Mopoilijat yöllä (mopoilijoiden vanhemmat lukekaa)

T

En muista koska olen ollut viimeksi näin vihainen. Joka ikinen yö joudun kestämään mopopoikien selvästi viritettyjen mopojen huudattelua. Unen saaminen on muutenkin haastavaa tässä kuumuudessa, joten ikkuna on pidettävä auki. Yöllä näkyy enemmän mopoja kuin autoja ja moottoripyöriä, miksi ihmeessä yöaikaan liikkuu enemmän 15-vuotiaita teinejä kuin aikuisia?

Viime viikolla tulin yövuorolta ja mopopojat olivat järjestelemässä kiihdytyskisoja Asemantiellä ja valtasivat molemmat kaistat, että kun teki mieli ajaa pojat kumoon chevylläni.

Kyllähän se on hyvä asia, että 15-vuotiaat pääsevät ajelemaan moottoriajoneuvolla, mutta vain harvat heistä osaavat käytää päätä. Kyllähän se on hienoa ajella kavereiden kanssa yöllä kun ei ole ketään tiellä, mutta mopojen huudattaminen, "kumin poltto", keuliminen ja kiihdytyskisat vois kyllä jättää jonnekkin parkkipaikalle tai syrjäselle alueelle jossa ei ole asutusta.

Ja missä ihmeessä on poliisi? Miksei se partioi yöllä? Pojillahan on selvästi viritetyt itsemurhakoneet alla. Jotka pitäis ottaa rikostekovälineenä (kotirauhan rikkominen) pois ja murskata. Viime vuosina ei ollut tällästä ongelmaa, en tideä miksi, olivatko poliisit silloin aktiivisempia vai olivatko mopopojat järkevämpiä. Mutta jos pian ei ala muutosta näkyä niin oman käden oikeus alkaa tuntua.

Ja vielä TE vanhemmat joiden lapset mopoilevat. Ottakaa selvää onko lapsenne mopo viritetty, jos on niin miettikää oletteko valmiit maksamaan yli 1000euron sakot? Ja jos teidän lapsilla on tapana ajella yöllä niin voisitteko puhua niille pikkasen järkeä, etteivät ajelisi ajelisi turhaan tai aiheuttaisi turhaa melua asuinalueilla yöllä. Jos jossain nyt on pakko yöllä leikkiä mopon kanssa niin kauppakeskus Elon parkkipaikkahan on täydellinen, siellä on paljon tilaa eikä se häiritse ketään.

28

3310

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huu

      Pumpuli kauppaan pitäis poiketa niin ja pitkäripaisesta hermolääkettä.
      Toi työn teko vie hermot ja uni ei tuu.

      • Anonyymi

        tää on jo vanha ketju. mutta vastauksesta päätellen pumpulikaupaun( yhdyssana btw) ehdottaja ei itse ole ollut päivääkään töissä....


    • Mopoilija666

      Mopopoikien yölliset harrastukset eivät ota päähän, kun ei ole osunut kohdalle. Mutta helvetellistä silloin, kun ei käy tuuri. Soita poliisit perään. Ei muuten, mutta pahimmat idiootit lähtee karkuun ja kädettömät niittaa itsensä ennen kuin pääsevät itsensä ja muiden kannalta vaarallisempien pelien rattiin. Tällä tavalla voi ikään kuin nopeuttaa evoluutiota ja maailman on innasen turvallisempi paikka :-)

      • Parillinen pieru

        ITse ainakin auon päätäni niille niin kauan että tajuavat lähteä vittuun niiden konekivääriensä kanssa. Yksi hyvä tapa on esim räpsiä kuvia ja sitten uhkailla kytillä tms. Lisäksi kannattaa kertoa totuus, eli vaikka niitä mopoja kuinka virittäisi niin ne ovat silti pieniä alitehoisia paskoja ja parin vuoden päästä vaan hävettää että sellaisilla on koskaan edes viitsinyt ajaa. Itse olen ajellut parikymmentä vuotta sitten sellaisilla paskoilla ja nyt tekisi mieleni ampua itseni. Silloni sitä luuli että muut kattoo ihaillen kun kuuluu moottorisahan ääni, mutta oikeastihan ne katsoo säälien ja vittuuntuneena. Ne katsoo että kuinka joku voi olla niin vitun dille että laittaa pari tonnia derpiin tai mitä näitä nykyajan merkkejä onkaan. Pahimpia ovat silti mopoautot ja itse huomaan olevani salaa iloinen kun näen sellaisen palasina hinurin lavalla. (en silti ole iloinen ihmisvahingoista)

        Mopo-onnettomuudethan ovat lisääntyneet helvetisti mutamassa vuodessa ja siksi minusta olisikin viisasta asettaa esim. jokin kellonaika jolloin niillä ei saa ajella.

        Pahin on kuitenkin se kusipää joka käy esim. elon edessä keulimassa jollain piikinpaskallaan. Ne bomber hupparit oli siistejä ja tosi rebel-juttu 10v sitten. Piikillä keuliminen ei ole hienon näköistä ja on perin vittumaista kun on keulinut viatonta päin. Nimimerkillä olen keulinut piikillä auton kylkeen. Onneksi siitäkin selvisi katkenneella solisluulla ja useamman tuhannen markan korvauksilla.

        Mutta jos joku minulle olisi silloin nämä sanat tullut sanomaan niin olisin kai todennut aina niin tyylikkäällä tavalla että suksi h... v.....u. Eli täysin turhaa tämäkin saarna. Omille muksuilleni en kuitenkaan mopoja tai piikkejä meinaa hommata, vaan laitan muksut radalle treenaamaan. Olisinpa itsekkin tajunnut mennä radalle 10v aiemmin. Saattaisin oikeesti olla hyvä kuski siellä ja todennäköisesti olisi pari murtunutta luuta vähemmän ja jonkun auton pellit olisivat säästyneet. ja jonkun yöunett


      • Viisaita
        Parillinen pieru kirjoitti:

        ITse ainakin auon päätäni niille niin kauan että tajuavat lähteä vittuun niiden konekivääriensä kanssa. Yksi hyvä tapa on esim räpsiä kuvia ja sitten uhkailla kytillä tms. Lisäksi kannattaa kertoa totuus, eli vaikka niitä mopoja kuinka virittäisi niin ne ovat silti pieniä alitehoisia paskoja ja parin vuoden päästä vaan hävettää että sellaisilla on koskaan edes viitsinyt ajaa. Itse olen ajellut parikymmentä vuotta sitten sellaisilla paskoilla ja nyt tekisi mieleni ampua itseni. Silloni sitä luuli että muut kattoo ihaillen kun kuuluu moottorisahan ääni, mutta oikeastihan ne katsoo säälien ja vittuuntuneena. Ne katsoo että kuinka joku voi olla niin vitun dille että laittaa pari tonnia derpiin tai mitä näitä nykyajan merkkejä onkaan. Pahimpia ovat silti mopoautot ja itse huomaan olevani salaa iloinen kun näen sellaisen palasina hinurin lavalla. (en silti ole iloinen ihmisvahingoista)

        Mopo-onnettomuudethan ovat lisääntyneet helvetisti mutamassa vuodessa ja siksi minusta olisikin viisasta asettaa esim. jokin kellonaika jolloin niillä ei saa ajella.

        Pahin on kuitenkin se kusipää joka käy esim. elon edessä keulimassa jollain piikinpaskallaan. Ne bomber hupparit oli siistejä ja tosi rebel-juttu 10v sitten. Piikillä keuliminen ei ole hienon näköistä ja on perin vittumaista kun on keulinut viatonta päin. Nimimerkillä olen keulinut piikillä auton kylkeen. Onneksi siitäkin selvisi katkenneella solisluulla ja useamman tuhannen markan korvauksilla.

        Mutta jos joku minulle olisi silloin nämä sanat tullut sanomaan niin olisin kai todennut aina niin tyylikkäällä tavalla että suksi h... v.....u. Eli täysin turhaa tämäkin saarna. Omille muksuilleni en kuitenkaan mopoja tai piikkejä meinaa hommata, vaan laitan muksut radalle treenaamaan. Olisinpa itsekkin tajunnut mennä radalle 10v aiemmin. Saattaisin oikeesti olla hyvä kuski siellä ja todennäköisesti olisi pari murtunutta luuta vähemmän ja jonkun auton pellit olisivat säästyneet. ja jonkun yöunett

        Riittää Kyllä se on kaikkien köyhien kohtalo kuunnella kaikki kolinat pärinät
        kun kapitalistien valmistamat koneet ulvoo. Onhan siitä hyötyäkin köyhälle
        kun niitä pärinä koneita tehdään. Myydään poltoaineita , varaosia, sakoista
        tulee rahaa,niin että kärsikää vaan muuten ei talous pyöri.


    • Kalliolla kukkulalla

      On tietoinen valinta asua demarien kakaroitten melussa. Tulkaa tänne perinnemaisemaan. Rauhallisten vesien läheisyyteen tai korpimaan huminaa kuuntelemaan. Tiivistäminen tarkoittaa myös melun tiivistämistä. Jos siis on tiivistämisen kannalla pitää hyväksyä sen edut ja haitat.

      • Kalliolla Kukkulalla

        Varsinkaan kun viemäri ei ole enää ongelma.


      • maalle
        Kalliolla Kukkulalla kirjoitti:

        Varsinkaan kun viemäri ei ole enää ongelma.

        No maallehan mie muutan ja kakarat kansssa. Saavatten kaikki ajella ilman korttia ja vaikka kännissä jos paremmin ajavat. Viemäri putkihan sen mahdollistaa, koska nyt varmaan meille "persaukisillekin" rakennetaan muutama vuokrahuussi asuttavks esim. Takamaalle. kiitos Sippolanmallille, nyt me köyhät lähdemme keskustasta kauemmas ja nousemme kyykystä.


      • rajoittaja
        maalle kirjoitti:

        No maallehan mie muutan ja kakarat kansssa. Saavatten kaikki ajella ilman korttia ja vaikka kännissä jos paremmin ajavat. Viemäri putkihan sen mahdollistaa, koska nyt varmaan meille "persaukisillekin" rakennetaan muutama vuokrahuussi asuttavks esim. Takamaalle. kiitos Sippolanmallille, nyt me köyhät lähdemme keskustasta kauemmas ja nousemme kyykystä.

        Jaa että tulisit kovalla vaivalla tehdystä putkestamme tänne hyötymään? Ei onnistu. Ensimmäiset vaan saavat tonnilla putken. Muilta otamma 6000 ekee ja varsinkin kaava-alueelta muuttajilta. Jäsenanomuksessa on kohta: "Muutan kaava-alueelta". Siihen on rastitettava jos muuttaa kaava-alueelta (näin lukee täyttöohjeessa).


      • maalle
        rajoittaja kirjoitti:

        Jaa että tulisit kovalla vaivalla tehdystä putkestamme tänne hyötymään? Ei onnistu. Ensimmäiset vaan saavat tonnilla putken. Muilta otamma 6000 ekee ja varsinkin kaava-alueelta muuttajilta. Jäsenanomuksessa on kohta: "Muutan kaava-alueelta". Siihen on rastitettava jos muuttaa kaava-alueelta (näin lukee täyttöohjeessa).

        Eikö mulla mikään onnistu. Tulee mieleen rastitehtävät koulussa, jos vastaisinkin (kerrankin tietoisesti) väärin. Toimisiko?


      • se
        maalle kirjoitti:

        Eikö mulla mikään onnistu. Tulee mieleen rastitehtävät koulussa, jos vastaisinkin (kerrankin tietoisesti) väärin. Toimisiko?

        Tai jos ei toimi, muuta ensin vaikka Inariin ja sit vasta Takamaalle. Siellä tuskin on kaavaa eikä p..putkeakaan. Ja Inarissa kersat voivat harjoitella mopolla, mönkkäreilla ja kelekoilla mielin puolin.

        Voiko muuten julkisin rahoin tuettu putkiosuuskunta asettaa liittyjiään eriarvoiseen asemaan muttopaikkansa suhteen. Tuskin. Tosta vois valittaa vaikka EU:hun!


      • kaaharit poliisille
        se kirjoitti:

        Tai jos ei toimi, muuta ensin vaikka Inariin ja sit vasta Takamaalle. Siellä tuskin on kaavaa eikä p..putkeakaan. Ja Inarissa kersat voivat harjoitella mopolla, mönkkäreilla ja kelekoilla mielin puolin.

        Voiko muuten julkisin rahoin tuettu putkiosuuskunta asettaa liittyjiään eriarvoiseen asemaan muttopaikkansa suhteen. Tuskin. Tosta vois valittaa vaikka EU:hun!

        Ja hankkikaa niille kaasujalkaisille kunnon pirttihirmut ei muijat niin ei ne kauaa
        kaahaa kun on elinkautinen muija esteenä! --- Olen itse se elinkautinen este.
        -muija ja hyvin kesyttänyt kaasujalan, uhkasin heittää kaksipyöräisen jorpakkoon
        niin johan jouti myymään sen. Ja naapurien kaasujaloista otin loistavat valokuvat
        joita esitin taloyhtiön virallisille edustajille edelleen virkavallalle näytettäväksi
        ellei meno tokene! --- Hiljenevän menon syyksi kiitän kyllä niitä poikien takaritsien
        elinkautisia kumppaneita - kunnon muija kyllä menon hillitsee! Ja miehen muuhun
        puuhaan villitsee! - Terv. elinkautinen muija!


    • enkä ole kuullut mitään

      Olen erittäin herkkäuninen ja nukun aina ikkuna auki - miksen minä kuule mitään - taitaa mun hermot olla kunnossa ja sulla ei,,,hah hah.


      Kannattais varmaan käydä lääkärillä tai tosiaan apteekissa ostamassa korvatulpat kuten tuossa joku fiksu antoikin vinkin, tai muuta metsän keskelle

      taidat olla kateellinen kun sulla ei ollut mopoa 15-vuotiaana...ja nyt pitää oikein mainita että ajan Chevyllä....kysyn vaan kuka aikuinen mies ostaa chevyn......jatke vai?

      • T

        Mukava kuulla, että sinä saat nukuttua ja että sinun hermot ovat tallella. Mutta miksi ihmeessä olet sitten noin vihainen ja lapsellinen? Miten ihmeessä voisin olla kateellinen nykypäivän mopopojille? Hehän ajavat ruohonleikkureilla, eivät kulje mihinkään ja kuulostavat moottorisahalta ja sitten vielä kaikki ulkoiset "tuningit" mitä nykyajan mopoissa on hahahaa. On fiksuja nuoria jotka on mopoilla liikenteessä mutta on myös suuri osa näitä wannabe-bombereita jotka riehuu yöllä mopoillaan, noh ainaki voin luottaa luonnonvalintaan joka karsii kyllä päättömiä mopoilijoita joka vuosi.

        En tiedä millaista on asua Asemantiellä, ehkä kerrostalot eristävät ääntä? Mutta täälä Haavistolla päin en ole ainut jota mopoilijat yöllä häiritsevät, muutaman kerran on naapurin puolen vuoden ikäinen vauvakin herännyt. Jos itse pystyt nukkumaan hyvin niin ole onnellinen, mutta helvettiäkö sinä tulet tänne kirjottelemaan turhia viestejä? Kaipaatko huomiota vai tunnetko itsesi vahvaksi ja suureksi kun haukut muita? Jos tosiaan olisin kateellinen 15-v kakaroille niin en tulisi tänne avautumaan, vaan menisin häiriköimään heitä liikenteessä.

        Niin ja onko se sinun asia mitä autoa itse ajan? Haittaako sinua niin paljon kun käytin "auto" sanan sijasta "chevyä"? En oikeen usko, että sinulla on hermot tallella jos olet noin pikkutarkka.


      • analysaattori
        T kirjoitti:

        Mukava kuulla, että sinä saat nukuttua ja että sinun hermot ovat tallella. Mutta miksi ihmeessä olet sitten noin vihainen ja lapsellinen? Miten ihmeessä voisin olla kateellinen nykypäivän mopopojille? Hehän ajavat ruohonleikkureilla, eivät kulje mihinkään ja kuulostavat moottorisahalta ja sitten vielä kaikki ulkoiset "tuningit" mitä nykyajan mopoissa on hahahaa. On fiksuja nuoria jotka on mopoilla liikenteessä mutta on myös suuri osa näitä wannabe-bombereita jotka riehuu yöllä mopoillaan, noh ainaki voin luottaa luonnonvalintaan joka karsii kyllä päättömiä mopoilijoita joka vuosi.

        En tiedä millaista on asua Asemantiellä, ehkä kerrostalot eristävät ääntä? Mutta täälä Haavistolla päin en ole ainut jota mopoilijat yöllä häiritsevät, muutaman kerran on naapurin puolen vuoden ikäinen vauvakin herännyt. Jos itse pystyt nukkumaan hyvin niin ole onnellinen, mutta helvettiäkö sinä tulet tänne kirjottelemaan turhia viestejä? Kaipaatko huomiota vai tunnetko itsesi vahvaksi ja suureksi kun haukut muita? Jos tosiaan olisin kateellinen 15-v kakaroille niin en tulisi tänne avautumaan, vaan menisin häiriköimään heitä liikenteessä.

        Niin ja onko se sinun asia mitä autoa itse ajan? Haittaako sinua niin paljon kun käytin "auto" sanan sijasta "chevyä"? En oikeen usko, että sinulla on hermot tallella jos olet noin pikkutarkka.

        Kolahti ja kalahti. Älähti.


      • poika.

        Ei oikein auennut, mitä yrität sepustuksellasi viestittää? Rauhoitu ja vedä henkeä, mieti mitä haluat kertoa, jos sinulla kerran on hermot kunnossa.
        Jos taas sinulla ei ole mitään sanottavaa, niin tyydy vain lueskelemaan.

        Häiriköt ja vandaalit ovat "perseestä" ... täälläkin.


      • ei mopopoika
        poika. kirjoitti:

        Ei oikein auennut, mitä yrität sepustuksellasi viestittää? Rauhoitu ja vedä henkeä, mieti mitä haluat kertoa, jos sinulla kerran on hermot kunnossa.
        Jos taas sinulla ei ole mitään sanottavaa, niin tyydy vain lueskelemaan.

        Häiriköt ja vandaalit ovat "perseestä" ... täälläkin.

        Kyllähän se ainakin on hyvä asia, että maksavat lisää veroa polttoaineen mukana jotta Me muut pääsemme vähän vähemmällä.


      • voiii

        Kyllä noita pärinä poikia on ollut maailman sivu.Mutta ei silloin valitettu joka asiasta.Mietippä sitä kun aikoinaan reilu 35 vuotta sitten oli noita mopopoikia ja peleinä vain ja ainoastaan 2 tahti tuntureita,helkamoita,solifereitä, ym.sen ajan merkkisiä joista tempaistiin pakoputket lepikkoon.Nykyisistä 4 tahti koneista ei sellaista mökää saa.Tosiasiahan tänäpäivänä on se että jos ei siedä melua niin kannattaa muuttaa pikkuisen kauenmaksi.Kaupungissa on ja tulee olemaan kaupungin melu, aina. Samanlaista aikoinaan oli Tampereellakin kun kuljettiin vielä hevosilla mukulakivikaduilla ja oli pakko olla ikkunat auki kun piru vie ollut kukaan keksinyt ilmalämpöpumppuja viilentämään sisäilmaa.


    • ei kauas putoa

      Näkyy tuossa mopoilussa tulevan esille kasvatus ja perhetausta erittäin hyvin. Naapurin nuorimies tuntuu mopoilevan erittäin vastuullisesti ja kulkupelissä tietty äänenvaimennin ja muutkin asiat kohdallaan. Toisenlaisiakin esimerkkejä on valitettavsti tullut nähtyä. Kaikki lähtee vanhemmista, heidän asenteista ja halustaan ohjata ja puuttua jälkikasvunsa toimiin.

      • Anonyymi

        jep, tätä on nykyään vapaan kasvatuksen tulos. saa huutaa missä vaan, mitä vaan, spedeillä ja apinoilla oikein laumoittain esim. ostareilla, ravintoloissa( viedä muilta ruokarauha). bussissa tuntuu olevan enemmänkin laki että katsotaan videoita/ musaa ilman kuulokkeita jotta muutkin varmasti kuulevat- taidan itse ensikerralla ottaa kyseistä skenaariota varten ihan kunnon kaiuttimet ja laittaa cannibal corpsen täysille, jos kerran on ok.

        jos tästä mainitsee nuorille, on... no mikä vaan mitä kyseiset maamme toivot älyjensä syövereistä ammentavat, usein aika samaa levyä, onneksi sentään sukuelinten nimet osaavat ulkoa( joskin epäilen että osaavat niitä oikein kirjoittaa, mitä esim dösäreiden tageista voi päätellä). kouluissa ei opettajakaan saa enää käsittääkseni puuttua häiriköintiin mitenkään... ihan hyvä vaan että tässä maassa on syntyvyys laskussa.


    • kovin pienellä

      pääse muksut tai vanhempansa. kun on viripytty niin ajaa rekisteröimättömällä moottoripyörällä ilman ajokorttiaja sakot on samaa luokkaa. lisäksi moposta menee uudet verot.

      • Hondamonkey

        Mutta riski on pieni ja "viripytyllä" vaihtaa maisemaa nopeaan.


    • äippäliini34

      Tsau. Alkuperäisestä aloituksesta on aikaa..muutin näille mannuille vuosi sitten ja ..piip sama ralli jatkuu vaan.

      • huolestunusomali

        Noista terroristeista on tulossa hyvää vauhtia Isis-terroristeja. Niiltä pitää ottaa tulpanhattu poies heti.


    • pärinääpilviin

      Ylöjärvellähän saa näköjään kaksipyöräpäristelyyn luvat vaikka mihin. On kaikenlaista pölhökerrointa ja crossausta parhaan luonnon keskellä. Kura lentää ja villieläimet rientää nelikarkua. Ympäristötietoinen kunta tosiaan.

      Kyllähän siihen mettäkulmien päristelyperinteeseen pitää kasvattaa uutta polvea. Vaikka sitten mopoilla ja mopoautoilla.

    • ihmisystävällismies

      Äippäliini34, miksi muutit, olisko kannattanu joku vähä ihmisystävällisempi kylä valita, tääl on kaikki kamalaa, ihmiset, asunnot, kaupat ja asiakaspalvelu. Hämeenkyrö huomattavasti ihmis ystävällisempi.

      • meteliä.ja.vauhtia

        Kirkonseutu ja Haavisto on ilo asua kun noi ajelee mopolla,eikä kaikilla ole edes
        korttia.Mutta vanhempia siitä saa syyttää kun antavat viritellä mopoja ja vielä
        itse osallistuu siihen.Viritety mopo on vaarallinen kuskille ja ympäristölle.Tosin
        on kai sitä joskus tullut itse jokainen harrastettua jolla on ollut mopo.


    • Anonyymi

      Tieliikennelaki.

      54 §
      Tarpeettoman ja häiritsevän ajon kielto

      Tarpeeton ja häiritsevä ajoneuvolla ajaminen on kielletty.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      126
      3038
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1255
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      101
      1241
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1051
    5. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1026
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      1000
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      946
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      49
      916
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      904
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      44
      806
    Aihe