muutama vko sitten oikean käden nimettömästä poksahti verisuoni (ilmeisesti) ylemmän nivelen kohdalta, siis sormen nivelen sisätaipeen puolelta... aluksi siihen nousi kipeä patti tai sellainen pieni kovan tuntuinen pallura just siinä suonen kohdalla.
Ajan kuluessa pallura ei enää särkenyt paitsi jos sitä painoi. Nyt pallura on selkeästi jopa kasvanut ja kovettunut entisestään. halkaisijaltaan se on ehkä 3 milliä. Ei vieläkään särje, mutta hieman aristaa, jos siitä painaa.
Pojan neuvolassa noin kuukausi sitten kysyin, ja terkan mukaan se tosiaan on posahtanut suoni, muttei vaarallinen. Ajan kanssa kuulemma lähtee. Tosin terkkakin hieman nosteli kulmakarvoja kun sanoin patin olleen jo kolmatta viikkoa, ja nyt siis kuukausi siihen päälle vielä.
Onko muille ollut tällaista? Tai onko kenelläkään tietoa tällaisesta ongelmasta? Minun on vaikea yhden sormipalluran kanssa päivisin päästä lääkäriin, kun asun maalla ja päivisin ilman autoa, eikä julkisetkaan toimi täällä.
poksahtanut suoni sormessa?
2
8227
Vastaukset
- toipilaana nyt
Tuttu juttu minulle; Reilu vuosi sitten napsahti suoni poikki sormen nivelen kohdalta; mustelmaa, turvotusta ja arkuutta. Sitten mustelma hälveni, mutta turvotus tai pikemminkin patti jäi eikä lähtenyt mihinkään. Kävin näyttämässä sitä lääkärille 3 kk:n kuluttua, mutta hän sanoi, että ajastaan paranee. Eipä parantunut; kävin toisella lääkärillä 9 kk:n kuluttua ja hän laittoi sen kirurgin katsottavaksi. Puoli vuotta lähetteestä sain kutsun näyttää pattia kirurgille. Kirurgi totesi, että kyseessä on verisuonen virheellinen kasvaminen vaurion jälkeen. "Mykkyräsuoni" leikattiin polikliinisesti. Tikit olivat sormessa 2 viikkoa ja sairaslomaa määrättiin 3 viikkoa. Nyt näyttää jo sormi paremmalta! Täytyy sanoa, että näppivoimat hävisivät reilun vuoden aikana, kun niveltä varoi. Mutta ei kyse mistään vakavasta ollut, haittasi vain sormilla työskentelyä ja kuormituksessa patti turposi entisestään.
- kääk...
Ihme, että löytyi tasan samanlainen tapaus kuin minulla.. :) kiitos viestistäsi!
Oliko leikkaus kivulias, tai sormi sen jälkeen? Mulla tää on näppärästi oikeassa kädessä, tosin nimetöntä ei vissiin kauheasti tarvitse. Mutta joo, sattuiko kovasti tai pystyitkö tikkien kanssa normaalisti toimimaan?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1086917- 954431
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista483826Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee483522- 513508
- 1883455
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san242959- 672664
- 462501
- 131884