suuri vatsan ympärysmitta?

vatssakas

Mikä on ollut muiden vatsan ympärysmitta?
Itselläni on navan kohdalta mitattuna noin 100cm ja olen vasta vkolla 29..
Luin vaan, että monilla on ollut vastaava mitta juuri laskettuna aikana.
En ole mielestäni nytkään kovin isokokoinen 164cm 66kg (raskauskiloja 7-8kg), vauvani oli ultrassa 3vkoa ikäistään suurempi ja lapsivettä on alusta asti ollut normaalia hieman enemmän, voiko nämä vaikuttaa mahan kokoon?

10

1819

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sinullakaan liian suuri

Mun masunympärys on n. 102 cm ja rv 32 menossa. Ennen raskautta paino oli 58 kg, pituutta 166 cm(on myös edelleen;)) Nyt sitten paino noussut 69,5 kg. En tiedä onko toi masunympärys liian iso vai mitä jonkun mielestä, mutta mulle se on sopiva:) Neuvolasta oo ainakaan tullut mitään huomauttamista mistään.

• kuin sulla

meneillään ja saman verran eilen mitattiin neuvolassa masun ympärykseksi (102cm). Viikko sitten masun ympärys oli 98,5cm ja sf 30 ja nyt 102cm ja sf 29, eli masu "pudonnut" selvästi alas.

Itse olen 168cm ja paino ennen raskautta 52kg ja nyt 68kg ja melkein jokainen kerta olen saanut kuulla kunniani "lihomisestani" ja että pitää katsoa mitä syön, vähentää sokereita reilusti ym. Ja siellä tiedetään oikein hyvin kivuista johtunut liikkumattomuuteni puolenvälin aikaan ja nyt, sairaslomalla ollut vähän väliä.

Lisäkiloja tuli alussa ylimääräisistä naposteluista, mikä auttoi pahoinvointiin ja nikotiinista vieroittamisen tuskaan (poltin n.25kpl/pv 18v ajan!!)
        Kaikki arvoni ym. olleet koko ajan todella hyviä / puhtaita, joten olen ihmetellyt painooni puuttumista. Nykyään oikein jännitän neuvola-käyntejä painon tarkkailun takia... :(

Mutta en välitä! Aijon nauttia jäätelöistä ja mansikoista tänäkin kesänä jotka helpottavat tukalaa oloa helteillä. :)

Nauttikaamme masuistamme vielä hetken aikaa! Mukavaa odotusta! :)

• 110cm

rv31 mulla on 110cm mahan ympärys .pituutta 170cm painoa oli ennen 85 nyt 95kg.
      maha on ihan sopivan kokoinen mulle.rinnat suhteutta.
      mullakin ultrassa lapsi on kolme viikkoa edellä paino arvion mukaan.vettä sopivasti.
      30rv olin ultrassa painoarvio oli 1900g. kasvaa kuulemma yläkäyrän mukaan normaalisti.

• sassuli85

Mittailin myös huvikseni, ja vatsanympärys on näin viikolla 29 101cm! Rinta ja lantio kumpikin kasvaneet 5cm. Painoin ennen raskautta 60kg (157cm) ja nyt 65kg. Paino tuli kyllä heti alkuviikoilla kun oli jotain häikkää, ilmeisesti aineenvaihdunta jumitti jotenkin, viikon 12 jälkeen ei ole tullut kuin 2 kiloa lisää. Mutta masunympärykseen kuitenkin yli 30cm.... Tuntuu hassulta olla näin "pullea" :)

• rv 34+6

minulla rv 34 6 ja tuo mahanympäryysmitta on 112cm. ei se ypäryysmitta mitään mahan koosta sano. se on se sf-mitta ... minulla nyt 36cm. 170cm ja painan nyt 72kg. tullut 11kg raskauden aikana painoa.

• jsajisaijsajis

Sf-mitta ei kerro mitään mahan koosta, minulla oli korkea sf-mitta esikosta (yläkäyrällä) mutta vatsan ympärys vain 100cm laskettuna aikana. Kyllä omaa mahaa katsomalla tietää parhaiten onko se nyt niin iso vai ei, ja minun mahani ei kovin suuri ollut. Enemmän se ympärysmitta kertoo vatsan koosta kuin sf.

• edellinen
        jsajisaijsajis kirjoitti:

Sf-mitta ei kerro mitään mahan koosta, minulla oli korkea sf-mitta esikosta (yläkäyrällä) mutta vatsan ympärys vain 100cm laskettuna aikana. Kyllä omaa mahaa katsomalla tietää parhaiten onko se nyt niin iso vai ei, ja minun mahani ei kovin suuri ollut. Enemmän se ympärysmitta kertoo vatsan koosta kuin sf.

Lapsi oli yli 4,5kg, eli mahan koko ei kerro myöskään aina vauvan koosta mitään (minäkin sen lopulta uskoin kun sain suuren nyytin syliin synnärillä).

• jalkapallo123

moikka olin norm.painoinen tulessani raskaaksi.. tämä on toinen raskaus.. kiloja tullu raskauden aikan nyt 20kg ja viikko 37 menossa.. masumitta 122cm ja neuvolasta terveiset että iso vauva tulossa..

• vatsanympärysmittoja?

Ymmärrän, että ihan huviksenne mittaatte vatsan ympärysmittaa, mutta miksi? Se ei perustu mihinkään tieteelliseen eikä kuulu raskauden seurantaan. SF-mittakin on suuntaa antava, mutta se kuuluu neuvolamittauksiin. Ultran antama koko on "oikea" ( - 15%).

• ympäryksestä?

Mulla sf-mitat menneet aina yläkäyrillä ja lapset (2kpl) kolmekiloisia. Masu tässä kolmannessa raskaudessa vkolla 22 on n. 95 cm, riippuu aamusta tai illasta. Illalla on turvonneempi vatsa. En yleensä mittaile, mutta mittailin nyt ihan uteliaisuudestani. Onhan tää jo aika iso verrattuna aiempiin raskauksiin. Raskauksissa olen lihonut aiemmin 5-10 kg. Nyt on jo tullut 5kg, tosin alussa laihduin 6kg phv:n takia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3063
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      55
      2725
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2335
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2188
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1996
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      57
      1929
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1576
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1537
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1380
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      30
      1351
    Aihe