Siilaisen terveysasemaa ei pidä rakentaa!

J.Kärnä

Joensuun valtuusto hyväksyi päätöksen, vuonna 2015 Joensuun väkiluku on noin 120.000. Tällä hetkellä Joensuun väkiluku on noin 72.000. Joensuun valtuuston päätös tarkoittaisi että joensuuhun pitäisi vuoteen 2015 mennessä liittää Kontiolahti, Liperi, Poljvijärvi, Outokumpu ja Ilomantsi. Kuka näitä liitoksia valmistelee, sitä en tiedä.

Joensuu valmaistautuu naapurikuntia kuulematta ominpäin uusiin kuntaliitoksiin suurella velanotolla.
Vuonna 2009 eli tänävuonna Joensuu on tehnyt investointipäätöksiä yli 10 miljoonalla eurolla ja lisää on tulossa. Siilaisten terveysaseman rakentamisesta saatetaan tehdä päätös jo tänävuonna sinne uppoa 20 miljoonaa euroa, Joensuussa kaikki rakennetaan velaksi. Joensuu on täysin rahaton, nyt velkaa otetaan kuin elettäisiin viimeistä päivää.
Joensuulaiset itse eivät tarvitse Siilaisten terveysaseman laajennusta.
Siilaisten 20 miljoonan euron investoinnit tehdään Kontiolahtea, Liperiä, Polvijärveä, Outokumpua ja Ilomantsia varten. Siilaisille on tarkoitus rakentaa terveysasema jossa on palveluja kehdosta hautaan asti. Suur Joensuun kaikki muut terveysasemat aiotaan sulkea, tähän ollaan matkalla.

Hinnoittelulla Joensuu Kiristää kuntia.
Tulevaisuudessa Siilaisten terveysaseman hinnoittelulla Joensuu aikoo pakottaa terveysaseman palveluja käyttävät kunnat pakkoliitokseen Joensuun kanssa. Siilaisten asiakkaina olisi lähes kaikki maakunnan kunnat!

Siilaisten terveysasemaa ei pitäisi rakentaa. Suuresta sairaalakompleksista tulisi tautipesä josta sairaalabakteerit hetkessä leviäisivät koko maakunnan väestöön. Meidän päättäjien tulisi estää pakkoliitokset Joensuun. Joensuun velkapesään ei pitäisi liittyä.

Mielestäni tässä vaiheessa Siilaisen terveysaseman rakentamisesta ei pitäisi tehdä päätöstä koska käyttäjäkuntia ja käyttäjäkuntien asukkaita ei ole kuultu. Mielestäni Joensuulla ei ole oikeutta yksipuolisesti ominpäin päättää Kontiolahden, Liperin, Polvijärven, Outokummun ja Ilomantsin palveluista ja kuntien kuntaitsenäisyydestä.

Joensuun nykyiset terveysasemien suunnitelmat ovat ylimielisiä ja suuruudenhulluutta. Siilaisen terveysaseman päätavoite on saada maakuntaan keskitetty saattohoitopaikka. Tänäpäivänä monen saattohoito on jo totta, mutta tässä keskitetään.

Käsitykseni mukaan Joensuun suunnitelmat ovat kuin suoraan saksalaisten toisen maailmansodan käyttämistä toteutuksista, toiminnot keskitetään, suunnitellaan salassa ja täytäntöönpannaan salassa. Laitoksessa lääkäreille annetaan Diktaattorien valtuudet.
Kansan on jo nyt tiedettävä mistä on kysymys, Joensuun Siilaisille suunnitellaan suurta keskitettyä saattohoitosairaalaa, jossa toimitaan salassa. Nyt jo suuresti epäilen että laitoksen toiminta kaikessa olisi päivänvalon kestävää.
Nyt tässä suunnitteluvaiheessa kansalle pitäisi kertoa miksi laitos rakennetaan!
Siilaisten laitosta ei tarvita koska maakunnan ´vanhuksille ja sairaille riittää nykyiset heidän kotiseutunsa terveyskeskukset ja niissä olevat vuodeosastot. Lisäksi tulevaisuudessa monet vanhukset pitäisi hoitaa heidän omissa kodeissaan..

4

421

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • se olet

se kuuluisa vänkyrä ja vastarannan kiiski ... lopeta tuo lälytön touhu, ja ole oikeasti mukana päättämässä asoista. käyttäydy kuin mies.. häpeän sinua joensuulaisena...

• ruslan

Ilomansin osastolla esiinnyt Ilomantsilaisena ja täällä vaihdoit leiriä.

• J.Kärnä
        ruslan kirjoitti:

Ilomansin osastolla esiinnyt Ilomantsilaisena ja täällä vaihdoit leiriä.

Maakunnassa edellinen helvetti oli Ruotsin vallan aika. Nyt historia toistaa, nyt on Eu-vallan helvetti. Kyllä kansa tietää.

• munapumppaaja vailla ver

Jos nyt todellakin olet itse kirjoittanut tämän niin heh,suomi24 ja sinä..samalla viivalla me kaikki ollaan joo.Kelailes hieman mietteitäsi;eihän tossa ole mitään järkeä...hehheh..viuviu...piipaapiipaa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      163
      3056
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      372
      2087
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      41
      1861
    4. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      43
      1836
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      32
      1431
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      93
      1221
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1183
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      328
      985
    9. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      113
      968
    10. Annan meille mahdollisuuden

Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      802
    Aihe