Postin siirto ei toimi, mitä tehdä?

...........o.........

Muutin kesäkuun 10.päivän tienoilla uuteen asuntoon ja postin käänsin ja maksoin ylimääräisen siirtomaksunkin n.30e,
nyt on tilanne se, että postini menee päivittäin sekä vanhaan, että uuteen osoitteeseen..
Olen hakenut vanhasta paikasta postini monta kertaa viikossa ja ajanut 30km sen takia.. mikä huvittavinta postia tulee myös uuteen osoitteeseen.
Olen soittanut postiin kolme kertaa 1½vkon aikana ja asiaa on pahoiteltu ja luvattu, että asia korjaantuu, vaan eipä ole mitään tapahtunut, asia on postin päästä luvattu hoitaa esimiestasolta ja ilmoittaa jakajalle, mutta ei ole mitään muutosta luvassa näköjään..
Minulla on toinen muutto edessä omaan uuteen asuntoon elokuun alussa, mitä kautta saisin asian toimimaan, sillä silloin muutan 60km päähän, enkä todellakaan aio montaa kertaa vkossa ajella hakemaan postiani monesta osoitteesta!
Olen muuttanut joskus ennenkin pariin otteeseen, koskaan ei ole ollut osoitteen muutoksen kanssa ongelmia, silloin en ole kyllä maksanut tuota ylimääräistä siirtomaksua, nyt vain on homman nimi se, että uudet asukkaat ovat lähdössä kuukaudeksi lomalle ja itse olen raskaana ja laskettu aika lähestyy, joten postejani en välttämättä saa vanhasta paikasta pitkiin aikoihin.. kuka siis vastaa jos laskuni jäävät esim tämän vuoksi maksamatta?

8

3730

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaan sisään...

Postiin vai saa...nan Itella se nyt sitten nykyään onkaan.

Korvaavat kokemukseni mukaan aiheuttamansa vahingot ja kulut hyvin silloin, kun virhe johtuu heistä.

• laskuttajille

osoitteenmuutoksesi suoraan. Jotkut päivittävät osoitteenmuutoksen väestötietojärjestelmästä, eivät läheskään kaikki.

Tuo postin siirto on lähinnä hätävära, jos jokin unohtuu. Viime kädessä sinun velvollisuutesi on pitää laskuttaja tietoisena ajan tasalla olevista yhteystiedoistasi.

• lista..

• tyyppi88

• Iteljooni

Tässä on luultavasti kyseessä huolimaton postinjakaja.(kesäheikki?) Hän ei lue asukkaiden nimiä kun lajittelee postit, joten pelkän osoitteen mukaan tulee virheitä.
      Laita tulikivenkatkuinen palaute, ja vaadi vastaus jossa on kunnon selite missä mättää kokoajan ja jatkuvasti. Ja jos näet vaikka jakajaa, sano hänelle suoraan asiasta, toimii ehkä parhaiten.
      Ja tietysti se toimii parhaiten kun ilmoittaa lähettäjille oikean osoitteensa...

• äimänä

Jotenkin ne vain onnistuvat siellä postissa sotkemaan asiat joskus aika ihmeellisellä tavalla. Kaveri teki postinsiirron (väliaikainen osoitteenmuutos) mökille kun jäi 3 kk vapaalle. No, samoihin aikoihin naapurit muuttivat asumaan ihan eri pitäjään. Kuinka ollakkaan, kaveri alkoi ihmetellä että ei tule postia ja pari viikkoa jo oltu mökillä. Kolmannella viikolla entinen naapuri soittelee, että kaverin posti on heidän uudessa osoitteessa !!!! Kyse on kuitenkin pienistä paikkakunnista ja omakotitalojen asukkaista, joten tuntuu uskomattomalta tuo sekaannus. Eikä nimetkään mitenkään ole samankaltaisia, ei sinnepäinkään.
      Kiinteistöveroliputhan siellä mm seikkaili ja pari jo erääntynyttä laskua.
      Eräs toinen tuttu menetti postin töppäilyjen takia verotuksessa muutaman satasen kun veroliput olivat jumissa aivan väärässä osoitteessa ja sattumoisin verotiedot päin peetä. Ei kelvannut verottajalle selitys että ei saatu kirjettä ajoissa. Posti taas ei ota mitään kantaa virheisiinsä vaan virhe on aina postin vastaanottajassa.

• postimies,.,

sano niille jotka asuu entisessä osoitteessa jotta laittavat joka kirjeen takaisin ja päälle osoite tuntematon.Ei muuten mene kauaa kun tulee oikeaan osoitteeseen.

• ex postimies

Ei missään nimessä merkintää "osoite tuntematon", vaan "muuttanut" ja viiva osoitteen päälle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1767
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1588
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      48
      1099
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      43
      984
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      856
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      822
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      780
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe