Onko siis esimerkiksi vm. '96 MB E 290 TD suoraruisku- vai pyörrekammiodiesel? 5 syl? Välijäähdytin? Mitä hyvää, mitä huonoa ko. koneessa? Kaikki info tervetullutta.
Onko E 290 TD suoraruisku?
16
9762
Vastaukset
- asentaja
Kone on suoraruiskukone, turbo plus intercooleri, ei siis common-rail yhteispaineruiskutus. Nii sanottu kokeilu-välimalli, tehtiin aika vähän aikaa. Okei, meneehän se, vaan koska maassamme suht harvinainen saa tiettyjä osia odotella jos tarvis. Ton kokoiseksi 2,9-litraiseksi teho matalaa tasoa...
- että
tuo 290 valittiim saksassa vuoden ekoautoksi silloin joskus.
- makata
onko kokemuksia tosta 290 muuten onko pelannu ja millasia vikoja ilmenny,, vm97 ajettu 350 kannattaako laittaa,,
- kyllä toimii
Perheellä 97 290 td ajettu 420 000 ja toimii niinkuin pitääkin. Tekniikka toimii mahtavasti mutta korissa ruostetta löytyy jonkin verran :D
- hooopeee
Sama kone on Sprinter *12 ja jos niillä ajellaan miljoonia niin luulis kestävän henkilöautoskin. Kori syöpyy ensin molemmista
- keimola
Yksi ajossa 270tkm-400tkm ... yksi purettuna , 330tkm , kone ja loota löytyy jos jollain tarvetta,ja ovet ja jne...
Kone on kivasti n. 600tkm kestävä ,kun on vielä matalatehoinen , sama kuin 212,312 jne sprinttereissä . Huolettomampi kuin CDI , ei suuttimet ongelmoi niin paljoa, kun tietokone ei heti puutu peliin jos joku häikkää. On tosiaan suoraruikku , vaikka en vielä ole yhtään avannutkaan...
Kulutus asiallinen , 7,5 l menee sadalla automaatilla , mutta on myös super edullinen taajamassa...koneessa vääntöä niin , että menee pikkukierroksilla.
Automaattilootan ongelmana johtosarjan vuoto älylaatikkoon . Jos ei laske öljyjä
tietokoneelta ajoissa/korjaa vuotoa menee boxi ... käy kyllä toisestakin autosta , vaikka toisin väitetään.
Jos on ruostetta päällä , älä osta , on muutenkin mätä. Etupäässä piilee ylläreitä
muovien alla . Jos ei ruostetta oven tiivisteiden alla , saattaa olla tervekin. Ts.
tuotu ruosteettomammasta maasta.
Jos ei paukut tallella , niin putsaa alipaineletku ,mikä menee hanskalokeron taakse. Monet vaihtaneet turboja ja hukkaportin alipainekelloa turhaan ...
Sitten kun on ruosteeton ja uudet iskarit ja jouset joka nurkassa , niin on kiva ajaa.
Kulkee naviin autobaanalla n. 198 ,jos on kaikki kunnossa.
Niin ja tasonsäädölliseen sit menee motonetistä saatava 8,60 maksava öljy,
ei tartte ostaa mersun 28,- maksavaa.
Lisää mersuosaa ja korjausta : 040-3517552 .
He ,pikku mainos . - mainostajaja
Tiedoksi vain mainostajalle että Väykys hukkis alipaineella ja Rintteris paineella.
...2,9 harvinainen... Haista nyt...- rambomambo
No sehän on harvinainen...
- Wagen 124
- Perustuu tunnetusti kestävään 2,5 litran ahtamattomaan OM602-koneeseen.
- Maltillista viritysastetta kuvaa se, että OM602 turbodiesel (250 D Turbo, E 250 Turbodiesel ja 190 D 2,5 Turbo) yltää lähes samoihin teholukemiin, 129 vs. 126 hv. Vääntöä on kuitenkin 2,9-litraisessa selvästi enemmän: 231 vs. 300 Nm.
- Boschin jakajapumppu - arvatenkin parempi kuin 220 D:n Lucas.
- Yksinkertaisempi kuin CDI.
- Karkeampi käyntiääni kuin esikammio-OM602:ssa.
- Maltillinen kulutus.
- Kovimmilla pakkasilla hukkalämpö voi olla kortilla? - mb270cdi
Kannattaa katsoa polttoainepumppu, että vuotaako tiivisteet... tyyppivika 290
serkku vei 290 pumpun huoltoon ku tiivisteet vuosi, ei ollu huollossa uskoa että oli yli 400tkm kestäny alakuperäset tiivisteet... yleensä kuulemma 200tkm paikkeilla menee... eli kato onko löpöpumppu mistään märkä... - Ceedeeii
Lienee kuitenkin aika pieni ja halpa vaiva 220D:n Lucas-syndroomaan nähden. Myöskään CDI:stä tuttu suuttimien vuotaminen ei vaivaa 290:siä. Omakohtaista kokemusta on uudempaa CDI-sukupolvea edustavasta W211-CDI:stä, jossa alkoi kertyä sitä mustaa vuotopikeä 150 tkm:n kohdalla. Oli tuuri, että huomattiin ajoissa eikä tullut kalliiksi. Ehkä Mersu ei katso CDI:n suutinvuotoja ongelmaksi tai ei kuuntele kentän ääntä, kun sama vaiva jatkuu vuosimallista toiseen...
- pekoexport
jaahas ,miten se 2,9 312td syöttöpumppu lovineen paikalle ,kun pakkaa 2cyl,olla vaikka 1 cyl yritän lovimerkkiä ,ja koitan siis laittaa pumpun takas ajoituksineen
- EiMitäänJoutsenkauloja
HttWin säädetään pumppu, eli tietokoneella, koska on sähköohjattu ajoitus.
- EiMitäänJoutsenkauloja
"laita kampiakselin merkki 12 astetta EYKK. pumpun rattaassa oleva lovi 1 sylinterin lähdön kohdalle.
pumpun säätövarat puoleen väliin. pumppu paikalleen. tarkka ajoituksen säätö tehdään starilla esim. veholla"
morgen kaikille.olis tommonen 290 kuulemma mekaanisella ruutalla varustettu moottori.erikoista siinä on että todistettavasti on ajettu vain 88000km.käyhän se tosi nätisti eikä vuotele mitään.nyt se joutais jollekkin joka kovasti kaipaa uuden karkeaa moottoria.mitähän tosta vois saada ?sitä voi koe käyttää tv.0414739169
- Anonyymi
Mitä mahtaa maksaa uudenkarkea 290
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1121431
Se helpottaisi oloa jos
Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin881297Palsta kysely..
Mikä on mielestäsi hyvä ikäero parisuhteessa? Tulevassa/kuvitteellisessa tulevaisuuden suhteessa, voisitko harkita ”ott1341038- 68964
- 39897
- 71863
- 97857
- 75846
Haluaisin nainen vain välillä heilutella peittoa sinun kanssa
Mutta kuitenkin oltaisiin uskollisia toisillemme.54822Ihmeellistä millaisissa tilanteissa ajatukset kulkuun sinuun
Eilen seurasin kun ihmiset ajoivat kaupan parkkipaikalle ja menivät yhdessä kauppaan. Iski jotenkin ikävä. Mietin että39774