Onko Orivesi mukava paikka?

muuttoaikeissa

Onko kenelläkään mitään positiivista sanottavaa Orivedestä?
Vai onko se rasistien ja junttien kaupunki, jossa asuu vain sisäänpäinkääntyneitä ihmisiä. Naapurilta voi käydä tiedustelemassa "mitä minulle tänään kuuluu?"

70

7689

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ole!!!

      Vaan Orivesi nimenomaan on rasistien ja junttien "kaupunki" jossa asuu vain sisäänpäinkääntyneitä ihmisiä! Jos vanhempasi eivät ole syntyneet Orivedessä niin et ole tervetullut tänne! Itse muutin tänne kaks vuotta sitten ja oma taloni ja vaimoni on ihan kivoja mutta muuten täällä ei ole mukava asua. Ajapa "keskustietä" joku päivä ja laske suljetut liikkeet ja ränsistyneet talot siinä matkan varrella. Orivesiläisille tämä ei ole ongelma koska he eivät ole käyneet koskaan missään muualla ja eivät tiedä, että mm. ostoskeskuksia on olemassa.

      • ei kieli taivu?

        kukaan ei sano, että "syntyneet Orivedessä". Hee hee. Pitää sanoa: SYNTYNYT ORIVEDELLÄ.


      • ...
        ei kieli taivu? kirjoitti:

        kukaan ei sano, että "syntyneet Orivedessä". Hee hee. Pitää sanoa: SYNTYNYT ORIVEDELLÄ.

        Orivedellä mutta just juntit Orivesiläiset puhuu ... syntyneet Orivedessä. Aivottomia kuin ovat! Tosin nyt en ole ihan varma kumpiin sinä kuulut. Toivottavasti vaan olet joku pilkunviilaaja muttet Orivedestä !!! Jos olet pilkunviilaaja Orivedestä niin sitten en halua keskustella kanssasi!


      • naakkala87
        ... kirjoitti:

        Orivedellä mutta just juntit Orivesiläiset puhuu ... syntyneet Orivedessä. Aivottomia kuin ovat! Tosin nyt en ole ihan varma kumpiin sinä kuulut. Toivottavasti vaan olet joku pilkunviilaaja muttet Orivedestä !!! Jos olet pilkunviilaaja Orivedestä niin sitten en halua keskustella kanssasi!

        Ei voisi orivettä aloitusviestiä paremmin kuvailla. Aivan hirveä tuppukylä, jossa kaikki tietävät asiasi paremmin kuin sinä itse. Luojan kiitos olen päässyt pois sieltä, ja ikävä ei ole ollut!


      • miituuu
        naakkala87 kirjoitti:

        Ei voisi orivettä aloitusviestiä paremmin kuvailla. Aivan hirveä tuppukylä, jossa kaikki tietävät asiasi paremmin kuin sinä itse. Luojan kiitos olen päässyt pois sieltä, ja ikävä ei ole ollut!

        Onneksi olen päässyt pois sieltä ja ikävä ei ole! :D


      • ridge f

        turha syyttää skinejä..mut paikka todellakin on sisäänpäin kääntynyt..aivan kuin kauniit ja rohkeat..kaikki nussii toisiaan..managerista pelaajaan;)


      • mieluummin tamperela

        Seurasin noita viestejä ja "keskustelua" Orivedestä mielenkiinnolla..olen nimittäin itse orivesiläinen,jolla on hyvin ristiriitaiset tunteet omaa kotipaikkakuntaani kohtaan...

        Olen asunut syntymästäni asti orivedellä,on muutama vuosi ollut tunne,että pois pitää päästä,orivedessä ei mun mielestä ole muuta pahaa kuin juoruavat ja selän takana puhuvat ääliöt! Taksikuskeja kannattaa myös varoa,ne puhuvat kaikki asiat eteenpäin kaikille.. jos olet erehtynyt pienessä nousujohteisessa puhumaan jotain henkilökohtaista,edes pientäkin asiaa,kohta sen tietää kaikki,kiitos taksisuhareiden,jotka eivät orivedellä tunne sanaa VAITIOLOVELVOLLISUUS.

        MUTTA! Uskallan myös naisena kulkea vaikka viikonloppuna aamuyöstä keskustassa,ei ole pelkoa että joku kävis kimppuun tai jotakin,kuten isommissa kaupungeissa ehkä on,turvallinen paikka mielestäni,juoruämmät ja taksikuskit kuriin niin tää olis oikein hyvä paikka:D Lapsiperheet ovat selkeästi lisääntyneet,ne jotka ostavat epäonnekseen tontin ja rakentavat sille sen oman hienon talon.. Kesällä orivesi menettelee,muulloin on ainakin erittäin tylsä ja jotenkin epäonnistunut "kaupunki" :)


      • Fiskari ja mato
        mieluummin tamperela kirjoitti:

        Seurasin noita viestejä ja "keskustelua" Orivedestä mielenkiinnolla..olen nimittäin itse orivesiläinen,jolla on hyvin ristiriitaiset tunteet omaa kotipaikkakuntaani kohtaan...

        Olen asunut syntymästäni asti orivedellä,on muutama vuosi ollut tunne,että pois pitää päästä,orivedessä ei mun mielestä ole muuta pahaa kuin juoruavat ja selän takana puhuvat ääliöt! Taksikuskeja kannattaa myös varoa,ne puhuvat kaikki asiat eteenpäin kaikille.. jos olet erehtynyt pienessä nousujohteisessa puhumaan jotain henkilökohtaista,edes pientäkin asiaa,kohta sen tietää kaikki,kiitos taksisuhareiden,jotka eivät orivedellä tunne sanaa VAITIOLOVELVOLLISUUS.

        MUTTA! Uskallan myös naisena kulkea vaikka viikonloppuna aamuyöstä keskustassa,ei ole pelkoa että joku kävis kimppuun tai jotakin,kuten isommissa kaupungeissa ehkä on,turvallinen paikka mielestäni,juoruämmät ja taksikuskit kuriin niin tää olis oikein hyvä paikka:D Lapsiperheet ovat selkeästi lisääntyneet,ne jotka ostavat epäonnekseen tontin ja rakentavat sille sen oman hienon talon.. Kesällä orivesi menettelee,muulloin on ainakin erittäin tylsä ja jotenkin epäonnistunut "kaupunki" :)

        virkamiehet myös tuntuu olevan halukkaita juoruaan kuppilassa. Eräs virkamies päihtyneenä kertoo miten kukin rakentaa tai miten vittumaisia "asiakkaita hänellä on. Kehuu olevansa tarvitttaessa vielä v...... kuin asiakas. On se ihme touhua Orivedellä.


      • Orivesiläinen

        "Vaan Orivesi nimenomaan on rasistien ja junttien "kaupunki" jossa asuu vain sisäänpäinkääntyneitä ihmisiä!"
        Taidat ite olla juntti ja rasistinen!


      • Orivesi girl
        ... kirjoitti:

        Orivedellä mutta just juntit Orivesiläiset puhuu ... syntyneet Orivedessä. Aivottomia kuin ovat! Tosin nyt en ole ihan varma kumpiin sinä kuulut. Toivottavasti vaan olet joku pilkunviilaaja muttet Orivedestä !!! Jos olet pilkunviilaaja Orivedestä niin sitten en halua keskustella kanssasi!

        Mitä kauheeta on asua orivedellä,tämä tuttu ja turvallinen jos ikänsä ollut,yöllä ei vaan kannata men heiluun asemille ym.....ei mulla mitää tätä vastaan oo,itse olen asunut täälä koko ikäni ja yhe vuode tampereel.....ohan täälä väkivaltaa,mut eioo jos pitää oikealla hetkellä suunsa kii.....enkä mä mikää ylimielinen ole vaik tääl asun tai sisäänpäin kasvanu,toki pois haluan ku eioo mitää kivoi kauppoi....ja kiva ruveta haukkuun toisia vaan sen perusteel mihi syntyny...lähekkö si vauvana konttaa tampereelle kalliisee paikkaa sanoe et haluut sinne...haloo tänne minä synnyin ja täältä ei lähetä tosta vaa,pitäähän sitä rahaaki haalia jos muuttaan haluaa.....ihmiset on kyl tosi tyhmiä,yhtähyvin joka paikas on väkivaltaa,täälä enemmä ku jokku ei tajua mitää,mut enimmäksee on hyviä ihmisiä..ite en kyl baareissakaa käy mut olen ollut töis ja tunnen kaikki ja tiedän ettei ole tosissaan jos aukoo päätä..siin vaan pitää olla se fiksumpi ja lähtee menee :D mulla eioo ongelmaa olla täälä,mut jos nostat ongelman jostain mistä et tiiä niin se muuttuu aika isoks xD dont worry be happy...


      • Orivesi girl
        mieluummin tamperela kirjoitti:

        Seurasin noita viestejä ja "keskustelua" Orivedestä mielenkiinnolla..olen nimittäin itse orivesiläinen,jolla on hyvin ristiriitaiset tunteet omaa kotipaikkakuntaani kohtaan...

        Olen asunut syntymästäni asti orivedellä,on muutama vuosi ollut tunne,että pois pitää päästä,orivedessä ei mun mielestä ole muuta pahaa kuin juoruavat ja selän takana puhuvat ääliöt! Taksikuskeja kannattaa myös varoa,ne puhuvat kaikki asiat eteenpäin kaikille.. jos olet erehtynyt pienessä nousujohteisessa puhumaan jotain henkilökohtaista,edes pientäkin asiaa,kohta sen tietää kaikki,kiitos taksisuhareiden,jotka eivät orivedellä tunne sanaa VAITIOLOVELVOLLISUUS.

        MUTTA! Uskallan myös naisena kulkea vaikka viikonloppuna aamuyöstä keskustassa,ei ole pelkoa että joku kävis kimppuun tai jotakin,kuten isommissa kaupungeissa ehkä on,turvallinen paikka mielestäni,juoruämmät ja taksikuskit kuriin niin tää olis oikein hyvä paikka:D Lapsiperheet ovat selkeästi lisääntyneet,ne jotka ostavat epäonnekseen tontin ja rakentavat sille sen oman hienon talon.. Kesällä orivesi menettelee,muulloin on ainakin erittäin tylsä ja jotenkin epäonnistunut "kaupunki" :)

        joo samaa mieltä et noi juorut harmittaa ja paskaa saa niskaan vaikkei mitää tee mut mut ei tää nyt kauhean kauhee oo....haluisin vaa kangasalalle tai johki pieneen mutta jotenki paikkaan jossa ois palvelut lähellä....inhottaa koko sakki tääl..toi mitä joku tos sano et jokane nussii toistaa,mun kohalla se ei pidä paikkaansa :D en koske sormellakaa näihi tyyppeihi,oman ukon löysin nokialta ja sain ihanan perheen :) ihan jees menee,juoppoja liikaa vaa...käy ovien takan pummimassa röökiä ym.....parannusta kyl tarvii.....


      • shithappens
        Orivesi girl kirjoitti:

        Mitä kauheeta on asua orivedellä,tämä tuttu ja turvallinen jos ikänsä ollut,yöllä ei vaan kannata men heiluun asemille ym.....ei mulla mitää tätä vastaan oo,itse olen asunut täälä koko ikäni ja yhe vuode tampereel.....ohan täälä väkivaltaa,mut eioo jos pitää oikealla hetkellä suunsa kii.....enkä mä mikää ylimielinen ole vaik tääl asun tai sisäänpäin kasvanu,toki pois haluan ku eioo mitää kivoi kauppoi....ja kiva ruveta haukkuun toisia vaan sen perusteel mihi syntyny...lähekkö si vauvana konttaa tampereelle kalliisee paikkaa sanoe et haluut sinne...haloo tänne minä synnyin ja täältä ei lähetä tosta vaa,pitäähän sitä rahaaki haalia jos muuttaan haluaa.....ihmiset on kyl tosi tyhmiä,yhtähyvin joka paikas on väkivaltaa,täälä enemmä ku jokku ei tajua mitää,mut enimmäksee on hyviä ihmisiä..ite en kyl baareissakaa käy mut olen ollut töis ja tunnen kaikki ja tiedän ettei ole tosissaan jos aukoo päätä..siin vaan pitää olla se fiksumpi ja lähtee menee :D mulla eioo ongelmaa olla täälä,mut jos nostat ongelman jostain mistä et tiiä niin se muuttuu aika isoks xD dont worry be happy...

        No oli aika sekava teksti :D Kyllä sitä väkivaltaa on vaikka pitäisit suus kiinni etkä edes hengittäis.

        "ihmiset on kyl tosi tyhmiä,yhtähyvin joka paikas on väkivaltaa,täälä enemmä ku jokku ei tajua mitää,mut enimmäksee on hyviä ihmisiä..ite en kyl baareissakaa käy mut olen ollut töis ja tunnen kaikki ja tiedän ettei ole tosissaan jos aukoo päätä..siin vaan pitää olla se fiksumpi ja lähtee menee :D "

        Voi luoja, hahhahahaa :D


    • ex-oriveteläinen

      Olen asunut elämästäni 20 vuotta Orivedellä, nyt muualla, olen lomilla käynyt kotikulmilla, mutta takaisin muutto oli ajatuksenakin aivan karmea.

      Voi siellä lomalla jonkun aikaa viettää, mutta ei kyllä ns. keskustassa.

      Sukulaiseni viihtyvät siellä, kun eivät ole muulla käyneet...

      • asuja :(

        Minä en onneksi asu keskustassa vaan Tre-Jyväskylä tien varrella harmikseni Oriveden puolella :( Onneksi ei tarvitse "keskustassa" kovin usein käydä.


    • Aseman aula

      Moi!

      En kyllä omien kokemuksieni perusteella muuttaisi koskaan kyseiseen kylään. Tuli aikoinaan koulu käytyä Orivedellä, ja voi helvetti sitä skinheadien ym. junttien määrää. Koulun asuntolankin kävivät säännöllisesti tyhjentämässä. Aika isännöintiä.. On kylä niin kaunis, että kyllä sitä näin hanakasti sietää puolustaakin :D

    • ja itsetunto puuttuu

      Taannoin Orivedellä asuneena voin todeta, että muukalaisviha ei Orivedellä kohdistu vain ulkomaalaistaustaisiin henkilöihin, riittää että muuttaa jostakin kauempaa Suomesta, oriveteläiset skin headit eivät juuri eroa näe turkulaisen ja turkkilaisen välillä.

      Kaupungin skin headit eivät kuitenkaan ole rasismin yms. pahin ongelma, he ovat aika nuoria ja kokemattomia, mutta... mutta ne tuulipukuun sonnustautuneet ns. tavikset, ne ovat pahimpia muukalaisvihaajia, niitä pitää varoa, mutta se on ongelmallista, kun niitä on niin paljon.

      Niistä pitää varoittaa!!! Tiesittekö, että suurin oriveteläisten asujamisto Oriveden ulkopuolella on Costa del Sol Espanjan aurinkorannikolla. Siellä ne samat rasistijuntit saavat toteuttaa unelmiaan orjuuttamalla laittomasti EU-alueelle tulleita afrikkalaisia. Joten Orivesi tulee vastaan muuallakin.

    • väkilukuun

      suhteutettuna suomen kolmanneksi väkivaltaisin kunta. Se kertoo jo paljon sisäsiittoisuudesta ;DD
      Älä ihmeessä muuta sinne. Aivan kuollut paikka kaikenkaikkiaan.

      • ex-asukki

        on kyllä kaupunki eikä kunta....


      • oot...
        ex-asukki kirjoitti:

        on kyllä kaupunki eikä kunta....

        empä usko, että oot oikeasti pois muuttanut Orivedeltä! Jos olisit niin olisit sen verran fiksu ettet ikinä kenellekään "kehuis" Oriveden olevan kaupunki.


      • on riidelty!

        Kaksi asiaa jotka toimii Oriveteläisten kanssa: kiima ja kateus. Mämmilä on nimi kylälle jossa on kaikki ruskeata ja tahnamaista. Miksei kaupunki muuta nimeään Orivedestä Mämmiläksi, saisi ainakin tunnettavuutta. Sanoisin että Ok-talo tonttien kauppa kävisi kuumana kuin vasta paistettu imelä mämmi.


      • sisältäpäin
        on riidelty! kirjoitti:

        Kaksi asiaa jotka toimii Oriveteläisten kanssa: kiima ja kateus. Mämmilä on nimi kylälle jossa on kaikki ruskeata ja tahnamaista. Miksei kaupunki muuta nimeään Orivedestä Mämmiläksi, saisi ainakin tunnettavuutta. Sanoisin että Ok-talo tonttien kauppa kävisi kuumana kuin vasta paistettu imelä mämmi.

        Monesti, ne jotka kirjoittelevat jotain negatiivista jostain asiasta, paljastuvat sielunelämältään nihilisteiksi ja kyynikoiksi, joille ei mikään koskaan missään ole hyvin.


      • kaikki aina
        sisältäpäin kirjoitti:

        Monesti, ne jotka kirjoittelevat jotain negatiivista jostain asiasta, paljastuvat sielunelämältään nihilisteiksi ja kyynikoiksi, joille ei mikään koskaan missään ole hyvin.

        hyvin mikäli olet jees kaveri ja omaat ruskean kielen. Tuo yllä oleva viesti kertoo siitä että negatiivista palautetta ei saa kirjoittaa, siis Orivedellä ei sallita sananvapautta!


      • ***
        kaikki aina kirjoitti:

        hyvin mikäli olet jees kaveri ja omaat ruskean kielen. Tuo yllä oleva viesti kertoo siitä että negatiivista palautetta ei saa kirjoittaa, siis Orivedellä ei sallita sananvapautta!

        ...Orivesiläisiä ollaan,ei Oriveteläisiä.


      • just juu
        *** kirjoitti:

        ...Orivesiläisiä ollaan,ei Oriveteläisiä.

        Pakko sanoa tuohon että, kaikki täällä jotka haukkuvat Oriveden Kaupunkia, eivät ole äidinkielen omaavia. Ovat kotoisin sieltä jostakin ja perältä....


      • omalla tyylillä
        just juu kirjoitti:

        Pakko sanoa tuohon että, kaikki täällä jotka haukkuvat Oriveden Kaupunkia, eivät ole äidinkielen omaavia. Ovat kotoisin sieltä jostakin ja perältä....

        kirjoittelee. Onko Oriveteläiset miettineet kun kaupunki mainostaa: "että ollaan lähellä Tamperetta", että olette sieltä jostakin kaukaa perältä kun katsotaan täältä Tampereelta oriveteläisten kaupungin sijaintia.

        Eikö olisi parempi mainostaa että olemme Mäntästä etelään........


      • Suomen kunnat
        ex-asukki kirjoitti:

        on kyllä kaupunki eikä kunta....

        Kaikki kaupungit ovat myös kuntia. Kaikki maalaiskunnat ovat myös kuntia.


      • Veteläinen
        Suomen kunnat kirjoitti:

        Kaikki kaupungit ovat myös kuntia. Kaikki maalaiskunnat ovat myös kuntia.

        Rönnillä muutaman oluen jälkeen että hän on helsingin kuntalainen ja Oriveteläinen mökkiläinen.


    • tsop

      Orivesi, tuo pieni Pirkanmaan kaupunki on sisäänpäin kääntynyt paikka, jossa on koululaisilla ongelmia sekä yleisesti tunnettu puiston väki riesana. Palvelut jotenkin saatavilla, vaikka nyt vähennetty aikatauluja säätämällä. Orivesi houkuttelee perheitä asumaan edullisilla tonteilla, fiksut ihmiset toivovat palveluja päivähoidon, koulun ja valtion sektorilla. Mitä tekee kaupungin johto tälle?? Ei mitään, kunhan istuvat turhissa kokouksissa, joissa vanhoja maalaisia jäsenenä----- kaipaa uutta viriiliä väkeä!

      • silmät ja korvat on mullakin

        vanhat patut pois kokouksista ja tilalle asioista päättämään niitä, joita asiat enemmän koskettavat eli nuoria ja lapsiperheiden vanhempia. ei mitään kokouspummeja, jotka vaan pullistelee istuneensa "taas pari tuntia nuijaa heiluttamassa" ja papereihin tuijottamassa ja "voi, hitsi, kun on koko ajan kiire, en ole ehtinyt perehtymään asiaan paremmin". pah!


    • ...näköjään

      Itse olen asunut Orivedellä puoltoista vuotta, sitä ennen Tampereella...

      Se on kans vähän et mitä kukin hakee asuinpaikaltaan, itse en hakenut, kun mukavaa kotia ja tonttia, olen kotona kodin takia, en esim. naapureiden....

      Sikarokotus hommasta annan Orivedelle täydet pisteet, se toimi meillä ainakin tosi hyvin, ja meidän terveydenhoitaja on mukava...

      Joo, vähän tuntuu et muut tietää meidän asiat paremmin, mutta ei nyt ainakaan vielä niin kovin häiritsevästi :)

      Naapurit on ollu ihan mukavia plus kaikki muutkin kenen kans olen tekemisissä ollut, eli en nyt mitään kauheen negatiivista osaa sanoa tällä kokemuksella, palvelut nyt on vähän huonoja, kauppojen ym suhteen, mutta aikomus oli jo muuttaessa hoitaa ne asiat Tampereella....

    • Uusi asukas

      Oudon paljon kielteistä palautetta, itse olen vähän aikaa asunut Oriveden yläosassa.

      Tosiaan vaikka minäkin muutin omaan mökkiini enkä naapurin mökkiin, naapurit ovat tosiaan mukavia ihmisiä.

      Kieltämättä aina kun muuttaa uudelle paikkakunnalle tahtoo mennä aikaa tutustumiseen.

      Kaupungin virkamiehet ovat asiallisia ja palveluhenkisiä. Tampereen kaupungin mammutti virkamies kunaan ero on valtava.

      Palvelut löytyy keskustasta.

    • joopa_joo

      Olen syntynyt ja kasvanut Orivedellä. Sittemmin muutin pois opiskelujen ja
      armeijan perässä. Nyt olen ollut jo poissa yli 20 vuotta, mutta "koti-kotona"
      tulee poikkeiltua parin parin kuukauden välein.

      Olen kuullut erään poliisin kertomana luonnehdinnan, jonka mukaan suomessa
      on skin-headeja enää kahdella paikkakunnalla: Joensuussa ja Orivedellä.

      Mielestäni kylä on pilannut hyvät mahdollisuutensa. Syynä lienee ummehtunut
      ja -70 luvulle jämähänyt päättäjäklikki, jonka mielestä esim. entisen "Centrumin"
      voisi purkaa ja laittaa tilalle parkkipaikka! (Aikuiset ihmiset ihan tosissaan ajattelee,
      että se olisi hyvä juttu)

      Suunta ja visiot ovat täysin hukassa! Kieriskellään omissa kunnalispoliittisissa
      liemissä, eikä nähdä metsää puilta. Mitään uutta, rohkeaa tai luovaa eteenpäin-
      menemistä en ole koskaan havainnut.

      Muutamat vanhat koulukaverinikaan eivät enää viitsi mennä kylälle kaljalle.
      Kylän baareissa on kuulemma niin älytön meininki. Kaverit istuvat lähinnä
      toistensa kesämökeillä enokunnassa ja viettävät aikaansa saunoen ja
      olutta särpien.

      Aikoinaan -80 luvulla, kun tulin "kotiin" käymään, oli tavallista, että menimme
      porukalla kylän pitseriaan syömään ja juopottelemaan. Nykyään vanhat
      kaverini eivät halua mennä kylän baariin "sekopäiden" takia.

      Mutta: Jos henkilö haluaa muuttaa hiljaiseen, tapahtumaköyhään kuntaan
      (minulle se ei koskaan ole ollut kaupunki) niin kyllä kai siellä voisi asuakin?
      Tavalliset palvelut pelaa ja kaupasta saa maitoa. Lukuisat pikkujärvet
      antavat hyvät mahdollisuudet pilkkiharrastukselle. Parasta Orivedellä lienee
      se, että siellä voi olla kotona katsomassa telkkaria!

      Lopuksi muutama slogani omista fiiliksistäni....
      Orivesi:
      -Takana loistava tulevaisuus, jota ei osattu käyttää hyödyksi.
      -Kylä, joka luulee olevansa kaupunki, vaikka siellä ei ole
      yhtäkään liikennevaloa!
      -Kyläläisten itsetuntoa kohottaa parhaiten se, että heitä kutsutaan
      "Orivesiläisiksi, eikä Oriveteläisiksi"
      -Turuntauti jyllää suomessa enää vain Orivedellä.


      T: Ex-Oriveteläinen

      • Aseman Taisto

        hyvät mainokset Orivedestä. Positiivista että äärioikeisto on nousussa Orivedellä. Kun taas joskus tulee kapina, olen heidän puolella.


      • oikein!

      • Pekkarinen
        oikein! kirjoitti:

        http://patriootti.com/taisteluraportti/index.php?id=67

        Nyt on aivan pakko puuttu oriveteläisenä tähän taivutusasiaan. Valitettavasti Orivedellä asuva on O
        oriveteläinen, ei orivesiläinen. Pärjäillään tän asian kanssa. Tai no, pärjätkää. Minä olen Juupajokinen.


    • or

      hyvää sanottavaa! Asun orivedellä, mutten lähelläkään keskustaa.. Aivan Jämsän lähellä.
      Omasta mielestäni Orivesi on ihan ok. Pidän ehkä eniten kirjastosta ja lukiosta. (käyn lukiota siellä). Lukiossa on hyvä opetus ja jne.

      Yläaste on edelleen hieman karsea paikka, monet yläasteen oppilaista on niin ilkeitä ja järjettömiä ihmisiä.
      Lisäksi on aivan kamala ruuhka kello 14.00 kun koko yläasteen mopoväki kiertää samaa rinkiä kenskustassa.

      Palvelut on kyllä hyviä, autokoulu, optikko, pankit, pari urheilukauppaa yms. Ihan hyvä, salille pääsee ja uimaan uimahalliin (mikä nyt ei niin hieno ole, mutta parempi kuin ei mitään) :)
      Lisäksi Tampereelle on ihan ok pituinen matka ja bussillakin pääsee helposti (20-30min)

      Huonoja puolia ovat Orivedessä nämä pulsut, rautatieaseman sijainti, joka on aivan typerä ja ei järin mukava keskusta... JNE.

      "Mielestäni kylä on pilannut hyvät mahdollisuutensa. Syynä lienee ummehtunut
      ja -70 luvulle jämähänyt päättäjäklikki, jonka mielestä esim. entisen "Centrumin"
      voisi purkaa ja laittaa tilalle parkkipaikka! (Aikuiset ihmiset ihan tosissaan ajattelee,
      että se olisi hyvä juttu)"  

    • oriveteläinen

      Tämä ketju on hämmentävän negatiivinen. Olen itse syntyisin Uudeltamaalta ja asunut eri puolilla Suomea. Orivedellä olen asunut nyt melkein 8 vuotta, ja minulla ei ole Orivedestä mitään pahaa sanottavaa. Olen viihtynyt hyvin ja en tunne tarvetta lähteä täältä pois.

      Kaikki välttämättömät palvelut löytyvät keskustasta ja ne toimivat hyvin. Palvelu on aina ystävällistä (kelaa lukuunottamatta) ja esim. lääkärille ja hammaslääkäriin saa nopeasti aikoja. Tampereelle on hyvät yhteydet autottomallakin, jos kaipaa välillä isomman paikkakunnan tarjontaa.

      Orivesi on peruspikkukaupunki, joka ei poikkea mitenkään muista vastaavista suomalaisista pikkupaikkakunnista. Lähes kaikki Suomen taajamat ovat yhtä rumia laatikkorakennuksineen. Plussaa Orivesi saa lukuisista uimarannoista, edullisesta kuntosalista, hyvistä liikuntapalveluista.

      Lapsiperheitä muuttaa tänne paljon ja uusia omakotitaloja on viime vuosina kohonnut hurjaa vauhtia.

      Mitä skineihin tulee, niitä kuuleman mukaan täällä on. Kerhotalonsa on ymmärtääkseni hyvin lähellä minun kotiani. Itse en ole silti joutunut heihin törmäämään, eikä rasismi mitenkään näy täällä arkipäivässä. Juntteja on Suomi täynnä, eikä Orivesi ole siinä suhteessa varmastikaan mitenkään erityinen.

      Sisäänpäinlämpiävyys on pienten paikkojen tyyppivika, ja varmasti myös Oriveden. Itse muutin tänne Oulusta, ja oululaisiin verrattuna olen kokenut orivesiläiset sydämellisiksi ja ystävällisiksi, puheliaiksi ja seurallisiksi. Pitää muistaa, että paljon riippuu myös sinusta itsestäsi - niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.

      • Hmmooodjjsd

        Kyllä ne Oululaiset on sydämellisempiä ja ystävällisempiä kuin orivesiläiset, ei pahalla ;)

        T. 15vuotta oulussa asunut ja 1vuoden Orivedellä...


      • hdsahdasd
        Hmmooodjjsd kirjoitti:

        Kyllä ne Oululaiset on sydämellisempiä ja ystävällisempiä kuin orivesiläiset, ei pahalla ;)

        T. 15vuotta oulussa asunut ja 1vuoden Orivedellä...

        Niin ja väität että Orivedellä ollaan puheliaampia.. Hih oulussahan ei saa ees suun vuoroa ku niillä on niin paljon asiaa..


    • Ex-Orivesiläinen

      Ei sinne kannata koskaa muuttaa!

    • Hoilaarilaarilaaa

      Älkääs nyt hytkyilkö Oriveden pienuudella! Kohtahan se liitetään Tampereeseen, yhteistä turhaa rajaa on nyt kymmeniä kilometrejä!
      Liittäminen Tampereeseen alkaa terveydenhoidon liittämisillä Tampereen terveydenhoitoon ja siitä on helppo jatkaa!
      Yhdistämisellä orivesiläiset nettoavat tonttien hintojen nousulla, tehostetummalla joukkoliikenteellä, paremmillä tie- ja rautatieyhteyksillä Tampereeseen ja pääsemme eroon pikkusieluisitä virkamiehistä ja poliitikoista.

      • Vatsaan vaivat

        ;)) Tuleekohan sinne sitten PIZZPALAkin ;) ? se on hirveä se teidän nykyinen "Grilli" ! Olis jo aika laittaa Orivedelle uusi "Nakkari" !


    • Keskusteluun eksynyt

      Oon asunut monella eri paikkakunnalla ja nuoruuden vietin orivedellä, johon nyttemmin oon palannut takaisn asumaan perheineen. On totta että Orivedellä on vaikee tutustua ihmisiin jos tulee muualta, mutta sama ongelma on monessa muussakin paikassa... Ja mitä "juoppoihin ja sekoilijoihin" tulee niin menkääpä hetkeksi vaikkapa mänttään niin orivesi on aivan ihanteellinen paikka! :D

      Kun pysyy erossa tietyistä "porukoista" niin Orivesi on mukava paikka asua, riippuu tietysti ihan ihmisetsä että mitä asuinpaikaltaan hakee. Ostoksille ja viihteelle on tästä helppo lähtee esimerkiksi Tampereelle. Kaikki muu lähellä tarvittava palvelu löytyy ja toimii. Tai ainakin mun kohalal on aina toiminut.

      Se on aikapaljon omasta asenteesta kiinni :)

    • oriveriläinen

      Missä täällä muka on skinejä tai muita patriootteja? Ei ole tullut vastaan. Juoppoja kyllä notkuu kylänraitti täynnä.

      Keskeisin syy olla suosittelematta Orivettä asuinpaikaksi on ysitie. Jos Oriveden ja Tampereen välillä olisi moottoritie tai edes pari ohituskaistaa enemmän, muuttaisi tänne varmasti moni mielellään.

    • Lotta...

      Ilmeisesti palvelut eivät kovin hääpöisiä ole!? Onko Orivedellä esim. minkäänsortin lastenvaatekauppaa, tai käytettyjen lastenvaatteidenkauppaa? Olemme miettineet muuttoa! Jos oikein ymmärsin, niin jokatapauksessa saa ravata jatkuvasti Tampereella, joten pitemmänpäälle tulee talokin hintoihinsa, vaikka sieltä niitä halvemmalla saakin... Tämä taisi mennä nyt vähän aiheen viereen)

    • oriveriläinen

      En osaa sanoa lastenvaatekaupoista, voi hyvin ollakin. Keskustassa on erilaisia pieniä liikkeitä, voi olla lastenvaatekauppakin.

      Kaupungissa on pari hyvää kirpputoria, siinä kristillisessä kirppiksessä on ainakin halpoja vaatteita paljon.

    • ex-orivesiläinen

      Asuin aikanaan 18 vuotta Orivedellä ja uskoisin, että aika hyvin tuolloin sain muodostettua kuvan kyseisestä kaupungista. Orivedellä lasten on ihan helppo käydä peruskoulunsa ja ala-asteita löytyy useampia ympäri maaseutua. Ala-asteilta lapset kerääntyvät sitten yhdelle yläasteelle Oriveden keskustaan. Yläasteen jälkeen ainakin itse näin paremmaksi muuttaa muulle paikkakunnalle opiskelemaan johon tosin kuljin edelleen Orivedeltä. Muuten kaupungista löytyy ne peruspalvelut kaupat jne mutta Tampereellehan sieltä tuli aina lähdettyä jos hiemankin jotain erikoisempaa tarvitsi....Henk.koht mielipide on, että katselisin mielummin asuntoa esim. Kangasalta kuin Orivedeltä vaikka asuntojen hinta varmasti nousee mitä lähemmäksi Tamperetta mennään.

      Pähkinänkuoressa: Itse en tule enään ikinä Orivedelle muuttamaan mutta en sitä nyt pahaksi paikaksi sanoisi esim.lapsiperheille....ja niinkuin osa on kirjoittanut "muut tietää asiasi paremmin" pitää kyllä osittain paikkansa!

    • asdgsg

      Orivesi on täynnä ihmisiä joilla ei näytä olevan muuta kerrottavaa kuin sinun asiasi tai sinun vanhat asiasi.. Siellä on vähän pienet piirit... on orivesi ihan kiva sillai että asioiden hoitelu on helppoa ja sillain mutta sitten sosiaalityöntekijöilä ei pysy suu kiinni, kertoo asiasta isommalle taholle aina.. oon asunu nelise vuotta täällä ja aina samoja vanhoja juttuja pyörii.. saatat jonain päivänä kuulla että olet raskaana vaikka itse et asiasta tiedäkään.. Kyllä siihen tottuu.. jajos olet ulkopaikkakuntalainen niin voi olla että turpajuhlat pidetään... kokemusta on.. mutta kikkeen täällä tottuu aj jos tunnet tiettyjä ihmisiä sieltä niin ei paniikkia. :) Mutta on tässä tosi hyvätkin puolet.

      • orivesi vaikuttaa ihan kivalta paikalta joskin aika


    • Mieti hyvä ihminen

      Älä ihmeessä muuta tänne,paitsi jos viihdyt omissaoloissasi ja sisätiloissa tai pelaat lentopalloa... Maalaismaisema parasta, mitään tapahtumia ei juuri ole ja palvelut peruspalvelut, elokuvia nykyisin ei juuri koskaan,koska rahat menevät tylsään lentopalloon. Päättäjät vanhoja , pinttyneine systeemeineen. Ravintolakulttuuri olematonta, ainoa asiallinen paikka Hotelli. Muissa käy HYVIN kyseenalaista porukka ja sen tiedät mitä se tuo tuollessaan. Olis poliiseille töitä, jos olis niitä poliiseja..Eiks ne oo vähenemässä? Hyviä puoli 9-tie ja vr, junalla pääset halvemmalla Tampereelle "parille,kun taksilla kylälle baariin. Itse muutan hetyi pois, kun lapsetkin täältä lähtevät. Okiea juoropesä koko paikka, on vaitiolovelvollisuus unohtunut aika monelta virkaa tekevältä.

    • huumeista

      Muuta mä en osaa sanoa kuin että sielä kyllä syrjitään heti jos et ole orivedeltä kotoisin ja nuoret eivät edes tunne sanaa alkoholi, kaikkea muuta kyllä käytetään! Täynä huumeita koko kaupunki! : )

    • tammaveteläinen

      Orivesi on hyvä paikka asua. Täällä on naapurikateus ja juorut maan kärkitasoa. Kaikki on yhteistä.....siis sinunkin henkilökohtaiset asiat!

      • kaunis ukko

        Kerro mitä hianoo sunyksityisasioissas on


    • Kauriinakin

      Koko Pirkanmaa on samanlaista käpykylä, kytättään mitä naaputi tekee ja kaupat on pieniä. Ostoskeskukset myy halpaa kamaa ja lapsiperheet kiljuu kuin hyeenat.
      Muutin Helsinkiin, täällä on tasoa ravintoloissa ja eikoismyymälöitä löytyy joka nurkalta.
      Pirkanmaalaiset on yhtä kuiin maalaise.t

    • Orivesiläinen

      Itse olen nuoruuteni viettänyt Orivedellä, jonka jälkeen opiskelin muualla (jonka myötä opin ainakin että Mänttä se vasta onkin juoppojen ja sisäsiittoste paikka!) ja palasin perheen kanssa takaisin Orivedelle. Sain melko pian huomata että vaikka nuoruuden täälä pyörin ja paljon oli kavereita, ei enää piireihin takaisin pääse.. Humalassa kyllä moikataan ja ollaan niin kaveria pitkästä aikaa mutta siihen se sitten jää. Kun yrittää ottaa yhteyttä tai pyytää johkin mukaan/näkemään niin saa huomata että turha yrittää. Vanhoilla kavereilla on se oma pieni piiri pyörii niiden kesken jotka ovat orivedelle kokoajan asuneet ja olleet. Varsinkaan miestäni ei oteta mukaan, kun ei ole Oivedeltä alkujaan. Olemme kuitenkin vielä nuoria alle kolmekymppisiä! Lapsiperheitäkin on juu muuttanut nyt paljon tänne, mutta eivät ne ole sen vastaanottavaisempia vaikak itsekin pienen lapsen vanhempina olemme vauvauinnissa yms. kerhoissa koittaneet tutustua... tiedä sitten onko se vika meidän perheessä vai missä, mutta kyllä muualla tutustui ihmisiin paljon helommin, vaikka ei ollut edes vanhoja tuttuja! :D Todettakoon siis että nuoruus oli kultaista aikaa täällä, mutta siihen se siten jäi..

      Olemme miettineet kyllä vakavasti muualle muuttoa, ennenkuin lapsemme aloittaa koulun. Siinä on nimittäin toinen epäkohta. Rovastinkankaalle rakennettiin uusi koulu jokunen vuosi sitten kun vehkalahti lopetettiin, mutta miksi ihmeessä koulu tetiin jo valmiiksi liian pieneksi? Eipä kaupunki miettinyt kun alkoi myydä omakotitalo-tontteja urakalla että niihin ehkäpä muuttaa lapsiperheitä. Keskuskoulukin kun on remontissa joka vaan jatkuu ja jatkuu kun rahatkin loppuu kesken, lapset ovat parakeissa. Melko ankeaa, mutta minkäs teet..?!?

      Orivedellä ei taida olla meille enää muuta kuin työpaikat, joiden takia ei kauaksi mielellään muuttaisi kuitenkaan, molemmat viihdymme nykyisessä työssämme niin hyvin. Sentään työyhteisöt ovat mukavat siis! :D

    • EX-orivesiläinen

      Muutimme vuosi sitten pois Orivedeltä,asuimme siellä 17.vuotta.Sen voin sanoa että koulukiusaamista on niiin paljon ja suurin osa opettjaista sulkee silmänsä asialta,koska eivät voi mitään,maalaistalojen mukulatkun saa tehdä mitä haluaa ja opettjat on mielin kielin,siellä se eriarvoisuus kukoistaa,se asia ei tule koskaan muuttumaan.

    • En tiiä

      En tiiä

    • RALKSA

      LUULEN ET VOISIN ITTE KOTIUTUA JONNEKKI MÄNTTÄ-TAMPERE-PARKANO-ORIVESI LINJALLE

    • TAKSARIA

      KYL MÄ ORIVEDELLE VOISIN HYVIN KOTIUTUA TAI SIT TAMPERE-JYVÄSKYLÄ-KUOREVESI LINJALLE

    • Tiedetään

      EI kannata, kuoleva kaupunki

    • sisäistä

      Älä ikinä koskaan erehdy sinne muuttamaan! Sisäänpäin lämpiävä kaupunki, jossa sisäpiirit pyörii!!!

    • linjalle

      Minä voisin kotiutua jonnekin Helsinki - Turku - Killinkoski linjalle.

    • Ukk0mies

      Mä voisin muuttaa Orivedelle. S-market, R-kioski ja apteekki saman katon alla ja Tampereelle ajaa noin 35min. Samanlaista junttimenoa jokaisessa pikkukylässä muutenkin. Oriveden natsitkin ovat harventuneet kiitettävästi vuosien saatossa. Kämpät halvempia kuin isoissa kaupungeissa.

    • TalomyyntiinTappiolla

      Muutin orivedelle lasten kanssa kaksi vuotta sitten, teen kotona etätyötä. Aluksi vaikutti kivalta pieneltä maalaispaikkakunnalta. Nyt harkitsen muuttoa pois, koska lapset kertovat koulukiusaamisesta. Kiusaaminen on henkistäväkivaltaa, eristetään ryhmistä, ilkkumista ja muuta haitantekoa. Kiusaajiina ovat näitä parempien oriveteläisten jälkikasvua. Ongelmia varmaan monessa muussakin kunnassa, mutta Orivedellä ilkeys voittaa. Terveyspalvelutkin ovat heikentyneet, ei näytä hyvältä tulevaisuus joten muuttoa alan valmistella kesäksi kun koulut loppuvat.

    • HahHahHaaHaa

      Kamala paikka, ainoa hyvä asia on hyvä grilli siinä isontien rampissa, jos sekään enää auki?
      Yöelämään ei ulkopuolisella mitään asiaa, juntit tönivät ja tuuppivat ja ovat kun omistaisivat koko maailman.
      Mielummin vaikka Lempäälä tai Ylöjärvi (Viljakkala) jos maalle haluaa.

      Myös Vesilahti ja Hämeenkyrö kannattaa kiertää kaukaa.

    • Anonyymi

      EI.

    • ois kiva asuu orivedellä

    • Anonyymi

      Humppilassa on parempi kuin Orivedellä. Testattu on molemmat. Orivedellä parasta youtuupia tekevät kaverukset .

      • Anonyymi

        VoIP vittulan kevät ja esikesä.


    • Anonyymi

      Mikään ei ole ainakaan parempaan muuttunut. Taitaa vain heikompaan mennä. Muualta tulleena ja yli 20 vuotta täällä asuneena jo jotain oppinut. Työt jaetaan yleensä tutuille ja sukulaisille. Kouluista pienimmät lakkautetaan ja sullotaan isoihin kouluihin kaikki lapset. Opetus tapahtuu vähän sinnepäin ja epäkohtiin puututtaessa saa huomata olevansa kusessa ja sut vaiennetaan erinäisin keinoin ja se ei ainakaan paranna lapsen oloja koulussa, päinvastoin. Ne joilla on eriäviä mielipiteitä tästä ihanasta ja väljästä villasukkakylästä eivät enään taida viitsiä juuri ilmaista itseään. Koulukiusaamiseen ei puututa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      148
      2301
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1958
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1918
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1720
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      64
      1514
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1286
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1178
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1173
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe