaikkia vastauksia odottelen mielenkiinnolla.

3

1253

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hämeenlinnassa

Synnytin ensimmäisen lapseni Hämeenlinnassa ja itselläni pelkkää hyvää sanottavaa koko paikasta, niin synnytysosastolta kuin sitte vuodeosastoltakin.
      Yllätyin kyllä kovasti kertomastasi..aika ilkeää mun mielestä vaikka varmaan on kiireistä, kun tuntuu että joka puolelta vaan vähennetään henkilökuntaa. Luulis kuitenkin että siellä sais käydä tutustumassa jos haluaa.
      Kätilö oli mukava ja sain hyvän vastaanoton alusta asti.
      Toisen lapseni synnytin Tampereella tayssissa josta ei ole muutakun huonoa sanottavaa ihan alusta asti. En jaksa ruveta erittelemään, mutta sen verran huono kohtelu oli että kolmannen synnytän varmaankin Seinäjoella.
      Eka synty vähän etukäteen kun oltiin lomamatkalla joten siksi päädyimme Hämeenlinnaan. Jos saisin valita menisin varmaan uudelleen sinne.
      Siitä vesisynnytyksestä en tiedä..ei ole kokemusta.

• Tirppanen86

Olen myöskin päätymässä Hämeenlinnaan synnyttämään jahka aika koittaa, LA 12.8. Puhelinpäivystäjät ovat oikeastikin aika happaman näköisiä, joten en ihmettele saamaasi tylyä vastausta :(. Muuten henkilökunta on kyllä oikein mukavaa.

Syy siihen miksi et päässyt kierrokselle on se että niitä ei tosiaan kesäisin järjestetä. Tai no nyt ymmärsin että tuo toukokuun puolivälin kierros oli viimeinen Hml:ssa. Neuvolasta ainakin itse sain ajankohdat milloin niitä järjestettiin, ja viimeiseen päästiin, mukana oli 20 pariskuntaa. Ei kai ne koskaan yksitellen kierrätäkään ketään...?

Ymmärsinköhän oikein kierroksen aikana että siellä on kolme synnytyshuonetta, joista kaksi oli kierroksen aikana käytössä. Toisessa näistä siis oli amme, jota emme valitettavasti päässeet näkemään, mutta siellä se on kuitenkin.

En tosiaan ole aikaisemmin synnyttänyt mutta osastohoidossa olen siellä ollut ennenaikaisuuden riskin vuoksi, ja henkilökunta oikeasti on todella mukavaa. Lisäksi osastolla on isot, avarat kahden hengen huoneet. Ja usko tai älä, kierroksen aikana mitään ei jäänyt mieleen, mitä löytyisi mistäkin, kyllä ne paikat sitten tulivat tutuiksi osastolla ollessa.

Tsemppiä sinne, kyllä siellä on osaava henkilökunta joten luulisin että synnytyskokemuksesta jää kyseisessä sairaalassa ihan positiivinen kuva :)

• tiivitaavi09

Esikoiseni synnytin n. kk sitten Hämeenlinnassa ja jäi ihan hyvät kokemukset. Ainoastaan vastaanottava kätilö oli hiukan tympeän oloinen, mutta muuten henkilölunta oli varsin mukavaa.

Mulle sanottiin neuvolassa, että Hämeenlinnassa luovuttiin kokonaan siitä synnytysvalmennus käynnistä, joka on samalla ollut se tutustumiskäynti eli toukokuun käynnit on ollut viimesiä.

Hämeenlinnassa on muistaakseni on 5 salia, joissa yhdessä on amme, mutta ainoastaan avautumisvaiheessa voi ammeessa oleskella eli vesisynnytys ei ole mahdollista. Niin ja ammeeseenkaan ei pääse, jos synnytys on alkanut lapsiveden menolla...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      66
      3402
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      46
      3222
    3. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      127
      2850
    4. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      46
      2579
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1973
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1860
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1646
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      87
      1525
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1340
    10. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      39
      1321
    Aihe